Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (sprzedaż i usługa dystrybucji) na potrzeby AŁ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Łomżyńska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 451202740
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Akademicka 14
1.5.2.) Miejscowość: Łomża
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@al.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ansl.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (sprzedaż i usługa dystrybucji) na potrzeby AŁ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-44aafe5a-fcae-11ee-885b-8267c0608453
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00290485
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039594/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa energii elektrycznej i dystrybucja
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://al-edu.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://al-edu.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym,
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej AŁ: https://al-edu.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html.
2. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat
SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet.
3. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej AŁ: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a
także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych
obszarach.
4. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz
informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej AŁ:
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
Google Chrome 31
Mozilla Firefox 26
Opera 18
Pozostałe wymagania techniczne:
dostęp do sieci Internet
obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
włączona obsługa JavaScript
zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
zainstalowany Acrobat Reader
zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych
image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip,
multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint,
application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel,
application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zipcompressed,
application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma,
application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg,
application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg
5. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych,
przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu,
przyjmuje się datę ich przekazania przez Wykonawcę.
W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w
wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej.
Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę „Złóż ofertę”.
W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu,
oferty przez Platformę Przetargową.
6. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie
dostępnej pod adresem https://ansl-edu.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem
sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem.
7. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. (Dz.U. z 2020r. poz. 2452).
9. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KZp.2730.2.24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż oraz świadczenie usługi dystrybucyjnej energii elektrycznej na potrzeby ANSŁ do następujących punktów poboru energii:
1.1. Akademia Łomżyńska, ul. Akademicka 14.
1.1.1. Prognozowane zużycie energii w okresie 12 miesięcy w ilości - 141 000 kWh, w tym:
Strefa 1 (26%) 36 660
Strefa 2 (12%) 16 920
Strefa 3 (62%) 87 420
1.1.2. Zamawiający zakwalifikowany jest do I grupy przyłączeniowej i rozliczany w grupie taryfowej C23
1.1.3. Rozliczanie w cyklu miesięcznym.
1.1.4. nr Licznika – 04142386
1.2. Akademia Łomżyńska, ul. Akademicka 20.
1.2.1. Prognozowane zużycie energii w okresie 12 miesięcy w ilości-36 000 kWh, w tym:
Strefa 1 (28%) 10 800
Strefa 2 (10%) 3 600
Strefa 3 (62%) 22 320
1.2.2. Zamawiający zakwalifikowany jest do I grupy przyłączeniowej i rozliczany w grupie taryfowej C23
1.2.3. Rozliczanie w cyklu miesięcznym.
1.2.4. nr Licznika – 02574342
1.3. Akademia Łomżyńska ul. Akademicka 1.
1.3.1. Prognozowane zużycie energii w okresie 12 miesięcy w ilości - 5 000 KWh, w tym:
1.3.2. Zamawiający rozliczany w grupie taryfowej C11.
1.3.3. Rozliczanie w cyklu miesięcznym.
1.3.4. Nr licznika - 02655178
1.4. LSM AŁ, ul. Wiejska 16
1.4.1. Prognozowane zużycie energii w okresie 12 miesięcy w ilości – 22 000 kWh
1.4.2. Zamawiający rozliczany jest w grupie taryfowej C11.
1.4.3. Rozliczanie w cyklu miesięcznym.
1.4.4. nr licznika – 56804089.
1.5. Dom Studenta Rubikon, ul. Wiejska 16A
1.5.1. Prognozowane zużycie energii w okresie 12 miesięcy w ilości – 110 000 kWh
Strefa 1 (62%) 68 200
Strefa 2 (38%) 41 800
oraz
licznik nr 02888402 – 2 000 kWh,
licznik nr 56204125 – 8 000 kWh.
1.5.2. Zamawiający rozliczany jest w grupie taryfowej G11, G12 i C11
1.5.3. nr licznika 02578517 w grupie taryfowej G12, 02888402 w G11 i 56204125 w C11
1.5.4. Rozliczanie w cyklu miesięcznym
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Podane prognozowane zużycie energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy ma jedynie charakter orientacyjny,
służący tylko do porównania ofert. Nie stanowi ono dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w
podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego
przewidywanej ilości energii. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się
będzie według wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i stawek określonych w dokumentacji przetargowej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – wykonawca spełni warunek jeśli
wykaże posiadanie uprawnień w zakresie:
- obrotu energią elektryczną, tj. posiadanie ważnej Koncesji w zakresie obrotu energią elektryczną wydanej przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki (art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy Pe);
- dystrybucji energii elektrycznej wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajduje się
miejsce dostarczenia energii elektrycznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia działalności
gospodarczej zamawiający żąda ważnej
- koncesji na prowadzenie działalności w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo
energetyczne (Dz.U. z 2021r., poz. 716 z późn. zm.), zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ustawy Prawo energetyczne
oraz przepisami ustawy z dnia 23.04.1964r. - Kodeks cywilny (Dz. U. 2020r., poz. 1740 późn. zm.) wydaną przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki,
- koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej (w przypadku wykonawców
będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub oświadczenie wykonawcy, że ma zawartą umowę z Operatorem Systemu
Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na obszarze na którym znajduje się miejsce dostarczenia
energii elektrycznej na okres nie krótszy niż termin realizacji zamówienia (w przypadku wykonawców nie będących właścicielem sieci
dystrybucyjnej – wzór załącznik nr 5 do SWZ (dokument składany na wezwanie Zamawiającego).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy zmiany w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w wypadku:
1.1 zmiany przepisów Prawa energetycznego lub wydanych na tej podstawie przepisów wykonawczych mających
zastosowanie do Umowy, w tej sytuacji postanowienia Umowy sprzeczne z nimi stracą ważność zaś w ich miejsce będą
miały zastosowanie przepisy znowelizowanego prawa,
1.2 zmiany (wprowadzenia nowej) Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Rozdzielczej (Dystrybucyjnej) OSD,
1.3 zmiany organów uprawnionych do reprezentacji zarówno Zamawiającego jak
i Wykonawcy, danych adresowych stron umowy lub innych danych ,które w umowie mają charakter czysto informacyjny (np.
numer konta bankowego),
1.4 zmiany cen jednostkowych i stawek opłat określonych dla kompleksowej dostawy energii elektrycznej będącej wyłącznie
skutkiem zmiany stawki podatku akcyzowego lub stawki podatku VAT, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy,
1.5 zmiany cen jednostkowych za świadczenie usługi dystrybucji wyłącznie w przypadku zmiany taryfy OSD zatwierdzanej
przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE), zmiana następuje automatycznie od dnia wejścia w życie nowej Taryfy
OSD, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy,
1.6 zwiększenia punktów poboru lub zmiany mocy umownej bądź grupy taryfowej w obrębie grup taryfowych, które zostały
ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy,
1.7 zmiany wartości umowy, wynikającej z okoliczności opisanych w ust. 1 pkt 1.4, 1.5 i 1.6,
1.8 ceny i stawki opłat, określone przez Wykonawcę, ulegną zmianie w przypadku zmiany Taryfy Sprzedawcy dla grupy
taryfowej Gxx, zatwierdzanej przez Prezesa URE. Ceny i stawki opłat, o których mowa w niniejszym punkcie ulegną
automatycznej zmianie, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.
2. Powyższe zmiany postanowień ust. 1 pkt 1.1, 1.2, 1.3, 1.6 odbywać się będą w formie pisemnej pod rygorem
nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-26 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z załącznikami za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://ansl-edu.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-26 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-25