Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej na rzecz Zespołu Szkół w Tułowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 532320141
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Tułowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 49-130
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 42-77-036
1.5.8.) Numer faksu: 77 42-77-037
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@tltulowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.tltulowice.pl/nowa/index.php
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
szkoła publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej na rzecz Zespołu Szkół w Tułowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e578ad41-92f0-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00062856
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00057430/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA RZECZ ZESPOŁU SZKÓŁ W TUŁOWICACH
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zstulowice.szkolna.net/zamowienia-publiczne/przetargi
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu
miniPortalu,który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej
sekretariat@tltulowice.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
musiposiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do
następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do
„Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania
dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny
rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia,zmiany,wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email:
sekretariat@tltulowice.pl. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę
za pośrednictwem„Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również
możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na adres email:
sekretariat@tltulowice.pl.
Dokumenty należy sporządzać w języku polskim, w formie
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w ogólnie dostępnych formatach danych, w
szczególności w formatach: .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna na okoliczność pozyskania danych
osobowych od osoby fizycznej, której dane te dotyczą zawarta została w rozdz. 39 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna na okoliczność pozyskania danych
osobowych od osoby fizycznej, której dane te dotyczą zawarta została w rozdz. 39 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DG.26.01.2022.JM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż w 2022 roku energii elektrycznej na potrzeby Zespołu Szkół w Tułowicach, w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne.
2) Zakres zamówienia obejmuje sprzedaż energii elektrycznej w okresie nie dłuższym niż od 1 kwietnia do 31 grudnia 2022 w ilości zgodnej z rzeczywistym zapotrzebowaniem.
3) Łączna ilość punktów poboru energii wynosi 3, natomiast łączne szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną dla wszystkich PPE objętych zamówieniem wynosi ok. 439 MWh w taryfie C21 oraz ok 1 MWh w taryfie C11.
Sumaryczna mocy umowna wynosi ok. 191,3 kW.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę zawierającą
najkorzystniejszy bilans punktów w następujących kryteriach: cena (100%)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogę się starać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca
posiadał: aktualną koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust. 1 ustawy Pzp (tj. Załączniku nr 3) – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ;
2) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 6 do SWZ;
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający wymaga,
aby Wykonawca posiadał aktualną koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, składa każdy z Wykonawców.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie stanowiące załącznik nr 7, z którego wynika, które dostawy wykonają
poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1). Zamawiający wymaga od wybranego Wykonawcy zawarcia umowy na warunkach określonych w
projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
2). Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem
zawartym w ofercie.
3). Zmiana umowy może być dokonana w przypadkach wskazanych w art. 455 ustawy Prawo
zamówień publicznych, a w szczególności w sytuacjach, gdy:
a) zmianie uległy dane adresowe i teleadresowe dotyczące stron umowy,
b) zaprzestano zakupu energii elektrycznej dla punktów poboru, zgodnie z postanowieniami § 6 ust. 3
niniejszej umowy,
d) zmianie uległy ceny, o których mowa w § 5 ust. 5 na skutek zmiany stawek podatku VAT,
wynikających z przepisów prawa w określonym tymi przepisami terminie ich wprowadzenia i
obowiązywania. W takim wypadku zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, zaś cena netto pozostanie
bez zmian. Zmiana cen wynikająca ze zmiany podatku VAT nie wymaga podpisania przez Strony
umowy aneksu do umowy,
e) zmianie uległy ceny, o których mowa w § 5 ust. 5 na skutek zmiany podatku akcyzowego. Zmiana
cen wynikająca ze zmiany podatku akcyzowego nie wymaga podpisania przez Strony umowy aneksu do umowy.”
f) „Ceny i stawki opłat określone przez wykonawcę ulegną zmianie w przypadku zmiany stawki podatku VAT, podatku akcyzowego lub innych zmian ogólnie obowiązujący chprzepisów prawa oraz zmiany Taryfy Sprzedawcy dla grupy taryfowej Gxx, zatwierdzanej przez Prezesa URE. Ceny energii elektrycznej zostaną powiększone lub zmniejszone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami lub zmianą taryfy Sprzedawcy dla grupy Taryfowej Gxx zatwierdzonej przez Prezesa URE, od dnia ich wejścia w życie bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.”.
4). Zmiany i uzupełnienia umowy, z wyjątkiem postanowień pkt 3 lit d), e) i f), wymagają formy pisemnej pod rygorem
nieważności.
5). Odbiorca nie wyraża zgody na przeniesienie wierzytelności z tytułu umowy na osoby trzecie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-01 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia,zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Szczegóły składania ofert określone zostały w SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-01 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-30