Budowa (w tym zakup niezbędnych urządzeń) infrastruktury służącej wytwarzaniu energii...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa (w tym zakup niezbędnych urządzeń) infrastruktury służącej wytwarzaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych (w tym mikroinstalacji) przez członków Karkonoskiego Klastra Energii
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPiechowice
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-03-15
  • ZamawiającyGmina Miejska Piechowice
  • Data publikacji ogłoszenia2022-02-28
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00070168
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Budowa (w tym zakup niezbędnych urządzeń) infrastruktury służącej wytwarzaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych (w tym mikroinstalacji) przez członków Karkonoskiego Klastra Energii

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Piechowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821612

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kryształowa 49

1.5.2.) Miejscowość: Piechowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-573

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 75 75 48 900

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@piechowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://piechowice.bip.net.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa (w tym zakup niezbędnych urządzeń) infrastruktury służącej wytwarzaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych (w tym mikroinstalacji) przez członków Karkonoskiego Klastra Energii

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9be11d7c-9880-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00070168

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00034408/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Budowa infrastruktury służącej wytwarzaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/piechowice

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/piechowice
Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków
określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki
komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem
platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę,
oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie
dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .pdf, .doc, .docx, .odt. (UWAGA: format
.rar nie jest dopuszczalny – listę dopuszczalnych formatów danych stanowi załącznik nr 2 do
Obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego
tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych). Ofertę, a także oświadczenie, o jakim mowa w
Rozdziale X pkt 1 SWZ składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (UWAGA: podpis osobisty nie
jest tożsamy z podpisem własnoręcznym).
Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10.0,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (zwanym dalej "RODO")
informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Piechowice;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod
adresem e-mail: biuro@msvs.com.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w
trybie podstawowym z możliwością negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy p.z.p.;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy p.z.p., związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w
przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie
dużego wysiłku, może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających
na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z
prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p. oraz nie może
naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia
przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej,
lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla
przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.6.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż dachowej mikroinstalacji fotowoltaicznej pracującej w układzie otwartym na sieć o mocy wytwórczej 37,7 kWp. Głównymi elementami instalacji są panele polikrystaliczne mocowane na stalowo-aluminiowej konstrukcji wsporczej.

Lokalizacja inwestycji
Inwestycja objęta zakresem części I przedmiotu zamówienia znajduje się na działce ewid. nr352/4, AM-5, obręb ewid. 0005 Piechowice, budynek Szkoły Podstawowej nr 2 przy ul. Tysiąclecia 28 w Piechowicach.

2. OPIS TECHNICZNY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przyłącze energetyczne
Szkoła podstawowa, na dachu której należy dostarczyć i zamontować mikroinstalację fotowoltaiczną, przyłączona jest do sieci dystrybucyjnej TAURON Dystrybucja S.A.
W ramach przedmiotu zamówienia nie przewiduje się zmiany istniejącego przyłącza, a produkowana energia zużywana będzie na potrzeby własne obiektu. Nie przewiduje się wymiany istniejących wewnętrznych linii zasilających na potrzeby mikroinstalacji, długotrwała obciążalność prądowa jest wystarczająca.
Konstrukcja budynku - części, na której będzie montowana mikroinstalacja fotowoltaiczna.
Stan elementów konstrukcyjnych został oceniony przez konstruktora jako dobry. Brak jest przeciwskazań do montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej.

Mikroinstalację fotowoltaiczną należy umieścić na dachu budynku Szkoły Podstawowej nr 2. Moc wytwórcza przedmiotowej mikroinstalacji wynosić będzie 37,7 kWp. Przewidziano przyłączenie jej do wewnętrznej instalacji elektrycznej obiektu za układem pomiarowo-rozliczeniowym zlokalizowanym w pobliżu wejścia.

Panele fotowoltaiczne
Należy dostarczyć i zamontować 92 szt. polikrystalicznych paneli fotowoltaicznych o jednostkowej mocy 410Wp, typu Vitovolt 300 M410 WE blackframe z krzemu. Dopuszcza się stosowanie rozwiązań zamiennych, jednakże stosując moduły posiadające wyłącznie parametry techniczne nie gorsze niż przyjęto w przedstawionym rozwiązaniu. Wszystkie znaczące dane charakterystyczne winny być umieszczone na czytelnej, odpornej na działanie czynników zewnętrznych tabliczce znamionowej wraz z podaniem numeru seryjnego modułu. Przed dostawą paneli na miejsce montażu należy przedstawić list przewozowy, wydanie z magazynu lub inny równoważny dokument wraz z zestawieniem mocy końcowej modułu w odniesieniu do numeru seryjnego każdego modułu stanowiącego element zaprojektowanej mikroinstalacji fotowoltaicznej. Moduły winny posiadać dostarczone przez producenta dokumenty opisujące ich parametry techniczne, charakterystykę ruchową i eksploatacyjną. Ponadto panele winny posiadać ważne certyfikaty, atesty i znaki bezpieczeństwa.
Należy zapewnić minimalną 10-letnią gwarancję na produkt oraz gwarancję wydajności na 10 lat od daty dostawy na 90 % minimalnej mocy nominalnej oraz na 25 lat od daty dostawy na 80 % minimalnej mocy nominalnej. Jednocześnie należy spełnić wartości wytrzymałościowe w zakresie temperatur -40°C do +85°C przy wilgotności 5-85% na uderzenie 25mm bryłką lodu z prędkością 23m/s.
W przypadku rozwiązań zamiennych moduły muszą spełniać niżej określone wymagania:
- moc – nie mniej niż 410 Wp,
- sprawność – nie mniej niż 20,08%
- dopuszczalne obciążenie – strona przednia modułu: 5400Pa,
- dopuszczalne obciążenie – strona tylna modułu: 2400Pa,
- temperaturowy współczynnik mocy – nie więcej niż -0,35%/OC,
- waga – nie więcej niż 18,7 kg.

Inwertery
W ramach przedmiotu zamówienia należy dostarczyć i zamontować 2 inwertery fotowoltaiczne typu Fronius Symo 20.0-3-M oraz Fronius Symo 15-3-M lub równoważne. Inwerter winien posiadać dwa MPPT trackery, czytelny wyświetlacz w języku polskim, rozłącznik po stronie wejścia, wbudowane ochronniki przeciwprzepięciowe AC i DC min. typ II, regulować napięcie wyjściowe w zakresie min. +/- 12% od wartości znamionowej, tj. 400V. Maksymalna sprawność winna wynosić nie mniej niż 98,6%. Inwerter winien umożliwiać dodatkowe, chwilowe przeciążenie o 10% nie więcej niż przez 10 minut raz na dobę. Zadaniem inwertera jest transformacja napięcia stałego generowanego przez panele fotowoltaiczne (DC) na napięcie przemienne (AC) o sieciowej częstotliwości 50Hz i napięciu międzyfazowym 400V. Urządzenie winno być montowane wg wytycznych producenta zapisanych w dokumentacji techniczno-ruchowej. Inwerter należy wyposażyć w komplet nastaw dla zabezpieczeń podstawowych zgodny z PN- EN, wg poniższych wytycznych:
Zabezpieczenia podstawowe (w inwerterze):
- nadnapięciowe 440,0V dla t=0,1s,
- podnapięciowe 320,0V dla t=0,1s,
- nadczęstotliwościowe 51,50Hz dla t=0,1s,
- podczęstotliwościowe 47,50Hz dla t=0,1s.

UWAGA:
Wewnętrzne zabezpieczenie nadprądowe odłączy indywidualnie każdą jednostkę wytwórczą przy wzroście prądu powyżej wartości znamionowej. Jednocześnie ze względu na budowę inwertera nie jest możliwa praca niepełno fazowa oraz wyspowa. Podczas zaniku napięcia w sieci OSD inwerter będzie automatycznie odłączany z wewnętrzną przerwą izolacyjną układu generacji, a po powrocie napięcia w sieci OSD automatycznie ponownie załączany do pracy.
Dopuszcza się stosowanie rozwiązań zamiennych, jednakże stosując inwertery posiadające wyłącznie parametry techniczne równoważne ze wskazanymi powyżej typami. Wszystkie znaczące dane charakterystyczne winny być umieszczone na czytelnej, odpornej na działanie czynników zewnętrznych tabliczce znamionowej wraz z podaniem numeru seryjnego przetwornika.
Projektowane falowniki winny posiadać dostarczone przez producenta dokumenty opisujące ich parametry techniczne, charakterystykę ruchową i eksploatacyjną. Ponadto winny posiadać ważne certyfikaty, atesty i znaki bezpieczeństwa oraz znajdować się w Wykazie certyfikowanych urządzeń TAURON Dystrybucja. Minimalna gwarancja producenta na produkt winna wynosić 10 lat.

Konstrukcja montażowa
Moduły fotowoltaiczne instalowane na dachu winny być zamontowane w sposób najmniej inwazyjny dla poszycia dachu z zachowaniem układu pokazanego na rzucie. Zgodnie z zaleceniami konstruktora oraz analizą zacienienia, taki układ zapewnia przeniesienie przez istniejącą konstrukcję modułów. Wszystkie miejsca uszkodzenia istniejącego pokrycia dachu winny być natychmiast odpowiednio zabezpieczone przed wnikaniem wilgoci do wnętrza budynku. Moduły będą montowane na typowej konstrukcji aluminiowej, mocowanej do dachu przy pomocy obciążników balastowych.

Obwody DC
Należy wykonać szeregowe połączenie ogniw fotowoltaicznych czarnymi (-) oraz czerwonymi (+) przewodami z pobielanymi żyłami miedzianymi o podwójnej izolacji z komponentu usieciowanego, krótkotrwale odpornymi na bardzo wysoką temperaturę (do 200°C przez 5 sek.). Do obliczeń prądowych przyjęto temperaturę otoczenia podczas pracy obwodów w zakresie -40°C do +70°C. Na przewodach należy umieścić trwałe oznaczniki relacji w odstępach min. co 10m. Trasy pionowe
i poziome prowadzić w rurach winidurowych mocowanych do elementów konstrukcyjnych budynków, w przypadku braku możliwości trasy poziome częściowo wykonać w korytkach kablowych. Rury winidurowe winny być odporne na działanie promieniowania słonecznego oraz nie rozprzestrzeniać ognia w razie pożaru.

Obwody AC
Od inwerterów należy wyprowadzić moc do odbiorników w kierunkach wskazanych w części rysunkowej stanowiącej integralny element niniejszego opracowania technicznego. Instalację wytwórczą w pionach należy prowadzić w rurach winidurowych mocowanych za pomocą typowych uchwytów bez możliwości umieszczenia ich w tynku. Inwertery należy odpowiednio przyłączyć do rozdzielni głównej.

Instalacja uziemień
W pobliżu każdego inwertera zlokalizować szyny GPW w obudowie przyłączając je do istniejącego uziomu. Uprzednio należy wykonać pomiar rezystancji istniejącego uziemienia punktu PEN celem sprawdzenia czy R<10Ω. W przypadku braku dostatecznej rezystancji należy istniejący uziom rozbudować do wymaganej wartości lub wykonać nowy, prętowy lub prętowo taśmowy na potrzeby przedmiotowej mikroinstalacji.

Instalacja odgromowa – istniejąca instalacja na budynku (poza przebudowywaną) pozostaje bez zmian. Część istniejącej instalacji odgromowej należy zdemontować. Nową instalację odgromową wykonać zgodnie z uwagami podanymi na rzucie dachu. Instalację wykonać drutem FeZn Ø 8mm w rurkach RVS22. Dodatkowo konstrukcję pod moduły PV należy podłączyć do istn. instalacji odgromowej drutem FeZn Ø 8mm w rurkach RVS22.

Ochrona przeciwporażeniowa
Istniejąca wewnętrzna instalacja elektryczna, do której należy wykonać podłączenie źródła wytwórczego, jest wykonana w układzie sieci TN-S i częściowo TN-C. Ochronę podstawową stanowią aparaty i urządzenia z odpowiednio dobranym stopniem ochrony IP oraz odstępy izolacyjne. Ochronę dodatkową stanowi samoczynne wyłączenie zasilania.

Ochrona przeciwprzepięciowa
Inwertery winny posiadać wbudowane ograniczniki przepięć po stronie wejścia DC oraz wyjścia AC mające na celu chronić instalacje obiektowe w przypadku wystąpienia impulsu piorunowego i przeniknięcia go do obwodów wytwórczych mikroinstalacji oraz przed przepięciami spowodowanymi czynnościami łączeniowymi w sieci nn-0,4kV. Wszystkie ograniczniki winny być co najmniej typu II oraz być dostosowane do maksymalnego napięcia roboczego.

Ochrona przeciwpożarowa
Mikroinstalacja fotowoltaiczna nie będzie powodować bezpośredniego zagrożenia pożarowego. Nie przewidziano dodatkowych urządzeń zmniejszających ryzyko pożarowe w budynkach, na dachach których zabudowano instalację.

Przebudowa rozdzielni głównej
Istniejącą rozdzielnię główną należy przebudować wymieniając na niej wyłącznik główny PPOŻ ręczny na wyłącznik z cewką wybijakową. Na tablicy zabudować zabezpieczenie S301 B6, z którego poprzez projektowany przycisk PPOŻ należy wprowadzić zasilanie na cewkę wyłącznika głównego.

Demontaż istniejącego masztu przyłącza napowietrznego
Istniejący, niepotrzebny maszt przyłącza napowietrznego na dachu należy zdemontować, ponieważ będzie on przesłaniał część projektowanych paneli fotowoltaicznych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09330000-1 - Energia słoneczna

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09331000-8 - Baterie słoneczne

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na moduły fotowoltaiczne

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji sewisowej

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Zakres inwestycji
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż dachowej mikroinstalacji fotowoltaicznej pracującej w układzie otwartym na sieć o mocy wytwórczej 22,6 kWp. Głównymi elementami instalacji są panele polikrystaliczne mocowane na stalowo-aluminiowej konstrukcji wsporczej.
1.2. Lokalizacja inwestycji
Inwestycja objęta zakresem przedmiotu zamówienia znajduje się na działce ewid. nr 115,AM-8, obręb 0008 Piechowice, budynek Przedszkola Samorządowego Nr 2 przy ul. Nadrzecznej 1 w Piechowicach.
2. OPIS TECHNICZNY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedszkole, na dachu którego należy wykonać mikroinstalację fotowoltaiczną, przyłączone jest do sieci dystrybucyjnej TAURON Dystrybucja S.A. W ramach inwestycji nie przewiduje się zmiany istniejącego przyłącza, a produkowana energia zużywana będzie na potrzeby własne obiektu. Nie przewiduje się wymiany istniejących wewnętrznych linii zasilających na potrzeby projektowanych mikroinstalacji, długotrwała obciążalność prądowa jest wystarczająca.
Konstrukcja budynku - części, na której będzie montowana mikroinstalacja fotowoltaiczna. Stan elementów konstrukcyjnych został oceniony przez konstruktora jako dobry. Mikroinstalację fotowoltaiczną należy umieścić na dachu budynku. Moc wytwórcza przedmiotowej mikroinstalacji wynosić będzie 22,6 kWp. Przewidziano przyłączenie jej do wewnętrznej instalacji elektrycznej obiektu za układem pomiarowo-rozliczeniowym zlokalizowanym w pobliżu wejścia. Optymalizacji projektowanej mikroinstalacji dokonano pod kątem maksymalnej konsumpcji energii wyprodukowanej na własne potrzeby, redukując możliwość powstawania nadwyżekgeneracyjnych do minimum.

Panele fotowoltaiczne

Należy dostarczyć i zamontować 55 szt. polikrystalicznych paneli fotowoltaicznych o jednostkowej mocy 410Wp, typu Vitovolt 300 M410 WE blackframe z krzemu. Dopuszcza się stosowanie rozwiązań zamiennych, jednakże stosując moduły posiadające wyłącznie parametry techniczne nie gorsze niż przyjęto w przedstawionym rozwiązaniu. Wszystkie znaczące dane charakterystyczne winny być umieszczonena czytelnej, odpornej na działanie czynników zewnętrznych tabliczce znamionowej wraz z podaniem numeru seryjnego modułu. Przed dostawą paneli na miejsce montażu należy przedstawić list przewozowy, wydanie z magazynu lub inny równoważny dokument wraz z zestawieniem mocy końcowej modułu w odniesieniu do numeru seryjnego każdego modułu stanowiącego element zaprojektowanej mikroinstalacji fotowoltaicznej. Gwarancja producenta na produkt min. 10 lat, gwarancja wydajności 10 lat od daty dostawy na 90 % minimalnej mocy nominalnej oraz 25 lat od daty dostawy na 80 % minimalnej mocy nominalnej. Dostarczone moduły winny posiadać dostarczone przez producenta dokumenty opisujące ich parametry techniczne, charakterystykę ruchową ieksploatacyjną.
Jednocześnie należy spełnić wartości wytrzymałościowe w zakresie temperatur -40°C do +85°C przy wilgotności 5-85% na uderzenie 25mm bryłką lodu z prędkością 23m/s.
W przypadku rozwiązań zamiennych moduły muszą spełniać niżej określonewymagania:
− moc – nie mniej niż 410 Wp,
− sprawność – nie mniej niż 20,08%
− dopuszczalne obciążenie – strona przednia modułu: 5400Pa,
− dopuszczalne obciążenie – strona tylna modułu: 2400Pa,
− temperaturowy współczynnik mocy – nie więcej niż -0,35%/°C,
− waga – nie więcej niż 18,7 kg.

Inwertery
W ramach przedmiotu zamówienia należy dostarczyć i zamontować 1 inwerter fotowoltaiczny typu FroniusSymo 20.0-3-M lub równoważny. Inwerter winien posiadać dwa MPPT trackery czytelny wyświetlacz w języku polskim, rozłącznik po stronie wejścia, wbudowane ochronniki przeciwprzepięciowe AC i DC min. typ II, regulować napięcie wyjściowe w zakresie min. +/- 12% odwartości znamionowej, tj. 400V. Maksymalna sprawność winna wynosić nie mniej niż98,6%, inwerter winien umożliwiać dodatkowe, chwilowe przeciążenie o 10% nie więcej niż przez 10min raz na dobę.
Zadaniem inwertera jest transformacja napięcia stałego generowanego przez panele fotowoltaiczne (DC) na napięcie przemienne (AC) o sieciowej częstotliwości 50Hz i napięciu międzyfazowym 400V. Urządzenie winno być montowane wg wytycznych producenta zapisanych w dokumentacji techniczno- ruchowej. Inwerter należywyposażyć w komplet nastaw dla zabezpieczeń podstawowych zgodny z PN- EN, wg poniższych wytycznych:
Zabezpieczenia podstawowe (w inwerterze):
- nadnapięciowe 440,0V dla t=0,1s,
- podnapięciowe 320,0V dla t=0,1s,
- nadczęstotliwościowe 51,50Hz dla t=0,1s,
- podczęstotliwościowe 47,50Hz dla t=0,1s.
UWAGA:
Wewnętrzne zabezpieczenie nadprądowe odłączy indywidualnie każdąjednostkę wytwórczą przy wzroście prądu powyżej wartości znamionowej. Jednocześnie ze względu na budowę inwertera nie jest możliwa praca niepełno fazowa oraz wyspowa. Podczas zaniku napięcia w sieci OSD inwerter będzie automatycznie odłączany z wewnętrzną przerwą izolacyjną układu generacji, a po powrocie napięcia w sieci OSD automatycznie ponownie załączany do pracy. Dopuszcza się stosowanie rozwiązań zamiennych, jednakże stosując inwertery posiadające wyłącznie parametry techniczne równoważne ze wskazanymi powyżej typami. Wszystkie znaczące dane charakterystyczne winny być umieszczone na czytelnej, odpornej na działanie czynników zewnętrznych tabliczce znamionowejwraz z podaniem numeru seryjnego przetwornika. Falowniki winny posiadać dostarczone przez producenta dokumenty opisujące ich parametry techniczne, charakterystykę ruchową i eksploatacyjną. Ponadto winny posiadać ważne certyfikaty, atesty i znaki bezpieczeństwaoraz znajdować się w Wykazie certyfikowanych urządzeń TAURON Dystrybucja .
Minimalna gwarancja producenta na produkt winna wynosić 10 lat.

Konstrukcja montażowa

Moduły fotowoltaiczne instalowane na dachu winny być zamontowane w sposób najmniej inwazyjny dla poszycia dachu z zachowaniem układu pokazanego na rzucie. Zgodnie z zaleceniami konstruktora oraz analizą zacienienia taki układ zapewnia przeniesienie przez istn. konstrukcję projektowanych modułów. Wszystkiemiejsca uszkodzenia istniejącego pokrycia dachu winny być natychmiast odpowiednio zabezpieczone przed wnikaniem wilgoci do wnętrza budynku. Moduły będą montowane na typowej konstrukcji aluminiowej, mocowanej do konstrukcji dachu.

Obwody DC
Należy wykonać szeregowe połączenie ogniw fotowoltaicznych czarnymi (-)oraz czerwonymi (+) przewodami z pobielanymi żyłami miedzianymi o podwójnejizolacji z komponentu usieciowanego, krótkotrwale odpornymi na bardzo wysokątemperaturę (do 200°C przez 5 sek.). Do obliczeń prądowych przyjęto temperaturęotoczenia podczas pracy obwodów w zakresie -40°C do +70°C. Na przewodachnależy umieścić trwałe oznaczniki relacji w odstępach min. co 10m. Trasy pionowei poziome należy prowadzić w rurach winidurowych mocowanych do elementówkonstrukcyjnych budynków, a w przypadku braku możliwości trasy poziome częściowowykonać w korytkach kablowych. Rury winidurowe winny być odporne na działaniepromieniowania słonecznego oraz nie rozprzestrzeniać ognia w razie pożaru.
Obwody AC

Od inwerterów należy wyprowadzić moc do odbiorników. Instalację wytwórczą w pionach należy prowadzić w rurach winidurowych mocowanych za pomocą typowych uchwytów bez możliwościumieszczenia ich w tynku. Inwertery należy odpowiednio przyłączyć do rozdzielni głównej.

Instalacja uziemień
W pobliżu każdego inwertera należy zlokalizować szyny GPW w obudowie,przyłączając je do istniejącego uziomu. Uprzednio należy wykonać pomiar rezystancji istniejącego uziemienia punktu PEN celem sprawdzenia czy R<10Q. W przypadku braku dostatecznej rezystancji, należy istniejący uziom rozbudować do wymaganej wartości lub wykonać nowy, prętowy lub prętowo-taśmowy na potrzeby
przedmiotowej mikroinstalacji.

Instalacja odgromowa – istniejąca instalacja na budynku pozostaje bez zmian.
Dodatkowo należy konstrukcję pod moduły PV podłączyć do istniejącej instalacji odgromowej drutem FeZn Ø8mm w rurkach RVS22.

Ochrona przeciwporażeniowa

Istniejąca wewnętrzna instalacja elektryczna, do której należy wykonać podłączenie źródła wytwórczego, jest wykonana w układzie sieci TN-S i częściowo TN-C. Ochronę podstawową stanowią aparaty i urządzenia z odpowiednio dobranym stopniem ochrony IP oraz odstępy izolacyjne. Ochronę dodatkową stanowi samoczynne wyłączenie zasilania.

Ochrona przeciwprzepięciowa
Inwertery posiadają wbudowane ograniczniki przepięć postronie wejścia DC oraz wyjścia AC mające na celu chronić instalacje obiektowe w przypadku wystąpienia impulsu piorunowego i przeniknięcia go do obwodów wytwórczych mikroinstalacji oraz przed przepięciami spowodowanymi czynnościami łączeniowymi w sieci nn-0,4kV. Wszystkie ograniczniki winny być co najmniej typu II oraz być dostosowane do maksymalnego napięcia roboczego.

Ochrona przeciwpożarowa

Mikroinstalacja fotowoltaiczna nie będzie powodować bezpośredniego zagrożenia pożarowego. Nie przewiduje się dodatkowych urządzeń zmniejszających ryzyko pożarowe w budynkach, na dachach których zabudowano instalację.

Przebudowa rozdzielni głównej
Istniejącą rozdzielnię główną należy przebudować wymieniając na niej wyłącznikgłówny PPOŻ ręczny na wyłącznik z cewką wybijakową. Na tablicy należy zabudować zabezpieczenie S301 B6, z którego poprzez projektowany przycisk PPOŻ wprowadzić zasilanie na cewkę wyłącznika głównego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09330000-1 - Energia słoneczna

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09331000-8 - Baterie słoneczne

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na moduły fotowoltaiczne

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji sewisowej

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 świadczenia polegające na dostawie i montażu instalacji fotowoltaicznej o wartości co najmniej 100 000,00 zł każde świadczenie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p. o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Wykaz dostaw porównywalnych z dostawami stanowiącymi przedmiot zamówienia wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI pkt 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
2) dowód wniesienia wadium;
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:
1) 2 300,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych) - dla Części I zamówienia;
2) 1 300,00 zł(słownie: dwa tysiące pięćset złotych) - dla Części II zamówienia.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP nr rachunku 57 1020 2137 0000 9102 0147 6241 z dopiskiem "Wadium - IZP.271.6.2022".
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Piechowice;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji), lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p., zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający może odstąpić od umowy:
1) w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o zaistnieniu istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić podstawowemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu;
2) w terminie 7 dni roboczych w przypadku, gdy Wykonawca realizuje przedmiot umowy w sposób niezgodny z SWZ i/lub OPZ.
2. W przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od umowy, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-15 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/piechowice

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-15 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-13

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Jeżeli liczba Wykonawców, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, będzie większa niż 3, Zamawiający zaprosi do negocjacji trzech (3) Wykonawców, którzy uzyskali najwyższą łączną punktację przyznaną na podstawie kryteriów oceny ofert.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam kursu groomingu- Dzierżoniów
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam kursu groomingu. Pochodzę z Polski, ale mieszkam aktualnie w Irlandii, gdzie wraz z anglojęzyczną koleżanką chciałybyśmy otworzyć salon groomerski. Interesowałby mnie kurs w j. angielskim, o ile to możliwe. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI