Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LEŻAJSK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581732
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łukasza Opalińskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Leżajsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-300
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 240 62 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@poczta.gminalezajsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-lezajsk
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej etap II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cfb4f08a-ead4-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00124019
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001209/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej - część numer 2
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/ Dodatkowo Zamawiający zamieszcza postępowanie na stronie internetowej Zamawiającego (BIP) https://uglezajsk.bip.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu (Elektroniczna Skrzynka
Podawcza – nazwa – Urząd Gminy Leżajsk), dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@poczta.gminalezajsk.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 3. Regulamin korzystania z systemu miniPortal jest dostępny pod adresem:
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi Warunki korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) są dostępne pod adresem:
https://www.gov.pl/web/gov/warunkikorzystania 4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy:„Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 6. Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.7. Ofertę składa
się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w szczególności w formacie danych .doc, .docx, .xls, .xlsx, .pdf. 8. Oferta powinna zostać opatrzona właściwym podpisem. Podpis może zostać złożony
bezpośrednio na pliku z ofertą wykonawcy lub na „paczce” dokumentów elektronicznych zawierających ofertę wykonawcy. Opatrzenie właściwym podpisem oferty (lub paczki) następuje przed czynnością jej zaszyfrowania. Złożenie podpisu jedynie na formularzu ePUAP przeznaczonym do złożenia, zmiany, wycofania oferty nie jest równoznaczne ze złożeniem podpisu pod ofertą - podpis złożony jedynie na ww. formularzu nie może wywierać skutków w odniesieniu do złożonej za jego pomocą oferty wykonawcy. Oferta bowiem, zgodnie z art. 63 ustawy Pzp, a nie formularz elektroniczny, za
pośrednictwem którego jest przekazywana, musi zostać opatrzona właściwym podpisem. 9. Cały proces szyfrowania ma miejsce na stronie miniPortal.uzp.gov.pl. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie:
https://miniportal.uzp.gov.pl/ .10. Wewnątrz szyfrowanego folderu nie mogą znajdować się wcześniej zaszyfrowane pliki. 11. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w:- Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) - Rozporządzeniu Ministra Rozwoju,
Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).13. Szczegółowe informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania,
wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w rozdz. XIII i XVII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Część nr 1 – Brzóza Królewska GOK, Biedaczów SP, Giedlarowa SP, Giedlarowa GOK, Wierzawice SP, Wierzawice GOK
Zakres zamówienia obejmuje dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach:
1) Gminny Ośrodek Kultury w Brzózie Królewskiej o mocy 8,96 kWp, zakres dostawy obejmuje:
- budowę rozdzielnicy RPV,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falowników DC/AC,
- montaż rozdzielnic RDC wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku
2) Szkoła Podstawowa w Biedaczowie o mocy 7,68 kWp, zakres dostawy obejmuje:
- budowę rozdzielnicy RPV,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falowników DC/AC,
- montaż rozdzielnic RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
3) Szkoła Podstawowa w Giedlarowej o mocy 29,44 kWp, zakres dostawy obejmuje:
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV1, PV2
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC1, RDC2 wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
4) Gminny Ośrodek Kultury w Giedlarowej o mocy 14,72 kWp, zakres dostawy obejmuje:
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
5) Szkoła Podstawowa w Wierzawicach o mocy 17,60 kWp, zakres dostawy obejmuje:
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
6) Gminny Ośrodek Kultury w Wierzawicach o mocy 13,12 kWp, zakres dostawy obejmuje:
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
Pozostałe wymagania:
• Dopuszcza się zastosowanie modułów fotowoltaicznych o większej mocy niż przyjęto w dokumentacji projektowej, Wykonawca oferujący zwiększenie mocy instalacji zobligowany jest do dostosowania mocy falownika z zachowaniem warunków: moc falownika nie mniejsza niż określona w dokumentacji projektowej oraz łączna moc modułów poszczególnych instalacji nie więcej niż 120% mocy falownika,
• Dopuszcza się zastosowanie modułów z gwarancją zachowania 80% mocy po 25 latach eksploatacji
• Dopuszcza się zastosowanie modułów z gwarancją na produkt 12 - lat
• Minimalne wymagania jakie musi spełnić moduł fotowoltaiczny to:
a) współczynnik temperaturowy Pmax mniejszy lub równy w wartości bezwzględnej 0,4 %/°C,
b) współczynnik wypełnienia FF większy lub równy 77,5%,
c) wytrzymałość mechaniczna na obciążenie śniegiem min. 5400 Pa,
d) rama aluminiowa,
e) szyba hartowana grubości min 3,2mm,
f) masa modułów nie większa niż 12 kg/m2
• Wszelkie materiały, wyroby i urządzenia przeznaczone do wykonania zadania w ramach prowadzonej inwestycji muszą być fabrycznie nowe, w możliwie najwyższej klasie jakości, wolne od wad fabrycznych, posiadające aktualne wymagane atesty, certyfikaty i deklaracje zgodności. Muszą być objęte gwarancją fabryczną producenta. Wraz z dokumentacją powykonawczą Wykonawca złoży wszystkie wymagane certyfikaty i atesty. Dokumenty - należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
• Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie inwestycji zgodnie z umową, za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych prac montażowych, za ich zgodność z dokumentacją przetargową.
• Następstwa jakiegokolwiek błędu w pracach, spowodowanego przez wykonawcę, zostaną przez niego usunięte i poprawione na własny koszt bez dodatkowego wynagrodzenia.
• W trakcie wykonywania prac należy przestrzegać przepisów BHP i odpowiednio zabezpieczyć wykonywanie prac. Wszelkie prace instalacyjne należy wykonywać zgodnie z dokumentacją techniczną.
• Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszelkich prób i sprawdzeń a także pierwszego rozruchu tak aby oddać w pełni gotową instalację do użytkowania.
• Wykonawca w okresie gwarancji na montowane instalacje, wykona wszelkie przeglądy, naprawy objęte gwarancją, przeglądy gwarancyjne, koszty dojazdu itp. bezpłatnie na rzecz Zamawiającego. Obsługa gwarancyjna będzie pełniona w miejscu użytkowania instalacji.
• Wykonanie odpowiednich badań i pomiarów oraz sporządzenie protokołów niezbędnych do odbioru instalacji przez OSD - PGE Dystrybucja S.A.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09332000-5 - Instalacje słoneczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:
1) cena (waga 60%)
2) Okres gwarancji (waga 10%)
Nie może być on krótszy niż 48 miesięcy i nie dłuższy niż 72 miesiące od dnia odbioru końcowego całości zamówienia
Wymagany minimalny okres gwarancji to 48 miesięcy.
W przypadku niepodania przez Wykonawcę okresu gwarancji, Zamawiający przyjmie minimalny okres gwarancji jakości, tj. 48 miesięcy od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Jeżeli Wykonawca zaproponuje okres gwarancji dłuższy niż 72 miesiące, do obliczenia punktów za to kryterium zostanie przyjęty 72-miesięczny okres gwarancji, jako maksymalny odpowiadający wymaganiom Zamawiającego. Oferowany okres gwarancji należy podać w pełnych miesiącach.
Zamawiający do oceny powyższego kryterium pobierze dane z oferty Wykonawcy.
3) Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF (waga 10%)
Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF nie może być mniejszy niż 77,5%
W przypadku niezadeklarowania przez Wykonawcę żadnego Współczynnika wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF, Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca deklaruje minimalny Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF, tj. 77,5% (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia).
Zamawiający do oceny powyższego kryterium pobierze dane z oferty Wykonawcy.
4) Współczynnik temperaturowy modułu fotowoltaicznego Pmax (waga 10%)
Współczynnik temperaturowy modułu fotowoltaicznego Pmax nie może być większy w wartości bezwzględnej niż 0,4 %/°C
W przypadku niezadeklarowania przez Wykonawcę żadnego Współczynnika temperaturowego modułu fotowoltaicznego Pmax, Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca deklaruje maksymalną wartość bezwzględną Współczynnika temperaturowego modułu fotowoltaicznego Pmax, tj. 0,4 %/°C (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia).
Zamawiający do oceny powyższego kryterium pobierze dane z oferty Wykonawcy.
5) Moc instalacji fotowoltaicznej Pn (waga 10%)
Moc instalacji oferty badanej obliczana jest wg wzoru:
1) Dla części nr 1:
286 szt x moc modułu = …….. kWp
2) Dla części nr 2:
254 szt x moc modułu = …….. kWp
Maksymalnie zwiększenie mocy instalacji fotowoltaicznej w stosunku do projektowanej wynosi 20%. Zaoferowanie mocy większej niż o 20% spowoduje przyznanie punktów jak dla zwiększenia o 20%.
W przypadku niezadeklarowania przez Wykonawcę mocy instalacji fotowoltaicznej, Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca deklaruje minimalną wartość mocy instalacji Pn, tj.: dla części nr 1 łączna moc instalacji: 91,52 kWp, dla części nr 2 łączna moc instalacji: 81,28 kWp (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia).
Zamawiający do oceny powyższego kryterium pobierze dane z oferty Wykonawcy.
6) Łączna ocena oferty:
P = Pc + Pg + Pff + PPmax + PPn
P – sumaryczna ilość punktów
Pc – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Cena”
Pg – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Okres gwarancji”
Pff – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF”
PPmax – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Współczynnik temperaturowy modułu fotowoltaicznego Pmax”
PPn – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Moc instalacji fotowoltaicznej Pn”
Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty.
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza tzn. uzyska najwyższą liczbę punktów w łącznej ocenie ofert. Oferta w łącznej ocenie oferty może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Zamawiający zastosuje zaokrąglanie wyników oceny do dwóch miejsc po przecinku.
4. Szczegółowy sposób oceny ofert określony został w Rozdziale XX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik temperaturowy modułu fotowoltaicznego Pmax
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Moc instalacji fotowoltaicznej Pn
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Część nr 2 – Chałupki Dębniańskie GOK, Piskorowice SP, Piskorowice GOK, Stare Miasto SP, Stare Miasto Biblioteka, Leżajsk Urząd Gminy
Zakres zamówienia obejmuje dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach:
1) Gminny Ośrodek Kultury w Chałupkach Dębniańskich o mocy 6,40 kWp
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
2) Szkoła Podstawowa w Piskorowicach o mocy 21,76 kWp
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
3) Gminny Ośrodek Kultury w Piskorowicach o mocy 8,32 kWp
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
4) Szkoła Podstawowa w Starym Mieście o mocy 29,44 kWp
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV1, PV2
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC1, RDC2 wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
5) Biblioteka w Starym Mieście o mocy 2,56 kWp
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
6) Budynek Urzędu Gminy w Leżajsku o mocy 12,80 kWp
- rozbudowę istniejącej rozdzielnicy RG,
- wykonanie wewnętrznych i zewnętrznych tras kablowych na potrzeby systemu PV,
- montaż falownika DC/AC,
- montaż rozdzielnicy RDC, wraz z osprzętem,
- montaż modułów fotowoltaicznych krystalicznych na dachu budynku,
- rozbudowę instalacji odgromowej budynku.
Pozostałe wymagania:
• Dopuszcza się zastosowanie modułów fotowoltaicznych o większej mocy niż przyjęto w dokumentacji projektowej, Wykonawca oferujący zwiększenie mocy instalacji zobligowany jest do dostosowania mocy falownika z zachowaniem warunków: moc falownika nie mniejsza niż określona w dokumentacji projektowej oraz łączna moc modułów poszczególnych instalacji nie więcej niż 120% mocy falownika,
• Dopuszcza się zastosowanie modułów z gwarancją zachowania 80% mocy po 25 latach eksploatacji
• Dopuszcza się zastosowanie modułów z gwarancją na produkt 12 - lat
• Minimalne wymagania jakie musi spełnić moduł fotowoltaiczny to:
g) współczynnik temperaturowy Pmax mniejszy lub równy w wartości bezwzględnej 0,4 %/°C,
h) współczynnik wypełnienia FF większy lub równy 77,5%,
i) wytrzymałość mechaniczna na obciążenie śniegiem min. 5400 Pa,
j) rama aluminiowa,
k) szyba hartowana grubości min 3,2mm,
l) masa modułów nie większa niż 12 kg/m2
• Wszelkie materiały, wyroby i urządzenia przeznaczone do wykonania zadania w ramach prowadzonej inwestycji muszą być fabrycznie nowe, w możliwie najwyższej klasie jakości, wolne od wad fabrycznych, posiadające aktualne wymagane atesty, certyfikaty i deklaracje zgodności. Muszą być objęte gwarancją fabryczną producenta. Wraz z dokumentacją powykonawczą Wykonawca złoży wszystkie wymagane certyfikaty i atesty. Dokumenty - należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
• Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie inwestycji zgodnie z umową, za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych prac montażowych, za ich zgodność z dokumentacją przetargową.
• Następstwa jakiegokolwiek błędu w pracach, spowodowanego przez wykonawcę, zostaną przez niego usunięte i poprawione na własny koszt bez dodatkowego wynagrodzenia.
• W trakcie wykonywania prac należy przestrzegać przepisów BHP i odpowiednio zabezpieczyć wykonywanie prac. Wszelkie prace instalacyjne należy wykonywać zgodnie z dokumentacją techniczną.
• Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszelkich prób i sprawdzeń a także pierwszego rozruchu tak aby oddać w pełni gotową instalację do użytkowania.
• Wykonawca w okresie gwarancji na montowane instalacje, wykona wszelkie przeglądy, naprawy objęte gwarancją, przeglądy gwarancyjne, koszty dojazdu itp. bezpłatnie na rzecz Zamawiającego. Obsługa gwarancyjna będzie pełniona w miejscu użytkowania instalacji.
• Wykonanie odpowiednich badań i pomiarów oraz sporządzenie protokołów niezbędnych do odbioru instalacji przez OSD - PGE Dystrybucja S.A.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09332000-5 - Instalacje słoneczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria:
1) cena (waga 60%)
2) Okres gwarancji (waga 10%)
Nie może być on krótszy niż 48 miesięcy i nie dłuższy niż 72 miesiące od dnia odbioru końcowego całości zamówienia
Wymagany minimalny okres gwarancji to 48 miesięcy.
W przypadku niepodania przez Wykonawcę okresu gwarancji, Zamawiający przyjmie minimalny okres gwarancji jakości, tj. 48 miesięcy od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Jeżeli Wykonawca zaproponuje okres gwarancji dłuższy niż 72 miesiące, do obliczenia punktów za to kryterium zostanie przyjęty 72-miesięczny okres gwarancji, jako maksymalny odpowiadający wymaganiom Zamawiającego. Oferowany okres gwarancji należy podać w pełnych miesiącach.
Zamawiający do oceny powyższego kryterium pobierze dane z oferty Wykonawcy.
3) Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF (waga 10%)
Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF nie może być mniejszy niż 77,5%
W przypadku niezadeklarowania przez Wykonawcę żadnego Współczynnika wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF, Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca deklaruje minimalny Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF, tj. 77,5% (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia).
Zamawiający do oceny powyższego kryterium pobierze dane z oferty Wykonawcy.
4) Współczynnik temperaturowy modułu fotowoltaicznego Pmax (waga 10%)
Współczynnik temperaturowy modułu fotowoltaicznego Pmax nie może być większy w wartości bezwzględnej niż 0,4 %/°C
W przypadku niezadeklarowania przez Wykonawcę żadnego Współczynnika temperaturowego modułu fotowoltaicznego Pmax, Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca deklaruje maksymalną wartość bezwzględną Współczynnika temperaturowego modułu fotowoltaicznego Pmax, tj. 0,4 %/°C (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia).
Zamawiający do oceny powyższego kryterium pobierze dane z oferty Wykonawcy.
5) Moc instalacji fotowoltaicznej Pn (waga 10%)
Moc instalacji oferty badanej obliczana jest wg wzoru:
1) Dla części nr 1:
286 szt x moc modułu = …….. kWp
2) Dla części nr 2:
254 szt x moc modułu = …….. kWp
Maksymalnie zwiększenie mocy instalacji fotowoltaicznej w stosunku do projektowanej wynosi 20%. Zaoferowanie mocy większej niż o 20% spowoduje przyznanie punktów jak dla zwiększenia o 20%.
W przypadku niezadeklarowania przez Wykonawcę mocy instalacji fotowoltaicznej, Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca deklaruje minimalną wartość mocy instalacji Pn, tj.: dla części nr 1 łączna moc instalacji: 91,52 kWp, dla części nr 2 łączna moc instalacji: 81,28 kWp (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia).
Zamawiający do oceny powyższego kryterium pobierze dane z oferty Wykonawcy.
6) Łączna ocena oferty:
P = Pc + Pg + Pff + PPmax + PPn
P – sumaryczna ilość punktów
Pc – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Cena”
Pg – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Okres gwarancji”
Pff – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF”
PPmax – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Współczynnik temperaturowy modułu fotowoltaicznego Pmax”
PPn – ilość punktów przyznanych Wykonawcy dla kryterium „Moc instalacji fotowoltaicznej Pn”
Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty.
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza tzn. uzyska najwyższą liczbę punktów w łącznej ocenie ofert. Oferta w łącznej ocenie oferty może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
3. Zamawiający zastosuje zaokrąglanie wyników oceny do dwóch miejsc po przecinku.
4. Szczegółowy sposób oceny ofert określony został w Rozdziale XX SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Współczynnik temperaturowy modułu fotowoltaicznego Pmax
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Moc instalacji fotowoltaicznej Pn
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie będzie wzywał wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy, wg załącznika nr 1 do swz.2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (art. 108 ust. 1 uPzp) stanowiące dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia,
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej), oświadczenie składa każdy z wykonawców.
3) Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych
dokumentów (w formularzu oferty)
b) jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt a), Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy do oferty załączyć pełnomocnictwo lub inny dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
4) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – (jeśli dotyczy)
5) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz jeżeli są już znani, podać nazwy ewentualnych podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym
zakresie w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 do swz).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt 1.
3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o których mowa w rozdz. X pkt 1 ppkt 1 swz składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania.
4) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. Pełnomocnictwo lub inny dokument ustanawiający pełnomocnika winno być załączone do oferty.
Pełnomocnictwo winno:
a) określać do jakiego postępowania ma zastosowanie,
b) wskazywać pełnomocnika oraz zakres jego umocowania,
c) zawierać nazwę z określeniem adresu i siedziby wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia.
5) Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze.
7) Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym, w toku postępowania zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp.
8) Wspólnicy spółki cywilnej/uczestnicy konsorcjum są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
9) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty wspólnej jako najkorzystniejszej) Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum/umowę spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 uPzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie i na warunkach wskazanych poniżej:1) w zakresie zmiany terminu przewidzianego na zakończenie dostaw i montażu w przypadku wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ, przez którą na potrzeby niniejszej umowy rozumie się zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem niniejszej umowy, oraz którego strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu najwyższej należytej staranności, w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne, zamieszki, strajki lub inne formy protestu, akty nieposłuszeństwa obywatelskiego, demonstracje i rozruchy społeczne, ataki terrorystyczne, stan wojenny, stan wyjątkowy, działania wojenne, stan zagrożenia epidemicznego, stan epidemii, akty władz państwowych utrudniające lub uniemożliwiające wykonanie zobowiązań umownych, ekonomiczne następstwa globalnego kryzysu finansowego;
Przez wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne rozumie się takie, które za względu na wymogi technologiczne determinujące wykonanie poszczególnych robót skutkują wstrzymaniem prowadzenia tychże robót, a ilość dni występowania wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych lub intensywność opadów skutkująca przeszkodami, o których mowa wyżej, jest większa od średniej z ostatniego pięciolecia, licząc wstecz od daty składania ofert. Okresem porównawczym będzie miesiąc.
2. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 1, termin realizacji robót określony w § 2 ust. 2 umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia ich wykonywania w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności i tylko w przypadku, gdy nie były one następstwem okoliczności za które odpowiada Wykonawca.
3. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w postaci aneksu.
4. Zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
5. Niezależnie od postanowień niniejszej umowy, umowa może ulec zmianie w okolicznościach wynikających z Ustawy Pzp.
6. W przypadku wystąpienia okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 i mających wpływ na realizację postanowień niniejszej umowy zastosowanie będzie miał art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1842 z późn. zm.).