Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
2. Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na potrzeby Gminy Szudziałowo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Szudziałowo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659645
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bankowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Szudziałowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-113
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857221404
1.5.8.) Numer faksu: 857221441
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szudzialowo-gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szudzialowo-gmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
2. Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na potrzeby Gminy Szudziałowo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-48198958-dfc0-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00108056
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001525/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Budowa instalacji fotowoltaicznych na potrzeby Gminy Szudziałowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.ug.szudzialowo.wrotapodlaskia.pl https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: miniPortal który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. Maksymalny
rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oraz do komunikacji wynosi 150 MB Zgodnie ze wskazanymi informacjami w rozdziale 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z rozdziałem22 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGK.271.8.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 671018,44 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa wraz z montażem siedmiu instalacji fotowotaicznych na potrzeby Gminy Szudziałowo.
4.2. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę i montaż fabrycznie nowej infrastruktury, mającej na celu produkcję energii elektrycznej na potrzeby budynków użyteczności publicznej w gminie Szudziałowo, a w tym:
1) instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku hydroforni w Babikach, w tym: projektowana moc instalacji 30 kW,
2) instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku hydroforni w Szudziałowie, w tym: projektowana moc instalacji 30 kW.
instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku Szkoły Podstawowej w Szudziałowie Część A, w tym: projektowana moc instalacji 39,9 kW, Dach szkoły jest pokryty blachą trapezową.
instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku Szkoły Podstawowej w Szudziałowie część B, w tym: projektowana moc instalacji 25 kW. Dach szkoły jest pokryty blachą trapezową.
instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku Szkoły Podstawowej w Szudziałowie część C, w tym: projektowana moc instalacji 26,79 kW. Dach szkoły jest pokryty blachą trapezową.
3) instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku oczyszczalni ścieków w Szudziałowie, w tym: projektowana moc instalacji 20,00 kW.
4) instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku Wiejskiego Ośrodka Aktywności Lokalnej w Zubrzycy Wielkiej, w tym: projektowana moc instalacji 9,99 kW
1. Wraz z dostawą urządzeń na plac budowy, Zamawiający przewiduje możliwość żądania przedstawienia wyników badań modułów fotowoltaicznych w zakresie:
1) flash test,
2) wydajność modułów w standard test conditions (STC).
2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przeszkolił wskazane przez Zamawiającego osoby w zakresie obsługi instalacji, będącej przedmiotem zamówienia.
3. Szczegółowy zakres prac określony jest w Dokumentacji projektowej składającej się z :
1) Projektów koncepcyjnych instalacji fotowoltaicznej, odrębnych dla każdego budynku.
2) Przedmiarów robót,
3) Wymagania techniczne.
4.3. Dodatkowe wymagania i informacje:
1. Zamawiający powoła Inspektora nadzoru inwestorskiego, którego upoważni do bezpośredniego monitorowania i nadzorowania realizacji robót w zakresie określonym dokumentacją projektową.
2. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia.
3. Wykonawca dostarczy Inspektorowi nadzoru inwestorskiego wszelkie dokumenty, dotyczące Zamówienia, niezbędne do zgłoszenia zakończenia prac (dokumentacja powykonawcza, geodezyjna, protokoły z badań odbiorczych, atesty itp.). W ramach ustalonego wynagrodzenia, Wykonawca przekaże na rzecz Zamawiającego wszelkie prawa autorskie majątkowe do wykonanych opracowań i dokumentacji powykonawczej.
4. Dokumentacja powykonawcza będzie przekazana do akceptacji Inspektora w 1 egz. w wersji papierowej.
5. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) poinformowania dystrybutora energii elektrycznej o planowanej ilości montażu nowych instalacji fotowoltaicznych oraz o planowanym terminie ich wykonania;
b) weryfikacji stanu instalacji elektrycznej obiektu oraz wykonania pomiarów rezystancji uziemienia i rezystancji izolacji wraz z dostarczeniem protokołów z wykonanych pomiarów;
c) modernizacji w niezbędnym zakresie istniejącej instalacji elektrycznej;
d) przyłączenia instalacji fotowoltaicznych do sieci elektroenergetycznej wraz z uzyskaniem w imieniu Użytkownika instalacji warunków przyłączenia oraz innych niezbędnych dokumentów formalno- prawnych;
e) przeprowadzenia w niezbędnym zakresie prób eksploatacyjnych i regulacji we współpracy z operatorem sieci energetycznej.
f) wyposażenia przedmiotowych elektrowni fotowoltaicznych we wszystkie zabezpieczenia zarówno po stronie DC jak i AC (w tym zabezpieczenia nadprądowe, przeciwpożarowe, przeciwporażeniowe, przepięciowe oraz instalację odgromową) zgodnie z obowiązującymi w czasie wykonywania instalacji przepisami oraz normami w tym zakresie. Instalacje elektryczne przedmiotowych elektrowni fotowoltaicznych muszą być wykonane zgodnie z zapisami ustawy Prawo budowlane oraz innych obowiązujących przepisów i norm.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na zabezpieczenie przeciw korozji wybudowanej konstrukcji wsporczej
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na inwertery
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji jakości na panele fotowoltaiczne
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji grupy serwisowej na wypadek awarii
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 6
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin Realizacji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym –
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie
d) zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający określa, że warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że: -wykonał należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej
trzech dostaw wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 25 kW każda.
UWAGA 2: Mając na uwadze art. 117 ust.1 PZP Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 PZP, warunek o którym wyżej mowa musi zostać
spełniony w całości przez Wykonawcę, jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca — Zamawiający nie dopuszcza możliwości tzw. sumowania doświadczenia.
UWAGA 3: Wykonawca, który nabył doświadczenie będąc członkiem konsorcjum w uprzednio wykonanym zamówieniu, może posłużyć się nabytym doświadczeniem włącznie w przypadku, kiedy dane dostawy lub usługi
wykonał osobiście- Skieruje do wykonania zamówienia, osoby posiadające określone poniżej uprawnienia i kwalifikacje:- jednego pracownika posiadającego aktualny certyfikat wydany przez Urząd Dozoru Technicznego potwierdzający kwalifikacje do instalowania odnawialnego źródła
energii – systemów fotowoltaicznych oraz / lub uprawnienia w zakresie montażu źródeł energii
na stanowisku eksploatacji, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.04.2003 r. lub równoważny
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.:
Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową
lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty,
oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego
wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr
7 do SWZW przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z
oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie
prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.8.6. Wykonawca składa podmiotowe środki
dowodowe na wezwanie Zamawiającego. Dokumenty te powinny być aktualne na dzień ich złożenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu:a) wykazu dostaw lub usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy lub
usługi zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z zał. Nr 4 do SWZ), wraz z załączeniem dowodów
określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub
usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie
uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy – w odniesieniu do warunku określonego w pkt.
6.1.4.1 SWZ,,b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami (sporządzonego zgodnie z zał. Nr 3 do SWZ) – w odniesieniu do warunku
określonego w pkt 6.1.4.2 SWZUWAGA:Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji
dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami lub polega na zasobach innego
podmiotu, wykaz o którym mowa w 8.3.1.a dotyczy dostaw lub usług, w których wykonaniu jeden
wykonawca bezpośrednio uczestniczył – brak możliwości sumowania doświadczenia8.6. Wykonawca
składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie Zamawiającego. Dokumenty te powinny być aktualne na dzień ich złożenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wraz z dostawą urządzeń na plac budowy, Zamawiający przewiduje możliwość żądania przedstawienia wyników badań modułów fotowoltaicznych w zakresie:1) flash test,2) wydajność modułów w standard test conditions (STC).Zamawiający wymaga przedmiotowych środków
dowodowych:
1. karty katalogowe materiałów wykorzystywanych do budowy przedmiotowych
instalacji elektrycznych (panele fotowoltaiczne, okablowanie, falowniki). Dokument winien być przekazany w oryginale w postaci dokumenty
elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem.
2. dokumenty potwierdzające okresy gwarancji producenta konstrukcji wsporczych, paneli fotowoltaicznych i inwerterów. Dokument winien być przekazany w oryginale w postaci dokumenty elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. karty katalogowe materiałów wykorzystywanych do budowy przedmiotowych instalacji elektrycznych. Dokument winien być przekazany w oryginale w postaci dokumenty elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem.2. dokumenty potwierdzające okresy gwarancji producenta konstrukcji wsporczych, paneli. Dokument winien być przekazany w oryginale w postaci dokumenty elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:1) Formularz ofertowy –zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ,2) Oświadczenie, o którym mowa w
rozdziale 8.1 SWZ – załącznik nr 2 do SWZ;3) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których
mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy).4) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu
Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że
osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana
do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru
Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego
rejestru;b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia
dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające
dostęp do tych dokumentów.c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego
zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o
których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby
złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy. 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
(jeżeli dotyczy).6) Dowód wpłacenia wadium.7) Dokumenty potwierdzające okresy gwarancji
producenta konstrukcji wsporczych, paneli fotowoltaicznych i inwerterów8) Karty katalogowe
materiałów wykorzystywanych do budowy instalacji fotowoltaicznych
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5.000,00 PLN (słownie: pięćtysięcy zł),12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a)
pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3. Wadium wnoszone w
pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego w
Banku Spółdzielczym O/Sokółka 14 8093 0000 0020 0107 2000 0030 z dopiskiem „Dostawa i
montaż instalacji fotowoltaicznych na potrzeby Gminy Szudziałowo” przed upływem terminu
składania ofert, a dowód wpłacenia wadium dołączyć do oferty. 12.4. Za skuteczne wniesienie
wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku
bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.12.5. Jeżeli wadium jest
wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał
gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania
ofert.12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej,
lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na
pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i
powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy),
beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie
ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….–do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w
gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium
określonych w przepisach ustawy.12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania
ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem
przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8. Zasady
dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców lub w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenie o którym mowa w pkt. 8.1.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 5 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.4 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.4.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
21.1 Projekt Umowy stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ.21.2 Zamawiający przewiduje możliwościwprowadzenia zmian do zawartej umowy, zgodnie z postanowieniami Projektu Umowy.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej
oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 PZP.