Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opałowego lekkiego do kotłowni Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 17 w Gliwicach w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 17
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 277864734
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Płocka 16
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-164
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zsp17.gliwice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zsp17.bip.gliwice.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opałowego lekkiego do kotłowni Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 17 w Gliwicach w 2024 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df473f34-b0c8-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00190755
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00030593/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa oleju opałowego lekkiego do kotłowni Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 17 w 2024 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df473f34-b0c8-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df473f34-b0c8-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) postępowanie prowadzone jest w języku polskim,
2) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami (z zastrzeżeniem sposobu przygotowania i złożenia oferty) odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej,
3) korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne,
4) adres strony prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df473f34-b0c8-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk "Przeglądaj postępowania/konkursy"),
5) Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-df473f34-b0c8-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0,
6) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”,
7) przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania,
8) sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych,
9) dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, wskazane w rozdziale "Dokumenty lub oświadczenia, składane w toku postępowania o zamówienie publiczne" oraz "Opis sposobu przygotowania i składania oferty" niniejszej specyfikacji, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (KIR), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
Ponadto, do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych Zamawiający dopuszcza również możliwość przekazywania dokumentów w formacie ".rar", natomiast do danych zawierających informację graficzną - format ".bmp".
Preferowane przez Zamawiającego formaty:
a) danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt, .ods, .xls, .xlsx, .jpg (.jpeg);
b) kompresji dokumentów elektronicznych: .zip, .7z.
W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
Dalsze informacje dostępne są w treści SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja zawarta w rozdziale 27 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZSP17.26.1.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa w 2024 roku oleju opałowego lekkiego w ilości 40 000 litrów na potrzeby kotłowni zlokalizowanych w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 17 w Gliwicach, w tym na terenie szkoły i przedszkola. Obie kotłownie znajdują się w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 17, 44-164 Gliwice, ul. Płocka 16.
2. Olej opałowy lekki powinien spełniać poniższe wymagania i odpowiadać wymaganiom jakościowym Polskich Norm PN-C-96024:2020-12
Lp. Właściwość Jednostka miary Wartość
1. Wartość opałowa, min. MJ/kg 42,6
2. Lepkość kinematyczna w temp. 20 stopni Celsjusza, max mm2/s 6,00
3. Temperatura płynięcia, max °C -20,0
4. Temperatura zapłonu, min. °C 56
5. Zawartość siarki, max %(m/m) 0,10
6. Gęstość w temp. 15°C, max. kg/m3 860
Każdorazowa dostawa oleju opałowego lekkiego powinna być potwierdzona świadectwem jakości lub innym równoważnym dokumentem, wystawionym przez producenta nie później niż w dniu dostawy i dostarczone nie później niż w dniu dostarczenia faktury. Parametry dostarczonego oleju muszą być zgodne ze świadectwem jakości i z obowiązującymi w tym zakresie normami i wymogami dla kotłowni opalanych paliwem płynnym.
3. W przypadku wątpliwości, co do jakości oleju opałowego, Zamawiający zleci wykonanie badań w uprawnionym laboratorium. W razie stwierdzenia niezgodności z obowiązującymi normami kosztami badania laboratoryjnego zostanie obciążony Wykonawca.
4. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej jakości oleju opałowego Wykonawca pokryje również koszty związane z usunięciem ewentualnych awarii pieców CO zasilanych owym olejem.
5. Dostawy oleju będą się odbywały sukcesywnie w dni robocze w godzinach 8.00-14.00 od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w ciągu trwania umowy każdorazowo na zlecenie Zamawiającego (telefoniczne lub mailowe), określając ilość i miejsce dostawy.
6. Jeżeli zaoferowany przez Wykonawcę termin dostawy oleju opałowego przypadałby po dopuszczalnej przez Zamawiającego godzinie dostawy lub w dniu wolnym od pracy, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć olej opałowy w pierwszej dopuszczalnej godzinie następnego dnia roboczego.
7. Szacunkowa ilość oleju opałowego lekkiego wynosi ok. 40 000 litrów. Ostateczna ilość zamówionego oleju opałowego będzie uzależniona od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, w związku z czym, ilość zamówionych w okresie obowiązywania umowy litrów oleju opałowego może być niższa niż określona w SWZ, ale nie niższa niż 30 000 litrów.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu dostaw w przypadku zaistnienia okoliczności, na które Zamawiający nie ma wpływu. Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia odszkodowawcze z tytułu zamówienia przez Zamawiającego mniejszej ilości dostaw niż te, które zostały określone w przedmiocie zamówienia.
9. Pojemność zbiorników na olej opałowy w kotłowniach:
kotłownia przy szkole o pojemności zbiorników 10 000 litrów
(10 zbiorników x 1000l)
kotłownia przy przedszkolu o pojemności zbiorników 5 000 litrów
(5 zbiorników x1000l)
10. Ilość jednorazowego zamówienia oleju opałowego będzie uzależniona od bieżących potrzeb placówki. Średnio jednorazowe dostawy mogą się wahać w ilości od 2000 litrów do nie większej niż 90 % pojemności zbiorników poszczególnej kotłowni.
11. Rozładunek paliwa do wyżej wymienionych zbiorników ma odbywać się cysterną samochodową zgodnie z wymaganiami normy PN-91/C-04024, wyposażoną w końcówkę wlewową z zalegalizowanym "odmierzaczem" (w litrach) - wyposażoną w drukarkę zapewniającą wydruk faktycznych ilości litrów zlewanego paliwa oraz tabelę wskaźnika temperatur podczas napełniania cysterny olejem opałowym.
12. Wykonawca może realizować zamówienia wyłącznie przy pomocy osób - pracowników posiadających wymagane prawem uprawnienia do kierowania autocysterną i rozładunku paliw płynnych oraz na sprzęcie posiadającym aktualne badania techniczne odpowiadające wymogom dla transportu paliw płynnych.
13. Dostawy do poszczególnych kotłowni mogą być łączone, a faktury za dostarczony olej nie muszą być wystawiane oddzielnie, ale musi być możliwość dokonania dokładnego pomiaru dostarczonego oleju do poszczególnych kotłowni.
14. Załadunek, transport i rozładunek zostanie ujęty w cenie jednostkowej oleju.
15. Dowodem przyjęcia dostawy lekkiego oleju będzie dokument WZ ze wskazaną faktyczną ilością dostarczonego paliwa. Ilość dostarczonego oleju do danej kotłowni musi być potwierdzona przez upoważnionego pracownika Zamawiającego i dopiero taka może stanowić podstawę do wystawienia faktury. Rozliczenie ilości dostarczonego oleju będzie się odbywało w litrach.
16. Zamawiający oświadcza, że zamówiony i dostarczony olej opałowy będzie w całości wykorzystywany do celów opałowych.
17. W związku z faktem, iż Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 17 w Gliwicach mieści się na osiedlu, w ścisłej zabudowie domków jednorodzinnych oraz ograniczonym dojazdem do poszczególnych kotłowni - Zamawiający zaleca odbycie przez Wykonawcę wizji lokalnej celem zapoznania się z miejscem dostaw.
18.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie szkody wyrządzone przez swoich pracowników lub inne osoby współpracujące, wyrządzone w mieniu Zamawiającego.
19. Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Szacunkowa wielkość prawa opcji nie przekroczy 20% zamówienia podstawowego i będzie realizowane na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe, w czasie trwania umowy.
20. Cena jednostkowa prawa opcji będzie identycznie obliczana jak w zamówieniu podstawowym, określonym w formularzu oferty - szczegółowe warunki korzystania z prawa opcji - opisane w paragrafie 9 wzoru umowy - załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
szczegółowe warunki korzystania z prawa opcji - opisane w paragrafie 9 wzoru umowy - załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Określenie warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunku:
Wykonawca musi wykazać, że posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi objętymi zamówieniem, której obowiązek posiadania wynika z ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo Energetyczne (t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1385 ze zm.), wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunku:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia i posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, przy czym minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia wynosi 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy zł 00/100 ).
4. Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
Rozładunek paliwa do zbiorników ma odbywać się cysterną samochodową zgodnie z wymaganiami normy PN-91/C-04024, wyposażoną w końcówkę wlewową z zalegalizowanym "odmierzaczem" (w litrach) - wyposażoną w drukarkę zapewniającą wydruk faktycznych ilości litrów zlewanego paliwa oraz tabelę wskaźnika temperatur podczas napełniania cysterny olejem opałowym.
5. W przypadku podania kwot w walucie obcej, zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca składa wraz z ofertą:
1. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
2. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
Na wezwanie:
1. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
2. oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp
3. oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń, które wykonawca składa na wezwanie:
1. koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi objętymi zamówieniem, której obowiązek posiadania wynika z ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo Energetyczne (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 833 ze zm.), wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
2. dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami "Wzór umowy" - załącznik nr 4 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-23 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-23 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-23