Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa (sprzedaż i dystrybucja) gazu ziemnego na rok 2022.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rykach Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430844647
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słowackiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Ryki
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-500
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 818651539
1.5.8.) Numer faksu: 818651602
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@pgkimryki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pgkimryki.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa (sprzedaż i dystrybucja) gazu ziemnego na rok 2022.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f8827a9f-4220-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00265319
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings
Pozostałe dokumenty (poza ofertą) oraz wszelkie wyjaśnienia można składać za pośrednictwem powyższej platformy lub e-maila:
przetargi@pgkimryki.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie z platformy zakupowej jest bezpłatne.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w: Instrukcji składania oferty dla Wykonawcy: https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings
3. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy zakupowej:
https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings
poprzez przycisk Wyślij wiadomość do zamawiającego.
4. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings
poprzez kliknięcie przycisku Wyślij wiadomość do zamawiającego, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
5. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail:
przetargi@pgkimryki.pl
6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl jak i na adres e-mail przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
7. Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
9. Wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej Zamawiającego:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar.
10. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy zakupowej dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu znajdują się w zakładce Instrukcje dla Wykonawców na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 07/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ 1 – Ryki, ul. Słowackiego 5. UWAGA! Niniejsza CZĘŚĆ zamówienia objęta jest podatkiem akcyzowym. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (sprzedaż i dystrybucja) paliwa gazowego – gazu ziemnego wysokometanowego grupy E dla potrzeb PGKiM Ryki Sp. z o.o. w 2022 roku, do instalacji następujących obiektów: 1) Kuchnia: Grupa taryfowa W – 3.6, szacunkowe zużycie paliwa w 2022r.: 54 279 kWh; 2) Kotłownia: Grupa taryfowa W – 4, szacunkowe zużycie paliwa w 2022r.: 152 240 kWh; 3) Myjnia samochodowa: Grupa taryfowa W – 4, szacunkowe zużycie paliwa w 2022r.: 87 834 kWh.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający dopuszcza możliwość skorzystania z „Prawa opcji” w trakcie trwania umowy w zakresie:
1) Zwiększenia zakresu zamówienia w stopniu nie większym niż do 30 % wartości zamówienia podstawowego - w przypadku zwiększonego zużycia gazu. Ceny jednostkowe nie podlegają zmianie, za wyjątkiem zmian taryf w usłudze dystrybucji zatwierdzonych przez Prezesa URE,
2) Zmniejszenia zakresu zamówienia w stopniu nie większym niż do 30 % wartości zamówienia podstawowego – w przypadku zmniejszonego zużycia gazu. Ceny jednostkowe nie podlegają zmianie, za wyjątkiem zmian taryf w usłudze dystrybucji zatwierdzonych przez Prezesa URE,
3) Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z Prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania umowy, ani składania odrębnego oświadczenia; dokonywało się będzie automatycznie w przypadku zmiany zakresu zamówienia o wskazany powyżej stopień (30%).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (sprzedaż i dystrybucja) paliwa gazowego – gazu ziemnego wysokometanowego grupy E dla potrzeb PGKiM Ryki Sp. z o.o. w 2022 roku, do instalacji następujących obiektów: CZĘŚĆ 2 – Ryki, ul. Kościuszki 23
UWAGA! Niniejsza CZĘŚĆ zamówienia zwolniona jest z podatku akcyzowego. Kotłownia: Grupa taryfowa W – 5, szacunkowe zużycie paliwa w 2022r.: 773 468 kWh.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający dopuszcza możliwość skorzystania z „Prawa opcji” w trakcie trwania umowy w zakresie:
1) Zwiększenia zakresu zamówienia w stopniu nie większym niż do 30 % wartości zamówienia podstawowego - w przypadku zwiększonego zużycia gazu. Ceny jednostkowe nie podlegają zmianie, za wyjątkiem zmian taryf w usłudze dystrybucji zatwierdzonych przez Prezesa URE,
2) Zmniejszenia zakresu zamówienia w stopniu nie większym niż do 30 % wartości zamówienia podstawowego – w przypadku zmniejszonego zużycia gazu. Ceny jednostkowe nie podlegają zmianie, za wyjątkiem zmian taryf w usłudze dystrybucji zatwierdzonych przez Prezesa URE,
3) Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z Prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania umowy, ani składania odrębnego oświadczenia; dokonywało się będzie automatycznie w przypadku zmiany zakresu zamówienia o wskazany powyżej stopień (30%).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (sprzedaż i dystrybucja) paliwa gazowego – gazu ziemnego wysokometanowego grupy E dla potrzeb PGKiM Ryki Sp. z o.o. w 2022 roku, do instalacji następujących obiektów: CZĘŚĆ 3 – Ryki, ul. Karola Wojtyły 29
UWAGA! Niniejsza CZĘŚĆ zamówienia zwolniona jest z podatku akcyzowego. Kotłownia: Grupa taryfowa W-5, szacunkowe zużycie paliwa w 2022r.: 379 313 kWh.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający dopuszcza możliwość skorzystania z „Prawa opcji” w trakcie trwania umowy w zakresie:
1) Zwiększenia zakresu zamówienia w stopniu nie większym niż do 30 % wartości zamówienia podstawowego - w przypadku zwiększonego zużycia gazu. Ceny jednostkowe nie podlegają zmianie, za wyjątkiem zmian taryf w usłudze dystrybucji zatwierdzonych przez Prezesa URE,
2) Zmniejszenia zakresu zamówienia w stopniu nie większym niż do 30 % wartości zamówienia podstawowego – w przypadku zmniejszonego zużycia gazu. Ceny jednostkowe nie podlegają zmianie, za wyjątkiem zmian taryf w usłudze dystrybucji zatwierdzonych przez Prezesa URE,
3) Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z Prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania umowy, ani składania odrębnego oświadczenia; dokonywało się będzie automatycznie w przypadku zmiany zakresu zamówienia o wskazany powyżej stopień (30%).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał:
a) aktualną koncesje wydanej przez Prezesa URE na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym, oraz
b) aktualną koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego, wydanej przez Prezesa URE (w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnych) lub umowę z OSD na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego (w przypadku Wykonawców niebędących właścicielami sieci dystrybucyjnych).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualna koncesja wydana przez Prezesa URE na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:
a) oświadczenia, o którym mowa w ppkt 1) i 2) SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
b) oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Cena określona w ust. 1 może ulec zmianie w przypadkach:
1) Zmian stawek za świadczenie usług dystrybucji wyłącznie w przypadku zmiany taryf OSD zatwierdzonej przez Prezesa URE. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o zmianie taryf i przedstawić odpowiedni dowód niniejszej zmiany w ciągu 14 dni od daty wejścia w życie zmiany taryfy. Niniejsza zmiana nie będzie powodować konieczności aneksowania umowy;
2) Zmian podatku VAT, pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, iż zmiana stawki podatku od towarów i usług realnie zmieni koszty Wykonawcy przy realizacji przedmiotu umowy. W takim przypadku Wykonawca ma obowiązek w terminie 14 dni od zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług złożyć do Zamawiającego pisemny wniosek, w którym musi wykazać rzeczywisty wpływ zmiany stawki podatku na zmianę kosztów realizacji Umowy, przedstawiając w tym szczegółowe wyliczenia i zależności między zmianą stawki podatku od towarów i usług a zmianą kosztów realizacji Umowy. Zamawiający w terminie 10 dni od dnia złożenia wniosku ocenia czy Wykonawca wykazał rzeczywisty wpływ zmian na koszty realizacji Umowy. Po ocenie dostarczonych dokumentów i obliczeń Strony przystępują do negocjacji w zakresie zmiany wynagrodzenia umownego brutto, przy czym wynagrodzenie umowne netto pozostanie bez zmian. Wynagrodzenie brutto Wykonawcy ulega zmianie w przypadku wejścia w życie zmiany przepisów w zakresie wysokości podatku od towarów i usług (VAT) mających zastosowanie w czasie realizacji niniejszej umowy. Wówczas, wynagrodzenie brutto Wykonawcy za część prac wykonywaną po terminie wprowadzenia zmiany ulegnie stosownym zmianom natomiast wartość wynagrodzenia netto pozostanie bez zmian.
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w formie aneksu w przypadku wystąpienia przez Zamawiającego do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę mocy umownej lub taryfy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-18 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_ryki/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-18 13:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak