Monitoring zasobów przyrodniczych, identyfikacja zagrożeń oraz określenie systemowych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Monitoring zasobów przyrodniczych, identyfikacja zagrożeń oraz określenie systemowych rozwiązań, (...)związanych z realizacją przedsięwzięcia pod nazwą „Dolnośląskie Centrum Sportu – Jakuszyce”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWrocław
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-12-12
  • ZamawiającyINSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-27
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00516385
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Monitoring zasobów przyrodniczych, identyfikacja zagrożeń oraz określenie systemowych rozwiązań, (...)związanych z realizacją przedsięwzięcia pod nazwą „Dolnośląskie Centrum Sportu – Jakuszyce”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931962942

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jana Władysława Dawida 1A

1.5.2.) Miejscowość: Wrocław

1.5.3.) Kod pocztowy: 50-527

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: irt@irt.wroc.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.irt.wroc.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

planowanie przestrzenne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Monitoring zasobów przyrodniczych, identyfikacja zagrożeń oraz określenie systemowych rozwiązań, (...)związanych z realizacją przedsięwzięcia pod nazwą „Dolnośląskie Centrum Sportu – Jakuszyce”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3aaa5730-8a07-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00516385

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00072000/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Monitoring zasobów przyrodniczych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3aaa5730-8a07-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz ewentualnie poczty elektronicznej email: ( irt@irt.wroc.pl ), (przy czym ten sposób komunikacji nie jest właściwy dla oferty oraz dokumentów składanych wraz z ofertą).
Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym lub podpisem osobistym. Tak wypęłniony formularz składa się wraz z innymi załącznikami poprze pole „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
Zalecane jest by w procesie sporządzania i składania oferty korzystać ze wskazówek zamieszczonych w Instrukcji interaktywnej: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-3.2_20211016.pdf

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest monitoring zasobów przyrodniczych, identyfikacja rozwiązań minimalizujących antropopresję oraz określenie ram metodycznych do monitoringu długookresowego w celu ochrony terenów przyrodniczo cennych oraz rozwoju zrównoważonego górskiego obszaru funkcjonalnego, w związku z pracami nad „Rekomendacjami dla planowania rozwoju w górskim obszarze funkcjonalnym określonym w SRWD 2030”, związanych z realizacją przedsięwzięcia pod nazwą „Dolnośląskie Centrum Sportu – Jakuszyce.
Głównym celem zamówienia jest ocena wpływu antropopresji na stan gatunków i siedlisk oraz różnorodność biologiczną w okresie funkcjonowania Ośrodka Narciarstwa Biegowego i Biatlonu w Szklarskiej Porębie–Jakuszycach, zgodnie z zapisami decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska nr WOOŚ.4210.18.2017.AMA.14 z dnia 19.10.2017 r.
2. Zadanie o którym mowa w pkt. 1 zostanie wykonane zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy określają istotne postanowienia umowne/ projekt umowy stanowiący załącznik nr 5 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90711500-9 - Monitoring środowiska naturalnego inny niż dotyczący branży budowlanej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90712400-5 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe biologa - ze znajomością botaniki, ekologii i fitosocjologii przeznaczonego do realizacji zadania

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe analityka przeznaczonego do realizacji zadania

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

3.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie,

3.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie,

3.2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie,

3.2.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
3.2.4.1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje należycie co najmniej (zakres zrealizowany) 3 usługi polegające na inwentaryzacji szaty roślinnej oraz rozpoznaniu stanu populacji i ich siedlisk, a także stanu siedlisk przyrodniczych, z których to każda usługa:
• obejmowała obszar o powierzchni minimum 50 km2,
• wykonywana była zgodnie z jakąkolwiek z metodyk wymienionych w OPZ

Warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony:
W przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, warunek spełnia dowolny Wykonawca.
Warunek może być spełniony przez Wykonawcę / Wykonawców występujących wspólnie i przez podmiot udostępniający zasoby.
Warunek może być spełniony przez podmiot udostępniający zasoby.

