Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (sprzedaż i dystrybucja gazu) do obiektów Akademii Morskiej w Szczecinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Morska w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145129
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wały Chrobrego 1-2
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: at@am.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.am.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
publiczna uczelnia wyższa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (sprzedaż i dystrybucja gazu) do obiektów Akademii Morskiej w Szczecinie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c95b8712-47a4-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00273002
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00103301/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.64 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (sprzedaż i dystrybucja gazu) do obiektów Akademii Morskiej w Szczecinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/am_szczecin
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/pn/am_szczecin
2) Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dokument musi zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AT/262-22/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego obejmująca sprzedaż i dystrybucję przez okres 12 miesięcy do budynków Zamawiającego :
Część I – Centrum Eksploatacji Obiektów Pływających (CEOP) 71-717 Szczecinie, ul. Dębogórska 12, grupa taryfowa W-5.1_PO, szacowana ilość gazu ziemnego w okresie realizacji zamówienia: 149 520 kWh.
2) Kody Wspólnego Słownika zamówień- kody CPV dla obu części :
• 09123000-7 Gaz ziemny
• 65200000-5 Przesył gazu
3) Szczegółowy wykaz punktów poboru gazu wraz z ich opisem i charakterystyką oraz szacowanym zapotrzebowaniem na gaz w poszczególnych obiektach zawarty jest w Załączniku 4 do SWZ.
4) Sprzedaż i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego obywać się będzie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U 2020 r. poz. 833 ze zm.), aktami wykonawczymi wydanymi do tej ustawy oraz innymi powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
5) Punkty poboru gazu, do których w ramach realizacji zamówienia ma być dostarczany gaz oraz świadczone usługi jego dystrybucji są istniejącymi obiektami, z układami pomiarowo–rozliczeniowymi.
6) Powyższa ilość gazu jest wartością szacowaną i może ulec zmianie. W przypadku różnicy między zużyciem planowanym a faktycznym, Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził roszczeń finansowych innych niż te wynikające z ilości zużytego paliwa gazowego. Do obliczeń przyjęto współczynnik konwersji na poziomie 11,5.
7) Układy pomiarowo-rozliczeniowe (gazomierze) przystosowane są do wymogów dostawcy gazu.
8) Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na własny koszt wymiany urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych (gazomierzy), w przypadku konieczności ich dostosowania do potrzeb Wykonawcy.
9) Rozliczenia za dostarczony gaz odbywać się będą na podstawie wskazań układów pomiarowo- rozliczeniowych.
10) Stawki opłat dystrybucyjnych wskazane przez Wykonawcę w formularzu cenowym muszą być zgodne z taryfą lokalnego OSD i w trakcie realizacji zamówienia mogą ulec zmianie, jeżeli zmianie ulegnie taryfa lokalnego OSD, a zmiana tej taryfy zostanie zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
11) Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na obszarze, na jakim zamówienie będzie realizowane jest Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o..
12) Aktualnym sprzedawcą paliwa gazowego jest PGNIG Obrót Detaliczny sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Jana Kazimierza 3 ,01-248 Warszawa, z którą Zamawiający ma podpisane umowy na kompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego, obejmujące sprzedaż i dystrybucję, obowiązujące do 31.12.2021 r. Usługę dystrybucji paliwa gazowego do instalacji znajdującej się w obiekcie, wykonuje Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. w Tarnowie, ul. Wojciecha Bandrowskiego 16 NIP 5252496411.
13) W ramach realizacji zamówienia Wykonawca pełnić będzie funkcję podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe.
14) Wykonawca zwalnia Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z bilansowaniem handlowym.
15) Rozliczenia za dostawę gazu ziemnego wysokometanowego oraz świadczenie usług jego dystrybucji do wszystkich punktów poboru gazu, o których mowa w załączniku nr 4 do SWZ odbywać się będą zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez Wykonawcę.
16) Wykonawca zobowiązany będzie do wystawiania oddzielnych faktur dla każdego punktu poboru gazu z tytułu sprzedaży gazu ziemnego wysokometanowego oraz świadczenia usług jego dystrybucji.
17) Do każdej faktury Wykonawca załączy specyfikację określającą ilość paliwa gazowego pobranego w poszczególnych punktach poboru gazu, wysokość należności z tego tytułu oraz wskazanie punktu poboru gazu, którego dotyczy wystawiona faktura, o ile dane te nie znajdują się na fakturze.
18) Zamawiający wymaga by termin zapłaty należności z tytułu faktur wynosił 21 dni od daty wystawienia faktury.
19) Zamawiający pobierany gaz ziemny przeznaczy na własne cele opałowe, objęte zwolnieniem z akcyzy, zgodnie z art 31b ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Gaz ziemny powinien spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
20) Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
1.2 Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wszelkich czynności i uzgodnień z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, na podstawie odrębnie udzielonego pełnomocnictwa.
1.3 Wykonawca odpowiedzialny będzie za przebieg i terminowe wykonanie zamówienia.
1.4 Wykonawca powinien posiadać aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (chyba, że sam jest operatorem), działającą na terenie Zamawiającego i umożliwiającą sprzedaż paliwa gazowego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej do punktów poboru.
1.5 Dostarczenie gazu ma się odbywać na podstawie umowy zawierającej postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji gazu (umowy kompleksowej) i być wykonana na warunkach, określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2020.833), Kodeksu Cywilnego oraz przepisami wykonawczymi, wydanymi na ich podstawie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Kryterium – cena 100 %
Kryterium ceny dla każdego z zadań zostanie obliczone według następującego wzoru:
cena najniższa x znaczenie kryterium (100%) x 100 pkt. =
cena oferty badanej
W sytuacji, gdy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie przedłoży na wezwanie Zamawiającego stosownych dokumentów, na skutek czego jego oferta zostanie odrzucona, zamawiający dokona ponownej oceny ofert wraz z przeliczeniem punktacji w ramach kryteriów oceny ofert i wezwie kolejnego Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza do złożenia stosownych dokumentów.
Łączna liczba punktów za ofertę = liczba punktów za cenę brutto (100%)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego obejmująca sprzedaż i dystrybucję przez okres 12 miesięcy do budynków Zamawiającego :
Część II – Dom Pracy Twórczej 72-600, ul. Komandorska 5, grupa taryfowa W-5.1_PO, szacowana ilość gazu ziemnego w okresie realizacji zamówienia: 414 000 kWh
2) Kody Wspólnego Słownika zamówień- kody CPV dla obu części :
• 09123000-7 Gaz ziemny
• 65200000-5 Przesył gazu
3) Szczegółowy wykaz punktów poboru gazu wraz z ich opisem i charakterystyką oraz szacowanym zapotrzebowaniem na gaz w poszczególnych obiektach zawarty jest w Załączniku 4 do SWZ.
4) Sprzedaż i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego obywać się będzie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U 2020 r. poz. 833 ze zm.), aktami wykonawczymi wydanymi do tej ustawy oraz innymi powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
5) Punkty poboru gazu, do których w ramach realizacji zamówienia ma być dostarczany gaz oraz świadczone usługi jego dystrybucji są istniejącymi obiektami, z układami pomiarowo–rozliczeniowymi.
6) Powyższa ilość gazu jest wartością szacowaną i może ulec zmianie. W przypadku różnicy między zużyciem planowanym a faktycznym, Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził roszczeń finansowych innych niż te wynikające z ilości zużytego paliwa gazowego. Do obliczeń przyjęto współczynnik konwersji na poziomie 11,5.
7) Układy pomiarowo-rozliczeniowe (gazomierze) przystosowane są do wymogów dostawcy gazu.
8) Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na własny koszt wymiany urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych (gazomierzy), w przypadku konieczności ich dostosowania do potrzeb Wykonawcy.
9) Rozliczenia za dostarczony gaz odbywać się będą na podstawie wskazań układów pomiarowo- rozliczeniowych.
10) Stawki opłat dystrybucyjnych wskazane przez Wykonawcę w formularzu cenowym muszą być zgodne z taryfą lokalnego OSD i w trakcie realizacji zamówienia mogą ulec zmianie, jeżeli zmianie ulegnie taryfa lokalnego OSD, a zmiana tej taryfy zostanie zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
11) Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na obszarze, na jakim zamówienie będzie realizowane jest Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o..
12) Aktualnym sprzedawcą paliwa gazowego jest PGNIG Obrót Detaliczny sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Jana Kazimierza 3 ,01-248 Warszawa, z którą Zamawiający ma podpisane umowy na kompleksową dostawę gazu ziemnego wysokometanowego, obejmujące sprzedaż i dystrybucję, obowiązujące do 31.12.2021 r. Usługę dystrybucji paliwa gazowego do instalacji znajdującej się w obiekcie, wykonuje Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. w Tarnowie, ul. Wojciecha Bandrowskiego 16 NIP 5252496411.
13) W ramach realizacji zamówienia Wykonawca pełnić będzie funkcję podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe.
14) Wykonawca zwalnia Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z bilansowaniem handlowym.
15) Rozliczenia za dostawę gazu ziemnego wysokometanowego oraz świadczenie usług jego dystrybucji do wszystkich punktów poboru gazu, o których mowa w załączniku nr 4 do SWZ odbywać się będą zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez Wykonawcę.
16) Wykonawca zobowiązany będzie do wystawiania oddzielnych faktur dla każdego punktu poboru gazu z tytułu sprzedaży gazu ziemnego wysokometanowego oraz świadczenia usług jego dystrybucji.
17) Do każdej faktury Wykonawca załączy specyfikację określającą ilość paliwa gazowego pobranego w poszczególnych punktach poboru gazu, wysokość należności z tego tytułu oraz wskazanie punktu poboru gazu, którego dotyczy wystawiona faktura, o ile dane te nie znajdują się na fakturze.
18) Zamawiający wymaga by termin zapłaty należności z tytułu faktur wynosił 21 dni od daty wystawienia faktury.
19) Zamawiający pobierany gaz ziemny przeznaczy na własne cele opałowe, objęte zwolnieniem z akcyzy, zgodnie z art 31b ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Gaz ziemny powinien spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
20) Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
1.2 Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wszelkich czynności i uzgodnień z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, na podstawie odrębnie udzielonego pełnomocnictwa.
1.3 Wykonawca odpowiedzialny będzie za przebieg i terminowe wykonanie zamówienia.
1.4 Wykonawca powinien posiadać aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (chyba, że sam jest operatorem), działającą na terenie Zamawiającego i umożliwiającą sprzedaż paliwa gazowego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej do punktów poboru.
1.5 Dostarczenie gazu ma się odbywać na podstawie umowy zawierającej postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji gazu (umowy kompleksowej)
i być wykonana na warunkach, określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2020.833), Kodeksu Cywilnego oraz przepisami wykonawczymi, wydanymi na ich podstawie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65200000-5 - Przesył gazu i podobne usługi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Kryterium – cena 100 %
Kryterium ceny dla każdego z zadań zostanie obliczone według następującego wzoru:
cena najniższa x znaczenie kryterium (100%) x 100 pkt. =
cena oferty badanej
W sytuacji, gdy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie przedłoży na wezwanie Zamawiającego stosownych dokumentów, na skutek czego jego oferta zostanie odrzucona, zamawiający dokona ponownej oceny ofert wraz z przeliczeniem punktacji w ramach kryteriów oceny ofert i wezwie kolejnego Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza do złożenia stosownych dokumentów.
Łączna liczba punktów za ofertę = liczba punktów za cenę brutto (100%)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający na podstawie art. 112 ustawy Pzp, określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; dla każdej części-zadania
warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który przedstawi aktualną na dzień składania ofert :
a) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.);
b) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz.U z 2021 r. poz. 716 ze zm.) - w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej albo aktualną zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliw gazowych na obszarze, na którym zamówienie będzie realizowane, - w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
W przypadku składania oferty wspólnej warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o których mowa powyżej
i zrealizuje w ramach niniejszego zamówienia dostawy, dla których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże wykonanie (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje) co najmniej:
a) Część I- jednej kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego, obejmującą sprzedaż i dystrybucję o minimalnej wartości 50 000,00 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
b) Część II- jednej kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego, obejmującą sprzedaż i dystrybucję o minimalnej wartości 150 000,00 zł brutto w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
W sytuacji:
• składania oferty przez podmiot, który zdobył doświadczenie jako podmiot wspólnie realizujący zamówienie (np. członek konsorcjum), warunek doświadczenia zostanie uznany za spełniony jedynie wtedy, gdy zamówienie o wymaganym zakresie faktycznie zostało zrealizowane przez ten podmiot.
• składania oferty wspólnej warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców w całości.
• gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 118 ust.1 ustawy powyższe zastrzeżenie dotyczy również tych podmiotów. Zamawiający nie dopuszcza sumowania zadań celem spełnienia wymaganego warunku.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) aktualną na dzień składania ofert koncesję (lub inny dokument równoważny) na:
a) prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 716 ze zm.);
b) prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz.U z 2021 r. poz. 716 ze zm.) - w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej albo aktualną zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji paliw gazowych na obszarze, na którym zamówienie będzie realizowane, - w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
Wymagana forma:
1. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zwane dalej „upoważnionymi podmiotami”, jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument.
2. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
2) Wykaz, z którego będzie wynikać wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:
a) Część I - jednej kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego, obejmującą sprzedaż i dystrybucję, o minimalnej wartości 50 000,00 zł brutto;
b) Część II - jednej kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego, obejmującą sprzedaż i dystrybucję, o minimalnej wartości 150 000,00 zł brutto
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że wskazane w wykazie ww. dostawy zostały wykonane należycie. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie. Wykaz należy przygotować zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do SWZ.
Wymagana forma:
Dokument musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
• Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
• Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Projektowane postanowienia umowy zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
2) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić na podstawie art. 455 ustawy Pzp.
3) Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.
4) Strony dopuszczają możliwość zmiany niniejszej umowy w następujących przypadkach:
a) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatku akcyzowego;
b) zmiany stawek opłat dystrybucyjnych- w przypadku zmiany taryfy lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego, o ile zmiana taryfy zostanie zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
c) zmiany formy prawnej którejkolwiek ze Stron;
d) przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron,
e) zmiany adresu poczty elektronicznej, o którym mowa w § 7 ust. 12 umowy.
5) Zmiany umowy w przypadkach, o których mowa w pkt. 4) obowiązywać będą od dnia wejścia ich w życie.
6) Warunkiem zmiany umowy w przypadku, o którym mowa w pkt. 4) lit. a jest wykazanie przez Wykonawcę, iż zmiana ta ma wpływ na koszt zrealizowania przez Wykonawcę zamówienia. Zmiana umowy nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę wniosku, zawierającego oświadczenie wraz z uzasadnieniem oraz dowodami potwierdzającymi wpływ zmian na koszty wykonania zamówienia.
7) W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
8) Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
9) Zmiana umowy może nastąpić z inicjatywy zarówno Zamawiającego jak i Wykonawcy na podstawie pisemnego wniosku skierowanego do drugiej strony, zawierającego opis zmiany wraz z jej uzasadnieniem.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-25 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/am_szczecin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-25 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-24