Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa oleju opałowego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 21. Baza Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 331029355
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Połczyńska 32
1.5.2.) Miejscowość: Świdwin
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-301
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ.21blt@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.21blt.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa oleju opałowego”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d3899757-7517-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00021706
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl/pn/21blot
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl/pn/21blot
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Kontakt pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym odbywać się będzie za pośrednictwem dedykowanej Platformy Zakupowej pod adresem: www.platformazakupowa.pl/pn/21blot. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ. Zamawiający rekomenduje przekazywanie dokumentów w postępowaniu w formacie plików PDF jako załączniki do wiadomości z zachowaniem układu i sposobu sporządzania pism obowiązującego w korespondencji tradycyjnej. 4. Komunikacja za pośrednictwem Platformy zakupowej wymaga założenia konta Użytkownika.
W celu założenia konta Użytkownika na Platformie Zakupowej, koniecznym jest posiadanie przez Użytkownika (Wykonawcę) aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail). Korzystanie z Platformy Zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne. Komunikacja poprzez komendę „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub spakowanego katalogu (załączników). Występuje limit objętości plików lub spakowanego katalogu w zakresie całej wiadomości
do 1 GB przy maksymalnej ilości 20 plików lub spakowanych katalogów.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.9. Za datę przekazania oferty, wniosków i zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów oraz innych informacji przyjmuje się datę zapisania plików zawierających te informacje na serwerach. Dla skutecznego przesłania dokumentów elektronicznych w niniejszym postępowaniu koniecznym jest posiadanie kwalifikowalnego podpisu elektronicznego, wystawionego przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne - podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016 r. — o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 70 ustawy. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maks. 10 MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych
w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym
i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu. Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): określono w rozdziale 25 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): określono w rozdziale 25 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/01/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju opałowego lekkiego do celów grzewczych, spełniającego wymagania określone w PN-C 96024:2020-12, do kotłowni 21. BLT w Świdwinie, 12. BBSP w Mirosławcu oraz kotłowni Zespołu Zabezpieczenia Mrzeżyno, w tym do kotłowni Posterunków Obserwacyjnych Mrzeżyno i Niechorze. Dostawy będą się odbywać sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego, określonego w planie dostaw. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawiera niniejszy rozdział oraz plan dostaw, stanowiący załącznik nr 6 do SWZ. Możliwe zmiany ilości i terminów dostaw wg potrzeb Zamawiającego. 5. Wszystkie standardy jakościowe, związane z realizacją przedmiotu zamówienia zostały określone w dokumentacji wskazanej w pkt. 3 niniejszego rozdziału SWZ. Dostarczany olej opałowy musi spełniać następujące parametry:
a) Wartość opałowa (minimalna) – 42,6 MJ/kg
b) Temperatura zapłonu (minimalna) - 56°C
c) Zawartość siarki (maksymalna) – 0,1 % (m/m)
d) Temperatura płynięcia (maksymalna) – -20°C
e) Gęstość maksymalna w temperaturze 15°C – 860 kg/m³
Planowana, łączna ilość dostaw oleju opałowego wynosi:
a) dla Zadania nr 1 – 52,745 m³;
b) dla Zadania nr 2 – 25,000 m³.
Powyżej wskazane ilości są wartościami szacunkowymi. Ostateczna ilość zamówionego oleju opałowego będzie zależeć od poziomu cen w ciągu roku, a jej wartość determinuje limit środków, który zostanie określony w umowie. Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w oparciu o rzeczywiste potrzeby Zamawiającego. Planowane terminy i wielkości dostaw przedstawiono w tabeli stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ. W przypadku braku możliwości przechowania lub wykorzystania przypisanej (dla poszczególnego miejsca dostawy) ilości oleju opałowego, Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć pozostały olej opałowy do magazynu wskazanego przez Zamawiającego.
Każda dostarczona partia oleju opałowego musi posiadać certyfikat (świadectwo) jakości, które musi określać rzeczywiste parametry fizyko – chemiczne w odniesieniu do wymagań określonych w PN-C-96024:2020-12. Certyfikat (świadectwo) ma być wystawiony przez producenta oleju opałowego lub laboratorium posiadające akredytację PCA w zakresie parametrów jakościowych objętych przedmiotem umowy. W przypadku, w którym olej opałowy dostarczany będzie ze składu materiałowego znajdującego się poza terenem Polski jako dokument równoważny certyfikatowi (świadectwu) jakości, wystawionemu przez laboratorium producenta, traktowana będzie „Deklaracja zgodności wyrobu” wystawiona zgodnie z zasadami określonymi w PN-EN 17050-1:2010 zawierającą dane określone w PN-C-96024:2020-12. Najpóźniej w dniu pierwszej dostawy, Wykonawca przekaże Zamawiającemu kartę charakterystyki produktu, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 25 lutego 2011 r.o substancjach chemicznych i ich mieszaninach. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określa załącznik nr 4 do SWZ – „Projekt umowy” wraz z załącznikami.
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia sprzętu i materiału niezbędnego do realizacji usługi. Dojazdy oraz dowóz sprzętu, Wykonawca zrealizuje na własny koszt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, na podstawie art. 441 ust. 1 ustawy, korzysta z prawa opcji i przewiduje zwiększenie ilości dostarczanego oleju do 5% ilości wskazanych w pkt. 6 rozdziału 4 SWZ. Dostawa przedmiotu zamówienia w ramach prawa opcji odbędzie się przy uwzględnieniu współczynnika korygującego, o którym mowa w rozdziale 15 SWZ. Opcja zostanie uruchomiona w zależności od potrzeb faktycznych Zamawiającego i posiadanych środków finansowych, poprzez przesłanie, przez osobę upoważniona po stronie Zamawiającego, zamówienia Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej. Szczegółowy opis uruchomienia prawa opcji, zawiera projekt umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-16
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych z zastosowaniem kryterium odpowiednio:
Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia - 100 pkt.
Cena najniższa
Cena = ------------------------------- x 100 (pkt)
Cena badanej oferty
Oferty zostaną przeliczone według powyższego wzoru. Uzyskana liczba punktów badanej oferty zostanie pomnożona przez wagę tego kryterium tj. 100. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty w kryterium cena oferty.
Maksymalna ocena oferty – 100 pkt. Maksymalna ocena oferty to suma punktów uzyskana w poszczególnych kryteriach.
Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
a) Oferta, co do treści, spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją.
b) Oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie.
c) Oferta nie podlega odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju opałowego lekkiego do celów grzewczych, spełniającego wymagania określone w PN-C 96024:2020-12, do kotłowni 21. BLT w Świdwinie, 12. BBSP w Mirosławcu oraz kotłowni Zespołu Zabezpieczenia Mrzeżyno, w tym do kotłowni Posterunków Obserwacyjnych Mrzeżyno i Niechorze. Dostawy będą się odbywać sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego, określonego w planie dostaw. 3. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawiera niniejszy rozdział oraz plan dostaw, stanowiący załącznik nr 6 do SWZ. Możliwe zmiany ilości i terminów dostaw wg potrzeb Zamawiającego. Dostarczany olej opałowy musi spełniać następujące parametry:
a) Wartość opałowa (minimalna) – 42,6 MJ/kg
b) Temperatura zapłonu (minimalna) - 56°C
c) Zawartość siarki (maksymalna) – 0,1 % (m/m)
d) Temperatura płynięcia (maksymalna) – -20°C
e) Gęstość maksymalna w temperaturze 15°C – 860 kg/m³
Planowana, łączna ilość dostaw oleju opałowego wynosi:
a) dla Zadania nr 1 – 52,745 m³;
b) dla Zadania nr 2 – 25,000 m³.
Powyżej wskazane ilości są wartościami szacunkowymi. Ostateczna ilość zamówionego oleju opałowego będzie zależeć od poziomu cen w ciągu roku, a jej wartość determinuje limit środków, który zostanie określony w umowie. Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w oparciu o rzeczywiste potrzeby Zamawiającego. Planowane terminy i wielkości dostaw przedstawiono w tabeli stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ. W przypadku braku możliwości przechowania lub wykorzystania przypisanej (dla poszczególnego miejsca dostawy) ilości oleju opałowego, Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć pozostały olej opałowy do magazynu wskazanego przez Zamawiającego.
Każda dostarczona partia oleju opałowego musi posiadać certyfikat (świadectwo) jakości, które musi określać rzeczywiste parametry fizyko – chemiczne w odniesieniu do wymagań określonych w PN-C-96024:2020-12. Certyfikat (świadectwo) ma być wystawiony przez producenta oleju opałowego lub laboratorium posiadające akredytację PCA w zakresie parametrów jakościowych objętych przedmiotem umowy. W przypadku, w którym olej opałowy dostarczany będzie ze składu materiałowego znajdującego się poza terenem Polski jako dokument równoważny certyfikatowi (świadectwu) jakości, wystawionemu przez laboratorium producenta, traktowana będzie „Deklaracja zgodności wyrobu” wystawiona zgodnie z zasadami określonymi w PN-EN 17050-1:2010 zawierającą dane określone w PN-C-96024:2020-12. Najpóźniej w dniu pierwszej dostawy, Wykonawca przekaże Zamawiającemu kartę charakterystyki produktu, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określa załącznik nr 4 do SWZ – „Projekt umowy” wraz z załącznikami. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia sprzętu i materiału niezbędnego do realizacji usługi. Dojazdy oraz dowóz sprzętu, Wykonawca zrealizuje na własny koszt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, na podstawie art. 441 ust. 1 ustawy, korzysta z prawa opcji i przewiduje zwiększenie ilości dostarczanego oleju do 5% ilości wskazanych w pkt. 6 rozdziału 4 SWZ. Dostawa przedmiotu zamówienia w ramach prawa opcji odbędzie się przy uwzględnieniu współczynnika korygującego, o którym mowa w rozdziale 15 SWZ. Opcja zostanie uruchomiona
w zależności od potrzeb faktycznych Zamawiającego i posiadanych środków finansowych, poprzez przesłanie, przez osobę upoważniona po stronie Zamawiającego, zamówienia Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej. Szczegółowy opis uruchomienia prawa opcji, zawiera projekt umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-16
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów obliczonych z zastosowaniem kryterium odpowiednio:
Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia - 100 pkt.
Cena najniższa
Cena = ------------------------------- x 100 (pkt)
Cena badanej oferty
Oferty zostaną przeliczone według powyższego wzoru. Uzyskana liczba punktów badanej oferty zostanie pomnożona przez wagę tego kryterium tj. 100. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty w kryterium cena oferty.
Maksymalna ocena oferty – 100 pkt. Maksymalna ocena oferty to suma punktów uzyskana w poszczególnych kryteriach.
Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
a) Oferta, co do treści, spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją.
b) Oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie.
c) Oferta nie podlega odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. 1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
1. 2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
1. 3. zdolności technicznej lub zawodowej.
Opis spełnienia warunku:
Warunek ten spełniają Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie co najmniej dwie dostawy oleju opałowego jednorazowo lub w trakcie trwania jednej umowy, w ramach jednego kontraktu, zlecenia, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, każda o minimalnej ilości 30 m3– wzór załącznik nr 3 do SWZ. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
UWAGA!!!
- Nie dopuszcza się sumowania mniejszych, cząstkowych dostaw objętych odrębnymi umowami Wykonawcy, bądź wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców, w celu wykazania spełnienia danego warunku,
- W przypadku składa oferty na dwa zadania, Wykonawca zobowiązany jest wykazać wykonanie dwóch dostaw, każda o minimalnej ilości 60 m³.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), warunek, o którym mowa w ust. 1.3, zostanie spełniony wyłącznie jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wykaże spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1.3 z zastrzeżeniem, że warunek ten Wykonawca musi spełnić samodzielnie, tzn. doświadczenie Wykonawców nie sumuje się.
1. 4. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Opis spełnienia warunku:
Warunek ten spełniają wykonawcy, którzy posiadają aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, wydaną na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r., poz. 755 ze zm.).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z Wykonawców musi spełniać warunek dotyczący posiadanych koncesji, o których mowa w pkt. 1.4, w pełni samodzielnie. Wyjątek stanowią sytuacje, w których Wykonawca wykaże, że nie będzie brał udziału w czynnościach, do których wymagana jest wskazana koncesja (co jednoznacznie musi wynikać z umowy konsorcjum lub spółki cywilnej).
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
a) wykazu dostaw, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
b) aktualnej koncesji na prowadzenie działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, wydaną na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r., poz. 755 ze zm.).
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć podmiotowych środków dowodowych wymaganych przez zamawiającego, w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1 lit. a) – d), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
a) wykazu dostaw, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
b) aktualnej koncesji na prowadzenie działalności w zakresie obrotu paliwami ciekłymi, wydaną na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r., poz. 755 ze zm.).
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć podmiotowych środków dowodowych wymaganych przez zamawiającego, w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1 lit. a) – d), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3. Oferty składane wspólnie.
3. 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
3. 2. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
3. 3. Do oferty wspólnej Wykonawcy dołączają pełnomocnictwo.
3. 4. Wszelką korespondencję w postępowaniu Zamawiający kierować będzie
do wskazanego pełnomocnika.
3. 5. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
a) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SWZ;
b) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
- dokumenty składane przez członków konsorcjum czy wspólników spółki cywilnej, w tym oświadczenia muszą być podpisane przez wyznaczonego pełnomocnika lub osobę upoważnioną do reprezentowania danego podmiotu.
3. 6. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 3 niniejszego rozdziału.
3. 7. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zawierającą, co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
określono w paragrafie 13 projektu umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-26 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: www.platformazakupowa.pl/pn/21blot
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-26 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-25