Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA INSTYTUTU CHEMICZNEJ PRZERÓBKI WĘGLA
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000025945
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-803
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@ichpw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ichpw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe i prace rozwojowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA INSTYTUTU CHEMICZNEJ PRZERÓBKI WĘGLA
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-82eac0e0-b70e-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00057285
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz w przypadku awarii miniProtalu poczty elektronicznej.2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Marta Kucza-Ćwięk, Renata Bonk-Jaska, w godz. 8:00 – 15:00 .3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 7. Zamawiający udostępnia link do postępowania oraz ID postępowania na stronie BIP Zamawiającego (www bip.ichpw.pl). Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.8. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert).8.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania). 8.2. Zamawiający, w przypadku awarii miniPortalu, może komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail zamowieniapubliczne@ichpw.pl8.3. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: a) administratorem danych osobowych jest Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla z siedzibą w Zabrzu (41-803) przy ul. Zamkowej 1, b) Inspektorem ochrony danych osobowych w Instytucie Chemicznej Przeróbki Węgla z siedzibą w Zabrzu (41-803) przy ul. Zamkowej 1 jest Pani Teresa Kordas, z którą można się kontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych:a. w formie elektronicznej na adres e-mail: iod@ichpw.pl,b. w formie pisemnej na adres siedziby Administratora;c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę energii elektrycznej, nr referencyjny 4/ichpw/2021, prowadzonym w trybie podstawowym;d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843),e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP; g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;h) posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;i) nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 4/ichpw/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do podstacji Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:2.1. Szacunkowe zapotrzebowanie: 1 400 000 kWh energii elektrycznej.2.2. Charakterystyka elektroenergetyczna obiektu – Podstacja Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla.2.3. Dane techniczne układu zasilania:2.3.1. Moc przyłączeniowa obiektu: Pp = 1530 kW2.3.2. Przyłącze:a) Miejsce przyłączenia: Stacja nr Z 118 b) Moc przyłączeniowa: Pp = 1530 kWc) Grupa przyłączeniowa: IIId) Minimalna moc umowna: Pu min = 400 kWe) Maksymalna moc umowna: Pu max = 450 kWZamawiający jest w trakcie zmiany mocy umownej na 300 kW.2.4. Miejsce dostarczania energii: zaciski przekładników prądowych CTS 5, z szyn zbiorczych 6KV w stacji nr Z 118, stanowiące granicę utrzymania pomiędzy Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) a Zamawiającym.2.5. Zabezpieczenia po stronie OSD: w/g Tauron Dystrybucja S.A.2.6. Zabezpieczenia po stronie Zamawiającego: T1 – 3 x 100A, T2 – 3 x 80A, T3 – 3 x 125A.2.7. Współczynnik mocy przy tg φ =0,42.8. Układ pomiarowo-rozliczeniowy składa się z przekładników prądowych 100/5/5 [A/A/A], ilość 3 szt., typ CTS25, Ith=20kA, z uzwojeniem kl. 0,5S, 15VA, FS=5 drugi rdzeń zwarty (30VA 10P10) zainstalowanych w podstacji Zamawiającego i stanowiących jego własność.Układ pomiarowy wyposażony jest w zegar frankfurcki i separator impulsów (zintegrowany z licznikiem).Parametry techniczne licznika:a) Zegar INTERBIN typu - MK6 zegar synchronizującyb) Zegar czasu rzeczywistego typ MK6 DCF77c) Licznik energii elektrycznej 3-fazowy 4 przewodowy ZMD405CT44.0459S22.9. Charakterystyka pomiaru mocyMoc bezpieczna obiektu Pb =400 kWPrzyłącze Moc umowna Pu =400 kW Grupa taryfowa B212.10. Plan ograniczeń mocy obiektuNa podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu wprowadzania ograniczeń w sprzedaży paliw stałych oraz w dostarczaniu i poborze energii elektrycznej lub ciepła (Dz. U. 2007 nr 133 poz. 924).Stopieńzasilania Dopuszczalny pobór mocy elektrycznej wg stopni zasilania w kW 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20Moc Pu Pu Pu Pu Pu Pu Pu Pu Pu Pu2.11. Układy pomiarowe przystosowane są do zdalnego odczytu. Obecnie Zamawiający posiada zdalny odczyt energii elektrycznej przez nadajnik GSM.3. Zamawiający wymaga dostawy energii elektrycznej w cyklu ciągłym tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 3.1. Za ciągłość dostaw energii elektrycznej odpowiada Operator Systemu Dystrybucyjnego. Wykonawca/sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za zobowiązania OSD. Dopuszczalne są przerwy w dostawie energii elektrycznej wynikające z rozporządzeń wykonawczych do ustawy Prawo energetyczne.4. Zamawiający posiada jeden punkt poboru energii elektrycznej w taryfie B21 i jest on dostosowany do zasady TPA. 5. Zamawiający ma zawartą umowę na czas nieokreślony na dystrybucję energii elektrycznej z TAURON Dystrybucja S.A. oraz odrębną umowę na sprzedaż energii elektrycznej z TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. obowiązującą do 30.06.2021 roku. 6. Koszty zmiany sprzedawcy ponosi Wykonawca.7. Dostawy będą się odbywać na podstawie umowy na sprzedaż energii elektrycznej z Wykonawcą. 8. Zamawiający udzieli pełnomocnictwa Wykonawcy, jeżeli zajdzie taka konieczność, do zgłoszenia wskazanemu OSD do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz reprezentowania Zamawiającego przed OSD w związku ze zmianą sprzedawcy.9. Zamawiający, w razie konieczności, udzieli pełnomocnictwa Wykonawcy do uzyskiwania danych pomiarowych dotyczących obiektów należących do Zamawiającego od OSD w związku z pełnieniem dla Zamawiającego roli sprzedawcy i podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe.10. Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z realizacją przedmiotu zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł. Kopia polisy ubezpieczeniowej będzie przedłożona Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Proekologiczność
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4