Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sprzedaż oleju opałowego dla Nadleśnictwa Gidle do 31.12.2021 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gidle
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 150026569
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Niesulów 3
1.5.2.) Miejscowość: Gidle
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-540
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 343272970
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gidle@katowice.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice/nadl_gidle
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna i pozostałą działalność leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sprzedaż oleju opałowego dla Nadleśnictwa Gidle do 31.12.2021 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-17eed39e-af0f-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00048356
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00048291/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Olej opałowy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice/nadl_gidle/zamowienia_publiczne3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu miniPortalu. 2.Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. 3.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. 4.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB. 5.Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania na ePUAP. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w pkt 9.6.Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz identyfikator postępowania generowany przez miniPortal (ID postępowania) jako załączniki nr 8 i nr 9 do SWZ. Dane postępowania można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu.7.Ofertę sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej. Zgodnie z art. 781 Kodeksu cywilnego do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 8.Złożenie oferty:a)Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Formularz do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępny dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. b)Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 2247 z późn. zm.) i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zamawiający rekomenduje złożenie oferty w formacie .pdf i podpisanie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie .pades. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w Regulaminie korzystania z miniPortal. Ofertę należy złożyć w oryginale. c)Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresowane do jednego pliku archiwum (ZIP). d)Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionych również na miniPortalu. Sposób zmiany i wycofania oferty został opisany w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu.e)Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13. ust. 1. i 2. RODO, informuję, że: administratorem danych osobowych osób fizycznych jest: Skarb Państwa reprezentowany przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gidle z siedzibą w Niesulowie.Adres Zamawiającego: PGL LP Nadleśnictwo Gidle z siedzibą w Niesulowie97-540 Gidle, Niesulów 3tel. 34 3272-970e-mail gidle@katowice.lasy.gov.pl dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego pod nawą „Sprzedaż oleju opałowego dla Nadleśnictwa Gidle do 31.12.2020 roku” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; odbiorcami danych osobowych osób fizycznych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy; dane osobowe osób fizycznych będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania danych osobowych osób fizycznych bezpośrednio dotyczących wykonawcy będącego osobą fizyczną jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy; w odniesieniu do danych osobowych wykonawcy będącego osobą fizyczną decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; wykonawca będący osobą fizyczną posiada:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do dotyczących go danych osobowych;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania dotyczących go danych osobowych *;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie tych danych osobowych narusza przepisy RODO; wykonawcy będącemu osobą fizyczną nie przysługuje:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ___________________* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczty
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZG.270.12.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 163140,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego na potrzeby Nadleśnictwa Gidle w przewidywanej ilości do 50 000 litrów, z dostawą do:- Szkółki Leśnej, ul. Partyzantów 14, 97-532 Żytno- siedziby Nadleśnictwa, Niesulów 3, 97-540 GidleOlej opałowy lekki musi spełniać wymagania określone w Polskiej Normie – olej opałowy PN-C-96024:2011 w zakresie oleju opałowego lekkiego L-1 oraz w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagań jakościowych dotyczące zawartości siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których będą stosowane ciężkie oleje opałowe (Dz. U. z dnia 14 grudnia 2016 r. poz. 2008), zgodnie z którymi powinien posiadać następujące właściwości:-Gęstość w temp. 15°: max 860,0 kg/m³-Wartość opałowa: min. 42,6 MJ/kg-Temperatura zapłonu: min. 56,0°Celsjusza-Lepkość kinetyczna w temp. 20°Celsjusza: max. 6,000 mm²/s-Skład frakcyjny, do temp. 250°Celsjusza destyluje: max. 65,0% (V/V)-Skład frakcyjny, do temp. 350°Celsjusza destyluje: min. 85,0% (V/V)-Temperatura płynięcia: max. -20°Celsjusza-Zawartość siarki: max. 0,100% (m/m)-Zawartość wody: max. 200 mg/kg-Zawartość zanieczyszczeń stałych: max. 24 mg/kgWykonawca będzie dostarczał olej opałowy autocysterną na koszt wykonawcy przy użyciu środka transportu, którym przy wykonywaniu zamówienia publicznego będzie dysponował. Zamawiający przewiduje jednorazowo zamówienie oleju opałowego w ilości minimum 2 000 litrów. Zamawiający posiada 7 zbiorników o łącznej pojemności 20 000 litrów. Wykonawca będzie dostarczał Zamawiającemu do dostarczonej partii oleju opałowego aktualny atest jakościowy producenta oleju opałowego lub poświadczoną przez niego kopię tego atestu.Zamawiana ilość oleju opałowego jest szacunkowa i Zamawiający przewiduje zmniejszenie ilości zamówionego oleju. W takim przypadku Zamawiający będzie zobowiązany do zapłaty ceny za rzeczywiście odebraną ilość oleju opałowego i nie będzie zobowiązany do odebrania oleju opałowego w ilości 50 000 litrów, ani do zapłacenia odszkodowania za nie odebranie oleju opałowego w tej ilości.2. Olej opałowy powinien być dowieziony i wydany Zamawiającemu w terminie wskazanym w ofercie od chwili złożenia przez Zamawiającego zamówienia pisemnie, faksem, e-mailem lub telefonicznie, z zachowaniem procedur związanych z monitorowaniem dostawy oleju opałowego prowadzonej na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych. Z uwagi na okoliczność, że termin wydania Zamawiającemu oleju opałowego jest jednym z kryterium oceny ofert, wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie termin dostawy i wydania oleju opałowego do 24 godzin lub do 48 godzin od chwili złożenia zamówienia przez Zamawiającego, przy czym dostawa i wydanie oleju opałowego powinno odbywać się w dni robocze w godzinach 7:00 – 15:00.Zamawiający żąda wykonania zamówienia w terminie podanym przez wykonawcę w ofercie z tym, że w przypadku wskazania przez wykonawcę w ofercie terminu wykonania zamówienia dłuższego od 48 /słownie: czterdzieści osiem/ godzin, oferta zostanie uznana, że jej treść nie odpowiada treści SIWZ, ze skutkiem wskazanym w art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy. Zamawiający nie będzie zobowiązany do zapłaty wykonawcy, ani innemu przewoźnikowi wynagrodzenia za koszty przewozu oleju.Zamawiający będzie kwitował wykonawcy wydanie oleju opałowego na druku WZ, na którym muszą znaleźć się informacje dotyczące daty i ilości wydanego oleju. 3. Zamawiający będzie zobowiązany do zapłaty ceny oleju opałowego w terminie wskazanym w ofercie. Z uwagi na okoliczność, że termin płatności jest jednym z kryterium oceny ofert wykonawca wskazuje w ofercie termin płatności przelewem: 14 lub 21 lub 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury stwierdzającej sprzedaż oleju. W fakturach wykonawca będzie wskazywał numer WZ.4. Zamawiający będzie zobowiązany do zapłaty ceny za rzeczywiście odebraną ilość oleju opałowego i nie będzie zobowiązany do odebrania ilości wskazanej w Rozdziale 3. SIWZ w pkt 1, ani do zapłacenia odszkodowania za nie odebranie tej ilości.