IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 4.000,00 zł (cztery tysiące 00/100 zł). Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu–należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 94 1130 1017 0020 1470 8620 0021 tj. na rachunek bankowy Zamawiającego (posiadacz rachunku: Centralny Ośrodek Sportu – Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Zakopanem) przeznaczony na kaucje, wadia i zabezpieczenia oraz depozyty) z dopiskiem ,,WADIUM –wycinka” Wadium może być wniesione również w następujących formach: a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, b) gwarancjach bankowych, c) gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, ze zm.). W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż gotówka (np. gwarancja ubezpieczeniowa, gwarancja bankowa, itp.), oryginał dokumentu, pod rygorem odrzucenia oferty należy złożyć wraz z ofertą. Pozostałe wymagania zgodnie z przepisami Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, ze zm.) oraz zgodnie z przepisami pokrewnymi.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiana postanowień zawartej Umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem art. 144 Prawa zamówień publicznych. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, zmiana postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Niezależnie od okoliczności przewidzianych w kodeksie cywilnym, w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, Zamawiający może odstąpić od Umowy w terminie jednego miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części Umowy. Umowne prawo odstąpienia od umowy może być wykonane w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia zajścia podstawy do odstąpienia. Zamawiający ma prawo odstąpić od Umowy w trybie natychmiastowym, nie krótszym niż 2 dni w przypadku określonym w § 5 ust. 2 lit. a), c) i d). Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie i na określonych poniżej warunkach: zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, takich jak: opóźnienia, utrudnienia w realizacji usług, zawieszenia robót lub przeszkody dające się przypisać Zamawiającemu. Pozostałe okoliczności umożliwiające dokonanie zmian: a) Zmiana terminu realizacji w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych decyzji administracyjnych (np. na wskutek stwierdzenia gniazd) dopuszcza się przesuniecie terminu realizacji Umowy o czas wynoszący nie więcej niż 14 dni, od dnia uzyskania wymaganych decyzji. b) Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, o czas nie dłuższy niż 7 dni, w przypadku gdyby zaszła konieczność przerwania robót, w związku z mogącymi odbywać się w okolicach przedmiotu zamówienia wydarzeniami sportowymi, c) Usunięcie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć lub sformułowań użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana treści Umowy będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie jej zapisów w celu jej jednoznacznej interpretacji. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania. Takimi zmianami są zmiany o charakterze administracyjno – organizacyjnym umowy np. zmiana nr konta bankowego, dotycząc nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno – prawnej w trakcie trwania umowy, innych danych identyfikacyjnych, zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
KLAUZULA INFORMACYJNA w trybie art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centralny Ośrodek Sportu, ul. Łazienkowska 6a, 00-449 Warszawa. inspektorem ochrony danych osobowych w Centralnym Ośrodku Sportu jest Pani/Pani inspektorem ochrony danych w Centralnym Ośrodku Sportu jest Pan DOMINIK KARCZ, e-mail: iod@cos.pl; b) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego; c) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; d) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; e) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; f) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; g) posiada Pani/Pan: •na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; •na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ; •na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; •prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; h)nie przysługuje Pani/Panu: •w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; •prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; •na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-09-12, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Język Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Ustalone wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy (bez możliwości jego podwyższenia). Przedmiot zamówienia winien być wyliczony z zastosowaniem 8% stawki podatku VAT. Podstawą obliczenia ceny ofertowej jest formularz ofertowy stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ, w którym Wykonawca podaje cenę łącznie z podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym. Wykonawca może złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść i układ muszą być zgodne z formularzem załączonym do niniejszej SIWZ Cena oferty winna być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie w formularzu ofertowym, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Podatek VAT ustala się zgodnie z przepisami dotyczącymi podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego. Konsekwencją określenia nieprawidłowej wysokości podatku VAT jest odrzucenie oferty. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, które mają wpływ na obliczenie ceny oferty: W cenie oferty uwzględnia się wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, niezbędne opłaty i podatki do wykonania i do poniesienia przez Wykonawcę, a konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uwzględnia w wycenie ryczałtowej między innymi takie koszty jak: •Koszt nadzoru ornitologicznego, którego ustanowienie w całości obciąża Wykonawcę (w tym koszty inwentaryzacji ornitologicznej wraz z wydaniem stosownych opinii/ i/lub sporządzeniem wymaganych opracowań). •Koszty wycinki, uwzględniając wycinkę typową oraz wycinkę specjalistyczną (np. metodą alpinistyczną – w obrębie korony stadionu), •Koszty cięcia i wyrobienia drewna, w tym koszty ewentualnego zrąbkowania gałęzi, karpin i innych pozostałości po prowadzonej wycince, •Uwaga, materiał z wycinki w całości należy do Tatrzańskiego Parku Narodowego, •Koszty zabezpieczeń i oznaczeń (min. taśmami ostrzegawczymi, tablicami ostrzegawczymi) w trakcie realizacji usługi, •Koszty transportu technologicznego na terenie miejsca prowadzenia usługi, w szczególności takie jak zwiezienie i zestosowanie drewna w wyznaczone miejsca, zgodnie z poleceniami Zamawiającego i/lub innych wyznaczonych służb, w tym w szczególności poleceń leśniczych z ramienia TPN, •Koszty załadunków, przewiezienia i wywiezienia drewna i/lub pozostałości (np. pni, pozostałości po karczunku oraz koszty wyrównania terenu po wycince wraz z uprzątnięciem pozostałości i oczyszczeniem tras i ciągów komunikacyjnych), jeżeli zostaną wydane takie polecenia Wykonawcy, w szczególności w przypadku układania drewna i dzielenia go na odpowiednie stosy i klasy, w tym ewentualne koszty transportu technologicznego części drewna (nie więcej niż 1/4) w miejsca inne aniżeli znajdujące się w obrębie przedmiotu prowadzenia prac. Uwzględnić możliwość wywiezienia części drewna (nie więcej niż 1/4) na składnice wskazane przez TPN (+-10km). •Koszty zapewnienia innego sprzętu, koszty paliw, jakie są wymagane, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ze względu na specyfikę prac leśnych przy wycince, uwzględniając w szczególności prowadzenie prac na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Zamawiający poprawi w ofercie omyłki zgodnie z art. 87 ust. 2 PZP. Oferta zawierająca omyłki inne niż te, o których mowa w art. 87 ust. 2 PZP zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 6 PZP. Ostateczna cena oferty winna być wpisana w formularz ofertowy, jako cena brutto z podatkiem VAT. Całkowita cena ofertowa brutto, pozwoli na badanie i ocenę ofert oraz posłuży do ich porównania. Zgodnie ze wzorem umowy łączna cena brutto oferty zawarta w ofercie wybranego Wykonawcy będzie stanowiła maksymalną wartość umowy. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. "