Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowe dostawy energii elektrycznej dla SP Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu, obejmujące sprzedaż oraz świadczenie usług przesyłu (dystrybucji).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000290133
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poznańska 109
1.5.2.) Miejscowość: Międzyrzecz
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-300
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.7.) Numer telefonu: 95 7428700
1.5.8.) Numer faksu: 957428701
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@obrzyce.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.obrzyce.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe dostawy energii elektrycznej dla SP Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu, obejmujące sprzedaż oraz świadczenie usług przesyłu (dystrybucji).
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee058853-7ee3-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00487453
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00522696/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Kompleksowe dostawy energii elektrycznej dla SP Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu, obejmujące sprzedaż oraz świadczenie usług przesyłu (dystrybucji) w roku 2023.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://obrzyce.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://obrzyce.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod
adresem: https://obrzyce.ezamawiajacy.pl
2. Pełną obsługę techniczną Platformy zakupowej świadczy firma Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z
siedzibą w Warszawie (02-672), ul. Domaniewska 49. W przypadku ewentualnych problemów
technicznych prosimy o kontakt z infolinią techniczną pod numerem +48 22 257 22 23 (infolinia
dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00), lub pod adresem e-mail: oneplace@marketplanet.pl
3. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy
w zakładce „Korespondencja”. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji
przyjmuje się datę wysłania na Platformie Zakupowej.
4. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie
rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej, akceptuje warunki
korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej
https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin_ezamawiajacy oraz uznaje go za wiążący. Sposób
korzystania z Platformy zakupowej określono w instrukcji dla Wykonawcy znajdującej się w zakładce
„Regulacje i procedury procesu zakupowego
Dalsze postanowienia dostępne są w rozdziale 13 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wypełniając obowiązek prawny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o
ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) (RODO)1) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w
Międzyrzeczu, z siedzibą przy ul. Poznańskiej 109, 66-300 Międzyrzecz,NIP: 596-15-22-446; REGON: 000290133; telefon
kontaktowy: 957428700, fax: 957428701; e-mail:sekretariat@obrzyce.eu
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z właściwymi przepisami ustawy
Prawo zamówień publicznych (dalej „ustawa Pzp”) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie w celu związanym z
prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Kompleksowe dostawy energii elektrycznej dla SP Szpitala
dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu, obejmujące sprzedaż oraz świadczenie usług przesyłu oraz jego
rozstrzygnięcia, zawarcia i realizacji umowy, a także udokumentowania i archiwizacji.
3. Administrator udostępnia Pani/Pana dane osobowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności odbiorcom
określonym w ,,ustawie Pzp”. Dane osobowe mogą być powierzane podmiotom przetwarzającym, realizującym zadania na polecenie
i w imieniu Administratora, na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia
określonych w umowie usług np. w ramach zleceń na administrowanie i serwisowanie systemami informatycznymi czy usług Portalu
PZP.
4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w okresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania, zgodnych z
obowiązującymi przepisami m.in. „ustawy Pzp”, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a
jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
5. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach „ustawy Pzp” oraz aktach
wykonawczych wydanych na jej podstawie. Konsekwencje odmowy podania danych wskazane są w „ustawie Pzp”.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, stosownie do art.
22 RODO.
7. Uwzględniając ograniczenia wynikające z „ustawy Pzp”, przysługuje Pani/Panu:
1) dostępu do treści swoich danych osobowych,w tym otrzymania kopii;
2) sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych;
3) ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
3) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych
narusza obowiązujące przepisy RODO;
4) kontaktowania się z Inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz
z wykonywaniem praw przysługujących na mocy RODO; kontakt telefoniczny pod nr (95)7428823, kontakt listowny na adres: ul.
Poznańska 109, 66-300 Międzyrzecz, kontakt e-mail: iod@obrzyce.eu
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SPSNPCH-DOE-382-20/23
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są: Kompleksowe dostawy energii elektrycznej dla SP Szpitala dla
Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu, obejmujące sprzedaż oraz świadczenie usług
przesyłu (dystrybucji)
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert na zasadzie spełnia/ nie spełnia i udzieli
zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w SWZ i
zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w rozdziale 21 SWZ kryteria oceny ofer
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi :
a)aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży i obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z art. 32 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 1385 ze zm )- dot. wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej, lub
b)aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej zawartej na okres nie krótszy niż termin realizacji zamówienia - w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
2. Zdolność techniczna lub zawodowa
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca złoży wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych minimum 2 dostaw (zbliżonych przedmiotowo) o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł brutto każda, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu , a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie , wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów czy zostały należycie wykonane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z
KRS lub CEIDG,2. Oświadczenie wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej. 3.Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Zezwolenie, licencja, koncesja lub wpis do rejestru;2. Wykaz dostaw.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności
wskazanie:
- postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument
”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa
w rozdziale 9 pkt. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy, zgodnie z treścią art. 455 ustawy PZP.
2. Dopuszcza się możliwość zmiany ustaleń niniejszej umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy w następującym
zakresie:
a) W przypadku zmiany następujących aktów prawnych:
- ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 1385 ze zm.);
- ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2023r, poz. 1542 ze zm. ) w zakresie akcyzy na energię elektryczną;
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 16 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu obowiązków uzyskania i przedstawienia do umorzenia świadectw pochodzenia, uiszczenia opłaty zastępczej, zakupu energii elektrycznej i ciepła wytworzonych w odnawialnych źródłach energii oraz obowiązku potwierdzania danych dotyczących ilości energii elektrycznej wytworzonej w odnawialnym źródle energii (t.j. Dz.U. 2014 poz. 1912);
- Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii ( Dz.U. 2023 poz. 1436 ze zm. )
- ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz.U. z 2023r. ,poz. 1570);
b) zmiany (zwiększenia lub zmniejszania) liczby punktów poboru energii lub znaczącej zmiany zużycia energii elektrycznej w punkcie poboru energii wymienionym w tabelach (załącznik nr 2 do SWZ).
c) ceny jednostkowe składników cenowych za świadczone usługi dystrybucji mogą ulec zmianie w przypadku zmiany „Taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej” zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://obrzyce.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-21 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia
oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów
ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych w art. 505 – 590
ustawy Pzp.