Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
WYKONYWANIE BIEŻĄCYCH PRAC KONSERWACYJNO-REMONTOWYCH W NIERUCHOMOŚCIACH BĘDĄCYCH WŁASNOŚCIĄ GMINY MIEJSKIEJ OŁAWA.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Oława
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934845
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl.Zamkowy 15
1.5.2.) Miejscowość: Oława
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@um.olawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.olawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WYKONYWANIE BIEŻĄCYCH PRAC KONSERWACYJNO-REMONTOWYCH W NIERUCHOMOŚCIACH BĘDĄCYCH WŁASNOŚCIĄ GMINY MIEJSKIEJ OŁAWA.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-53a8b1b1-947d-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00065433
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021592/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Wykonywanie bieżących prac konserwacyjno-remontowych w nieruchomościach będących własnością gminy miejskiej Oława.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.um.olawa.pl, www.miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal, sekretariat@um.olawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych , elektronicznych kopi dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ( ePUAP).2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.3. Za datę przekazania oferty, wniosków , zawiadomień , dokumentów elektronicznych , oświadczeń lub elektronicznych kopi dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 4. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postepowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowania można również wyszukać na Liście wszystkich postepowań w miniPortalu klikając wcześniej opcje „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INW.271/6/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie robót remontowych, konserwacyjnych i napraw awaryjnych niezbędnych do utrzymania w stanie odpowiadającym warunkom technicznym użytkowania w administrowanych zasobach mieszkaniowych i innych stanowiących własność Gminy Miasto Oława na podstawie bieżących zleceń. Ilość i zakres prac w trakcie realizacji zamówienia zlecana będzie zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego . Przewidywana wartość robót w okresie 12 miesięcy trwania umowy – 800 000 zł brutto. Środki finansowe na realizację zamówienia w poszczególnych latach tj.2022,2023 będą wydatkowane w wysokościach określonych w budżecie Zamawiającego na dany rok.
Przedmiot zamówienia realizowany będzie w branżach:
- elektrycznej
- instalacyjno- sanitarnej
- ogólno-budowlanej
Roboty w branży elektrycznej.
- konserwacja instalacji elektrycznych w budynkach i lokalach gminnych
- remonty instalacji elektrycznych
- usuwanie awarii
Zakres prac obejmuje m.in.:
a) wymiany instalacji elektrycznej w lokalach mieszkalnych i użytkowych należących do
Gminy Miasto Oława,
b) usuwania awarii ( w godzinach urzędowania Zamawiającego tj.7.30-15.30 od poniedziałku do piątku ) i dokonywania napraw instalacji elektrycznej wraz z wymianą osprzętu elektrycznego w częściach wspólnego użytkowania budynku oraz w lokalach należących do Gminy Miasto Oława,
c) usuwaniu awarii w ramach pogotowia (zaistniałych poza godzinami urzędowania Zamawiającego oraz w soboty , niedziele i święta).
d) obsłudze technicznej podlegać będą wewnętrzne linie zasilające budynek od górnych zacisków głównych zabezpieczeń wraz z odgałęzieniem przedlicznikowym oraz obwody światła i gniazd wtykowych w pomieszczeniach wspólnego użytku
e) wymiana żarówek- w częściach wspólnych (kl. schodowa, piwnice, strych, przed wejściem).
f) naprawa instalacji elektrycznej wraz z włącznikami i oprawami w częściach wspólnych budynków komunalnych.
g) wymiana lub naprawa tablic licznikowych w lokalach mieszkalnych.
h) naprawa lub wymiana instalacji elektrycznej bez opraw oświetleniowych.
i) wymiana lub naprawa zasilania tablic licznikowych.
j) wymiana luba naprawa zabezpieczeń przedlicznikowych.
k) sprawdzenie napięcia zerowego w lokalach i naprawa instalacji
l) usuwanie awarii elektrycznych.
m) kontrola ,naprawa lub remont instalacji elektrycznej w lokalach do zasiedlenia.
Roboty w branży instalacyjno – sanitarnej.
Przedmiotem zamówienia jest:
- konserwacja , usuwanie awarii ( w godzinach urzędowania zamawiającego tj. w godz.7.30 – 15.30 od poniedziałku do piątku) i dokonywania napraw instalacji wodno- kanalizacyjnej, gazowej, c.o., c.w. w częściach wspólnego użytkowania budynku oraz w lokalach należących do Gminy Miasto Oława
- usuwanie awarii w ramach pogotowia ( zaistniałych poza godzinami urzędowania zamawiającego oraz z soboty, niedziele i święta).
Zakres prac obejmuje m.in.:
a)naprawa, remont i bieżąca konserwacja instalacji wodnej ,
b)naprawa, remont i bieżąca konserwacja instalacji kanalizacyjnej od pierwszej studzienki od strony sieci do odpływu z urządzeń w lokalach, bez przyborów sanitarnych i syfonów,
c)naprawa , remont i bieżąca konserwacja instalacji gazowej od szafki gazowej, aż do urządzeń w lokalu mieszkalnym, bez urządzeń typu kuchenka, junkers,
d)wymiana lub naprawa urządzeń i instalacji w lokalach do zasiedlenia
e)wymiana pieco- kuchni stalowych
f)wymiana i montaż liczników wody wraz z ich plombowaniem
Roboty w branży ogólno-budowlanej.
Przedmiotem zamówienia jest:
- wykonywanie robót remontowo budowlanych w budynkach i lokalach gminnych
- wykonywanie remontów mieszkań do zasiedlenia
Zakres robót obejmuje m.in.:
- naprawa stolarki drzwiowej i okiennej
- naprawa wymiana zamków i samozamykaczy.
- wykonywanie remontów klatek schodowych
montaż pieców kuchennych
wymiana kratek wentylacyjnych
naprawy czap kominowych
wymiana i uzupełnianie nasad kominowych
uzupełnianie i spoinowanie zewnętrzne kominów
uszczelnianie przewodów i przemurowanie kominów
w uzasadnionych sytuacjach informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania opinii kominiarskiej
prace stolarskie
drobne naprawy i remonty w pomieszczeniach wspólnego użytku
uzupełnianie ubytków tynków
miejscowe naprawy elewacji z malowaniem
naprawy konstrukcji balkonów
zamurowywanie otworów w stropach
uzupełnianie tynków po pracach instalacyjnych
białkowanie piwnic, pralni, suszarni
wymiana drzwi i stolarki okiennej
wymiana i naprawy podłóg w lokalach
remonty lokali
miejscowe naprawy dachów
częściowe naprawy i czyszczenie rynien
naprawa włazów dachowych, ław kominowych, zabezpieczeń przeciwśniegowych, drabin strychowych, naświetli i krat piwnicznych
UWAGA.
Zamawiający informuje, że dokładna wartość robót do wykonania zależna będzie od faktycznego zapotrzebowania i wielkości posiadanych środków finansowych na ten cel. Przewidywana wartość umowy w okresie trwania umowy – do 800 000 zł brutto. Miejscem realizacji zamówienia jest teren miasta Oława.
Elementy wynagrodzenia Wykonawcy: wynagrodzenie za wykonane każdorazowo zlecenie obliczona w oparciu o cenę jednej roboczogodziny wraz z narzutami podanymi w ofercie , cenę sprzętu i materiałów zgodnych z zasadami ich stosowania określonych w umowie wraz z narzutami podanymi w ofercie , wynagrodzenie ryczałtowe, comiesięczne za pogotowie ( pełnienie dyżurów całodobowych).
Przez pojęcie „ pogotowie ( pełnienie dyżurów całodobowych)” należy rozumieć gotowość Wykonawcy do niezwłocznego i skutecznego usunięcia zgłoszonej awarii zaistniałej poza godzinami urzędowania Zamawiającego ( 7.30- 15.30) oraz w soboty , niedziele i święta. Sposób zgłaszania i dokumentowania awarii ustalony zostanie pomiędzy Stronami w formie protokołu Wykonawca winien w terminie nie dłuższym niż 0,5 godziny podjąć działanie zmierzające do usunięcia awarii co należy rozumieć, że Wykonawca w ciągu 0,5 godziny od momentu powiadomienia przystąpi do usuwania awarii. Przekroczenia tego terminu skutkować będzie naliczeniem kary umownej.
Wynagrodzenie za pogotowie( pełnienie dyżurów całodobowych) obejmuje pełnienie całodobowej gotowości przez 7 dni w tygodniu i obejmuje wszelkie koszty związane z usunięciem zgłoszonej awarii w tym koszty transportu , robocizny, materiałów itp. z wyłączeniem kosztów sprzętu specjalistycznego.
Podczas usuwania awarii zaistniałych poza godzinami urzędowania Zamawiającego należy wykonać jedynie doraźne prace, które zabezpieczą przed powiększaniem uszkodzenia czy zagrożenia. Wykonane prace zabezpieczające nie mogą spowodować całkowitego wstrzymania dostaw mediów ( woda, kanalizacja, energia elektryczna, energia cieplna) do lokali w obiekcie.
Jeżeli charakter i zakres awarii nie pozwala na jej szybkie usunięcie Zamawiający dopuszcza możliwość odcięcia danego medium w całym obiekcie lub jego części po telefonicznym uzgodnieniu z uprawnionym przedstawicielem Zamawiającego.
Wykonanie prac kompleksowo eliminujących awarię i jej skutki będzie przedmiotem osobnego zlecenia. Użycie specjalistycznego sprzętu ( m.in. podnośnik koszowy , WUKO, beczkowóz) wymagać będzie każdorazowo zgody Zamawiającego ( zgoda udzielona przez telefon) a koszt jego ewentualnego użycia uwzględniony będzie w koszcie osobnego zlecenia na kompleksową eliminację awarii i jej skutków.
W przypadku gdy Wykonawca nie odbierze od zamawiającego w ciągu 30 minut telefonu alarmowego , Zamawiający ma prawo zlecić usunięcia awarii innej firmie i obciążyć Wykonawcę wszelkimi kosztami z tym związanymi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45261900-3 - Naprawa i konserwacja dachów
45262522-6 - Roboty murarskie
45262600-7 - Różne specjalne roboty budowlane
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45410000-4 - Tynkowanie
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
50711000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych instalacji budynkowych
50720000-8 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania
98395000-8 - Usługi ślusarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rekojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postepowania dotyczące:
Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Wykonawca spełnia warunek, jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300 000 złotych( lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanej przez Narodowy Bank Polski z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych)
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek spełniać winien co najmniej jeden z wykonawców.
Zdolności technicznej lub zawodowej.
1.Wykonawca spełnia warunek, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedno zamówienie polegające na obsłudze technicznej zasobu mieszkaniowego obejmującego co najmniej 50 budynków mieszkalnych, wielorodzinnych, o wartości min. 400 000 zł brutto( w ramach jednej umowy). Przez obsługę techniczną zasobu mieszkaniowego należy rozumieć wykonywanie robót remontowych, konserwacyjnych i napraw awaryjnych niezbędnych do utrzymania obiektu w stanie odpowiadającym warunkom technicznym użytkowania w branży elektrycznej, instalacyjno- sanitarnej i ogólno-budowlanej
i
2.Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje :
- co najmniej 1 osobą posiadającą aktualne świadectwo kwalifikacyjne E do 1 kV ( lub wyższe)
- co najmniej 1 osobą posiadającą aktualne świadectwo kwalifikacyjne E uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci gazowych .
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę , którego oferta została oceniona najwyżej , do złożenia w wyznaczonym terminie , nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania podmiotowych środków dowodowych tj:
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie , wraz z podaniem ich rodzaju , wartości , daty i miejsca wykonania oraz podmiotów , na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających , czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot , na rzecz którego roboty zostały wykonane,, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
- dokumentu potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych ,uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego , a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2000 PLN (słownie: dwa tysiące złotych).
Wadium należy wnieść w terminie do dnia 10.03.2022r. do godz. 10.00 .
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą , z wyjątkiem przypadków , o których mowa w art.98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 uPzp.
Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu
- gwarancjach bankowych
- gwarancjach ubezpieczeniowych
- poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. z 2019r. poz.310,836 i 1572)
Wadium wnoszone w formie pieniądza wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego :
- Bank Spółdzielczy w Oławie, nr konta 92 9585 0007 0010 0016 7716 0030
Na poleceniu przelewu umieścić adnotację „ Wadium – przetarg- prace konserwacyjno-remontowe ”.
Wadium w formie pieniądza musi się znajdować fizycznie na koncie Zamawiającego najdalej w dniu 10.03.2022r. o godz. 10.00
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art.97 ust.7 pkt 2-4 wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia , w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. 3. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty, opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-10 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-31