IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
termin dostawy |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający dopuszcza wprowadzenieistotnych zmian do umowyw stosunku do treści oferty, na podstawie którejdokonano wyboru Wykonawcy oraz określa warunki tych zmian poprzezdopuszczenie możliwości zmian umowy w formie pisemnego aneksu dotyczącegow szczególności: I. zmiany terminu wykonania dostaw: a) z przyczynobiektywnych nie leżących po stronie Wykonawcy, b) z przyczyn leżących postronie Zamawiającego, c) z powodu wystąpienia siły wyższej. II. zmianypodwykonawcy: Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczypodmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych wart. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału wpostępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, żeproponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je wstopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawcapowołał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienie. III. zmiany osóbreprezentujących Wykonawcę lub Zamawiającego z przyczyn losowych. IV.zmiany przepisów podatkowych: Ustawowa zmiana stawki podatku VAT:Wynagrodzenie należne wykonawcy podlega automatycznej waloryzacjiodpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającą ze stawki tego podatkuobowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego. W takim przypadkuwysokość wynagrodzenia należnego wykonawcy ustalana jest każdorazowo zuwzględnieniem aktualnej stawki podatku VAT obowiązującej na dzieńwystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego). W takiej sytuacji niejest wymagane sporządzenie aneksu do umowy. V. Zmianą powszechnieobowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeńlub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takimzakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień Umowydo zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego. VI. Siłą wyższą - rozumianąjako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego doprzewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniunajwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jegozobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej StronyUmowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia dominimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych,powstałego na skutek działania siły wyższej. VII. Zmiana sposobu rozliczaniaumowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartejprzez Zamawiającego umowy o dofinansowanie lub wytycznych dotyczącychrealizacji projektu. VIII. warunki dokonywania zmian: a) inicjowanie zmian nawniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, b) uzasadnienie zmiany prawidłowąrealizacją przedmiotu umowy, c) forma pisemna pod rygorem nieważności wformie aneksu do umowy. 2. Zmiana umowy z naruszeniem powyższych zapisówpodlegają unieważnieniu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
1.Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa wrozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U 2018 poz.419, 1637), jeżeli wykonawca, nie później niż wterminie składania ofert lubwniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą byćone udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicęprzedsiębiorstwa
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
1.Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4ustawy PZP. 2. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnicaprzedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznejkopercie z oznakowaniem tajemnica przedsiębiorstwa, lub spięte (zszyte)oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Brak jednoznacznegowskazania, które informacje wykonawca uznaje za tajemnicę przedsiębiorstwaoznaczać będzie, że podlegają one ujawnieniu bez zastrzeżeń
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-11-06, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Środki ochrony prawnej: Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, atakże innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danegozamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przezZamawiającego przepisów ustawy Pzp. 2. Odwołanie przysługuje wyłącznie odniezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do którejZamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. 3. Odwołanie przysługujewyłącznie wobec czynności: a) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia,zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę; b) określenia warunków udziałuw postępowaniu; c) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzieleniezamówienia; d) odrzucenia oferty odwołującego; e) opisu przedmiotuzamówienia; f) wyboru najkorzystniejszej oferty. 4. Odwołanie powinnowskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzucasię niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów,określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniającewniesienie odwołania. 5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiedniowłasnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 6.Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminudo wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treściąprzed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznaćsię z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeliprzesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przyużyciu środków komunikacji elektronicznej.7. Wykonawca może w terminieprzewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego oniezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniuczynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nieprzysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp. 8. W przypadkuuznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność albodokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposóbprzewidziany w ustawie dla tej czynności. 9. Na czynności, o których mowa wust. 8, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy Pzp. 10.Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynnościzamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane wsposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie drugie albo w terminie 10dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób. 11. Odwołanie wobec treściogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybieprzetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnychwarunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczeniaogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnychwarunków zamówienia na stronie internetowej. 12. Odwołanie wobec czynnościinnych niż określone w art. 182 ust 1 i 2 ustawy Pzp wnosi się w terminie 5 dni oddnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można byłopowziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.13. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowylub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosił wykonawcy do złożenia oferty w ramachdynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołanie wnosi się niepóźniej niż w terminie: 1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie ZamówieńPublicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym UniiEuropejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzieleniazamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albozapytania o cenę - ogłoszenia o udzieleniu zamówienia z uzasadnieniem; 2) 6miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający: a) nie opublikował wDzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;albo b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie oudzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia wtrybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki; 3) 1 miesiąca oddnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający: a) nie zamieścił w BiuletynieZamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo b) zamieścił wBiuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które niezawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia,zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę. 14. W przypadku wniesieniaodwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacjiistotnych warunków zamówienia Zamawiający może przedłużyć termin składaniaofert lub składania wniosków. 15. W przypadku wniesienia odwołania po upływieterminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasuogłoszenia przez Izbę orzeczenia. 16. Na orzeczenie Izby stronom orazuczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. 17. Wpostępowaniu toczącym się wskutek skargi stosuje się odpowiednio przepisyustawy z dnia 17.11.1964 Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeliprzepisy rozdziału 3 Działu VI ustawy Pzp nie stanowią inaczej. 18. Zamawiającynie dopuszcza składania ofert częściowych 19.Zamawiający nie dopuszczamożliwości składania ofert wariantowych 20.Zamawiający nie dopuszczamożliwości prowadzenia rozliczeń w innych walutach niż zł. 21.Zamawiający nieprzewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej 22.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału wpostępowaniu z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Prawo zamówieńpublicznych 23. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim zzachowaniem formy pisemnej. 24.Osobą uprawnioną do porozumiewania się zWykonawcami jest: Monika GOLIŃCZAK, e-mail:monika.golinczak@upwr.edu.pl 25. W postępowaniu o udzielenie zamówieniakomunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się zgodnie zwyborem Zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniuustawy z dnia 23. 11. 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwemposłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wrozumieniu ustawy z dnia 18 .7. 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.W związku z powyższym Zamawiający informuje, że do komunikacji wniniejszym postępowaniu należy korzystać z następujących sposobówprzekazywania informacji: 1) adres poczty elektronicznej dostępny całą dobę:monika.golinczak@upwr.edu.pl ; w przypadku korzystania z poczty e-mail, donastępujących czynności: a) wezwanie kierowane przez Zamawiającego doWykonawcy w celu złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzającychspełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia;odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa dokumenty w formiepapierowej w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność zoryginałem na zasadach określonych w rozdz. 7 ust. 13 SIWZ; b) wezwaniekierowane przez Zamawiającego do Wykonawcy w celu uzupełnienia wadliwychlub brakujących dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnieniewarunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia; odpowiadającna to wezwanie Wykonawca składa dokumenty w formie papierowej w postacioryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem na zasadachokreślonych w rozdz. 7 ust. 13 SIWZ; c) wezwanie kierowane przezZamawiającego do Wykonawcy w celu uzupełnienia brakujących lub wadliwychpełnomocnictw; odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa dokumentpełnomocnictwa w formie papierowej w postaci oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie; d) wezwanie kierowane przez Zamawiającego doWykonawcy w celu wyjaśnienia treści oferty, rażąco niskiej ceny, zgody napoprawę omyłki na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp oraz do wyrażeniazgody/odmowy na przedłużenie związania ofertą. W przypadku odpowiedzi nawezwanie, o którym mowa w lit. „d”, Wykonawca może dokonać ww. czynnościza pośrednictwem poczty elektronicznej. e) informacja Zamawiającego dlaWykonawcy o dokonaniu poprawy oczywistej omyłki pisarskiej lub rachunkowejw treści oferty; f) wezwanie kierowane przez Zamawiającego do Wykonawcy wcelu złożenia wyjaśnień o których mowa w art. 26 ust. 3 i 26 ust. 4 ustawy Pzp;odpowiadając na to wezwanie dopuszczalne jest złożenie wyjaśnień zapośrednictwem poczty elektronicznej w postaci skanu dokumentu podpisanegoprzez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy w niniejszympostępowaniu oraz każdego środka komunikacji wskazanego w niniejszej SIWZ.:g) informacja Zamawiającego o wyborze oferty najkorzystniejszej; h) informacjaZamawiającego o unieważnieniu postępowania; i) informacja Zamawiającego owniesieniu odwołania po upływie terminu składania ofert; j) zapytanieWykonawcy dotyczące wyjaśnienia treści SIWZ; Wykonawca składa zapytanie wpostaci wiadomości przesłanej pocztą elektroniczną. Zamawiający nie wymagastosowania przez Wykonawcę wiadomości w postaci dokumentu elektronicznegoopatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym dla skuteczności tejczynności, a jej dokonanie jest dopuszczalne z użyciem każdego środkakomunikacji wskazanego w niniejszej SIWZ. Zamawiający informuje, żezastosowanie poczty elektronicznej do czynności wymienionych w niniejszympunkcie SIWZ nie wyłącza możliwości ich dokonania z zastosowaniem formypisemnej, która w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest zawszedopuszczalna. Wielkość wiadomości odbieranej przez Zamawiającego nie możebyć większa niż 50 MB 2) adres poczty tradycyjnej: Uniwersytet Przyrodniczy weWrocławiu, ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, pok. 144 – KancelariaOgólna, czynna w godzinach: 7:00-15:00 z oznaczeniem przesyłki sygnaturąsprawy: R0AP0000.271.97.2020 w przypadku przekazywania informacji za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca;26. Oferty oraz oświadczenia, o których mowa w art. 25a ustawy Pzp, składa się,pod rygorem nieważności, w formie pisemnej opatrzonej własnoręcznympodpisem. W przypadku składania przez Wykonawcę oświadczeń z art. 25austawy Pzp, uzupełnień czy poprawy Zamawiający dopuszcza ich złożeniejedynie w formie pisemnej: 1) za pośrednictwem operatora pocztowego wrozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r., Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529oraz z 2015 r. poz. 1830), 2) osobiście, za pośrednictwem posłańca. Zamawiającynie dopuszcza w takim przypadku złożenia oświadczeń z art. 25a ustawy Pzppoprzez środki komunikacji elektronicznej. 27. Jeżeli zamawiający lubwykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zapośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wrozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogąelektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdzafakt ich otrzymania. 28. W przypadku braku potwierdzenia otrzymaniawiadomości przez wykonawcę, Zamawiający będzie uważał, iż wiadomość(przekazana na adres e-mail podany przez wykonawcę) została doręczona wsposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z jej treścią. 29. Wykonawcakażdorazowo informuje zamawiającego o zmianach adresu poczty elektronicznej,adresu do korespondencji. 30. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego owyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia składania ofertpod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunkówzamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którymupływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek owyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku, októrym mowa, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielićwyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminuskładania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku. 30. Zamawiającynie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców. 31. W uzasadnionychprzypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę oraz treść zapytań wraz z wyjaśnieniamiZamawiający przekazuje Wykonawcom, zamieszczając informacje na stronieinternetowej: https://bip.upwr.edu.pl /zamówienia-publiczne/zamowieniapowyzej-30000-euro/dostawy 32. Wszelka korespondencja dotycząca niniejszegopostępowania powinna być opatrzona sygnaturą niniejszego postępowaniaR0AP0000.271.97.2020 zamieszczoną w temacie wiadomości i tytule dokumentu.33. Korespondencja przesłana przez Wykonawcę na adresy inne niż podane wniniejszym rozdziale SIWZ traktowana będzie jako niedostarczona doZamawiającego. 34. Zamawiający informuje, że przed terminem składania ofertnie będzie indywidualnie udzielał odpowiedzi czy wyjaśnień dotyczących SIWZwykonawcom którzy tego żądali. Wszystkie zmiany, wyjaśnienia, uzupełnienia narównych zasadach będą udostępniane jedynie na stronie internetowej wskazanej wniniejszej SIWZ. 35. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemuzakupów, nie przewiduje umowy ramowej, nie przewiduje wyborunajkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej