Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego i świadczenie usług jego dystrybucji do budynków Instytutu Ogrodnictwa – PIB
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Ogrodnictwa - Państwowy Instytut Badawczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101023342
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Konstytucji 3 Maja 1/3
1.5.2.) Miejscowość: Skierniewice
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@inhort.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://inhort.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Instytut Ogrodnictwa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego i świadczenie usług jego dystrybucji do budynków Instytutu Ogrodnictwa – PIB
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66ef4ead-a093-11ee-948d-82b0c04ef850
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00569010
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/867721
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postepowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu komunikacji
elektronicznej za pośrednictwem Platformy: platformazakupowa.pl firmy Open Nexus Sp. z o.o., ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-
144 Poznań (zwanej dalej Platformą) dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/instytut_ogrodnictwa/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Obwieszczeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9
listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych.
3. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
4. W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji Zamawiający rekomenduje
wykorzystanie jednego z formatów: .zip. .7Z.
5. Wśród formatów powszechnych, a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty
złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
6. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB, natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie dostępnym w zakładce „Regulamin" dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” dostępnej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zrealizowany przez opublikowanie na stronie prowadzonego
postępowania Załącznika nr 4 do SWZ - Klauzula RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 61/ZP/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa paliwa gazowego – gazu ziemnego wysokometanowego typu „E” w
okresie 12 miesięcy, od dnia rozpoczęcia świadczenia dostawy. Planowany termin rozpoczęcia dostawy to 1 lutego 2024r.
2. Zakres kompleksowej dostawy obejmuje sprzedaż oraz dystrybucję gazu do punktów poboru Instytutu Ogrodnictwa –Państwowego Instytutu Badawczego, tj:
1) punktu poboru Zamawiającego zlokalizowanego w Skierniewicach przy ul. Kościuszki 2 (taryfa W – 5.1);
2) punktu poboru Zamawiającego zlokalizowanego w Puławach przy ul. Kazimierskiej 2 (w taryfie W-4) ;
3) 7 punktów poboru Zamawiającego zlokalizowanego w Skierniewicach przy ul. Konstytucji 3 Maja 1/3 (taryfa W-1.1)
- zgodnie z opisem znajdującym się w Załączniku nr 1 do SWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia oraz
formularzem ofertowym stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
3. Aktualnie obowiązująca umowa kompleksowa na dostawę paliwa gazowego oraz świadczenie usług jego dystrybucji
zawarta pomiędzy Zamawiającym a PGNiG Obrót Detaliczny spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Warszawie, przy ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa, KRS: 0000488778, NIP: 5272706082, REGON: 147003421
obowiązuje do dnia 31 stycznia 2024 r.
4. Zamówienie będzie realizowane po cenach jednostkowych zadeklarowanych w ofercie przedstawionej przez Wykonawcę
– zgodnie ze wzorem Formularza oferty - stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ze względu na specyfikę zamówienia.
6. Wykonawca jest obowiązany do posiadania aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) - o
świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego do Zamawiającego, ważną w okresie realizacji niniejszego zamówienia.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku nr 1 do SWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu
Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Zamawiający w okresie obowiązywania umowy zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, którego
maksymalna wartość nie przekroczy 20% wartości zamówienia podstawowego;
2) Zamawiający będzie wykonywał prawo opcji po wyczerpaniu, w trakcie obowiązywania Umowy, wartości zamówienia
podstawowego. Uruchomienie opcji jest uzależnione od faktycznych potrzeb Zamawiającego.
3) Zamawiający jest uprawniony do korzystania z prawa opcji nie później niż do momentu wykorzystania maksymalnej
wartości Umowy;
4) Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o skorzystaniu z prawa opcji
na co najmniej 3 dni przed wejściem w życie zakresu Umowy objętego prawem opcji;
5) Dostawy realizowane w ramach prawa opcji są jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Wykonawcy nie
przysługuje żadne roszczenie z tytułu niewykorzystania przez Zamawiającego ilości maksymalnej objętej prawem opcji lub
jego realizacja w mniejszym zakresie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postepowaniu w zakresie
dotyczącym uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Wykonawca spełni powyższy
warunek, jeśli wykaże, że posiada aktualną koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w zakresie obrotu
paliwami gazowymi.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -warunek dot. uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w ust. 1, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzonej działalności
gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy do których realizacji uprawnienia te są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku
podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca którego oferta
została najwyżej oceniona, przedstawi na wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, podmiotowe
środki dowodowe, aktualne na dzień ich złożenia w postaci:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. – o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1689), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w niniejszym postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami, potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ w formie elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym -w
przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej lub o przynależności do grupy kapitałowej składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 w zakresie podstaw
wykluczenia określonych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1497). Oświadczenie stanowi załącznik nr 5 do SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, przedstawi na
wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowe środki dowodowe,
aktualne na dzień ich złożenia:
złożenie dokumentu koncesji wydanego przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w zakresie obrotu paliwami gazowymi.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca, składając ofertę, zobowiązany jest złożyć Formularz oferty (pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym), według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.
2. Wraz z formularzem oferty Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale IV SWZ i warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale III ust. 1 SWZ sporządzone wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ -– oświadczenie należy złożyć po rygorem nieważności w formie elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym.
2) dokument, z którego wynika zakres umocowania do dokonania czynności złożenia oferty, oświadczeń lub dokumentów, w przypadku, gdy Wykonawca powierzył wykonanie tych czynności pełnomocnikowi lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument musi zostać złożony pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszczalne jest również złożenie kopii dokumentu elektronicznie poświadczonej
przez notariusza;
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oświadczenie, o którym mowa w treści
przepisu art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy -zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ. Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takiej sytuacji zobowiązani są do ustanowienia
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wraz z formularzem oferty zobowiązani są złożyć oświadczenie, o którym mowa w treści przepisu art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy -zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ. Oświadczenie należy złożyć w formie
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub osobistym.
Każdy z wykonawców zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale IV SWZ i warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w Rozdziale III ust. 1 SWZ sporządzone wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ - oświadczenie
należy złożyć po rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Przed zawarciem umowy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przedłożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym w § 10 Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 6 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-05 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/867721
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-05 11:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Po wyborze oferty w celu zawarcia Umowy Wykonawca będzie obowiązany do przedstawienia Zamawiającemu umowy lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem zawartej przez Wykonawcę z OSD dla terenu działania Zamawiającego.
Zamawiający informuje, że wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę, wobec którego zachodzi, co najmniej jedna z przesłanek określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r.,
poz. 1497).