Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy 1,05 MW oraz rozbiórka i budowę linii kablowej SN – 15kV oraz załącza kablowego na Oczyszczalni Ścieków w Augustowie w formule zaprojektuj i wybuduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wodociągi i Kanalizacje Miejskie Spółka z o.o. w Augustowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790058186
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Filtrowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Augustów
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-300
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 87 64 45 211
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wikm@post.home.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wikm.augustow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy 1,05 MW oraz rozbiórka i budowę linii kablowej SN – 15kV oraz załącza kablowego na Oczyszczalni Ścieków w Augustowie w formule zaprojektuj i wybuduj
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6b020db5-1db4-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00346998
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6b020db5-1db4-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej: wikm@post.home.pl oraz elektronicznej skrzynki podawczej
ePUAP: /WiKMAugustow/SkrytkaESP dostępna pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz platformy e-zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Więcej informacji można uzyskać pod adresem prowadzonego postępowania: http://bip.wikm.augustow.eu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej RODO, Zamawiający informuje, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych są Wodociągi i Kanalizacje Miejskie Sp. z o.o. w Augustowie z siedzibą przy ul. Filtrowej 2, email: wikm@post.home.pl 16 – 300 Augustów, NIP 846 – 000 – 36 - 71, REGON 790058186
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym możecie się Państwo skontaktować za pomocą e-mail: mediasystem@post.home
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z: obwiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129, ze zm.), rozporządzeniami wykonawczymi do tejże ustawy. (Rozdział XXIII SWZ KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 RODO DO ZASTOSOWANIA PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO W CELU ZWIĄZANYM Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELNIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/05/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 5259575,10 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadanie pt. Budowa elektrowni fotowoltaicznej o mocy 1,05 MW wraz z infrastrukturą techniczną oraz rozbiórka napowietrznej linii elektroenergetycznej SN -15kV i budowa linii kablowej SN – 15kV oraz złącza kablowego SN – 15kV na Oczyszczalni Ścieków w Augustowie w formule zaprojektuj i wybuduj z podziałem na etapy I i II; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: załącznik nr 8: Opis Przedmiotu zamówienia i zakres zadań Wykonawcy (OPZ), załącznik nr 9: Program Funkcjonalno - Użytkowy (PFU) oraz dokumentacja projektowa;2. ZAKRES PRZEDMIOTU UMOWY ETAPU I OBEJMUJE:
a) Montaż kompletnego systemu urządzeń fotowoltaicznych wraz z towarzysząca infrastruktura techniczną, a w tym m.in.
montaż konstrukcji wsporczych pod moduły fotowoltaiczne,
montaż modułów fotowoltaicznych
montaż i konfigurację inwerterów fotowoltaicznych,
instalowanie okablowania oraz wymaganych zabezpieczeń niezbędnych do prawidłowej pracy farmy fotowoltaicznej (w tym okablowania i niezbędnych urządzeń elektroenergetycznych do pracy automatyki zabezpieczeniowej) – zgodnie z wymaganiami operatora systemu dystrybucyjnego, w tym instalacji połączeń wyrównawczych
montaż i konfiguracja systemów monitorowania / uruchomienie zdalnego podglądu odczytu parametrów pracy farmy fotowoltaicznej na urządzeniach Zamawiającego
b) posadowienie kontenerowej stacji transformatorowej wg wymagań opisanych w przetargu
c) uruchomienie monitoringu instalacji;
d) przygotowanie dokumentacji powykonawczej niezbędnych do odbioru technicznego instalacji przez OSD;
e) udział w odbiorach technicznych instalacji przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego;
f) przygotowanie dokumentów formalnych niezbędnych do zgłoszenia farmy do innych instytucji w tym do Państwowej Straży Pożarnej, Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki ; do właściwego OSD
g) uruchomienie instalacji;
h) wykonanie pomiarów końcowych
i) wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej
1. b) Etap II: obejmuje: opracowanie projektu wykonawczego na rozbiórkę napowietrznej linii elektroenergetycznej SN -15kV i budowa linii kablowej SN – 15kV oraz złącza kablowego SN – 15kV na Oczyszczalni Ścieków w Augustowie na podstawie istniejącego projektu budowlanego, Specyfikacji Technicznej Wykonania i odbioru robót budowlanych, Informacji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, Przedmiarów robót budowlanych, Kosztorysów inwestorskich wraz uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień dla opracowanej dokumentacji oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną i uzgodnioną dokumentacją projektową w formule zaprojektuj i wybuduj.
3. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II ETAPU OBEJMUJE:
a) opracowanie koncepcji rozbiórki i budowy linii kablowej SN – 15kV na podstawie załączonego Programu Funkcjonalno – Użytkowego, projektu architektoniczno – budowlanego, SWZ, decyzjami administracyjnymi i przedstawienie jej Zamawiającemu w terminie 4 tygodni od dnia podpisania umowy;
b) wykonanie dokumentacji projektu budowlanego we wszystkich koniecznych branżach na podstawie Programu Funkcjonalo – Użytkowego, uzgodnionej koncepcji, zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami, Specyfikacji Technicznej Wykonania i odbioru robót budowlanych, Informacji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, Przedmiarów robót budowlanych, Kosztorysów inwestorskich oraz dostarczenia dokumentacji projektowej rozbiórki i budowy linii kablowej SN i złącza kablowego, wraz z pisemnym oświadczeniem o jej kompletności;
c) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień formalnych w.w. dokumentacji projektowej
d) wykonanie robót budowlanych objętych opracowaniem;
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-07-17 do 2026-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena złożonych ofert będzie się odbywać na podstawie poniższych kryteriów:
1) Kryterium „Cena ofertowa brutto” – waga kryterium 60 %,
2) Kryterium „Okres gwarancji na konstrukcję montażową” – waga kryterium 30%
3) Sprawność modułu fotowoltaicznego w warunkach STC - waga kryterium 10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwranacji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Sprawność modułów fotowoltaicznych
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: nie dotyczy
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: nie dotyczy
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca(y) wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 5 000 000,00 zł
4. Zdolności technicznej i zawodowej:
1) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie), wykonał i uruchomił należycie co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie farmy fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 0,99 MW. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał i uruchomił co najmniej dwie roboty budowlane polegające budowie instalacji fotowoltaicznej wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały zrealizowane. Wartość każdego z zamówień, o których mowa powyżej wynosiła co najmniej 5 500 000,00 zł brutto
Wymagany jest także dowód określający czy te zamówienia zostały wykonane należycie pod postacią referencji bądź innych dokumentów np. protokoły odbioru, sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zamówienia zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu. Dokumenty należy załączyć do każdej pozycji wykazu.
2) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą̨ uczestniczyć́ w wykonywaniu zamówienia, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj.
Do części I :
2).a. co najmniej jedną osobą, która będzie odpowiedzialna za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia UDT-OZE i uprawnienia SEP elektryczne D oraz E oraz posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót, w tym przy realizacji minimum dwóch instalacji fotowoltaicznych o mocy nie mniejszej niż 0,99MW wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą.
2).b. co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika robót elektrycznych, niniejsza osoba musi posiadać:
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych fukcji technicznych w budownictwie – kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wydane na podstawie ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa (wymagane do podania w wykazie);
- wykształacenie wyższe;
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzone aktualnym zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (wymagane do podania w wykazie);
- co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnych funkcji kierownika budowy lub kierownika robót elektrycznych (wymagane do podania w wykazie), obejmujących:
- budowę minimum dwóch instalacji fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 0,99MW każda
lub
- budowę minimum 2 sieci elektroenergetycznej SN – 15kV oraz stacji transformatorowej;
2).c. co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika robót budowlanych niniejsza osoba musi posiadać:
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych fukcji technicznych w budownictwie - kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności w konstrukcyjno - budowlanej wydane na podstawie ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle, wcześniej obowiązujących przepisów (wymagane do podania w wykazie) .
- wykształcenie wyższe
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzone aktualnym zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (wymagane do podania w wykazie);
- co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnych funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych (wymagane do podania w wykazie), które polegało na wykonaniu co najmniej jednej instalacji fotowoltaicznej na gruncie lub budynku o wartości min. 5 mln zł brutto, od przekazania placu budowy do odbioru końcowego.
Osoba odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa (w szczególności: decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi).
Dla części II :
2).d. co najmniej jedną osobą, projektantem branży elektrycznej, niniejsza osoba musi posiadać:
- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń uprawniają do projektowania obiektu budowlanego (…) takim jak: sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i elektroenergetyczne, wydane na podstawie ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (wymagane do podania w wykazie).
- wykształcenie wyższe
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (wymagane do podania w wykazie);
- co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w branży odpowiadającej ww. uprawnieniom (licząc od daty uzyskania tych uprawnień); legitymujący się wykonaniem co najmniej 2 (dwóch) dokumentacji projektowych, które uzyskały pozwolenie na budowę, polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie kabla sN i/lub stacji transformatorowej, na podstawie których budowa, przebudowa kabla i/lub stacji transformatorowej została wykonana i oddana do użytkowania
2).e. co najmniej jedną osobą, projektantem w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, niniejsza osoba powinna posiadać
- uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeń uprawniające do projektowania konstrukcji obiektu lub kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do konstrukcji oraz architektury obiektu wydane na podstawie z dnia 07.07.1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wymagane do podania w wykazie)
- wykształcenie wyższe
- wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (wymagane do podania w wykazie);
- wymaga się, aby ta osoba posiadała co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w branży odpowiadającej ww. uprawnieniom (licząc od daty uzyskania tych uprawnień) oraz która w okresie 5 lat wykonała co najmniej dwa projekty budowlane na instalacje fotowoltaiczne;
2).f. co najmniej dwiema osobami (projektant i sprawdzający) niniejsze osoby powinny posiadać:
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i elektroenergetyczne wydane na podstawie z dnia 07.07.1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wymagane do podania w wykazie)..
- wymaga się, aby te osoby posiadały co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w branży odpowiadającej ww. uprawnieniom (licząc od daty uzyskania tych uprawnień) oraz które w okresie 8 lat zaprojektowały co najmniej budowę, przebudowę kabla sN, na podstawie, których budowa, przebudowa kabla została wykonana i oddana do użytkowania;
W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r. poz. 65).
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są oni zobowiązani do łącznego spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. VII.1.
3. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia wg zasady spełnia/nie spełnia w oparciu o dokumenty, oświadczenia i informacje zawarte w ofercie. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że stawiane warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie warunków określonych skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.
4. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Dopuszcza się łączenie funkcji w różnych specjalnościach, o ile osoby te posiadają odpowiednie uprawnienia i doświadczenie zawodowe.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1 i pkt. 2 oraz pkt. 4 (dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego) ustawy Pzp, a także art. 108 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem; 2. Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. 3. Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem
4. Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem;
5. Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem oferty, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
6). Oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowaw art. 125 ust. Ustawy, , o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 - 6 ustawy Pzp,
b) art. 109 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp
c) art. 109 ust. 1 pkt. 5-10 ustawy Pzp
d) art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022, poz. 835)
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
2) zaświadczenia albo inny dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że:
a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
b) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
2. Wykazu robót budowlanych wraz załączeniem dowodów określających, czy roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
3. Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1). Dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, ;
2). Wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wczesniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy roboty budowlane zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zamówienia zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. VII ust. 4 pkt 1 niniejszej SWZ. Wzór wykazu wykonanych zamówień stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;
3). Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robtami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. VII ust. 4 pkt 2 niniejszej SWZ. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że: oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) Formularz ofertowy wg załącznik nr 1 do SWZ;
b) Przedmiotowe środki dowodowe ;
b.1) Karty katalogowe/kart techniczne certyfikaty zastosowanego sprzętu potwierdzające wszystkie minimalne parametry określone w dokumentacji.
b.2) deklaracja zgodności CE lub inny dokument równoważny wystawiony przez akredytowaną jednostkę certyfikującą potwierdzający, że towar jest dopuszczony do obrotu na terenie Unii Europejskiej
b.3) zaświadczenia niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane panele fotowoltaiczne odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym (certyfikat TUV lub równoważny);
c) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (na Formularzu oferty, czyli załączniku nr 3 do SWZ);
d) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu wg załącznik nr 2 do SWZ;
e) Wykazy wykonanych zamówień wg załącznik nr 4 do SWZ
f) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do wykonania zamówienia wg załącznik nr 5 do SWZ
g) Wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wg załącznik nr 6 do SWZ
h) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej wg załącznik nr 7 do SWZ,
i) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego
j) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
k) Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
l) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, chyba że Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, to Zamawiający uzyska je samodzielnie;
m) Oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, a dopuszczalnej zgodnie z opisem w rozdziale XIII SWZ.
n) Pełnomocnictwa, w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik;
o) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
p) przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w Opisie Przedmiotu Zamówienia, o ile Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne opisywanym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 78 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt osiem tysięcy złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są oni zobowiązani do łącznego spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. VII.1 SWZ.
2. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia wg zasady spełnia/nie spełnia w oparciu o dokumenty, oświadczenia i informacje zawarte w ofercie. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że stawiane warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie warunków określonych skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.
3. Dopuszcza się łączenie funkcji w różnych specjalnościach, o ile osoby te posiadają odpowiednie uprawnienia i doświadczenie zawodowe.
4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwa.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez Wykonawców, oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o niepodleganiu wykluczeniu, którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Zamawiający uzna wymagany warunek za spełniony jeżeli spełni go co najmniej jeden Wykonawca samodzielnie albo jeżeli Wykonawcy spełnia go łącznie.
9 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ. Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub notariusz.
10. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszystkie istotne dla stron postanowienia, zgodnie z którymi realizowane będzie niniejsze zamówienie publiczne, są zawarte w projekcie umowy, który stanowi Załącznik nr 10 do SWZ. Także tam znajdują się postanowienia dotyczące możliwości zmiany umowy o zamówienie publiczne zgodnie z art. 455 Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert następuje za pośrednictwem Platfromy e-zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-17 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni