Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Nowa odsłona Gminy Borki – Rewitalizacja. Zagospodarowanie drzewostanu i zieleni w m. Wola Osowińska (III etap).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BORKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019885
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 41
1.5.2.) Miejscowość: Borki
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-345
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 857 42 08
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wojt@gminaborki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugborki.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Nowa odsłona Gminy Borki – Rewitalizacja. Zagospodarowanie drzewostanu i zieleni w m. Wola Osowińska (III etap).
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5cf82db-9334-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00027224
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004083/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 „Nowa odsłona Gminy Borki - Rewitalizacja. Zagospodarowanie drzewostanu i zieleni w m. Wola Osowińska (III etap)”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Operacyjny: Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014- 2020, Działanie: 13.4 Rewitalizacja obszarów wiejskich
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/ https://ugborki.bip.lubelskie.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej e-mail: infrastruktury@gminaborki.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 2 Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 3. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem należy posługiwać się numerem referencyjnym.4. Za termin przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.5. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.6. Wszelkie dokumenty, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez wykonawcę po otwarciu ofert, powinny być przekazywane ze skrzynki ePUAP Wykonawcy wskazanej w ofercie.7. Wykonawca po upływiet erminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Borki. 1.2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – inspektor@cbi24.pl 1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 1.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp. 1.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane na czas przewidziany przepisami prawa. 1.6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.2. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.3. Posiada Pani/Pan:3.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;3.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; 3.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 3.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.4. Nie przysługuje Pani/Panu:4.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;4.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;4.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 5. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Panu/Pani obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRI.271.1.2.2021.MW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie kształtowania terenów zielonych - wycinki drzew, frezowania korzeni drzew, cięć pielęgnacyjnych drzew w tym zastosowanie wiązań elastycznych, wykaszania chwastów, wykonania trawników, rabat, nasadzenia zieleni na działce nr 645/1 w m. Wola Osowińska na terenie zabytkowego zespołu parkowego w miejscowości Wola Osowińska. Wszystkie prace związane z wycinką i cięciami pielęgnacyjnymi na terenie Zespołu Parkowego należy wykonywać metodą tradycyjną oraz alpinistyczną. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu „Nowa odsłona Gminy Borki - Rewitalizacja” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego: Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Działanie: 13.4 Rewitalizacja obszarów wiejskich. Nazwa zadania inwestycyjnego: Nowa odsłona Gminy Borki – Rewitalizacja. Zagospodarowanie drzewostanu i zieleni w m. Wola Osowińska (III etap)”.2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie całego zakresu prac opisanego w zał. Nr 1 do SWZ, w tym:2.1. usunięcie 115 drzew (w tym drzewa dwu, trzy i cztero pniowe) zgodnie z decyzją nr INI.5146.26.3.2020 z dnia 02.04.2020 r. obejmującą pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich, w tym usunięcie drzew z nieruchomości, będącej wpisanym do rejestru zabytków parkiem, ogrodem lub inną formą zaprojektowanej zieleni oraz decyzją nr INI.5146.26.5.2020 z dnia 27.05.2020 r. obejmującą udzielenie zezwolenia na usunięcie 115 drzew w obrębie zespołu dworsko-parkowego w Woli Osowińskiej, wpisanego do rejestru pod nr A/769. 2.2. Wykonanie cięć pielęgnacyjnych w koronach 250 drzew rosnących na terenie parku zgodnie z decyzją nr INI.5146.26.3.2020 z dnia 02.04.2020 r. obejmującą pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich w tym wykonanie cięć pielęgnacyjnych, sanitarnych i prześwietlających.2.3. Po wycince drzew (115szt.) należy wykonać karczowanie karp oraz frezowanie karp. Karczowanie oraz frezowanie karp należy również wykonać w miejscach gdzie wcześniej zostały drzewa usunięte (około 136 karp do frezowania o obwodzie od 40-120 cm). Frezowanie wykonać na głębokość co najmniej 0,3 m poniżej poziomu gruntu z uzupełnieniem ziemią urodzajną miejsca po usuniętej karpie2.4. Pozyskany surowiec-drewno, gałęzie z wycinki drzew Wykonawca zobowiązuje się zabrać z terenu w zabytkowym zespole parkowym w m. Wola Osowińska własnym kosztem i staraniem.2.5. Wykoszenie chwastów i jednorocznych samosiewów i podrostów w terenie zadrzewionym2.6. Wykonanie trawników.2.7. Sadzenie drzew i krzewów.2.8. Wykonanie rabat kwiatowych z roślin ozdobnych, obsadzenie ich bylinami i roślinami cebulkowymi.2.9. Wykonanie inwentaryzacji powykonawczej.2.10. Wykonawca zobowiązany jest również do uporządkowania terenu prac. 2.11. Ze względu na występowanie wielu gatunków roślin objętych całkowitą lub częściową ochroną prawną Zamawiający nie zezwala na wjazd pojazdami mechanicznymi na teren zabytkowego zespołu parkowego w m. Wola Osowińska, z wyłączeniem wywozu pni oraz zrębków, wyłącznie ścieżkami wyznaczonymi przez osobę kierującą pracami konserwatorskimi, restauratorskimi związanymi z pielęgnacją drzew. 3. Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, decyzje administracyjne z załącznikami (zał. nr 1 do SWZ) oraz wzór umowy (zał. Nr 6 do SWZ).4. Określenie wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie umowy o prace:4.1. Zamawiający stosownie do art. 95 ust 1 Pzp, wymaga aby czynności związane z wykonywaniem wszystkich robót objętych zamówieniem wskazane i opisane w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dot. pilarzy – wycinka drzew), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.), były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy.4.2. Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są we wzorze umowy (załącznik nr 6 do SWZ).4.3. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni osoby te na okres niezbędny do wykonania danych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca jest obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę.4.4. Powyższe wymaganie nie dotyczy czynności wykonywanych przez osobę/y prowadzącą/e jednoosobową działalność gospodarczą.4.5. Czynności nadzoru nad wykonywaniem przedmiotowych prac realizowane przez personel Wykonawcy (osoby kierujące pracami) nie podlegają rygorowi zatrudnienia na podstawie stosunku pracy. Powyższe dotyczy także dostawców materiałów.6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.8. Zamawiający nie określa przedmiotowych środków dowodowych.9. Zamawiający nie przewiduje możliwości złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.10. Zgodnie z art. 256 Pzp. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. 11. Zgodnie z art. 310 pkt. 1 Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeśli środki publiczne, które zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. 12. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp o łącznej wartości do 40% wartości zamówienia podstawowego obejmujących prace w zakresie kształtowania terenów zielonych oraz usług ogrodniczych. Zamówienie będzie zrealizowane w przypadku oszczędności budżetowych projektu i uzyskaniu stosownych decyzji administracyjnych. 13. Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkt lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, normy, itp. nie maja na celu naruszenia art, 16 ustawy Pzp oraz oraz 99 ust. 4 ustawy Pzp ale w szczególności służą realizacji art. 17 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie w art. 99 ust. 5 u ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określony opisem zawartym w SWZ „lub równoważnym”. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w SWZ. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe, normy, oceny techniczne systemów itp., zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać na etapie składania ofert, że oferowane przez niego usługi, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie usług/produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77300000-3 - Usługi ogrodnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211600-8 - Sadzenie drzew
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych