Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Olsztyn
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOlsztyn
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-12-11
  • ZamawiającyMiasto i Gmina Olsztyn
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-29
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00521113
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Olsztyn

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Olsztyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398132

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 10

1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-256

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: 34 3285076

1.5.8.) Numer faksu: 34 3285057

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@olsztyn-jurajski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn-jurajski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Olsztyn

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-37affa12-8dc4-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00521113

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00042850/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Olsztyn

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-37affa12-8dc4-11ee-b55a-a22b2d7f700e

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: przetargi@olsztyn-jurajski.pl (z wyłączeniem składania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu Wykonawca na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Wszelka korespondencja kierowana do zamawiającego powinna/ musi być sygnowana wskazanym numerem referencyjnym postępowania.
3. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
4. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
5. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy
do komunikacji wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
7. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
8. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
a. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Burmistrz Miasta i Gminy Olsztyn z siedzibą 42-256 Olsztyn, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 10, tel. 34 328 50 76, strona internetowa: www.olsztyn-jurajski.pl, adres poczty elektronicznej: sekretariat@olsztyn-jurajski.pl;
b. Administrator Burmistrz Miasta i Gminy Olsztyn, wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@olsztyn-jurajski.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
c. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji.
d. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 p.z.p
e. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p. z. p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych p. z. p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
g. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
h. posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
i. nie przysługuje Pani/Panu:
 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
j. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.20.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Olsztyn”
2. Każdy z obszarów dla których należy wykonać miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego określony został uchwałą Rady Miejskiej w Olsztynie. Granice planów wskazane zostały w graficznych załącznikach do tych uchwał stosownie do ustawy
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2023 poz. 977 ze zm)
3. Zamówienie zostało podzielone na 2 części:
3.1 Część I: zabudowa o przeznaczeniu innym niż mieszkaniowa
a) Obszar zlokalizowany przy ul. Szkolnej w miejscowości Turów w gminie Olsztyn. Przewidziana zmiana przeznaczenia (stosownie do zapisów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn) – zabudowa produkcyjno-usługowa
Uchwała nr V/60/19 Rady Gminy Olsztyn z dnia 5 czerwca 2019 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru zlokalizowanego przy ul. Szkolnej w miejscowości Turów.
b) Obszar zlokalizowany na skrzyżowaniu ul. Mstowskiej i ul. Słowackiego
w mieście Olsztyn. Przewidziana zmiana przeznaczenia (stosownie do zapisów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn) – zabudowa usługowo-mieszkaniowa
Uchwała nr XIX/208/17 Rady Gminy Olsztyn z dnia 28 marca 2017 roku
w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn.
Zadaniem Wykonawcy jest wykonanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów wskazanych w załączniku nr 2 wyżej wymienionej uchwały.
c) Obszar zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulic Norwida i Miłosza w Olsztynie. Przewidziana zmiana przeznaczenia (stosownie do zapisów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn) – umożliwienie lokalizacji zbiornika retencyjnego
Uchwała nr XXXV/419/23 Rady Miejskiej w Olsztynie z dnia 12 września 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru zlokalizowanego na skrzyżowaniu ulic: Norwida i Miłosza w Olsztynie;
4. Zakres przedmiotu zamówienia określają uchwały Rady Miasta i Gminy Olsztyn wraz z załącznikami graficznymi - załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia ma uwzględniać ustalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn oraz proponowane postanowienia umowne. Termin wykonania zamówienia oraz jego poszczególnych etapów został szczegółowo określony w harmonogramie rzeczowo-finansowym.
5. Do obowiązków Wykonawcy w ramach przedmiotowego zamówienia należy:
1) przeprowadzenie procedury formalnoprawnej wymaganej dla projektu planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego, wynikającej z ustawy z dnia
27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
(t.j. Dz.U.2023.977 ze. zm.), kompletowanie dokumentacji formalno-prawnej w ciągu całego okresu sporządzania projektu planu oraz sporządzenie dokumentacji prac planistycznych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa
a w szczególności zgodnie z :
• rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 r.
w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2021.2404),
• rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia
26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916)
• ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U.2022.1029 z późn. zm.)
2) przygotowanie projektów dokumentów, wynikających z procedury planistycznej, o której mowa w art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym projektów uchwał Rady Miejskiej w Olsztynie,
3) opracowanie koncepcji planu miejscowego,
4) opracowanie projektu planu miejscowego w zakresie zgodnym z art. 15 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
5) opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia
3 października 2008 r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U z 2022 r. poz.1029 z późn.zm.);
6) sporządzenie opracowania ekofizjograficznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 155 poz.1298),
7) opracowanie wniosku o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze i nieleśne, wykonanego do projektu planu miejscowego, o ile jest wymagany,
6. Wykonawca winien na bieżąco uwzględniać w opracowywanych planach zmiany w przepisach i zasadach wiedzy technicznej. Przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę zamówienia plany zagospodarowania powinny być zgodne z przepisami i zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania.
7. Wykonawca zobowiązany jest wykonując zamówienie do przestrzegania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. – o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
8. Zamawiający zaleca Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej terenów, których dotyczy zamówienie, w celu uzyskania informacji pomocnych przy sporządzeniu oferty.
9. Zamawiający nie dopuszcza wskazywania w opracowanych planach znaków towarowych, nazw własnych producentów, patentów lub pochodzenia produktów, urządzeń i materiałów.
10. Wyjątkiem od tej zasady, zgodnie z art. 99 ust. 5 i 6 p. z. p. jest przypadek, w którym wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie ma możliwości opisania przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
Jeżeli przedmiot umowy został opisany w sposób, o którym mowa powyżej, Wykonawca wskazuje dla tych elementów projektu, gdzie określono nazwy własne, opis (kryteria), które będą stanowiły podstawę do oceny równoważności. W przypadku, gdy Wykonawca użył oznaczeń norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i 3 p. z. p. należy je rozumieć, jako przykładowe.
11. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 1 pkt 4 p. z. p. dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, europejska ocena techniczna, aprobata, specyfikacja techniczna i system referencji technicznej, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
12. Zakres i forma dokumentacji którą Wykonawca winien wykonać i przedłożyć Zamawiającemu: zgodnie z § 1 pkt 7 projektowanych postanowień umownych - załącznik nr 11a i 11b do SWZ.
13. Program ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej

4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert nie podlegających odrzuceniu na podstawie kryteriów oceny ofert wskazanych w rozdziale XIX SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego Projektanta

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy Olsztyn”
2. Każdy z obszarów dla których należy wykonać miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego określony został uchwałą Rady Miejskiej w Olsztynie. Granice planów wskazane zostały w graficznych załącznikach do tych uchwał stosownie do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2023 poz. 977 ze zm)
3. Zamówienie zostało podzielone na 2 części:
3.2 Część II - zabudowa o przeznaczeniu mieszkaniowym jednorodzinnym:
a) Obszar zlokalizowany w miejscowości Kusięta w gminie Olsztyn. Przewidziana zmiana przeznaczenia (stosownie do zapisów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn) – zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna.
Uchwała nr XXXV/418/23 Rady Miejskiej w Olsztynie z dnia 12 września 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru zlokalizowanego w miejscowości Kusięta w gminie Olsztyn;
b) Obszar zlokalizowany przy ul. Kielnickiej, ul. Sokolej oraz ul. Zamkowej
w miejscowości Przymiłowice. Przewidziana zmiana przeznaczenia (stosownie do zapisów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn) – zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna
Uchwała nr XXXV/420/23 Rady Miejskiej w Olsztynie z dnia 12 września 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Przymiłowice.
c) Obszar zlokalizowany w przy ul. Okupników w miejscowości Bukowno.
Przewidziana zmiana przeznaczenia (stosownie do zapisów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn) – zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna.
Uchwała nr XXXV/417/23 Rady Miejskiej w Olsztynie z dnia 12 września 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Bukowno;
d) Obszar zlokalizowany w rejonie ulic Szkolnej, Zbożowej i Polnej
w miejscowości Biskupice. Przewidziana zmiana przeznaczenia (stosownie do zapisów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn) – zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna.
Uchwała nr XXXV/416/23 Rady Miejskiej w Olsztynie z dnia 12 września 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru zlokalizowanego w rejonie ulic: Szkolnej, Zbożowej i Polnej.
4. Zakres przedmiotu zamówienia określają uchwały Rady Miasta i Gminy Olsztyn wraz z załącznikami graficznymi - załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia ma uwzględniać ustalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Olsztyn oraz proponowane postanowienia umowne. Termin wykonania zamówienia oraz jego poszczególnych etapów został szczegółowo określony w harmonogramie rzeczowo-finansowym.
5. Do obowiązków Wykonawcy w ramach przedmiotowego zamówienia należy:
1) przeprowadzenie procedury formalnoprawnej wymaganej dla projektu planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego, wynikającej z ustawy z dnia
27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
(t.j. Dz.U.2023.977 ze. zm.), kompletowanie dokumentacji formalno-prawnej w ciągu całego okresu sporządzania projektu planu oraz sporządzenie dokumentacji prac planistycznych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa a w szczególności zgodnie z :
• rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 r.
w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2021.2404),
• rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia
26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1916)
• ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U.2022.1029 z późn. zm.)
2) przygotowanie projektów dokumentów, wynikających z procedury planistycznej, o której mowa w art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym projektów uchwał Rady Miejskiej w Olsztynie,
3) opracowanie koncepcji planu miejscowego,
4) opracowanie projektu planu miejscowego w zakresie zgodnym z art. 15 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
5) opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U z 2022 r. poz.1029 z późn.zm.);
6) sporządzenie opracowania ekofizjograficznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 155 poz.1298),
7) opracowanie wniosku o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze i nieleśne, wykonanego do projektu planu miejscowego, o ile jest wymagany,
6. Wykonawca winien na bieżąco uwzględniać w opracowywanych planach zmiany w przepisach i zasadach wiedzy technicznej. Przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę zamówienia plany zagospodarowania powinny być zgodne z przepisami i zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania.
7. Wykonawca zobowiązany jest wykonując zamówienie do przestrzegania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. – o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
8. Zamawiający zaleca Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej terenów, których dotyczy zamówienie, w celu uzyskania informacji pomocnych przy sporządzeniu oferty.
9. Zamawiający nie dopuszcza wskazywania w opracowanych planach znaków towarowych, nazw własnych producentów, patentów lub pochodzenia produktów, urządzeń i materiałów.
10. Wyjątkiem od tej zasady, zgodnie z art. 99 ust. 5 i 6 p. z. p. jest przypadek,
w którym wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie ma możliwości opisania przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”.
Jeżeli przedmiot umowy został opisany w sposób, o którym mowa powyżej, Wykonawca wskazuje dla tych elementów projektu, gdzie określono nazwy własne, opis (kryteria), które będą stanowiły podstawę do oceny równoważności. W przypadku, gdy Wykonawca użył oznaczeń norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i 3 p. z. p. należy je rozumieć, jako przykładowe.
11. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 1 pkt 4 p. z. p. dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, europejska ocena techniczna, aprobata, specyfikacja techniczna i system referencji technicznej, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
12. Zakres i forma dokumentacji którą Wykonawca winien wykonać i przedłożyć Zamawiającemu: zgodnie z § 1 pkt 7 projektowanych postanowień umownych - załącznik nr 11a i 11b do SWZ.
13. Program ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej

4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert nie podlegających odrzuceniu na podstawie kryteriów oceny ofert wskazanych w rozdziale XIX SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego Projektanta

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy nie podlegają wykluczeniu na podst. rozdziału VII SWZ oraz spełniają warunki udziału w postęp. na podst. art. 112 ust. 2 p.z.p. tj:
1.1.zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.3.sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
1.4.zdolności technicznej lub zawodowej:
Część I:
Wykonawca spełni warunki w zakresie zdolności zawodowej jeśli wykaże, że:
a)wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 usługi polegające na wykonaniu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miast/gmin o zabudowie innej niż mieszkaniowa oraz powierzchni każdego z nich min. 1 ha.
Zamawiający wymaga załączenia dowodu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane należycie (np. referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane).
Warunek ten ma być spełniony:
-samodzielnie przez wykonawcę, lub
-przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie i który zrealizuje te usługi lub
-w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców lub łącznie przez wykonawców.
b)skieruje do realizacji zamówienia zespół osób składający się z co najmniej:
-jednej osoby pełniącej funkcję Głównego Projektanta spełniającą jeden z warunków określonych w art. 5 pkt od 1 do 6 ustawy z dnia 27.03.2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o których mowa poniżej:
1.nabyła uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podst. ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r. poz. 99, 178 i 192, z 1990 r. poz. 198 i 505 oraz z 1993 r. poz. 212);
2.nabyła uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. poz. 139, z ze. zm.);
3.posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 i 1650);
4.posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
5.posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4 oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
6.jest obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 4 lub 5.
-jednej osoby pełniącej funkcję Specjalisty ds. przygotowania prognozy oddziaływania na środowisko posiadającej zgodnie z art. 74a ust. 2 ustawy
z dnia 03.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ukończone,
w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce
1.co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunkach związanych z kształceniem w zakresie:
-nauk ścisłych z dziedzin nauk chemicznych,
-nauk przyrodniczych z dziedzin nauk biologicznych oraz nauk o Ziemi,
-nauk technicznych z dziedzin nauk technicznych z dyscyplin: biotechnologia, górnictwo i geologia inżynierska, inżynieria środowiska,
-nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych z dziedzin nauk rolniczych, nauk leśnych lub
2.ukończyła, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, studia pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, i posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracach w zespołach autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko lub była co najmniej pięciokrotnie członkiem zespołów autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko.
Uwaga:
Zam. dopuszcza łączenie powyższych funkcji przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadać wymagane kwalifikacje i/lub wykształcenie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dopuszcza spełnienie warunku dotyczącego dysponowania ww. osobami wspólnie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia warunki opisane w pkt a) i b) Wykonawcy mogą spełniać łącznie lub co najmniej jeden z Wykonawców.
Część II:
Wykonawca spełni warunki w zakresie zdolności zawodowej jeśli wykaże, że:
a)wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 usługi polegające na wykonaniu projektu miejscowego planu zagosp. przestrzennego dla miast/gmin o przeznaczeniu mieszkaniowym oraz pow. każdego z nich min. 18 ha.
Zamawiający wymaga załączenia dowodu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane należycie (np. referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane).
Uwagi:
Warunek ten ma być spełniony:
-samodzielnie przez wykonawcę, lub
-przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie, i który zrealizuje te usługi lub
-w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – samodzielnie przez min. jednego z wykonawców lub łącznie .
b)skierują do realizacji zam. zespół osób składający się z co najmniej:
-jednej osoby pełniącej funkcję Głównego Projektanta spełniającą jeden z warunków określonych w art. 5 pkt od 1 do 6 ustawy z dnia 27.03.2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o których mowa poniżej:
1. nabyła uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r. poz. 99, 178 i 192, z 1990 r. poz. 198 i 505 oraz z 1993 r. poz. 212);
2. nabyła uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. poz. 139,
z późn. zm.);
3.posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. poz. 932 i 1650);
4.posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
5.posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4 oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej;
6.jest obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 4 lub 5.
-jednej osoby pełniącej funkcję Specjalisty ds. przygotowania prognozy oddziaływania na środowisko spełniającej zgodnie z ustawą z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko jedno z wymagań określonych poniżej:
a.ukończone, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie na kierunkach związanych z kształceniem w zakresie:
-nauk ścisłych z dziedzin nauk chemicznych;
-nauk przyrodniczych z dziedzin nauk biologicznych oraz nauk o Ziemi
-nauk technicznych z dziedzin nauk technicznych z dyscyplin:biotechnologia, górnictwo i geologia inżynierska, inżynieria środowiska;
-nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych z dziedzin nauk rolniczych, nauk leśnych, lub
b.ukończone, w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, studia pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, i posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracach
w zespołach autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko lub była co najmniej pięciokrotnie członkiem zespołów autorów przygotowujących raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub prognozy oddziaływania na środowisko .
Uwaga:
Zam. dopuszcza łączenie powyższych funkcji przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadać wymagane kwalifikacje i/lub wykształcenie
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający dopuszcza spełnienie warunku dotyczącego dysponowania ww. osobami wspólnie.
W przyp. Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia warunki opisane w pkt a) i b) Wykonawcy mogą spełniać łącznie lub co najmniej jeden z Wykonawców.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w ramach każdej części zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia

2.1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p. z. p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z wykonawców oddzielnie.
Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art.118 p. z. p. zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału
w postępowaniu wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w ramach każdej części do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:

1.1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
- referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
- oświadczenie wykonawcy, jeżeli z przyczyn niezależnych od niego nie jest
w stanie uzyskać dokumentów określonych powyżej.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – załącznik nr 9 SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
1.2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 10 do SWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

2.1. Wypełniony i podpisany „Formularz ofertowy” - stanowiący załącznik
nr 2 do SWZ
2.2. Oświadczenia wstępne (art. 125 ust. 1 p. z. p.)
a. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ ,
b. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu. – którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ ,
c. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu),
d. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, podmiotu na którego zasoby powołuje się wykonawca – którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ (składane tylko w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu).
2.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
a. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – wzór załącznik nr 7 do SWZ. Dokument ma być złożony z ofertą tylko
w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na zasoby innego podmiotu .
b. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
 zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
 sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
 czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału
w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
2.4. Pełnomocnictwa (jeśli dotyczy):
a) Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać
z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo
w formie oryginału lub kopii, uzasadnione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/ych się o udzielenie zamówienia publicznego.
b) W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców
(tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Pełnomocnictwo ma być złożone w formie oryginału lub kopii. Pełnomocnictwo w formie oryginału przekazuje się w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby do tego upoważnione. Pełnomocnictwo złożone w formie kopii – Wykonawca przekazuje skan wersji papierowej dokumentu, będący jego cyfrowym odwzorowaniem a następnie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w wersji papierowej przez mocodawcę. Pełnomocnictwo w formie kopii może być również poświadczone elektronicznie przez notariusza.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:
a. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia
(np. w formie spółki cywilnej, konsorcjum, porozumienia zawartego między podmiotami, itp.),
b. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych zadań przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia,
c. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie /pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika
z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę,
d. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie
z pełnomocnikiem (liderem),
e. Jeśli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy
w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców ,
f. Wymagane oświadczenia wskazane w ust. 2 pkt. 2.2 lit. a i b SWZ powinny być złożone przez każdego wykonawcę wspólnie ubiegającego się
o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
g. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych
z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi,
do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które roboty budowlane, usługi, dostawy wykonują poszczególni wykonawcy – wzór oświadczenia załącznik nr 8 SWZ. Oświadczenie ma być podpisane przez każdego
z wykonawców występujących wspólnie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p. z. p. oraz na warunkach opisanych we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 11a i 11b do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-11 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamowienia dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl w zakładce Oferty/Wnioski

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-11 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-09

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Uzupełnienie sekcji V Kwalifikacja wykonawców pkt 5.4 Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
UWAGI DLA WSZYSTKICH CZĘŚCI:
1. Wykonawca może się posługiwać doświadczeniem uzyskanym w ramach realizacji zamówienia przez konsorcjum, którego był członkiem, wyłącznie w zakresie faktycznie przez niego wykonanym.
2. Doświadczenie Wykonawcy, powinno być związane z faktycznym jego udziałem w ramach zrealizowanego zamówienia. Wykonawca posiadający doświadczenie w konsorcjum powinien w wykazie usług potwierdzić, jaki zakres prac oraz jaki rodzaj prac faktycznie zrealizował w ramach danego konsorcjum.
3. Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca, w przypadku gdy złoży ofertę na część I oraz część II zamówienia skierował do jego realizacji te same osoby pod warunkiem, że osoby te posiadają odpowiednie kwalifikacje i/lub wykształcenie.
4. W przypadku uprawnień dla osób skierowanych do realizacji zamówienia dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, pod warunkiem, że zachowują swoją ważność oraz z zastrzeżeniem przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020, poz. 220 ze zm.).
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę poprawę tynków, malowanie i częściowe docieplenie kamienicy - Zawiercie
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę poprawę tynków, malowanie i częściowe docieplenie kamienicy. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI