Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Bezgotówkowy zakup paliw silnikowych do samochodów służbowych eksploatowanych w Oddziale Regionalnym KRUS w Łodzi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KASA ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
1.3.) Oddział zamawiającego: Oddział Regionalny w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012513262
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żeligowskiego 32/34
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-643
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: (42) 665 07 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lodz@krus.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krus.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
ubezpieczenia społeczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bezgotówkowy zakup paliw silnikowych do samochodów służbowych eksploatowanych w Oddziale Regionalnym KRUS w Łodzi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a09ada3-0341-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00255095
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00064841/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Bezgotówkowy zakup paliw silnikowych do samochodów służbowych eksploatowanych w Oddziale Regionalnym KRUS w Łodzi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.krus.gov.pl/krus_lodz/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.krus.gov.pl/krus_lodz/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zamawiającego SmartPZP, dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.krus.gov.pl/krus_lodz/ Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania umieszczonej na Platformie SmartPZP nie wymaga od Wykonawcy posiadania konta ani logowania. W celu aktywnego uczestniczenia w postępowaniu konieczne jest założenie przez Wykonawcę konta użytkownika zewnętrznego na Platformie SmartPZP oraz posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego użytkownika Wykonawcy, elektronicznego podpisu kwalifikowanego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego, służących do autentyfikacji i podpisu dokumentów przekazywanych w postępowaniu. Konto Wykonawcy tworzone jest tylko raz, w kolejnych postępowaniach wykorzystuje się już istniejące konto. Zadawanie pytań przez Wykonawców odbywa się w zakładce „Pytania do postępowania”. Wszelkie dokumenty tj.: oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej, opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (w zakładce „Korespondencja”, która dla Wykonawcy jest widoczna w zakładce „Oferty”, po zaznaczeniu numeru złożonej oferty). Zgodnie z przepisem art. 64 PZP Platforma SmartPZP jest kompatybilna ze wszystkimi podpisami elektronicznymi. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy użyciu Platformy SmartPZP, zostały opisane w „Regulaminie Portalu e-Usług SmartPZP” dostępnym w zakładce E-learning dla wszystkich użytkowników Platformy SmartPZP oraz udostępniane są podczas rejestracji konta użytkownika zewnętrznego przez Wykonawcę. Użycie przez Wykonawcę do kontaktu z Zamawiającym środków komunikacji elektronicznej, zapewnionych na Platformie SmartPZP jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez Wykonawcę „Regulaminu Portalu e-Usług SmartPZP” na witrynie internetowej przy zakładaniu przez Wykonawcę konta użytkownika zewnętrznego. Korzystanie z Platformy SmartPZP przez Wykonawców jest bezpłatne. Wykonawcy korzystającemu z konta użytkownika zewnętrznego, założonego na Platformie SmartPZP, przysługuje prawo korzystania z asysty obejmującej wsparcie techniczne w kwestiach dotyczących korzystania z Platformy SmartPZP, polegające na doradztwie telefonicznym i e-mailowym, na zasadach określonych w „Regulaminie Portalu e-Usług SmartPZP”. W sytuacji awarii Platformy SmartPZP lub przerwy technicznej w działaniu Platformy SmartPZP, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej, na adres: zamowienia.lodz@krus.gov.pl (nie dotyczy składania ofert wraz z załącznikami). Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy SmartPZP wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Platformy SmartPZP można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (ZIP), zawierający wiele pojedynczych plików. Do przesyłania danych w postaci plików o wielkości do 100 MB, dopuszczalne są formaty: .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg. Za datę przekazania i odbioru danych, w szczególności oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń oraz innych informacji, przyjmuje się datę zapisania pliku na serwerze Platformy SmartPZP. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Platformy SmartPZP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dla uczestników postępowania o udzielenie zamówienia publicznego znajduje się w Rozdziale XXIX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 0900-OP.261.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 511391,33 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup paliw silnikowych (benzyny bezołowiowej o wartości oktanowej Pb-95, oleju napędowego wraz z dodatkiem AdBlue) na podstawie kart paliwowych, na terenie województwa łódzkiego, do samochodów służbowych eksploatowanych w Oddziale Regionalnym KRUS w Łodzi. Wykaz samochodów służbowych eksploatowanych w OR KRUS w Łodzi zawiera Załącznik nr 1 do projektu umowy. Zamawiający w okresie 26 miesięcy i 9 dni od dnia podpisania umowy dokona zakupu benzyny Pb-95 w ilości szacunkowej 61 346 litrów, oleju napędowego w ilości szacunkowej 2 650 litrów oraz dodatku AdBlue w ilości szacunkowej 90 litrów. Zakup paliwa realizowany będzie sukcesywnie, w zależności od aktualnych potrzeb Zamawiającego, bezgotówkowo, przy użyciu elektronicznych kart paliwowych, bez konieczności każdorazowego wystawiania faktury VAT. Karty paliwowe: 1) przyporządkowane będą do konkretnego pojazdu i jego numeru rejestracyjnego, 2) dla każdej karty paliwowej musi zostać zakodowany miesięczny limit tankowania, zgodnie z informacjami zawartymi w Załączniku nr 1 do projektu umowy, 3) uprawniać będą do dokonywania zakupu paliwa wyłącznie w sieci stacji paliwowych pozostających w dyspozycji Wykonawcy, 4) muszą być zabezpieczone kodem PIN, 5) będą wystawiane Zamawiającemu w ramach wynagrodzenia umownego, 6) muszą być ważne przez cały okres realizacji zamówienia, 7) muszą być niezwłocznie zablokowane w przypadku utraty, kradzieży lub zniszczenia – w takim przypadku Wykonawca, na żądanie Zamawiającego, zobowiązany będzie wydać, aktywować i doręczyć Zamawiającemu kartę zamienną wraz z nowym numerem PIN, 8) będą wycofywane na podstawie wskazania Zamawiającego. Jakość paliw objętych przedmiotem zamówienia będzie zgodna z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 09.10.2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2015 r., poz. 1680 ze zmianami). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zasady rozliczeń pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą opisane zostały w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09134100-8 - Olej napędowy
09130000-9 - Ropa naftowa i destylaty
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-10-23 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Upust
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał aktualną koncesję Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 ze zm.); Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zawarte w Załączniku nr 3 do SWZ (składane do oferty) oraz kserokopię aktualnej koncesji (składaną na wezwanie)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualna koncesja Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 ze zm.)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy (lider konsorcjum). Pełnomocnikiem konsorcjum jest Wykonawca, który zaloguje się na swoim profilu Wykonawcy i składając ofertę w zakładce „Wykonawcy” doda pozostałych Wykonawców wpisując ich dane. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnieniu warunku udziału w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ), składa każdy z Wykonawców odrębnie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, koncesję złoży na wezwanie Zamawiającego co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.krus.gov.pl/krus_lodz/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-02 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-31