IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
licytacja wieloetapowa
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Nie
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Zawarcie umowy nastąpi wg wzorów umowy powszechnie stosowanych przez dostawców energii elektrycznej. Zamawiający wymaga, aby w treści umów niezależnie, której części zamówienia dotyczą, znalazły się istotne dla stron postanowienia: 1. Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2018 r., poz. 755 ze zm.), zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami obsługi Odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 ze zm.), przepisami Kodeksu cywilnego oraz ogólnie obowiązującymi przepisami prawnymi. 2. Umowy zostaną zawarte na rzecz odbiorcy: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z siedzibą w Warszawie 00-175, Al. Jana Pawła II 70, 3. Faktury VAT muszą być wystawione na: Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z siedzibą w Warszawie 00-175, Al. Jana Pawła II 70, dla każdego obiektu odrębnie i doręczane na adres korespondencyjny odbiorcy: Małopolski Oddział Regionalny ARiMR z siedzibą przy ul. Promienistych 1, 31-481 Kraków, 4.Rozliczenie za energię elektryczną odbywać się będzie według cen i stawek opłat zgodnie z Ofertą Wykonawcy na podstawie odczytów rozliczeniowych układów pomiarowo-rozliczeniowych indywidualnie dla poszczególnych punktów poboru (w zależności od grupy taryfowej) według odpowiadających im składników cenowych, zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez Wykonawcę, nie rzadziej niż raz na 2 m-ce, 5.Zamawiający dopuszcza zmiany cen jednostkowych za sprzedaż energii elektrycznej wg. niżej określonych zasad: a) Wykonawca gwarantuje niezmienność cen za energię elektryczną i opłatę handlową z wyjątkiem zmiany urzędowej stawki podatku VAT, podatku akcyzowego na energię elektryczną lub zmian wynikających z zasad uregulowanych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w tym dotyczących uwzględniania w kalkulacji cen sprzedaży, energii wytworzonej przez przedsiębiorstwa energetyczne z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii (zmiany te dopuszczalne są w trakcie obowiązywania umowy). W przypadku wprowadzenia powszechnie obowiązującym prawem nieoczywistych dla Zamawiającego opłat, zmiana taka winna zostać uzasadniona przez Wykonawcę, b) Wykonawca ma prawo do zmiany stawek cen jednostkowych za energię elektryczną i stawkę opłaty handlowej jedynie w przypadku zmiany taryfy Wykonawcy z zachowaniem wartości współczynnika (procentowego do dwóch miejsc po przecinku) określającego zależność między ceną taryfową aktualną na dzień otwarcia ofert i ceną ofertową dla danej grupy taryfowej. W tym przypadku Wykonawca dostarczy Zamawiającemu z 14 dniowym wyprzedzeniem na piśmie cennik zawierający propozycje cen jednostkowych energii elektrycznej oraz stawki opłaty handlowej. Zmiany cennika będą obowiązywały po upływie 14 dni od dnia zawiadomienia Zamawiającego. Jeżeli cena w ofercie jest inna niż cena dla odpowiedniej grupy taryfowej w cenniku w dniu składania ofert, wszelkie przyszłe zmiany cen określonych w ofercie będą następowały proporcjonalnie (o procentową zmianę) do zmiany cen dla danej grupy taryfowej w cenniku Wykonawcy (nowe ceny nie mogą być wyższe niż stawki wynikające z cennika Wykonawcy dla odpowiedniej grupy taryfowej). Równocześnie też w takim przypadku wraz z informacją dotyczącą zmian cen jednostkowych Wykonawca dostarczy Zamawiającemu pisemną informację o prawie do wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni od dnia powzięcia informacji o zmianach, ze skutkiem na koniec miesiąca następującego po miesiącu, w którym oświadczenie Zamawiającego dotarło do Wykonawcy. 6.Wprowadzenie nowych cen jednostkowych będzie wymagało sporządzenia aneksu do umowy. 7.Integralną częścią umowy jest: Formularz cenowy. 8.Klauzula o treści: „Umowa zostanie zawarta w efekcie wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( t. j. Dz.U. z 2018 r., poz.1986 ze. zm.). 9.Zamawiający zobowiązuje się do terminowego regulowania należności wynikających z faktur na nr konta Wykonawcy wskazany na fakturze, w terminie do 30 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury z tym, że Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia faktury na co najmniej 21 dni przed określonym terminem płatności. W razie niezachowania tego terminu, płatność nastąpi w terminie do 21 dni od daty otrzymania faktury. Za dzień zapłaty uznaje się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego, 10.Klauzula antykonkurencyjna stanowiąca oświadczenie Wykonawcy/sprzedawcy, że nie będzie zatrudniał przy wykonywaniu niniejszej umowy w charakterze pracowników i podwykonawców osób zatrudnionych u Zamawiającego/odbiorcy pod rygorem odstąpienia przez Zamawiającego od umowy oraz zapłaty kary umownej w wysokości 30 000 zł, 11.Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektów, do których na podstawie umów sprzedaży ma być dostarczana energia. 12.Wykonawca zobowiązany jest dokonać zgłoszenia o zawarciu umowy na sprzedaż energii elektrycznej oraz zmiany Sprzedawcy, w terminie umożliwiającym zakup energii eklektycznej przez Zamawiającego w terminie od 1 lipca 2019 r. 13.W razie powstania pomiędzy stronami sporu dotyczącego realizacji umowy lub z niej wynikającego, strony dołożą starań w celu rozwiązania go w sposób polubowny. W razie nierozstrzygnięcia sporu w sposób polubowny, będzie on rozstrzygnięty przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, 14.Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. 15.Ponadto treść umowy musi być zgodna z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności ustawy Prawo Zamówień Publicznych i Prawo Energetyczne. 16.Umowa zostanie sporządzona w 4 egzemplarzach, z czego 3 egzemplarze dla Zamawiającego, 17.Przyjęcie niniejszych postanowień umowy stanowi jeden z istotnych warunków przyjęcia oferty.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach: -działania siły wyższej lub wystąpienia stanu wyższej konieczności, -wystąpienia warunków atmosferycznych całkowicie uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia w wyznaczonych terminach, -zmian organizacyjnych Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe, -zmian w zakresie sposobu wykonywania zadań lub zasad funkcjonowania Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe lub zaistniała konieczność modyfikacji przedmiotu zamówienia, -omyłek pisarskich lub błędów rachunkowych, -mających na celu wyjaśnienie wątpliwości treści umowy, jeśli będzie ona budziła wątpliwości interpretacyjne między stronami, -jeżeli zmiany umowy, w tym zmiany sposobu płatności, wymagać będzie ochrona interesu Zamawiającego, -innych zmian korzystnych dla Zamawiającego, w tym polegających na zamianie elementów zamówienia na elementy o lepszych lub/i odpowiedniejszych parametrach technicznych chociażby wiązało się to z koniecznością zmiany terminu lub sposobu wykonania zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-03-11, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Oferta może być sporządzona wyłącznie w języku polskim
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Oferty należy złożyć w siedzibie Małopolskiego oddziału Regionalnego, ul. Promienistych 1, 31-481 Kraków, V piętro Dziennik Podawczy