Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (MPZP) dla obszaru Gminy Proszowice z wyłączeniem obszaru miasta Proszowice i działek w miejscowości Klimontów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Proszowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351556033
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 3 Maja 72
1.5.2.) Miejscowość: Proszowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-100
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 12 386-10-05
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@proszowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.proszowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (MPZP) dla obszaru Gminy Proszowice z wyłączeniem obszaru miasta Proszowice i działek w miejscowości Klimontów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1e774948-d057-11ee-a3b5-e25d731b0da9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00212248
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00057748/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (MPZP) dla obszaru Gminy Proszowice z wyłączeniem obszaru miasta Proszowice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzp.proszowice.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzp.proszowice.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym,
a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344)
5. Korespondencja przy użyciu środków komunikacji elektronicznej odbywa się w następujący sposób:
a. Przed upływem terminu składania ofert (między innymi: pytania do postępowania, wnioski o wyjaśnienie SWZ):
i. za pośrednictwem portalu PZP SIDAS, gdzie po zalogowaniu się na uprzednio założone swoje konto, użytkownik wskazuje
postępowanie. Po wejściu w szczegół wskazanego postępowania przechodzi do zakładki „Komunikacja”, która dotyczy wybranego
postępowania. W celu przygotowania nowej wiadomości wybiera opcje „Utwórz wiadomość”. Następnie wskazuje „Kategorię
wiadomości” i wprowadza treść w polu „Wiadomość”. W ramach korespondencji można dodać załącznik poprzez opcję „Dołącz plik”
ii. bezpośrednio na adres poczty elektronicznej um@proszowice.pl lub komunalka@proszowice.pl,
iii. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
z 2022 r. poz. 1233), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”, a następnie
wraz z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować.
b. Po upływie terminu składania ofert” ( między innymi: dokumenty, oświadczenia, wyjaśnienia)
i. Za pośrednictwem portalu SIDAS PZP– analogicznie jak w przypadku korespondencji przed upływem terminu składania ofert.
6. Komunikacja za pośrednictwem portalu SIDAS PZP:
a. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. rejestrując się bezpłatnie lub w przypadku
posiadania konta w portalu , logując się akceptuje warunki korzystania z portalu SIDAS PZP, określone w regulaminie dostępnym
pod adresem: https://sidaspzp.pl/wp-content/uploads/2020/07/regulamin-SIDAS-PZP.pdf oraz uznaje go za wiążący.
b. Szczegółowa instrukcja obsługi portalu SIDAS PZP, zawierająca instrukcję korzystania z portalu przez wykonawcę jest
zamieszczona pod adresem https://sidaspzp.pl/wp-content/uploads/2020/07/Madkom_PZP_wykonawca_1.3.pdf.
c. Każdy załączany plik zawierający dokumenty, oświadczenia lub pełnomocnictwa musi być uprzednio opatrzony podpisami
kwalifikowanymi, a w przypadku postępowań o wartości mniejszej niż progi unijne, kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez upoważnione osoby reprezentujące odpowiednio wykonawcę, wykonawcę
wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, inny podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na
zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP lub wykonawców.
d. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę wysłania wiadomości wraz z załącznikiem
z poziomu zakładki „Komunikacja”, która prezentowana jest również w wysłanej wiadomości.
7. Zamawiający, zgodnie z § 2 ust. 1 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Proszowice z siedzibą w (32-100) Proszowicach ul. 3
Maja 72, tel. (12) 386-10-05, faks: (12) 386-15-55, e-mail: sekretariat@um.proszowice.pl
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Proszowice jest Pan Damian Król, e-mail: iodo@proszowice.pl, 3) Państwa
dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem
o udzielenie zamówienia,
4) odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja niniejszego
postępowania na podstawie art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy,
5) Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia niniejszego postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekroczy 4 lata, okres przechowywania obejmie cały czas trwania umowy,
6) obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w niniejszym postępowaniu 7) stosowanie do art. 22 RODO, w odniesieniu
do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany,
8) posiadają Państwo:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących, przy czym w przypadku gdy wykonanie
obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od
Państwa wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania lub sprecyzowanie nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych, przy czym skorzystanie z tego prawa nie może
skutkować zmianą wyniku niniejszego postępowania, zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą ani nie może
naruszać integralności protokołu postępowania oraz załączników do protokołu
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo to nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania w
celu zapewnienia możliwości korzystania ze środków ochrony prawnej – wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1
RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia niniejszego postępowania
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych
osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO,
9) nie przysługuje Państwu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIP-RM.6721.3.2024.BM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (MPZP) dla obszaru
Gminy Proszowice z wyłączeniem obszaru miasta Proszowice i działek nr ewid. 544/39, 544/40, 544/41, 544/12, 544/42 w
miejscowości Klimontów.
Przedmiot zamówienia powinien być wykonany w oparciu o uchwałę Rady Miejskiej w Proszowicach nr LXVII/509/2023 z
dnia: 14 listopada 2023 r. pod adresem:
https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyiMiastaProszowice/document/997914/Uchwala-LXVII_509_2023.
Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę co najmniej 36 miesięcy rękojmi i gwarancji liczonych od dnia odbioru przedmiotu umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie Głównego Projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
posiada doświadczenie:
1) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert Oferent wykonał, co najmniej trzy usługi polegające na wykonaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (dalej plan) - minimum o powierzchni 50 km2 każdy w tym przynajmniej dwa zawierające w swych granicach obszary podlegające ochronie przyrody w świetle ustawy o ochronie przyrody (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn.zm.), do których zalicza się obszary Natura 2000, parki narodowe, parki krajobrazowe (obowiązkowo min. jeden typ obszaru w planie, czyli jedna z wymienionych form chronionych); i przynajmniej jeden zawierający w swych granicach obszary z udokumentowanymi złożami kopalin lub wód podziemnych zgodnie z ustawą Prawo geologiczne i górnicze (Załącznik 4)
Uwaga: Przez wykonanie planu Zamawiający rozumie opublikowanie Uchwały Rady w dzienniku urzędowym województwa i brak zaskarżenia tej Uchwały Rady przez Organ Nadzoru,
2) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert Wykonawca wykonał co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla obszaru o powierzchni min. 50 km2,
3) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert Wykonawca wykonał, co najmniej 3 wnioski rolne lub leśne do planów miejscowych, które zostały opublikowane w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym, przy czym minimalna powierzchnia każdego wykonanego wniosku rolnego lub leśnego nie może być mniejsza niż 50 ha;
4) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat Wykonawca kierował zespołem, który opracował co najmniej 3 plany zagospodarowania lub studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego – min. o powierzchni 50 km2 każdy w tym przynajmniej 1 zawierający w swych granicach obszary podlegające ochronie przyrody i 1 zawierający udokumentowane złoża kopalin lub wód podziemnych.
5) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Wykonawca musi przedstawić dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (doświadczenia i wykształcenia) niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresem wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami (umowy o pracę), w tym:
a) co najmniej dwie osoby z zespołu Wykonawcy w tym Główny Projektant powinny posiadać uprawnienia do wykonywania prac urbanistycznych zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz. U. z 2023r. poz. 977 z późn.zm.). Główny Projektant powinien być autorem wykonanych w oparciu o ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym co najmniej trzech wskazanych w pkt 1 opracowań - planów zagospodarowania przestrzennego w ciągu ostatnich pięciu lat, w tym min. dwóch zawierających w swych granicach obszary podlegające ochronie przyrody w świetle ustawy o ochronie przyrody (obowiązkowo min. jeden typ obszaru - jak w pkt.1) i jeden zawierający w swych granicach udokumentowane złoża kopalin lub wód podziemnych.
b) min. jedna osoba wykazująca się doświadczeniem w opracowywaniu prognoz oddziaływania na środowisko, która może wydać oświadczenie - zgodnie z art.51 ust. 2 pkt 1 lit. f oraz art. 66 ust. 1 pkt. 19a ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. 2023 r. poz. 1094 z późń.zm), oraz w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym - że jest uprawniona do sporządzania prognoz; osoba ta powinna wykonać przynajmniej pięć prognoz w ciągu ostatnich pięciu lat, z czego przynajmniej dwie do projektu planu zagospodarowania przestrzennego, który zawierał w swych granicach obszary podlegające ochronie przyrody w świetle ustawy o ochronie przyrody, czyli obszary Natura 2000, parki narodowe, parki krajobrazowe lub obszary chronionego krajobrazu;
c) minimum jedna osoba posiadającą znajomość programów z pakietu GIS, która może się wykazać przygotowaniem, co najmniej trzech opracowań planów zagospodarowania przestrzennego min. o powierzchni 50 km2;
d) jedna osoba o będąca specjalistą w zakresie krajobrazu, która może się wykazać doświadczeniem w opracowaniu analiz krajobrazowych. Osoba ta powinna wykonać co najmniej trzy analizy krajobrazowe w ciągu ostatnich 5 lat oraz uczestniczyć w przygotowaniu przynajmniej jednego planu zagospodarowania przestrzennego min. o powierzchni 50 km2,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian zawiera Załącznik 3 (wzór umowy)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-29 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pzp.proszowice.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-29 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-29