Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E do celów grzewczych i bytowych do budynków administrowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości w Jastrzębiu-Zdroju.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Nieruchomości
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271204971
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Maja 55
1.5.2.) Miejscowość: Jastrzębie-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-330
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 47 87 000
1.5.8.) Numer faksu: 32 47 629 52
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: logistyka@mznjastrzebie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzn.jastrzebie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E do celów grzewczych i bytowych do budynków administrowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości w Jastrzębiu-Zdroju.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5b903ad2-730a-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00461096
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/um_jastrzebiezdroj
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, oświadczeń, wymiana informacji, przekazywanie dokumentów lub oświadczeń i odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) za pośrednictwem strony https://platformazakupowa.pl/um_jastrzebiezdroj, zwanej dalej Platformą.
1.1. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „KOMUNIKATY”. Korespondencja, której zgodnie
z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej
za pośrednictwem platformy do konkretnego Wykonawcy.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie. Rejestracja i konto na Platformie jest darmowe. Sposób założenia konta opisany został w instrukcji znajdującej się pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3. Informacje o wymaganiach technicznych niezbędnych do wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajdują się w Regulaminie Platformy znajdującej się pod linkiem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcji, o której mowa w pkt 2 niniejszego rozdziału.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 RODO (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), zwanego dalej „Rozporządzeniem” lub „RODO” informuję, iż:
1) Administratorem danych osobowych Pani/Pana jest Miejski Zarząd Nieruchomości z siedzibą przy ulicy 1 Maja 55, 44-330 Jastrzębie-Zdrój, telefon kontaktowy: (+48) 32 47 87 000, adres e-mail: info@mznjastrzebie.pl
2) Administrator informuje, iż powołał Inspektora Ochrony Danych, którego funkcję pełni Pani Kinga Oklińska, natomiast Zastępcą IOD jest Pan David Kowalski. Kontakt z IOD i jego Zastępcą jest możliwy za pośrednictwem poczty e-mail: iod@mznjastrzebie.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość przekracza kwotę 130 000 złotych.
4) Podstawą prawną przetwarzania jest Pani/Pana zgoda wyrażona przez akt uczestnictwa w postępowaniu1, przepisy prawa2, a także realizacja umowy3 w związku z wyborem danej oferty biorącej udział w postępowaniu przetargowym oraz zawarciem umowy.
5) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 1710 z późn. zm.) dalej „ustawa PZP”. Ponadto w zakresie określonym w ustawie PZP, dane będą publikowane
na stronie internetowej.
6) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą:
a) zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
b) okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych wynika z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych z dnia 18 stycznia 2011 r. (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 164).
7) Posiada Pani/Pan prawo do:
a) żądania od Administratora dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii na podstawie art. 15 RODO,
b) prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych na podstawie art. 16 RODO*,
c) prawo do usunięcia danych osobowych (art. 17 RODO) w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publiczne,
d) prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**.
8) Ma Pani/Pan również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, dotyczącej niezgodności przetwarzania przekazanych danych osobowych z RODO.
9) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynikającym bezpośrednio z przepisów ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i stanowi warunek uczestnictwa w przetargu i zawarcia umowy. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem zakwalifikowania
do uczestnictwa w przetargu.
10) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
11) Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DL.4221.12.2023.JTB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 604258,82 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E do celów grzewczych i bytowych obejmująca sprzedaż i dystrybucję gazu dla potrzeb budynków administrowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości w Jastrzębiu-Zdroju.
2. Lista punktów poborów znajduje się w Załączniku nr 9 do SWZ.
3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na dzień składania ofert posiadał zawartą, obowiązującą umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, na podstawie której można prowadzić sprzedaż gazu ziemnego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do ww. budynków administrowanych przez Zamawiającego – w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
4. Wykonawca dokona wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia dostaw gazu ziemnego. Czynności te Wykonawca dokona na podstawie stosownego pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego wraz z zawarciem umowy dostawy paliwa gazowego. Procedura zmiany sprzedawcy będzie dokonywana po raz pierwszy. Zamawiający nie wypowiadał umów kompleksowej dostawy gazu u dotychczasowego sprzedawcy (umowy z PGNiG Obrót Detaliczny S.A. z siedzibą w Warszawie zawarte są do 31.12.2023 r.).
5. Zamawiający informuje, iż Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) ww. punktów jest: Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. Oddział Zakład Gazowniczy w Zabrzu ul. Szczęść Boże 11, 41-800 Zabrze.
6. Na wszystkie budynki wskazane w Załączniku nr 9 do SWZ zostanie zawarta jedna umowa. Wykonawca zobowiązany będzie wystawiać jedną fakturę obejmującą wszystkie budynki, z wyszczególnieniem kosztów na każdy
z punktów poboru.
7. Szacunkowe zużycie gazu dla grupy taryfowej BW-5 w kWh z podziałem na miesiące stanowi Załącznik nr 8 do SWZ; dla pozostałych grup taryfowych szacunkowe zużycie gazu określone jest w Załączniku nr 1A do SWZ (kolumna „c”).
8. Przewidywane zużycie paliwa gazowego nie ma charakteru wiążącego, zostało ustalone w oparciu o dotychczasową wielkość zużycia, służy jedynie do porównania ofert. Wykonawca powinien zapewnić Zamawiającemu możliwość bezkosztowych odchyleń od przewidywanego zużycia, w ramach stawek wynikających z oferty.
9. Dostarczane paliwo musi spełniać standardy techniczne zgodne z zapisami ustawy Prawo energetyczne, aktami wykonawczymi oraz Polskimi Normami
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny odnoszącej się do przedmiotu zamówienia publicznego.
2. Ocenie ofert podlegają tylko oferty niepodlegające odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika
z odrębnych przepisów, tj. wykażą, że posiadają:
a) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży (obrotu) gazem ziemnym wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
b) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej
lub
b) aktualną podpisaną umowę generalną na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego – w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 273 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP (dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu):
a) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży (obrotu) gazem ziemnym wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.);
b) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo energetyczne (t.j. Dz. U.
z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) – w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej;
lub
b) aktualną podpisaną umowę generalną na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego na obszarze,
na którym znajdują się punkty odbioru gazu – w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie określa informacji o przedmiotowych środkach dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
a) Formularz ofertowy – według załącznika nr 1;
b) Formularz rzeczowo-cenowy – według załącznika nr 1a;
c) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu – według załącznika nr 2;
d) Oświadczenie podmiotu udostępniającego swoje zasoby o niepodleganiu wykluczeniu - według załącznika nr 2a;
e) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – według załącznika nr 3;
f) Oświadczenie podmiotu udostępniającego swoje zasoby o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - według załącznika nr 3a;
g) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – według załącznika nr 5 lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami
tych podmiotów – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach podmiotu trzeciego;
h) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - według załącznika nr 6;
i) Pełnomocnictwo do podpisywania oferty oraz do podpisywania innych dokumentów i oświadczeń składanych
wraz z ofertą, jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego). Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii;
j) wzór umowy uwzględniający postanowienia Projektowanych Postanowień Umowy – według załącznika nr 7.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy PZP, w jednej lub kilku następujących formach:
– pieniądzu;
– gwarancjach bankowych;
– gwarancjach ubezpieczeniowych;
– poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Za skutecznie wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które przed upływem terminu
do składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego.
4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
5. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto bankowe Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Jastrzębiu-Zdroju o numerze 08 8470 0001 2001 0029 6139 0003.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 tiret dwa, trzy, cztery wyżej, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Zobowiązanie do zapłaty wadium wniesionego w formie innej aniżeli pieniężnej winno:
1) obejmować warunki zatrzymania przez Zamawiającego wadium wraz z odsetkami zawarte w art. 98 ust. 6 pkt 1-3 ustawy PZP tj.:
a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3) ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
b) Wykonawca, którego oferta została wybrana
– odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
– nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
2) gwarantować wypłatę wadium na każde pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sposób bezwarunkowy.
7.1. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert na zasadach określonych w SWZ lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona.
8. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium w przypadkach wymienionych w art. 98 ust. 1, 2, 4 i 5 ustawy PZP.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadkach wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Przykładowy wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 4A i 4B do SWZ.
Uwaga: Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie.
1.1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność za realizację zamówienia.
2. Obowiązek złożenia oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale 21 pkt 1 oraz Rozdziale 20 dotyczy każdego z Wykonawców.
3. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane, dostawy
lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 58 ust. 4 ustawy PZP) przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej w postępowaniu Wykonawcy wchodzący w skład konsorcjum mogą spełniać łącznie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
13. Przewiduje się możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści przedłożonej w niniejszym postępowaniu oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:
a) w odniesieniu do cen za sprzedaż paliwa gazowego tj. określone w kolumnie „g” i „h” Formularza rzeczowo-cenowego – zmiany cen brutto o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT lub zmiany stawki podatku akcyzowego (warunkiem wprowadzenia jest ustawowa zmiana stawek tych podatków),
b) w odniesieniu do cen za dystrybucję paliwa gazowego tj. określone w kolumnie „e1”, „e2” i „f” Formularza rzeczowo-cenowego – zmiany cen brutto o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT lub zmiany stawki podatku akcyzowego lub zmiany Taryfy OSD (warunkiem wprowadzenia jest ustawowa zmiana stawek tych podatków lub zmiana Taryfy),
c) zmiany mocy umownej, w przypadku innego zapotrzebowania na moc po otrzymaniu zgody na taką zmianę od Operatora Systemu Dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączony jest dany punkt poboru,
d) Maksymalną wysokość wynagrodzenia strony określają na kwotę ..……..…………….. zł brutto z zastrzeżeniem, że dopuszczają możliwość zwiększenia wysokości tego wynagrodzenia jeżeli w okresie obowiązywania umowy kwota ta zważywszy na rzeczywiste wielkości dostaw gazu okaże się niewystarczająca do zapewnienia dostaw gazu na czas do zakończenia okresu obowiązywania umowy. Strony zobowiązują się w takim przypadku do podwyższenia wysokości maksymalnego wynagrodzenia, przy czym wartość ta nie może przekroczyć 60% wartości zawartej umowy (suma kwot określonych w art. 455 ust. 1 pkt 4) ustawy PZP oraz art. 455 ust. 2 ustawy PZP). Każde zwiększenie wartości umowy zostanie wprowadzone w formie aneksu do umowy sporządzonego przez Zamawiającego.
e) zaistnienie okoliczności (technicznych, gospodarczych, prawnych itp.) których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
f) zbycia lub wyłączenia z eksploatacji przez Zamawiającego obiektu/ów,
g) zmiany ilości punktów odbioru określonych w załączniku nr 9 do SWZ. W przypadku przyjęcia w trakcie obowiązywania umowy do administrowania budynku użytkowego/mieszkalnego, dostawa paliwa będzie świadczona również dla tego budynku wg stawki określonej w Formularzu Ofertowym (Zamawiający zawrze z Wykonawcą aneks do umowy dla tego budynku),
h) zmiany wysokości każdej ze stawek określonych w Formularzu rzeczowo-cenowym – bez względu na poziom zmian - w przypadku zmian, o których mowa w art. 439 ust. 1 PZP, o ile Wykonawca/Zamawiający wykaże ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
i) w przypadku zatwierdzenia nowej taryfy przez URE zmianę stawek za paliwo gazowe oraz abonament wyłącznie dla punktów poboru lub ich procentowego udziału objętych ochroną taryfową zgodnie ze złożonymi oświadczaniami wg załącznika nr 6 do Zaproszenia, także w przypadku zatwierdzenia nowej taryfy przez URE począwszy od okresu, od którego ma obowiązywać zmieniona taryfa. Dla pozostałych punktów poboru lub ich procentowego udziału (tj. nieobjętych ochroną taryfową) zgodnie ze złożonymi oświadczaniami wg załącznika nr 6 do Zaproszenia Zamawiający nie dopuszcza zmiany stawek za paliwo gazowe oraz abonament.
Pozostałe postanowienia dot. zmian w umowie zawiera Załącznik nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-03 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy nie później niż do dnia 03.11.2023 r. do godz. 09:00.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-03 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-02