Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opałowego do jednostek oświatowych oraz budynków w zarządzie gminy Radków na sezon grzewczy 2023/2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Radków
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718159
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Radków
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-420
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamow_publ@radkowklodzki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.radkowklodzki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju opałowego do jednostek oświatowych oraz budynków w zarządzie gminy Radków na sezon grzewczy 2023/2024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4abe0ae1-585f-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00407525
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00042111/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Olej opałowy lekki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/radkow
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/radkow
W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku niedziałania platformy zakupowej, Zamawiający dopuszcza komunikację z Wykonawcą
za pośrednictwem poczty elektronicznej: zamow_publ@radkowklodzki.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Szczegóły zawiera rozdział VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ITiZP.271.14.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa do 111 000 litrów oleju opałowego lekkiego w sezonie grzewczym 2023/2024. Dostawy oleju dokonywane będą partiami do następujących kotłowni olejowych:
1) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ścinawce Średniej ul. Sikorskiego 34 C i Hala Sportowa – ok. 60 000 litrów:
a) Gminne Przedszkole Publiczne z Oddziałami Integracyjnymi w Ścinawce Średniej oddział w Tłumaczowie nr 46 – ok. 5000 litrów;
2) Zespół Szkolno –Przedszkolny w Ścinawce Dolnej nr 21a - ok. 6000 litrów;
3) Wiejskie Centrum Kultury, Integracji i Bezpieczeństwa Publicznego w Ścinawce Dolnej nr 25a – ok. 8 000 litrów;
4) Centrum Inicjatyw Wiejskich im. Katarzyny Jarosz w Ścinawce Górnej nr 18a – ok. 5000 litrów;
5) Centrum Kulturalno – Sportowo – Rekreacyjne w Ratnie Górnym Nr 4a- ok. 3000 litrów;
6) OSP w Wambierzycach ul. Objazdowa 8A – ok. 2000 litrów;
7) Ośrodek Pomocy Społecznej i Sala Widowiskowa Ścinawka Średnia ul. Mickiewicza 12c -16 – ok. 10 000 litrów;
8) Budynek mieszkalny Tłumaczów Nr 25-25a – 12 000 litrów.
1.1. Dostarczony olej opałowy winien spełniać następujące warunki jakościowe określone Polską Normą oraz charakteryzować się następującymi parametrami:
1) gęstość w temperaturze 15° C max. 860 kg/m3;
2) wartość opałowa- minimum 42,6 MJ/kg;
3) temperatura zapłonu - minimum 56°C;
4) lepkość kinetyczna w temperaturze 20°C -maksimum 6,00mm2/s;
5) skład frakcyjny:
a) do 250° C destyluje (% V/V), maksimum 65;
b) do 350° C destyluje (% V/V), minimum 85;
6) temperatura płynięcia (° C), maksimum -20;
7) pozostałość przy koksowaniu z 10% pozostałości destylacyjnej (% m/m), maksimum 0,30;
8) zawartość siarki %( m/m), maksimum 0,100;
9) zawartość wody (mg/kg), maksimum 200;
10) zawartość zanieczyszczeń stałych (mg/kg), maksimum 24;
11) pozostałość po spopieleniu (% m/m), maksimum 0,010.
1.2. Dostawa oleju następować będzie transportem Wykonawcy (autocysterna z pompą dostosowaną do transportu oleju opałowego) na koszt i ryzyko Wykonawcy. Cysterna musi posiadać legalizowany licznik do wydawania paliwa oraz wąż z możliwością podania paliwa na odległość co najmniej 40 metrów z odpowiednimi przyłączami do tankowania zbiorników.
1.3. Wraz z każdorazową dostawą przedkładane będą świadectwa jakości, nie później niż z fakturą.
1.4. Jednorazowa dostawa oleju opałowego będzie wynosiła ok. 5 000l – 25 000l, a w wyjątkowych przypadkach minimum 1 000l.
1.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania w okresie realizacji umowy pełnej ilości zapotrzebowania oleju opałowego określonego w SWZ z tym, że minimalna wielkość świadczenia wynosi 70 000 l.
1.6. Zamówienia Zamawiający będzie składał Wykonawcy telefonicznie, faksem lub e-mailem.
1.7. Do każdej dostawy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokument przewozu z numerem referencyjnym oraz kluczem potrzebnym do zalogowania się do danego zgłoszenia w systemie SENT wymaganego przy zakończeniu zgłoszenia potwierdzającego dostawę paliwa zgodnie z Ustawą z dnia 9 marca 017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (Dz. U. z 2023 poz. 104).
1.8. W nagłych przypadkach korekta zamówienia będzie dokonywana telefonicznie.
1.9. Dowodem zrealizowania każdorazowej dostawy będzie pisemne potwierdzenie przyjęcia towaru, dokonane przez upoważnionego przez Zamawiającego pracownika.
1.10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie całości zamówienia.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określa OPZ- załącznik nr 2 do SWZ.
2.1. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
3. Ilekroć w SWZ i jej załącznikach przedmiot zamówienia jest opisany:
1) ze wskazaniem znaków towarowych, nazw własnych, patentów lub pochodzenia źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Oznacza to, że dopuszcza się zaoferowanie wyrobów nie gorszych niż opisywanych, tj. spełniających wymagania techniczne, funkcjonalne i jakościowe, co najmniej takie jak wskazane w dokumentacji niniejszego postępowania,
2) poprzez odniesienie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, to przyjmuje się, że dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy oraz warunki ich wprowadzenia zawarte są w zał. nr 4 do SWZ - projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Poprzez platformę zakupową https://platformazakupowa.pl/pn/radkow dedykowaną dla niniejszego postępowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-02 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-31