Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego do celów grzewczych w ACC
dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Dom Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000301351
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ostrowina 21
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@pdps-ostrowina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.pdps-ostrowina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego do celów grzewczych w ACC
dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1344c4d7-5f7c-4b21-a856-013e1f7b83b3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00458153
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00069781/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego do celów grzewczych w ACC dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html , Dokładny adres (ścieżka dostępu) strony internetowej: https://pdps-ostrowina.logintrade.net/zapytania_email,173385,c03ff93ec14a92afe652e5772fef8a30.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się wyłącznie przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy przetargowej pod adresem
https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.htm
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Do połączenia używany jest szyfrowany
protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych
przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie: https://pdpsostrowina.
logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także
funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
1) Edge
2) Google Chrome
3) Mozilla Firefox
4) Opera
Pozostałe wymagania techniczne:
1) dostęp do sieci internet
2) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
3) włączona obsługa JavaScript
4) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
5) zainstalowany Acrobat Reader
6) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarty w Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarty w Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/04/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Rodzaj zamówienia: dostawa. 2. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego do celów
grzewczych w ACC, zwanego dalej „olejem”, dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie Ostrowina 21, 56-
400 Oleśnica, zgodnie ze specyfikacją podaną w formularzu asortymentowo - cenowym stanowiącym załącznik do SWZ.
3. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 09135100-5 – olej opałowy.
4. Przewidywana ilość dostawy w okresie trwania umowy wynosi 255 000 litrów oleju i stanowi wielkość szacunkową.
5. Zamówienie określa maksymalne potrzeby Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia
ilościowego przedmiotu zamówienia. Zamawiający zamierza zlecić do wykonania co najmniej 60% maksymalnej wartości
umowy określonej w § 2 ust. 1 umowy. Z tytułu niewykorzystania maksymalnej wartości umowy wskazanej w § 2 ust. 1
umowy w pełnej wysokości Wykonawcy nie przysługują od Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia odszkodowawcze.
6. Zamawiający posiada 2 zbiorniki o pojemności całkowitej 30 000 litrów każdy.
7. Jednorazowa minimalna ilość dostarczanego oleju powinna być wyższa niż 7000 litrów. Suma pojemności zbiorników
magazynowych na paliwo wynosi 60 000 litrów (2 x 30 000 litrów).
8. Dostawa oleju odbywać się będzie transportem i na koszt Wykonawcy do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.
Zamawiający zgłosi zapotrzebowanie telefonicznie lub emailem wskazując ilość zamawianego oleju, termin i miejsce
dostawy. Termin jednorazowej dostawy oleju nie może być dłuższy niż 2 dni daty otrzymania zamówienia od
Zamawiającego. W przypadku, gdy termin dostawy upływa w sobotę, niedzielę, święto lub dzień wolny od pracy, dostawa
winna nastąpić w pierwszym dniu przypadającym bezpośrednio po tych dniach, chyba że nastąpi pilna potrzeba dostawy, a
strony zgodnie ustalą jej termin.
9. Wykonawca będzie dostarczał olej autocysterną wyposażoną w urządzenie dystrybucyjne – instalację pomiarową do
paliw płynnych. Autocysterna powinna posiadać aktualne na dzień dostawy świadectwo legalizacji/certyfikacji urządzeń
dystrybucyjnych w autocysternie.
10. Dostarczona przez Wykonawcę zamówiona ilość oleju winna być zgodna ze wskazaniami zalegalizowanego licznika
urządzenia dystrybucyjnego w autocysternie, potwierdzona stosownym dokumentem dostawy i podpisana przez
upoważnionego pracownika Zamawiającego. Dostarczony olej winien spełniać wymogi określone w SWZ.
11. Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego odmówi przyjęcia oleju w przypadku, gdy zostanie stwierdzone, że
dostarczony olej nie posiada aktualnego certyfikatu jakości potwierdzającego jego parametry.
12. Dostarczony olej powinien spełniać wymagania Polskiej Normy PN-C-96024 oraz posiadać świadectwo jakości wydane
przez podmiot uprawniony do kontroli jakości, potwierdzające parametry:
Gęstość w temperaturze 15 st. C Max. 860 kg/m3
Wartość opałowa Min. 42,60 MJ/kg
Temperatura zapłonu Min. 56 st. C
Temperatura płynięcia Max. -20 st. C
Zawartość siarki Max 0,10%
Zawartość wody Max. 200 mg/kg
Zawartość zanieczyszczeń stałych Max. 24 mg/kg
Pozostałość po skoksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej Max. 0,30%
Pozostałość po spopieleniu Max. 0,01%
13. Podstawę do wystawienia faktury za dostawę danej partii towaru stanowić będzie dokument dostawy, podpisany bez
zastrzeżeń przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy i Zamawiającego.
14. Zamawiający informuje, że rozliczenie odbywać się będzie w temperaturze referencyjnej +15 stopni C, zgodnie z
obowiązującymi w tym zakresie przepisami (zgodnie z regulacjami ustawy o podatku akcyzowym).
15. Reklamacje dotyczące stwierdzonych nieprawidłowości i wad załatwiane będą z należytą starannością, rozumianą jako
staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na
zasadach określonych w rozdz. VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego poniżej warunki udziału w
postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony jeżeli Wykonawca posiada koncesję na
wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, o której mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia
1997 roku Prawo energetyczne.
Uwaga:
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa
powyżej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji
te uprawnienia są wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie dysponowania potencjałem technicznym: Zamawiający nie stawia
warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (konsorcjum). W
takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.2. Warunek
dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o
którym mowa rozdz. VIII SWZ, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej
działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te
uprawnienia są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy
wykonają poszczególni wykonawcy.3.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
Wykonawców oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu oraz
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa odrębnie i podpisuje każdy
spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców
wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w
sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-23 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy zamieszczonej pod adresem: https://pdps-ostrowina.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-23 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-21
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Wykonawca dołącza do oferty:
1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu
2) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
3) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodne z art.
117 ust. 4 ustawy Pzp (na formularzu oferty) – jeżeli dotyczy
4) Formularz ofertowy oraz formularz asortymentowo - cenowy (załączniki do SWZ)
5) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy)
2.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, wobec którego zachodzi którakolwiek z okoliczności,
o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3.Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w ciągu 12 miesięcy licząc od dnia 27.09.2024 r. Szczegółowe zagadnienia
dotyczące terminu realizacji zamówienia uregulowane są w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SWZ.