Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywną dostawę oleju napędowego B-0 w 2023 roku.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: EkoGłog
1.3.) Oddział zamawiającego: Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180934148
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Towarowa 4A
1.5.2.) Miejscowość: Głogów Małopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-060
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@ekoglog.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ekoglog.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Usługi komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywną dostawę oleju napędowego B-0 w 2023 roku.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7be2c85-4f84-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00401516
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym
pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia,
zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Sukcesywna dostawa w ilościach jednorazowych nie mniejszych niż 2 000 litrów w temperaturze rzeczywistej oleju napędowego B-0 do stacji tankowania na terenie EkoGłog Sp. z o.o. Głogów Młp. ul. Piaski 2 – w szacowanej ilości 100 000 litrów
2. Wykonawca zobowiązany jest przyjąć do oferty za podstawę średnią cenę hurtową paliw ON (PKN ORLEN i LOTOS) z dnia 20.10.2022 r. na poziomie 7 454 zł/m3 netto (opublikowaną na: http://www.paliwa.pl/) pomniejszoną o zaoferowany upust i pomnożona o ilość palia tj. 100 000 litrów.
3. W dniu dostaw Wykonawca zobowiązany będzie zachować ten sam, upust dla jednego litra ON B-0 z dostawą na miejsce (jaki zaoferowany był w pkt 1a Formularza ofertowego) w stosunku do ceny hurtowej ON, zamieszczonych na stronie internetowej http://www.paliwa.pl/ dla PKN ORLEN lub LOTOS (w zależności od którego producenta będzie dostarczone paliwo)
4. Oferowane paliwo powinno odpowiadać wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 09 października 2015 roku w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2015r. poz. 1680 ze zm.).
5. Dostawy będą realizowane na zasadach doraźnych w zależności od miesięcznych potrzeb w ilości nie mniejszej niż 2 000 litrów na podstawie dyspozycji faksu lub pisemnej e-mail w czasie do 24 godzin.
6. Zamawiający nie posiada koncesji na obrót paliwami ciekłymi. Zakupione paliwo będzie wykorzystywane do celów własnych – tankowanie samochodów służbowych.
7. Rozliczanie zawartych transakcji odbywać się będzie za pomocą faktur VAT wystawionej przez wykonawcę w dniu dostarczenia paliwa. Wartość faktury będzie iloczynem faktycznie dostarczonej ilości oleju napędowego B-0 i ceny hurtowej ON z dnia dostawy zamieszczonych na stronie internetowej http://www.paliwa.pl/ dla PKN ORLEN lub LOTOS w zależności od którego producenta będzie dostarczone paliwo pomniejszona o zaoferowany upust z formularza ofertowego – Zał. nr 2 do SWZ
8. Termin płatności faktury - 30 dni od jej dostarczenia Zamawiającemu.
9. Wskazane w ust.1 ilości paliwa są wartościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości dostawy paliwa w stosunku do wskazanego w ust. 1 bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania 20% przedmiotu zamówienia w czasie obowiązywania umowy, jeżeli jego potrzeby rzeczywiste będą mniejsze od zamawianych. Niewykorzystanie powyższych wielkości nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do wysokości faktycznej dostawy i należnej odpłatności.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje zgodnie z art. 441 ust. 1 uPzp prawo opcji tzn. dodatkowe dostawy paliwa.
2. Dodatkowe dostawy usługi uzależnione będą wyłącznie od potrzeb Zamawiającego.
3. Dodatkowe dostawy nie przekroczą 20% szacowanej ilości określonych w OPZ i Rozdziale IV tj. 20 000 litrów
4. Dodatkowe dostawy w ramach prawa opcji obejmować będą świadczenie dostaw tożsamych z określonymi w zamówieniu.
5. Dodatkowe dostawy realizowane będą po cenach określonych w ofercie.
6. Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji dodatkowych dostaw w ramach prawa opcji.
7. Z uprawnień wynikających z prawa opcji Zamawiający będzie korzystał przez cały okres obowiązywania umowy.
8. Wykonawca po otrzymaniu informacji, o której mowa w ust. 7 zobowiązuje się zrealizować zamówienie dodatkowe w ramach prawa opcji w terminach i ilościach o których mowa w Rozdziale IV.
9. Niewykorzystanie przez Zamawiającego uprawnień przewidzianych w niniejszym paragrafie nie rodzi żadnych roszczeń po stronie Wykonawcy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-02 do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający pozytywnie oceni spełnienie przez Wykonawcę tego warunku, jeżeli
Wykonawca posiada aktualne uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi wymagane przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716 z późn zm.), w zakresie obrotu paliwami będącymi przedmiotem zamówienia - (należy złożyć wraz z ofertą)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie .
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą nastąpić za zgodą stron z zachowaniem formy pisemnej w postaci aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy.
3. Niezależnie od powyższych zapisów, zmiana umowy może zostać dokonana w sytuacjach i na warunkach określonych w art. 455 uPzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-28 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Podstawy wykluczenia z postępowania jako sankcje w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
1) Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego wyklucza się:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
2. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 1.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
UWAGA: W Formularzu do komunikacji lub Formularzu do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku na ePUAP w rubryce „PODAJ DANE ODBIORCY” należy wpisać nazwę odbiorcy:
GMINA GŁOGÓW MAŁOPOLSKI (36-060 GŁOGÓW MAŁOPOLSKI, WOJ. PODKARPACKIE)
Adres skrzynki (ePUAP) odbiorcy uzupełni się automatycznie : /glogowmalopolski/SkrytkaESP