Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa paliw płynnych dla potrzeb Gminy Męcinka”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MĘCINKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647400
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Męcinka 11
1.5.2.) Miejscowość: Męcinka
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-424
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@mecinka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mecinka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa paliw płynnych dla potrzeb Gminy Męcinka”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b2e13dab-ae26-11ee-a681-52fe4aa7189e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00018130
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b2e13dab-ae26-11ee-a681-52fe4aa7189e
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami za pośrednictwem poczty elektronicznej . Za pośrednictwem platformy eZamówienia dostępnej na stronie internetowej : https://ezamowienia.gov.pl dopuszcza się komunikację przychodzącą. Korespondencję ( za wyjątkiem ofert) do Zamawiającego najlepiej kierować na adresy email ug@mecinka.pl, oraz do wiadomości joanna.zelent@mecinka.pl. Korespondencja zwrotna będzie wysyłana z adresu email joanna.zelent@mecinka.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje, oświadczenia lub dokumenty , inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia z dnia 30 grudnia 2020r. Prezesa Rady Ministrów przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail ),
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem postępowania : GP.271.1.2024.JZ oraz adresem poczty elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GP.271.1.2024.JZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest zakup paliw płynnych dla Gminy Męcinka. Realizacja zamówienia będzie polegać na bieżącym tankowaniu przez Zamawiającego jego pojazdów i sprzętu oraz do kanistrów na stacji paliw Wykonawcy paliwami płynnymi: benzyną bezołowiową (PB95) oraz olejem napędowym (ON), zwane dalej „paliwem”.
2) Rodzaj oraz szacunkowa ilość paliwa przewidywana do zakupienia w okresie trwania umowy wynosi:
- benzyna bezołowiowa — 2.200 litrów ( dwa tysiące dwieście) oraz
- olej napędowy — 23.800 litrów ( dwadzieścia trzy tysiące osiemset).
Podane ilości paliw są wielkościami orientacyjnymi, szacowanymi na podstawie zużycia w roku poprzednim oraz przewidywanego zapotrzebowania i mają charakter informacyjny. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania wskazanej powyżej liczby paliwa, ze względu na jej szacunkowe ilości. W takim przypadku Wykonawcy nie będzie przysługiwało z tego tytułu żadne roszczenie. Zamawiający dopuszcza możliwość zakupu mniejszej lub większej ilości paliwa niż podano powyżej, ilość zakupionego paliwa będzie uzależniona od potrzeb Zamawiającego, związanych z wykonywanymi przez niego zadaniami +/- 20%.
3) Wykonawca zobowiązany jest posiadać przynajmniej jedną stację paliw w odległości max 9 km od siedziby Zamawiającego, spełniającą wymogi Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 lipca 2023 roku w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. 2023 poz. 1707)
4) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, wykaz swoich stacji zlokalizowanych w odległości max 9 km od siedziby Zamawiającego lub wskazać stosowną stronę internetową zawierającą aktualną listę tych stacji oraz wskazać stację, na której będzie realizował zamówienie.
5) Wykonawca umożliwi tankowanie paliwa na w/w stacji przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu (również dni wolne od pracy i święta).
6) Tankowanie paliwa odbywać się będzie zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego, przez kierowców poszczególnych pojazdów służbowych i maszyn, w formie bezgotówkowej.
7) Sprzedaż paliwa dokonywana będzie wg cennika cen detalicznych stacji paliw obowiązującego w dniu odbioru paliw na stacji paliw, z każdorazowym uwzględnieniem przysługującego Zamawiającemu upustu zgodnie z ofertą Wykonawcy oraz rzeczywistą ilością zakupu. Zamawiający wymaga bezgotówkowego pobrania paliwa. Fakturowanie zakupionego paliwa będzie następować w systemie 1-14 oraz 15-ostatni dzień każdego miesiąca.
8) Paliwo stanowiące przedmiot zamówienia musi spełniać standardy jakościowe i wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1314) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz. U. z 2017, poz. 247).
9) Wykonawca zobowiązany będzie posiadać przez cały okres realizacji niniejszego zamówienia koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.).
10) W ofercie Wykonawca wylicza cenę oferty na podstawie średniej cen obowiązujących klientów detalicznych na stacji paliw w dniach 02-04.01.2024 r. o godz. 12:00 oraz wskazuje wysokość rabatu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
09134100-8 - Olej napędowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1.zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję, licencję lub zezwolenie na wytwarzanie lub obrót paliwami ciekłymi, wydaną na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. — Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zmianami).
3.sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4.zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną stacją paliw, spełniającą wymagania przewidziane dla stacji paliw, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 24 lipca 2023r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, bazy i stacje gazu płynnego, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2023 r. poz. 1707 ), oddaloną od siedziby Zamawiającego w odległości nie większej niż 9 km, czynną całodobowo we wszystkie dni roku, na której będzie możliwość zatankowania za pomocą dystrybutorów całego asortymentu objętego przedmiotem zamówienia oraz dokonywania bezgotówkowej płatności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy PZP oraz w zakresie wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma eZamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-17 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-15