Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa paliw płynnych do pojazdów eksploatowanych przez Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudzińcu w 2024 r.
z podziałem na części.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RUDZINIEC - ZAKŁAD BUDŻETOWY GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ W RUDZIŃCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276709055
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Leśna 6
1.5.2.) Miejscowość: Rudziniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-160
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 230 32 63
1.5.8.) Numer faksu: 32 230 32 63
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zb.rudziniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zb.rudziniec.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa paliw płynnych do pojazdów eksploatowanych przez Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudzińcu w 2024 r.
z podziałem na części.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4859c92-9f45-11ee-953e-c2ea26915e21
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00568743
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00090101/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa paliw płynnych do pojazdów eksploatowanych przez Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudzińcu w 2024 r. z podziałem na części.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zb-rudziniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zbrudziniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (wyłącznie poprzez Platformę przetargową) – zobowiązany jest
zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresem
https://zb-rudziniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem:
https://zb-rudziniec.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
2. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w
ust. 1 niniejszego rozdziału SWZ.
3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie
internetowej Platformy przetargowej - pod adresem:
https://zb-rudziniec.logintrade.net/rejestracja/instrukcja.html
4. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj.
Logintrade S.A., ul. Legnicka 57d, lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. +48 71 787 35 34, e-mail:
helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 800 - 1600.
5. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia
oferty (w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach
użytkowników Platformy przetargowej.
6. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe,
przedmiotowe środki dowodowe w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp,
oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Ustawy Pzp,
zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe,
pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w
przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 57 ze zm. ), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
7. Zamawiający informuje, iż w przypadku przesyłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferty przetargowej) dopuszczone są wyłącznie formaty danych wskazane w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2247) w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Powyższe oznacza, iż Zamawiający nie dopuszcza przesyłania dokumentów elektronicznych (w tym oferty) skompresowanych formatem .rar
8. Pozostałe postanowienia zgodne z SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://zb-rudziniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Zakładzie Budżetowym Gospodarki
Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudzińcu jest Dyrektor Zakładu z siedzibą w Rudzińcu, ul. Leśna 6, 44-
160 Rudziniec,
administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się skontaktować pod
numerem telefonu 32 230 32 63;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp, osoby lub podmioty, którym na podstawie przepisów prawa przysługuje prawo do kontroli, jak również osoby lub podmioty, którym dane zostaną udostępnione w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej;
firma PZP24.pl Sp. z o.o. oraz Logintrade S.A. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Legnickiej 57D lok. B/J, z którą administrator zawarł umowę na obsługę Platformy Przetargowej, na której prowadzone są postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane, a następnie w celach archiwalnych przechowywane będą przez 5 lat, chyba , że przepisy szczególne będą stanowić inaczej;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych(1);
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO(2);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
(1) wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie
zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
(2) wyjaśnienie: zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp wystąpienie z zadaniem o którym mowa w art. 18
ust.1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZBGKiM.261.3.2023.DZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia pod nazwą: „Dostawa paliw płynnych do pojazdów eksploatowanych
przez Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudzińcu w 2024 z
podziałem na części” obejmuje dostawę benzyny Pb – 95 oraz oleju napędowego do tankowania
pojazdów eksploatowanych przez Zamawiającego w okresie do 31.12.2024 r. odpowiadających normom PN-EN 590 oraz przepisom Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych .
Parametry techniczne i chemiczne dostarczanego oleju napędowego i benzyny bezołowiowej 95 nie mogą być gorsze niż określone w wyżej wspomnianych normach oraz w załącznikach do Rozporządzenia.
Oferowana Pb95 i ON może być charakteryzowany przez normy zakładowe producenta, ale o
parametrach jakościowych tożsamych lub lepszych od przedstawionych w przywołanych wyżej normach i Rozporządzeniach.
1.2.Zamówienie obejmuje zakup paliwa silnikowego
● benzyna bezołowiowa PB-95 w ilości od 1500 do 3 000 litrów – Część nr I
Zamawiający zastrzega, iż wielkość zamówienia jest wielkością orientacyjną i zastrzega sobie
prawo do zmiany zakresu (ilości) zakupów bez żadnych konsekwencji prawnych i finansowych.
1.3. Do oceny należy podać łączną cenę zakupu benzyny bezołowiowej pb-95, wynikającą z
średnich cen dwóch producentów publikowanych na stronach internetowych: www.orlen.pl oraz
www.lotos.pl, pomniejszoną/powiększoną o stały zaoferowany upust/ marżę w % na dzień
19.12.2023 r.
1.4. Zamawiający dopuszcza waloryzację cen paliwa w trakcie obowiązywania umowy zgodnie z
zapisami niniejszej SWZ.
1.5. Dostawa benzyny Pb 95 odbywać się będzie na stacji paliwowej Wykonawcy Zamówienia
sukcesywnie w miarę potrzeb Zamawiającego z ograniczeniem ilościowym zależnym od
pojemności zbiorników samochodów i kanistrów dla pozostałego sprzętu Zamawiającego lub
dostawa benzyny będzie za pośrednictwem mobilnego dystrybutora paliw Pb.
1.6. Potwierdzeniem dla Wykonawcy zamówienia dokonania sprzedaży ( wydania)
zadysponowanej ilości benzyny będzie pieczątka i wpis do karty drogowej samochodu lub do
karty paliwowej danego urządzenia następujących informacji:
ilość i wartość zatankowanego paliwa,
datę tankowania,
numer rejestracyjny samochodu, wraz z podpisem upoważnionego pracownika
Zamawiającego.
1.7.Faktury za transakcje bezgotówkowe wystawiane będą:
● dla dostaw benzyny bezołowiowej PB 95 nie częściej niż 2 razy w miesiącu za okres od 1 do
15 oraz od 16 do ostatniego dnia miesiąca.
Faktury VAT będą płatne przelewem na wskazane w fakturze konto. Termin płatności faktur za
dany okres rozliczeniowy zgodny z zapisami rodziału XVII niniejszej specyfikacji).
1.8. Do faktury dołączone będzie:
● w przypadku benzyny bezołowiowej PB 95 zestawienie zawierające następujące informacje:
ilość i rodzaj pobranego paliwa,
numer rejestracyjny,
dzienną cenę sprzedaży, po której dokonano transakcji,
rozliczenie za każde tankowanie,
datę i miejsce dokonania transakcji.
1.9. Wykonawca musi posiadać:
Dla Części nr I :
● dla realizacji dostawy benzyny bezołowiowej PB -95 stację paliw położoną maksymalnie do 20
km od siedziby Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudzińcu ul.
Leśna 6, liczone najkrótszą drogą publiczną i zobowiązuje się ją utrzymać w trakcie obowiązywania umowy. Zamawiający dopuszcza dostawę benzyny przy pomocy mobilnego dystrybutora paliw Pb. Likwidacja stacji paliw wskazanej dla realizacji przedmiotu zamówienia
stanowi podstawę do rozwiązania umowy przez Zamawiającego, bez ponoszenia z tego tytułu
żadnych kosztów.
1.10. Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy, jeżeli Wykonawca nie przestrzega
warunków umowy (np. w przypadku likwidacji stacji paliw wskazanej do realizacji zamówienia
czy też, gdy sprzedawane przez Wykonawcę paliwo nie będzie spełniać obowiązujących norm jakości).
4.2.6.) Główny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
Kryterium oceny ofert:
Waga: Cena (Kc): 100 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia pod nazwą: „Dostawa paliw płynnych do pojazdów eksploatowanych
przez Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudzińcu w 2024 z
podziałem na części” obejmuje dostawę benzyny Pb – 95 oraz oleju napędowego do tankowania
pojazdów eksploatowanych przez Zamawiającego w okresie do 31.12.2024 r. odpowiadających
normom PN-EN 590 oraz przepisom Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października
2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych.
Parametry techniczne i chemiczne dostarczanego oleju napędowego i benzyny bezołowiowej 95
nie mogą być gorsze niż określone w wyżej wspomnianych normach oraz w załącznikach do Rozporządzenia.
Oferowana Pb95 i ON może być charakteryzowany przez normy zakładowe producenta, ale o
parametrach jakościowych tożsamych lub lepszych od przedstawionych w przywołanych wyżej normach i Rozporządzeniach.
1.1.Zamówienie obejmuje zakup paliwa silnikowego :
● olej napędowy w ilości od 45 000 do 50 000 litrów – Część nr II
Zamawiający zastrzega, iż wielkość zamówienia jest wielkością orientacyjną i zastrzega sobie
prawo do zmiany zakresu (ilości) zakupów bez żadnych konsekwencji prawnych i finansowych.
1.2. Do oceny należy podać łączną cenę zakupu oleju napędowego, wynikającą z średnich cen
dwóch producentów publikowanych na stronach internetowych: www.orlen.pl oraz www.lotos.pl,
pomniejszoną/powiększoną o stały zaoferowany upust/ marżę w % na dzień 19.12.2023 r.
1.3. Zamawiający dopuszcza waloryzację cen paliwa w trakcie obowiązywania umowy zgodnie z
zapisami niniejszej SWZ.
1.4. Zakup oleju napędowego odbywać się będzie poprzez dostawę do siedziby Zamawiającego
w ilości nie większej niż 3500 litrów jednorazowo, w terminie do 48 godzin od daty zgłoszenia
zapotrzebowania dostawy.
1.5. Rozliczenie ilościowe dostarczonego oleju napędowego będzie dokonywane w oparciu o
zalegalizowany licznik autocysterny, odmierzający ilość zrzuconego paliwa do zbiornika
zamawiającego w temperaturze referencyjnej 15 ° C.
1.6. Potwierdzeniem dla Wykonawcy zamówienia dokonania sprzedaży (dostawy)
zadysponowanej ilości oleju napędowego będzie pieczątka wraz z podpisem upoważnionego
pracownika Zamawiającego na dokumencie dostawy (WZ),
1.7.Faktury za transakcje bezgotówkowe wystawiane będą:
● dla dostaw oleju napędowego każdorazowo po zrealizowanej dostawie
1.8.Faktury VAT będą płatne przelewem na wskazane w fakturze konto. Termin płatności faktur
za dany okres rozliczeniowy zgodny z zapisami rozdziału XVII specyfikacji).
1.9.Do faktury dołączone będzie:
● w przypadku oleju napędowego
- dokument dostawy (WZ) potwierdzony przez upoważnionego pracownika Zamawiającego
1.10. Wykonawca musi posiadać:
Dla Części nr II :
● dla realizacji dostawy oleju napędowego do siedziby Zamawiającego samochód cysternę do
transportu paliw lub zapewnioną możliwość realizacji dostawy oleju napędowego cysterną
udostępnioną przez inny podmiot. Dla dostawy oleju napędowego nie jest wymagany limit odległości od siedziby Zamawiającego.
1.11.Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy, jeżeli Wykonawca nie przestrzega
warunków umowy (np. w przypadku likwidacji stacji paliw wskazanej do realizacji zamówienia
czy też, gdy sprzedawane przez Wykonawcę paliwo nie będzie spełniać obowiązujących norm jakości).
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
Kryterium oceny ofert:
Waga: Cena (Kc): 100 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 Ustawy Pzp.:
1.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Wykonawca musi posiadać prawo do wykonywania działalności gospodarczej polegającej na obrocie paliwami ciekłymi.
W przypadku podmiotów wspólnie składających ofertę, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa wyżej zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
1.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ;
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu
(określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do
złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
3.1. oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 Ustawy Pzp.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie);
4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, wobec których zachodzą przesłanki wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 ze zm.)
1) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006”,
i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014” albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do
złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1.1. oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 Ustawy Pzp.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie);
1.2. Ważne uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, przy czym wykonawca zobowiązuje się do przedłużenia ważności koncesji w przypadku takiej konieczności na cały okres trwania umowy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych w przedmiotowym
postępowaniu
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu,
stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie
elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona za pośrednictwem Platformy przetargowej.
Zamawiający zaleca, aby oferta została utworzona w formacie .pdf oraz podpisana
wewnętrznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
3. Wraz z ofertą należy złożyć:
3.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w
Rozdziale XIX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód
potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu na
dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe
środki dowodowe, wskazane w SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w
formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. W przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego Wykonawca, w
przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub podmiotów udostępniających zasoby,
przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym wyżej mowa, także oświadczenie podmiotu
udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz
odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca
powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ).
3.2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektowanymi
postanowieniami umowy w sprawie zamówienia, które zostaną wprowadzone do umowy w
sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią
zawartą w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Oświadczenie składa się, pod
rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym.
3.3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o
udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy
pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym
podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym
zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia
zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać
mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
3.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji
Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy
środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych
podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp).
3.5. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ustawy Pzp – załącznik nr 5 do SWZ
(Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie. Obowiązek złożenia ww. oświadczenia odnosić należy
również do wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki
cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z
dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z
ofertą stosowne pełnomocnictwo – (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile
upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do
oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę). Pełnomocnictwo, może wynikać
albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich
Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego
pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców
oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (rozdział XVI SWZ) składa każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają
spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ
podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do
danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się
oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające
ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców
oświadczenie składane na podstawie art. 117 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie. Obowiązek złożenia ww. oświadczenia odnosić należy
również do wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej – załącznik nr 6 do
SWZ.
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako
pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na
zasadach określonych w art. 118 Pzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o
których mowa w Rozdziale XI, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą
wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną
wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik nr 7 do SWZ ( dla obu części).
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w oparciu o art.
455 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp. w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załącznik nr 7 do SWZ ( dla obu części).
2. Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w Rozdziale
XXIX SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-29 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej: https://zb-rudziniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-29 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu,
stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona za pośrednictwem Platformy przetargowej.
Zamawiający zaleca, aby oferta została utworzona w formacie .pdf oraz podpisana
wewnętrznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku zastosowania podpisu
zewnętrznego należy pamiętać o obowiązku dołączenia do pliku stanowiącego ofertę także pliku
podpisującego, który generuje się automatycznie podczas złożenia podpisu.
3. Wraz z ofertą (dotyczy oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu) należy
złożyć:
3.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w
Rozdziale XIX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód
potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu na
dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe
środki dowodowe, wskazane w SWZ. W przypadku powoływania się na zasoby podmiotu
trzeciego Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym wyżej mowa, także
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia
tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w
jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ).
3.2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektowanymi
postanowieniami umowy w sprawie zamówienia, które zostaną wprowadzone do umowy w
sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią
zawartą w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
3.3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o
udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy
pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym
podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym
zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia
zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać
mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
3.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji
Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy
środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych
podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Ustawy Pzp). Zobowiązanie lub podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej,
i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało
wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe
odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z
dokumentem w postaci papierowej – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
3.5. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ustawy Pzp – załącznik nr 5 do SWZ
(Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.