Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,5kW na budynkach INiG-PIB w Krakowie przy ul. Lubicz 25A wraz z remontem uziemienia. Postępowanie powtórzone.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Nafty i Gazu- Pań stwowy Instytut Badawczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000023136
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubicz
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-503
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@inig.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.inig.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nafty i gazu w ramach nauk przyrodniczych i technicznych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 49,5kW na budynkach INiG-PIB w Krakowie przy ul. Lubicz 25A wraz z remontem uziemienia. Postępowanie powtórzone.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-390112d0-5998-41df-a7fd-5f2fcd0bf9bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00408877
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://inig.ezamawiajacy.pl/pn/inig/demand/166455/notice/public/details
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://inig.ezamawiajacy.pl/pn/inig/demand/166455/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania określono w Rozdziale IX SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych określona została w Rozdziale XVIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ 2711-3/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
A) dostawa, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej na dwóch budynkach Instytutu Nafty i Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego przy ul. Lubicz 25A w Krakowie,
B) remont uziemienia dwóch budynków Instytutu przy ul. Lubicz 25A w Krakowie.
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES DOSTAWY określony jest w Załączniku nr 1 do SWZ – Dokumentacja projektowa wraz z
pozwoleniem na budowę. Prace prowadzone będą na podstawie pozwolenia na budowę nr 77/6740.9/2024 z dnia 2.04.2024 r.
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES REMONTU określony jest w Załączniku nr 2 do SWZ – Dokumentacja projektowa.
Zamówienie współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09332000-5 - Instalacje słoneczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45312310-3 - Ochrona odgromowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający, zgodnie z art. 112 Ustawy Pzp, określa następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: w odniesieniu do tego warunku Zamawiający nie określa minimalnych poziomów zdolności;
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: w odniesieniu do tego warunku Zamawiający nie określa minimalnych poziomów zdolności;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: w odniesieniu do tego warunku Zamawiający nie określa minimalnych poziomów zdolności;
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli wykaże, że:
A) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (zakończył) minimum dwie (2) dostawy wraz z montażem i uruchomieniem instalacji fotowoltaicznej o mocy minimum 40 kW wraz z systemem monitoringu, na kwotę minimum 150 000 zł netto każda;
ORAZ
B) na etapie realizacji zamówienia będzie dysponował:
1. co najmniej jedną (1) osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą kwalifikacje, o których mowa w art. 54 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne – w zakresie dozoru i eksploatacji, grupa 1, pkt. 1 i pkt 2 do 1kW;
2. co najmniej jedną (1) osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania i nadzoru robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego oraz biorącą udział w pracach przy minimum dwóch (2) instalacjach fotowoltaicznych o mocy minimum 40 kW wraz z systemem monitoringu;
3. co najmniej jedną (1) osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, upoważniające do kierowania i nadzoru robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń i wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
UWAGA: Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadania uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw EOG oraz konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682) oraz Ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
Zamawiający dopuszcza łączenie posiadania w/w uprawnień przez jedną lub dwie osoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 126 ust. 1 Ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
II. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty, o których mowa, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
b) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór - Załącznik nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 126 ust. 1 Ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
I. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz potwierdzający zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy - wykaz zrealizowanych zamówień, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających zakresem opisowi wskazanemu w Rozdziale IV pkt 4A) SWZ, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie. Wzór – Załącznik nr 5 do SWZ;
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z opisem w Rozdziale IV pkt 4B) SWZ. Wzór – Załącznik nr 6 do SWZ.
Zamawiający zastrzega, że osoby wskazane w przedmiotowym dokumencie będą odpowiedzialne za realizację prac objętych zamówieniem.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE:
A) Opis techniczny oferowanych urządzeń (tj. modułów fotowoltaicznych, inwerterów, optymalizatorów mocy, pozostałych urządzeń) zawierający opis parametrów technicznych (typ, model), karty katalogowe, dokumentację techniczną - ruchową, potwierdzający spełnianie wymagań Zamawiającego zawartych w załączniku nr 1 do SWZ.
Dopuszcza się, jako opis, prospekty, katalogi lub inne materiały producenta danego urządzenia w języku polskim.
B) Zakres eksploatacji (instrukcje) zaoferowanych urządzeń (tj. modułów fotowoltaicznych, inwerterów, optymalizatorów mocy, pozostałych urządzeń). Dokumenty wymagane w języku polskim.
C) Warunki gwarancji Producenta dla zaoferowanych urządzeń.
Warunki producenta danego urządzenia wymagane w języku polskim.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE:
A) Opis techniczny oferowanych urządzeń (tj. modułów fotowoltaicznych, inwerterów, optymalizatorów mocy, pozostałych urządzeń) zawierający opis parametrów technicznych (typ, model), karty katalogowe, dokumentację techniczną - ruchową, potwierdzający spełnianie wymagań Zamawiającego zawartych w załączniku nr 1 do SWZ.
Dopuszcza się, jako opis, prospekty, katalogi lub inne materiały producenta danego urządzenia w języku polskim.
B) Zakres eksploatacji (instrukcje) zaoferowanych urządzeń (tj. modułów fotowoltaicznych, inwerterów, optymalizatorów mocy, pozostałych urządzeń). Dokumenty wymagane w języku polskim.
C) Warunki gwarancji Producenta dla zaoferowanych urządzeń.
Warunki producenta danego urządzenia wymagane w języku polskim.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty określone w SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Dokumenty określone w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy zgodnie z zapisami w §17 wzoru umowy – załącznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://inig.ezamawiajacy.pl/pn/inig/demand/166455/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-22 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-22
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
A) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w zakresie A tj. wykonanie instalacji fotowoltaicznej wraz z jej uruchomieniem, zgłoszeniem do OSD – Tauron, zgłoszeniem do nadzoru budowlanego, zgłoszenie do PSP: w terminie nie dłuższy niż 75 dni kalendarzowych od dnia przekazania miejsca prac.
B) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w zakresie B tj. remontu instalacji odgromowej: w terminie nie dłuższy niż 75 dni kalendarzowych od dnia przekazania miejsca prac.
C) Całość przedmiotu zamówienia w tym pozostała cześć zakresu A: do 30 listopada 2024 r, przy czym za datę wykonania Przedmiotu Umowy w całości uznaje się datę podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego całego przedmiotu Umowy (zakres A) i zakres B) łącznie).
REALIZACJA ZAMÓWIENIA DLA OBYDWU ZAKRESÓW MA TOCZYĆ SIĘ JEDNOCZEŚNIE I RÓWNOLEGLE.
Z uwagi na uzyskaną dotację z WFOŚiGW obligatoryjnym i nieprzekraczalnym terminem realizacji i rozliczenia całości przedmiotu zamówienia jest 30 listopada 2024 r.
II. ZAMAWIAJĄCY, ZE WZGLĘDU NA PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA ORAZ MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA, ZAPRASZA WYKONAWCÓW DO PRZEPROWADZENIA WIZJI LOKALNEJ. TERMIN WIZJI WYZNACZA SIĘ NA DZIEŃ 17 lipca 2024 r., w godz. 9:00-12:00. Miejsce wizji: ul. Lubicz 25A, 31-503 Kraków.
III. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) wobec osób trzecich w związku z prowadzoną przez Wykonawcę działalnością lub posiadanym mieniem na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. Zakres działalności objętej ubezpieczeniem musi obejmować wszystkie prace i czynności objęte przedmiotem zamówienia. Kserokopia polisy wraz z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia i potwierdzeniem zapłaty składki/składek będzie stanowić załącznik do umowy.