Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie ekostrategii polsko-słowackiego pogranicza realizowanego w ramach projektu „Eko-tożsamość polskosłowackiego pogranicza"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Jasło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440301
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 12
1.5.2.) Miejscowość: Jasło
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.jaslo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://um.jaslo.pl/pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie ekostrategii polsko-słowackiego pogranicza realizowanego w ramach projektu „Eko-tożsamość polskosłowackiego pogranicza"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50d5e28a-4e09-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00395504
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028413/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.27 Opracowanie ekostrategii polsko-słowackiego pogranicza realizowanego w ramach projektu „Eko-tożsamość polsko-słowackiego pogranicza”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Eko-tożsamość polsko-słowackiego pogranicza
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://um-jaslo.logintrade.net/zapytania_email,103913,e0fee5f3199578d16b76392c587963d8.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://um-jaslo.logintrade.net/rejestracja/rejestracja.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Miasta Jasła
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
• Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
• Google Chrome 31
• Mozilla Firefox 26
• Opera 18
Pozostałe wymagania techniczne:
• dostęp do sieci Internet
• zainstalowana wtyczka flash - flash player - dotyczy kupca
• obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – Ajar
• włączona obsługa JavaScript
• zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
• zainstalowany Acrobat Reader
• zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe:
• dla Windows Vista: Internet Explorer 8, Internet Explorer 9
• dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet Explorer 11
• dla Windows 8: Internet Explorer 11
• dla Windows 10: Internet Explorer 11
Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
• Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
• Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
• Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A.
• Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Enigma SOI.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych:
image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg
Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych
Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas,
w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę „Złóż ofertę”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę Przetargową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FE.042.32.2022:1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Eko strategii polsko-słowackiego pogranicza z uwzględnieniem wpływu pandemii na środowisko
Zakres zamówienia:
1. Opracowanie Ekostrategii polsko-słowackiego pogranicza z uwzględnieniem wpływu pandemii na środowisko.
Dokument ma być opracowaniem ekologicznych standardów, rozwiązań, płaszczyzn współpracy w zakresie ochrony środowiska, dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Jasła i Humenne. Opracowanie ma być wytyczną dla Jednostek Samorządu Terytorialnego w dążeniu do bycia Eko&Smart w dziedzinach inwestycyjnych i miękkich, w sposobach ekologicznej komunikacji z mieszkańcami a także w sposobach łagodzenia skutków pandemii (COVID 19) w aspekcie środowiskowym (zwrócenie uwagi na wykorzystanie i utylizację maseczek, rękawiczek, pojemników na płyn do dezynfekcji itp.).
W Ekostrategii udział będzie brał zespół roboczy złożony m.in. z przedstawicieli: urzędu Miasta Jasła i Humenne, podległych jednostek związanych z gospodarką odpadami, woda, NGO’s i eksperta ze Słowacji (20 osób, w tym 15 z Polski i 5 ze Słowacji) – powalanie zespołu roboczego leży po stronie Zamawiajacego.
Opracowanie obejmuje:
a. Opracowane dokumentu – opracowanie poprzedzone jest badaniami (ilościowymi i jakościowymi) z mieszkańcami oraz interesariuszami m.in. instytucje publiczne, przedsiębiorcy po stronie polskiej i słowackiej. Wyniki badań będą przeprowadzone Wyniki badań, diagnoz będą przeanalizowane i dyskutowane podczas wspólnych polsko-słowackich paneli.
b. Przeprowadzenie czterech paneli spotkań grupy roboczej przez dwóch trenerów.
Podczas paneli omówiony będzie wpływ trwającej pandemii COVID 19 na środowisko. Członkowie grupy roboczej wypracują sposoby łagodzenia skutków epidemii w aspekcie środowiskowym. Wypracowane sposoby zostaną ujęte w rozdziale ekostrategii dotyczącym pandemii.
- I panel – Diagnoza – 2 spotkania po 8 godzin inicjujące i prezentujące wstępne diagnozy i raporty z diagnoz;
- II panel – Opracowanie rozwiązań, standardów, działań dla Jasła i Humenne, rekomendacje wspólnych rozwiązań do wdrożenia – 2 spotkania po 8 godzin;
- III panel – Wstępna wersja strategii, uwagi grupy roboczej, ostateczna wersja dokumentu – 1 spotkanie 8 godzinne;
- IV panel – Otwarte spotkanie ( 3 godzinne) dla mieszkańców Jasła (100 osób) oraz gości ze strony partnerów projektu 5 osób ze Słowacji i 15 osób z Polski. Na spotkaniu zostanie przedstawiona ekostrategia wspólnych rozwiązań PL-SK Jasło-Humenne, prelekcja dotycząca wykorzystania zielnej infrastruktury do gospodarowania wodami deszczowymi
c. Streszczenie ekostrtegii i rekomendacji w języku polskim i słowackim
Strategia zostanie przekazana w języku polskim oraz jej straszenie i rekomendacje w języku słowackim i zostaną przekazane partnerowi projektu
2. Trenerzy/Wykładowcy
Wykonawca zapewni dwóch trenerów/wykładowców.
Wszystkie 4 panele zostaną przeprowadzone przez wyspecjalizowaną kadrę zapewniającą realizację
powyższego typu zadań. Prowadzący panele muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie w przeprowadzaniu działań o powyższej tematyce. Zapewnienie materiałów szkoleniowych – w wersji drukowanej oraz notatników, długopisów i innych niezbędnych materiałów do przeprowadzenia panelów. Program poszczególnych powinien być opracowany przez Wykonawcę i przedłożony zamawiającemu do akceptacji minimum 5 dni roboczych przed I panelem. Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztu zakupu oraz zabezpieczenia wszystkich niezbędnych materiałów. Zamawiający odpowiedzialny jest za prowadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację usługi tj. listy obecności z logotypami przekazanymi przez Zamawiającego. Panele odbywać się będą w formie zajęć praktycznych oraz teoretycznych zgodnie z zakresem tematycznym wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia. Panele muszą odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy – wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu ze wskazanymi terminami paneli. Wydatek obejmuje dojazd trenerów do miejsca wykonywania usługi (Jasło, Humenne) i z powrotem.
3. Sale wykładowe
W ramach panelów Wykonawca w ramach swoich obowiązków ma wynająć sale (panel I, II i VI zostanie przeprowadzony w Jaśle a panel III u partnera projektu – Humenne).
Sale szkoleniowe winny być wyposażone w projektor multimedialny wraz z komputerem i ekranem umożliwiającym wyświetlanie prezentacji, flipchart z zestawem zakreślaczy oraz wszelkie inne materiały niezbędne do przeprowadzenia przedmiotowych szkoleń. Sala w panelu IV powinna mieścić min 150 uczestników).
Wykonawca zobowiązuje się zapewnić warunki umożliwiające szkolenie dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
4. Catering/obiad/kolacja
Podczas trwania panelli Wykonawca zapewni:
- catering – panel I,II i III (łącznie 5 dni) - serwis kawowy dla każdego uczestnika (kawa, herbata, cukier, śmietanka, zimne napoje gazowane i niegazowane w szklanych butelkach 0,5 l., ciastka min. 2 rodzaje) to jest dla grupy 23 uczestników (20 osób – zespół roboczy, 2 trenerów, tłumacz);
- obiad – panel I,II, III i IV (łącznie 6 dni) - obejmujący co najmniej pierwsze danie w postaci zupy oraz drugie danie np. ziemniaki zamiennie z ryżem, makaronem lub kaszą, sztuka mięsa lub ryba, 2 rodzaje surówek, napoje, kawa, herbata, deser to jest dla grupy 23 uczestników (20 osób – zespół roboczy, 2 trenerów, tłumacz).
- kolacja -podczas II panelu Wykonawca zapewni kolacje dla 5 osób w postaci jednego ciepłego dnia
Wykonawca zapewni możliwość dostosowania wyżywienia dla osób, które wykażą szczególne
potrzeby żywieniowe na podstawie przekazanej przez Zamawiającego informacji najpóźniej
do 3 dni przed planowanym panelem.
5. Tłumacz
Podczas trwania wszystkich 4 panelów Wykonawca zapewni usługę tłumaczenia symultaniczno - konsekutywnego z języka polskiego na jeżyk słowacki i odwrotnie. W panelach I, II, III uczestniczyć będzie 22 osoby ( 20 osób – zespół roboczy i 2 trenerów). Podczas panelu IV na otwartym spotkaniu z mieszkańcami prezentującą Eko-strategię tłumaczenie obejmować będzie wystąpienie i wypowiedzi prowadzącego podczas konferencji jak i również pytania i odpowiedzi zgromadzonych gości. Wykonawca powinien posiadać wiedzę i doświadczenie jak również dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90712000-1 - Planowanie środowiska naturalnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania przedmiotu umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
d) zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli wykonawcy wykażą, że:
wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedne warsztaty/wizyty studyjne dla projektu z zakresu ochrony środowiska, edukacji ekologicznej lub pokrewny wraz z załączonymi dowodami określających czy ta usługa została wykonana należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa została wykonywana, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty
wykonali lub wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 dokument o charakterze strategicznym, z zakresu ochrony środowiska, edukacji ekologicznej lub pokrewny, dla miasta o liczbie co najmniej 25 000 mieszkańców i wartości zamówienia nie mniejszej niż 25 000,00 zł brutto wraz z załączonymi dowodami określających czy ta usługa została wykonana należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa została wykonywana, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do SWZ
2. Warunki zmian treści umowy zostały określone w projekcie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://um-jaslo.logintrade.net/rejestracja/rejestracja.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-26 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-22