3.2.4.2. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania minimum następującymi osobami:
A: jednym biologiem ze znajomością botaniki, ekologii i fitosocjologii;
B: jednym biologiem – ornitologiem ze znajomością ekologii cietrzewia;
C: jednym biologiem - zoologiem ze znajomością ekologii wilka i rysia.
Przy czym każda z osób wymienionych w punktach A – C musi posiadać:
• odpowiednie wykształcenie w dziedzinie biologii. Za odpowiednie wykształcenie Zamawiający uzna wykształcenie wyższe - co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie (ochrona środowiska i nauki biologiczne - biologia, ekologia, ekologia i zarządzanie zasobami przyrody/środowiska, biologia środowiskowa; nauki rolnicze; nauki leśne: leśnictwo – siedliskoznastwo leśne, botanika leśna);
• doświadczenie niezbędne do wykonania usługi. Za odpowiednie doświadczenie Zamawiający uzna osobisty udział w przynajmniej trzech badaniach terenowych, prowadzonych w celu obserwacji gatunków i ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych i ekosystemów.
D: jednym hydrologiem lub hydrogeologiem posiadającym:
• wykształcenie wyższe (co najmniej stopień magistra) w naukach hydrologicznych;
• doświadczenie niezbędne do wykonania usługi. Za odpowiednie doświadczenie Zamawiający uzna osobisty udział w przynajmniej trzech badaniach terenowych, prowadzonych w celu monitoringu procesów hydrologicznych.
E: jednym analitykiem posiadającym:
• odpowiednie wykształcenie w dziedzinie biologii. Za odpowiednie wykształcenie Zamawiający uzna wykształcenie wyższe - co najmniej studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie (ochrona środowiska i nauki biologiczne - biologia, ekologia, ekologia i zarządzanie zasobami przyrody/ środowiska, biologia środowiskowa; nauki rolnicze; nauki leśne: leśnictwo – siedliskoznastwo leśne, botanika leśna);
• doświadczenie niezbędne do wykonania usługi. Za odpowiednie doświadczenie Zamawiający uzna osobisty udział w co najmniej trzech projektach wymagających opracowania raportów/sprawozdań z prac terenowych wraz z określeniem działań służących unikaniu, zminimalizowaniu lub kompensacji oddziaływań wynikających z antropopresji na ekosystemy oraz siedliska przyrodnicze i gatunki będące przedmiotami ochrony w obszarach Natura 2000 i inne cenne elementy przyrody.
F: jedną osobą odpowiedzialną za koordynację prac w zakresie: kontaktów roboczych ze strony Wykonawcy w zakresie wszystkich uzgodnień związanych z realizacją przedmiotu umowy, nadzorowania terminów i procesu akceptacji (Koordynator), która to osoba posiada doświadczenie niezbędne do wykonania usługi. Za odpowiednie doświadczenie Zamawiający uzna osobistą koordynację przynajmniej dwóch badań terenowych.

Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji WYŁĄCZNIE w taki sposób:
- Koordynatorem, o którym mowa w pkt. F może być każda z osób, o których mowa w pkt. A – E
- Analitykiem, o którym mowa w pkt. E może być każda z osób, o których mowa w pkt. A-C i E.

Warunki udziału w postępowaniu z pkt A-F muszą być spełnione:
Przez Wykonawcę samodzielnie lub w przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, każdy z warunków spełnia dowolny Wykonawca tak aby spełnić je łącznie.
Każdy z warunków z pkt. A-F może być wykazany przez Wykonawcę /Wykonawców występujących wspólnie i przez podmiot udostępniający zasoby, tak aby spełnić je łącznie.
Każdy z warunków z pkt A-F może być spełniony przez podmiot udostępniający zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: . Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
4.1. wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy –załącznik nr 3 do SWZ;
4.2. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 4 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
- zaświadczenia, referencje, opinie.
Z treści ww. dokumentów powinno wynikać, w sposób nie budzący żadnych wątpliwości, że osoby wykazane w formularzu oferty, a których to doświadczenie będzie ocenianie w kryteriach oceny ofert tj. „Doświadczenie zawodowe biologa ze znajomością botaniki, ekologii i fitosocjologii przeznaczonego do realizacji zadania” oraz „Doświadczenie zawodowe analityka przeznaczonego do realizacji zadania” jest właściwe do przyznania Wykonawcy punktów w danym kryterium.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę należy złożyć na Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1. oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VI punkcie 1 SWZ (z uwzględnieniem zapisów Rozdziału VII.7 i Rozdziału VIII.2 SWZ),
2. zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale VII.3 (jeżeli dotyczy),
3. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy),
4. przedmiotowe środki dowodowe określone w rozdziale III ust. 8 SWZ,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w postaci elektronicznej.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te wstępnie potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, , składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych
wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty, które usługi, dostawy, roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym w projekcie umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-12 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-12 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w:
1.1. art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
1.2. art. 109 ust. 1 pkt 5, 7, 8 ustawy Pzp,
1.3. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2022.835).
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam kursu groomingu- Dzierżoniów
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam kursu groomingu. Pochodzę z Polski, ale mieszkam aktualnie w Irlandii, gdzie wraz z anglojęzyczną koleżanką chciałybyśmy otworzyć salon groomerski. Interesowałby mnie kurs w j. angielskim, o ile to możliwe. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI