Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Kliniczny im. dr. J. Babińskiego SPZOZ w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000298554
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: dr. Józefa Babińskiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-393
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.wilk@babinski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.babinski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f2ec1ce0-580a-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00304880
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000371/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.15 Dostawa energii elektrycznej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_babinski
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_babinski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platforma zakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_babinski .
Zamawiający informuje, że instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej dotycząca w szczególności logowania, pobrania dokumentacji, składania wniosków o wyjaśnienia treści SWZ, składania ofert, oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy Zakupowej znajduje się w zakładce Instrukcje dla Wykonawcy na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli są wymagane w SWZ) składane są pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-39/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest dostawa energii elektrycznej w rozumieniu Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2019r. poz. 755 z późn. zm.) na potrzeby Zamawiającego o łącznym maksymalnym wolumenie: 1 359 527,00 kWh w okresie dostaw od dnia 01.03.2022r. do dnia 31.12.2022r.
2. Usługi dystrybucyjne będą świadczone na podstawie odrębnej umowy zawartej z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
3. Dostarczana energia elektryczna musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2019r. poz. 755 z późn. zm.), aktami wykonawczymi oraz Polskimi Normami.
4. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zawiera warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
5. Zamawiający jednocześnie informuje, że obecnie posiada umowę kompleksową sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji zawartą z TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Łagiewnickiej 60.
Moc umowna wraz z przyłączem rezerwowym dla wszystkich punktów poboru wynosi obecnie: 465,00 KW.
6. Zestawienie miejsc dostarczania wraz z danymi technicznymi oraz wolumenem wyszczególniono w załączniku do SWZ pn.: „Wykaz punktów poboru energii elektrycznej”.
7. Wykonawca winien posiadać zawarte generalne umowy dystrybucji energii elektrycznej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego świadczącym usługi dystrybucji na terenie obejmującym Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
W celu spełnienia warunku Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt. 4 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2021r. poz. 716 z późn. zm.).
2. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu spełnienia warunku Wykonawca wykaże, że należycie wykonał (lub wykonuje - w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną dostawę odpowiadającą swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Za dostawę odpowiadającą swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia, uważa się dostawę energii elektrycznej w ilości co najmniej 500 000,00 kWh, świadczoną w sposób nieprzerwany przez okres co najmniej 6 miesięcy.
Przez „dostawę” Zamawiający rozumie wykonanie dostawy obejmującej ww. zakres w ramach jednej umowy/zamówienia/zlecenia, itp.
Okresy wyrażone w latach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert w niniejszym postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. przed godz. 09:00 w dniu 17.12.2021r.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i mogą być dopuszczalne tylko w granicach wskazanych w art. 454 i 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Strony przez istotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści złożonej w postępowaniu oferty rozumieją takie zmiany, które wskazane zostały w art. 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
3. Zamawiający dopuszcza istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku:
a) zmiany przepisów podatkowych w zakresie zmiany stawki podatku VAT. Warunkiem wprowadzenia zmian jest ustawowa zmiana stawki podatku VAT. W takiej sytuacji zmianie ulegnie stawka podatku VAT oraz maksymalna wartość umowy brutto o której mowa w § 5 ust. 8umowy.
b) zmiany przepisów podatkowych w zakresie zmiany stawki podatku akcyzowego.
W takiej sytuacji zmianie ulegnie cena jednostkowa energii elektrycznej netto, o której mowa w § 5 ust. 1 umowy oraz maksymalna wartość umowy netto i brutto, o której mowa w § 5 ust. 8,
c) zmiany przepisów Ustawy Prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej Ustawy mających istotny wpływ na przedmiot niniejszej Umowy, w szczególności dotyczących standardów jakości obsługi energii elektrycznej,
d) zmiany ilości punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 1 do umowy. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Cenowym Wykonawcy.
4. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3, jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, obliczenie kosztów zmian, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Dostawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_babinski
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-17 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Ponad dokumenty i oświadczenia określone powyżej w ogłoszeniu o zamówieniu Wykonawca składa z ofertą: Załącznik nr 1 do SWZ - Formularz ofertowy Wykonawcy; Załącznik nr 2C do SWZ - Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy); Załącznik nr 3 do SWZ - Oświadczenie o zobowiązaniu podmiotu oddającego do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy).
Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, którymi są:
1. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
- sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
2. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy.
Oświadczenie Wykonawcy stanowi załącznik nr 2A do SWZ.
3. Zezwolenie, licencja, koncesja lub potwierdzenie wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania tj. aktualną koncesję na obrót energią elektryczną zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt. 4 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2021r. poz. 716 z późn. zm.),
4. Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
- co najmniej jedną dostawę odpowiadającą swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Za dostawę odpowiadającą swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia, uważa się dostawę energii elektrycznej w ilości co najmniej 500 000,00 kWh, świadczoną w sposób nieprzerwany przez okres co najmniej 6 miesięcy;
wraz z podaniem ich, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane; a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wykaz dostaw stanowi załącznik nr 2B do SWZ.
Przez „dostawę” Zamawiający rozumie wykonanie dostawy obejmującej ww. zakres w ramach jednej umowy/zamówienia/zlecenia, itp.
Okresy wyrażone w latach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert w niniejszym postępowaniu.