„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż oraz dystrybucja) do obiektu Szkoły

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż oraz dystrybucja) do obiektu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku, ul. Edukacyjna 11 w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoRajsko
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inny zamawiający
  • Termin składania wniosków2023-12-07
  • ZamawiającySZKOŁA PODSTAWOWA IM.JANA PAWŁA II W RAJSKU
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-22
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00504136
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż oraz dystrybucja) do obiektu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku, ul. Edukacyjna 11 w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZKOŁA PODSTAWOWA IM.JANA PAWŁA II W RAJSKU

1.3.) Oddział zamawiającego: SP Rajsko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 070465664

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Edukacyjna, 11

1.5.2.) Miejscowość: Rajsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.7.) Numer telefonu: 338431229

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sprajsko@sprajsko.gminaoswiecim.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sprajsko.edupage.org/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rajsku

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż oraz dystrybucja) do obiektu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku, ul. Edukacyjna 11 w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1c97825a-890f-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00504136

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00092177/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 „Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż oraz dystrybucja) do obiektu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku, ul. Edukacyjna 11 w okresie od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1c97825a-890f-11ee-b55a-a22b2d7f700e

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie e-zamówienia. (https://ezamowienia.gov.pl/pl/ )

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) ofertę i oświadczenie, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu
elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) sposób sporządzenia podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi
w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w
sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy;
3) jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z
2020r. poz. 1913 ze zm.), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”, a
następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować. Uzasadnienie zastrzeżenia informacji jako
tajemnicy przedsiębiorstwa należy złożyć wraz z częścią jawną oferty;

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO dotyczący zbierania danych
osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego Zamawiający informuje, że Szkoła Podstawowa im Jana Pawła II w Rajsku przetwarza dane zawarte w ofertach,
znajdujące się w publicznie dostępnych rejestrach (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności
Gospodarczej RP, Krajowy Rejestr Karny) w celu prowadzenia postępowań w sprawie zamówienia publicznego na postawie
przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych. Wśród tych informacji mogą pojawić się dane, które na
gruncie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej:
„Ogólne Rozporządzenie” lub „RODO”), mają charakter danych osobowych.
W świetle powyższego informujemy, że:
26.1 Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Rajsku, ul. Edukacyjna
11, 32-600 Oświęcim, reprezentowana przez Przemysława Dziedzica Dyrektora – tel. 33-84312-29, email:
sprajsko@sprajsko.gminaoswiecim.pl
26.2 Iinspektorem ochrony danych osobowych w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku jest Pan Przemysław Paliwoda,
kontakt:, e-mail: iod@kancelariapaliwoda.pl.
26.3 Dane osobowe zawarte w ofertach są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz następujące przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 r.
- Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1605 z późn.zm.) rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z
dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może
żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. 2020 poz. 2415),ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. 2020
poz. 164 ze zm.).
26.4 Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu własnym postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postępowań mieści się w zakresie obowiązków ustawowych Szkoły
Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku, jako Zamawiającego w rozumieniu art. 4 RODO
26.5 Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim
zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Odbiorcą
Państwa danych osobowych będą upoważnieni pracownicy i współpracownicy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku, w tym osoby wchodzące w skład komisji przetargowej. Ograniczenie dostępu do Państwa danych, o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach, jeśli jest to uzasadnione przepisami prawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SP RAJSKO SP.TP.1.2023a

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 380166 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupa E)
obejmująca sprzedaż i dystrybucję gazu do obiektu Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku ul. Edukacyjna 11, 32-
600 Oświęcim (o ciśnieniu nie mniejszym niż 1,6 kPa) w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.
5.2. Dostarczanie gazu ziemnego odbywać się winno zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach
określonych przez ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne tj. z dnia 31 marca 2021 r. (t.j. Dz. U. z 2022r.
poz.1385) i rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.
5.3. Dla celów niniejszego postępowania Zamawiający przyjął przewidywane zużycie gazu ziemnego w okresie 12 miesięcy
na poziomie 793 265,00 kWh wg taryfy W-5.1 grupy taryfowej OSD-W-5.1 i zamówionej mocy 417 kWh/h .
5.4. Wskazane zużycie paliwa gazowego ma jedynie charakter orientacyjny, służący porównaniu ofert i w żadnym wypadku
nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu ziemnego w podanej ilości. Ewentualna zmiana
szacunkowego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie
zużytą ilość paliwa gazowego.
5.5. Rozliczenie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży gazu ziemnego odbywać się będzie według wskazań układów
pomiarowych.
5.6. Zamawiający podłączony jest do sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego: PGNiG Obrót
Detaliczny Sp. z o. o ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa.
Wykonawca dokona wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany
sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży paliwa gazowego.
5.7. Dostarczone paliwo gazowe musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne,
aktami wykonawczymi oraz Polskimi normami.
5.8. Stawki opłat dystrybucyjnych muszą być zgodne z aktualną taryfą OSD i w trakcie realizacji zamówienia mogą ulec
zmianie, jeżeli zmianie ulegnie taryfa OSD.
5.9. Wykonawca składając ofertę musi posiadać zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego z
operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie Zamawiającego, najpóźniej na dzień podpisania umowy z
Zamawiającym.
5.10. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć paliwo gazowe, gaz ziemny wysokometanowy E do obiektu Szkoły
Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku, ul. Edukacyjna 11, 32-600 Oświęcim.
5.11. Zamawiający jest zakwalifikowany do grupy taryfowej W-5.1
5.12. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić zamawiającemu standardy jakości obsługi zamawiającego w zakresie
świadczenia usług dystrybucji: „Przyjmowania zgłoszeń i reklamacji dotyczących dostarczania gazu ziemnego;
Powiadamiania zamawiającego o terminach i czasie planowanych przerw dostaw gazu ziemnego, pod warunkiem
otrzymania danych od OSD”.
Wykonawca, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków
funkcjonowania systemu gazowego § 17 pkt 3 i 4 Przedsiębiorstwo energetyczne, świadcząc usługę przesyłania lub
dystrybucji:
1) instaluje na własny koszt układ pomiarowy w miejscu określonym w umowie o przyłączenie do sieci, w przypadku
Ogłoszenie nr z dnia
Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
odbiorców zaliczanych do grupy przyłączeniowej B;
2) przez całą dobę przyjmuje od odbiorców zgłoszenia dotyczące awarii lub zakłóceń w dostarczaniu paliw gazowych,
niezwłocznie przystępuje do likwidacji występujących w sieci gazowej awarii i usuwania zakłóceń w dostarczaniu paliw
gazowych;
4) powiadamia użytkowników systemu gazowego o przewidywanym terminie wznowienia dostarczania paliw gazowych,
przerwanego z powodu awarii sieci gazowej;
5) powiadamia użytkowników systemu gazowego o terminach i czasie trwania planowanych przerw w dostarczaniu paliw
gazowych w formie ogłoszeń prasowych, internetowych, komunikatów radiowych lub telewizyjnych, w inny sposób
zwyczajowo przyjęty na danym terenie lub w drodze indywidualnych zawiadomień, przekazanych na piśmie, telefonicznie
bądź za pomocą innego środka telekomunikacji co najmniej na:
a) 7 dni przed dniem planowanej przerwy w dostarczaniu paliw gazowych dla odbiorców zaliczanych do grupy
przyłączeniowej B podgrupy I,
b) 14 dni przed dniem planowanej przerwy w dostarczaniu paliw gazowych dla pozostałych odbiorców;
Zgodnie z cytowanym rozporządzeniem to OSD w ramach umowy kompleksowej realizuje obowiązek o którym mowa w
SWZ.”
5.13. Ustala się miesięczny okres rozliczeniowy.
5.14. Rozliczanie ilości dostarczonego gazu odbywać się będzie na podstawie rzeczywistych
wskazań układu pomiarowego. Odczyt układu pomiarowego następuje na koniec każdego
miesiąca kalendarzowego.
5.15. Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz.
5.16. Dopuszcza się zawarcie umowy drogą korespondencyjną.
5.17. Szacowane zapotrzebowanie w rozbiciu miesięcznym:
Miesiąc Ilość kWh
Styczeń 132658 kWh
Luty 126005 kW h
Marzec 107501 kWh
Kwiecień 70979 kWh
Maj 4703 kWh
Czerwiec 3233 kWh
lipiec 2561 kWh
Sierpień 2591 kWh
Wrzesień 3329 kWh
Październik 55304 kWh
Listopad 2022 116 571 kWh
Grudzień 2022 167 830 kWh
Ogółem 793 265,00 kWh
Zamawiający przedstawia, że szacunek wykonano na podstawie faktycznego zużycia w 2023. Doszacowano do miesięcy
XI,XII - miesięcy okresu grzewczego, gdzie nie otrzymano faktur. Na listopad i grudzień oszacowano prognozowane zużycie
przy założeniu niskich temperatur.
5.18 Istotne informacje:
5.18.2 W kotłowni Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajsku zainstalowany jest kocioł Bunderus – model GE315 o
mocy 230 kW – numer ewidencyjny 7202003125
5.18.3 W kotłowni na hali sportowej jest kocioł BROTJE – model GE315 o mocy 180 kW – numer ewidencyjny 7202003124
5.18.3 Liczba dni 365; godzin 8760.
5.18.3 Zamawiający jest zwolniony z podatku akcyzowego.
5.18.4 Operator: Region Górnośląski Zabrze.
5.18.5 Obecny sprzedawca gazu (sprzedaż i dystrybucja):
Zamawiający podłączony jest do sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego: PGNiG Obrót
Detaliczny Sp. z o. o ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa
5.18.6 Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia w imieniu Zamawiającego procedury zmiany dotychczasowego
sprzedawcy gazu ziemnego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału
w postępowaniu i wymagania określone w niniejszej SWZ.
2. Zamawiający, na podstawie art. 112 ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
2.1 W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy;
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności
zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
a. aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem
ziemnym wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
b. podpisaną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego (w
przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej) lub
c. aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydaną przez
Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).
3. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu metodą „spełnia - nie spełnia", w oparciu o
informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych przez Zamawiającego w niniejszej SWZ. Z treści
załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11.1
Wykonawca składa następujące oświadczenia i dokumenty wraz z ofertą:
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - wg Załącznika nr 2 do SWZ.
2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – wg załącznika nr 3 do SWZ.
11.2 Dokumenty składane na wezwanie zamawiającego:
11.2.1 aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym wydana przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki;
11.2.2 aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydana przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej;
11.2.3 podpisaną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego (w
przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej);
11.2.4 zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu
potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
11.2.5 zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert , lub
innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem
w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
11.2.6 odpisu z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie o art. 24 ust. 5 pkt 1
ustawy;
11.2.7 oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o
zamówienia publiczne;
11.2.8 oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych o których mowa w ustawie z dnia 12
stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70);
11.2.9 oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje
potwierdzające, że powiązania
z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu;
11.2.10 oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji
administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w
przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z
ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1 Na potwierdzenie
niepodlegania wykluczeniu Wykonawca składa oświadczenie wraz z ofertą.
10.2 Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp.
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa
skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy
z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo
udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w
art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego
przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o
skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
(Dz. U. 2012 poz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w
art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270- 277d Kodeksu karnego,
lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy
cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za odpowiedni czyn zabroniony
określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo
komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo- akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzją administracyjną
o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba, że Wykonawca
odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania sią o zamówienia publiczne;
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami
porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe, chyba że wykażą, że
przygotowali te oferty niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy Pzp, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z
wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie
konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia.
10.3 Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

16.14.1 Kompletna oferta musi zawierać:
16.13.1.1 formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr1 i 1a do niniejszej SWZ,
16.13.1.2 dokumenty i oświadczenia (zał. nr 2,3 i 4) wskazane w SWZ,
16.13.1.3 Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy (załącznik nr 5),
16.13.1.4 pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy dokumentów składających się na
ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

14.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w
postępowaniu. Pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza należy dołączyć do oferty.
14.2 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie dokumenty dotyczące spełnienia warunków udziału
w postępowaniu powinny potwierdzać, że Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie łącznie spełniają warunki
udziału w postępowaniu określone w pkt. 9 oraz że każdy z nich spełnia warunek w zakresie w jakim będzie wykonywał
zamówienie. Dokumenty określone w pkt. 11 składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
14.3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą,
przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę
zawierającą w swej treści następujące postanowienia:
14.3.1 wyszczególnienie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
14.3.2 określenie celu gospodarczego, dla którego umowa została zawarta (celem tym musi być zrealizowanie zamówienia),
14.3.3 oznaczenie czasu trwania Konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi,
14.3.4 określenie lidera Konsorcjum,
14.3.5 wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy Konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu
wykonania zamówienia, oraz upływu czasu gwarancji
i rękojmi, odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie,
14.3.6 zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację zamówienia,
za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia,
14.3.7 ustanowienie pełnomocnika do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.4 Wszyscy Wykonawcy należący do Konsorcjum ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby zawarł z nim umowę w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach
określonych w załączniku nr 5 do SWZ - Istotne dla stron postanowienia umowne, które zostaną wprowadzone do treści
zawieranej umowy.
24.2 Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy oraz określa warunki zmian
(w granicach dyspozycji art. 455 ustawy):
1) zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub Zamawiającego, dotyczące określonych w umowie nazw, adresów.
Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach,
2) zmiany osób reprezentujących strony; Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach,
3) zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących np. w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT i
wysokości podatku akcyzowego od gazu ziemnego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia
wynagrodzenia o kwotę równą różnicy
w kwocie podatku VAT. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części
wynagrodzenia za dostawy, których w dniu zmiany stawki podatku VAT czy podatku akcyzowego jeszcze nie wykonano,
4) w wypadku zmian nr rachunku bankowego wykonawcy, na który jest płacone wynagrodzenie,
5) zmiana ceny ofertowej w przypadku zmiany opłaty stałej za usługę sieciową i opłaty zmiennej za usługę sieciową w
przypadku zmiany taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, po
uprzednim pisemnym zawiadomieniu Zamawiającego wraz z dołączeniem taryfy cen i opłat,
6) zmiany grupy taryfowej, w przypadku gdyby w trakcie trwania umowy obiekty Zamawiającego zmieniły charakter
użytkowania,
7) zmiany mocy umownej w przypadku gdy w czasie trwania umowy zwiększyłoby się lub zmniejszyło zapotrzebowanie na
moc w związku ze zmianą charakteru obiektu lub jego modernizacji,
8) z przyczyn formalno-prawnych, Zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z
zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 31.12.2024 r. jednak nie wcześniej niż po skutecznym
rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający miał dostarczane paliwo gazowe oraz skutecznym
przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego,
9) Rozliczanie ilości dostarczonego Paliwa gazowego odbywać się będzie odrębnie dla każdego punktu poboru na
podstawie rzeczywistych wskazań Układu pomiarowego, z uwzględnieniem współczynnika konwersji wyliczonego zgodnie z
zasadami określonymi w Taryfach Wykonawcy i Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD), w okresach ustalonych w
Taryfach Wykonawcy i OSD. Do rozliczeń z tytułu Umowy kompleksowej będą miały zastosowanie ceny, stawki opłat i zasady ich stosowania zawarte w Taryfie Wykonawcy, przewidziane dla grupy taryfowej, do której został zakwalifikowany
Odbiorca oraz stawki opłat dystrybucyjnych i warunki ich stosowania wynikające z Taryfy OSD, określonej w Umowie, z
zastrzeżeniem, że cena za paliwo gazowe – wg ceny określonej w formularzu ofertowym.
24.3 Zmiana innych przepisów powszechnie obowiązujących w zakresie mającym wpływ na realizację umowy lub zakres
świadczenia którejkolwiek za stron.
24.4 Aneks do umowy o przedmiotowe zamówienie wymagać będzie dla swojej ważności, zachowania formy pisemnej.
24.5 Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy drogą korespondencyjną lub w formie elektronicznej z podpisem
kwalifikowanym.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-07 13:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 17.1 Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na platformie e-zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-07 13:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-31

NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam pracy chałupniczej - Wysoka
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Szukam pracy chałupniczej. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI