Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Bezgotówkowa dostawa paliw płynnych do pojazdów i maszyn
Miejskiej Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. w Oleśnicy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejska Gospodarka Komunalna Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 930592064
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mgk.olesnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mgk.olesnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Usługi komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bezgotówkowa dostawa paliw płynnych do pojazdów i maszyn
Miejskiej Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. w Oleśnicy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-76f0386f-2d37-4282-af73-4ca74e82ea4b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00410510
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/954145
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za
pośrednictwem Platformy Zakupowej, zwanej dalej Platformą, pod adresem: http://www.platformazakupowa.pl/mgk_olesnica.
Dostęp do Platformy dla Wykonawców jest bezpłatny.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dotyczące w szczególności logowania, pobrania dokumentacji, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Zamawiający będzie przekazywał informacje, odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert w formie elektronicznej na Platformie w sekcji „Komunikaty”.
Wykonawca będzie przekazywał wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje w formie elektronicznej na Platformie
za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NR-4A/ZP/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest bezgotówkowa dostawa paliw płynnych do pojazdów i maszyn Miejskiej Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. w Oleśnicy.
2. Szacowane ilości poszczególnych rodzajów paliwa:
a) Olej napędowy - 10 000 litrów miesięcznie, tj. ok. 120 000 litrów rocznie;
b) Benzyna bezołowiowa 95 - 200 litrów miesięcznie, tj. ok. 2 400 litrów rocznie.
3. Oferowane paliwa muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U.2023.1314 t.j.) oraz w aktualnych edycjach Polskich Norm.
4. Zamawiający informuje, że szacowane do zakupu ilości paliw są wielkościami orientacyjnymi i nie stanowią zobowiązania Zamawiającego, który zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości zakupionego paliwa w zakresie plus/minus 20% w skali miesiąca w zależności od potrzeb.
5. Zakup będzie realizowany na zasadzie doraźnych bezgotówkowych tankowań pojazdów za pomocą kart paliwowych (flotowych) na stacji paliw tego Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
6. Zamawiający zakupi w przybliżeniu około 50 kart paliwowych (flotowych).
7. Wydanie duplikatu karty nie może przekroczyć 10-krotności ceny jednostkowej karty podanej w formularzu ofertowym w okresie trwania umowy.
8. Wykonawca powinien posiadać przynajmniej jeden punkt dystrybucji paliw na terenie miasta Oleśnicy w odległości od siedziby Zamawiającego nie przekraczającej 4 km.
Stacja paliw powinna być czynna od poniedziałku do niedzieli min. od godz. 6:00 do godz. 21:00.
9. Wykonawca zapewni Zamawiającemu bez dodatkowych kosztów dostęp do internetowego konta online klienta – sprawdzanie stanu konta flotowego oraz rozliczanie transakcji na podstawie kart chipowych zabezpieczonych kodem PIN.
10. Zamawiający będzie też realizował zakup poprzez dostarczanie przez Wykonawcę paliwa do maszyn i urządzeń na Oczyszczalni Ścieków, w Zakładzie Gospodarki Cieplnej i w Smolnej. Obiekty te są wyposażone w zbiorniki dwupłaszczowe o pojemności 1000 litrów.
11. Wykonawca ma mieć możliwość dostarczania paliwa w ciągu 24 h od złożenia zamówienia na każdy z trzech wyżej wymienionych obiektów. Zamówienia mogą być składane w różne dni na każdy z obiektów oddzielnie.
12. Trzy razy w miesiącu (co 10 dni) wystawiane będą zbiorcze faktury VAT regulujące należności za faktycznie zakupione paliwo. Faktury przesyłane będą drogą elektroniczną. W załączeniu Oświadczenie o akceptacji wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej.
13. Każdorazowo faktura będzie wystawiona na Miejską Gospodarkę Komunalną Sp. z o.o. w Oleśnicy w rozbiciu na poszczególne zakłady Zamawiającego, tj. Zakład Oczyszczania Miasta, Zakład Wodociągów i Kanalizacji, Zakład Gospodarki Cieplnej, Oczyszczalnia Ścieków.
14. Do każdej faktury VAT musi być dołączone zestawienie (wykaz) dokonanych transakcji zakupu paliw z podaniem: nazwy stacji paliw, datą i godziną transakcji, numeru rejestracyjnego pojazdu, rodzaju i ilości zatankowanego paliwa, ceny jednostkowej paliwa przed i po zastosowaniu upustu oraz sumy do zapłaty za zakupione paliwo.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-08-01 do 2025-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Upust łączny
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena karty flotowej
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w Dziale VI SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wystawioną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, co najmniej w zakresie paliw objętych przedmiotem zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie:
a) w przypadkach określonych w art. 455 ustawy Pzp,
b) zmian w powszechnie obowiązujących przepisach prawa (np. w zakresie stawki VAT),
c) zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, których uchwalenie lub zmiana nastąpiły po dniu zawarcia niniejszej umowy, a z których treści wynika konieczność lub zasadność wprowadzenia zmian, mających wpływ na realizację umowy,
d) zmian nieistotnych tzn. takich, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie lub na wynik postępowania,
e) w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które są korzystne dla Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-22 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni