Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
KOSZENIE SIEDLISKA W OBSZARACH NATURA 2000: POCZESNA KOŁO CZĘSTOCHOWY, WALASZCZYKI W CZĘSTOCHOWIE W PODZIALE NA 2 CZĘŚCI – 3 POSTĘPOWANIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: REGIONALNA DYREKCJA OCHRONY ŚRODOWISKA W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241051947
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Grunwaldzki 8-10
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-127
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 42 06 801
1.5.8.) Numer faksu: 32 42 06 884
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.katowice@rdos.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/rdos-katowice
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
KOSZENIE SIEDLISKA W OBSZARACH NATURA 2000: POCZESNA KOŁO CZĘSTOCHOWY, WALASZCZYKI W CZĘSTOCHOWIE W PODZIALE NA 2 CZĘŚCI – 3 POSTĘPOWANIE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e04ec46-e2e3-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00110838
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006108/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Koszenie siedliska w obszarach Natura 2000: Poczesna koło Częstochowy, Walaszczyki w Częstochowie. Koszenie płatów siedliska 6410 w obszarze Natura 2000 Walaszczyki w Częstochowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.gov.pl/web/rdos-katowice/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje ogólne:
1) w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, iż oferta musi zostać złożona przy użyciu miniPortalu. Zamawiający zastrzega, iż złożenie oferty w innej formie elektronicznej będzie skutkowało odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6 ustawy (...) dalszy opis w Rozdziale XIII i XIV SWZ; adres strony internetowej, na której jest prowadzone postępowanie i na której będą dostępne wszelkie dokumenty związane z prowadzoną procedurą: https://www.gov.pl/web/rdos-katowice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP; Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji; wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP; maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB;
za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP; Zamawiający przekazuje ID postępowania: 8a5a647a-0cd7-4ebe-934a-99cfe5b3de07 (...) dalszy opis w Rozdziale XIII i XIV SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119
z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach z siedzibą w Katowicach, Plac Grunwaldzki 8-10, 40-127 Katowice, tel.: 32 42 06 801, fax: 32 42 06 884,
e-mail: sekretariat.katowice@rdos.gov.pl
(...) dalszy opis w Rozdziale II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WOF-I.261.20.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 48611,11 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia do części nr 1
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na koszeniu płatów siedliska zmiennowilgotne łąki trzęślicowe (Molinion) (kod:6410)
w granicach obszaru Natura 2000 Walaszczyki w Częstochowie PLH240028.
Do obowiązków Wykonawcy będzie należało m.in.:
uzyskanie zgód, na prowadzenie działań, od właścicieli i zarządców gruntów/działek ewidencyjnych, na których znajdują się płaty siedliska
i będą realizowane działania;
zaznaczenie powierzchni operacyjnych w sposób pozwalający na oznaczenie terenu, na którym prowadzone będą zabiegi; zaleca się przekazanie plików GIS (shp) i/lub mapy;
koszenie, usunięcie biomasy wraz z wywozem.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 25925,93 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90721800-5 - Usługi ochrony przed naturalnym ryzykiem lub zagrożeniami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90720000-0 - Ochrona środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji.Określenie rodzaju i maksymalnej wartość opcji.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia do 9,13% (do części nr 1) oraz do 28,57 % (do części nr 2) obszaru przewidzianego do realizacji działań z zakresu czynnej ochrony, objętego przedmiotem zamówienia; w przypadku gdy rozmiar prac ulegnie zmniejszeniu wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie proporcjonalnej zmianie w stosunku do ilości zmniejszenia zakresu umowy. Cena ryczałtowa za 1 hektar podana przez Wykonawcę w ofercie jest stała i obowiązuje przez cały okres realizacji umowy.
Okoliczności skorzystania z opcji.
W celu skorzystania z prawa opcji Zamawiający przekaże Wykonawcy oświadczenie woli. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z prawa opcji na podstawie oświadczenia Wykonawcy o ilości pozyskanych zgód od właścicieli/zarządców nieruchomości na wykonanie zabiegów ochronnych. Kwota wynagrodzenia Wykonawcy zostanie wyliczona na podstawie sumy powierzchni, przeznaczonej do koszenia, zajmowanej przez siedliska na działkach, dla których uzyskano zgody na przeprowadzenie prac.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający (odniesieniu do części nr 1 i 2) przewiduje udzielanie dotychczasowemu Wykonawcy usług zamówień „z wolnej ręki”, polegających na powtórzeniu podobnych usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego (na podstawie art. 305 ust. 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy) do 60% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami oceny ofert, o których mowa w dokumentach zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia do części nr 2
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na koszeniu płatów siedliska zmiennowilgotne łąki trzęślicowe (Molinion) (kod:6410)
w granicach obszaru Natura 2000 Poczesna koło Częstochowy PLH240030.
Do obowiązków Wykonawcy będzie należało m.in.:
uzyskanie zgód, na prowadzenie działań, od właścicieli i zarządców gruntów/działek ewidencyjnych, na których znajdują się płaty siedliska
i będą realizowane działania;
zaznaczenie powierzchni operacyjnych w sposób pozwalający na oznaczenie terenu, na którym prowadzone będą zabiegi; zaleca się przekazanie plików GIS (shp) i/lub mapy;
koszenie, usunięcie biomasy wraz z wywozem
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 22685,19 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90721800-5 - Usługi ochrony przed naturalnym ryzykiem lub zagrożeniami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90720000-0 - Ochrona środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji.Określenie rodzaju i maksymalnej wartość opcji.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia do 9,13% (do części nr 1) oraz do 28,57 % (do części nr 2) obszaru przewidzianego do realizacji działań z zakresu czynnej ochrony, objętego przedmiotem zamówienia; w przypadku gdy rozmiar prac ulegnie zmniejszeniu wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie proporcjonalnej zmianie w stosunku do ilości zmniejszenia zakresu umowy. Cena ryczałtowa za 1 hektar podana przez Wykonawcę w ofercie jest stała i obowiązuje przez cały okres realizacji umowy.
Okoliczności skorzystania z opcji.
W celu skorzystania z prawa opcji Zamawiający przekaże Wykonawcy oświadczenie woli. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z prawa opcji na podstawie oświadczenia Wykonawcy o ilości pozyskanych zgód od właścicieli/zarządców nieruchomości na wykonanie zabiegów ochronnych. Kwota wynagrodzenia Wykonawcy zostanie wyliczona na podstawie sumy powierzchni, przeznaczonej do koszenia, zajmowanej przez siedliska na działkach, dla których uzyskano zgody na przeprowadzenie prac.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający (odniesieniu do części nr 1 i 2) przewiduje udzielanie dotychczasowemu Wykonawcy usług zamówień „z wolnej ręki”, polegających na powtórzeniu podobnych usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego (na podstawie art. 305 ust. 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy) do 60% wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami oceny ofert, o których mowa w dokumentach zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
w odniesieniu do części nr 1, 2:
będzie dysponował co najmniej 1 osobą skierowaną do realizacji zamówienia z doświadczeniem w należytym prowadzeniu zabiegów czynnej ochrony przyrody w rozumieniu ustawy o ochronie przyrody , w ramach 1 umowy, o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł brutto (każda), w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, która/e zostan/ie/ą skierowana/e do realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
4) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, że usługę wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z Załącznikiem 4 do SWZ (jeżeli dotyczy).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
POLEGANIE NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
6. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa
w Rozdziale X ust. 1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale X SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE/ KONSORCJA)1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, że usługę wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie
z Załącznikiem nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – nie określa szczególnego sposobu spełniania tego warunku na podstawie art. 117 ustawy.
5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszczalna jest zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w następujących sytuacjach:1) Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia prac:
a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia umowy będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w zakresie w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia prac,
b) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie prac, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
c) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
d) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zgód, pozwoleń, m.in. do przeprowadzenia badań terenowych, innych zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, w którym ww. powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
e) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania prac z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ, podmiot, lub nakazania ich wstrzymania
z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
f) w przypadku wystąpienia siły wyższej, stanu wyjątkowego, stwierdzenia okoliczności związanych z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii w związku z COVID-19, na zasadach określonych w § 8 umowy,
2) konieczności zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku
zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług (...) dalszy opis w dokumentach zamówienia
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe