Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie nadzoru i dozoru podczas realizacji projektu „Poszukiwanie i rozpoznanie złóż wód geotermalnych na terenie miasta Oława” oraz wykonanie części badawczej projektu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Oława
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934845
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl.Zamkowy 15
1.5.2.) Miejscowość: Oława
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@um.olawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.olawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie nadzoru i dozoru podczas realizacji projektu „Poszukiwanie i rozpoznanie złóż wód geotermalnych na terenie miasta Oława” oraz wykonanie części badawczej projektu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d6f1e3fb-9494-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00065842
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021592/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Pełnienie nadzoru i dozoru podczas realizacji projektu „Poszukiwanie i rozpoznanie złóż wód geotermalnych na terenie miasta Oława” oraz wykonanie części badawczej projektu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.um.olawa.pl, www.miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal, sekretariat@um.olawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych , elektronicznych kopi dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ( ePUAP).2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.3. Za datę przekazania oferty, wniosków , zawiadomień , dokumentów elektronicznych , oświadczeń lub elektronicznych kopi dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 4. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postepowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowania można również wyszukać na Liście wszystkich postepowań w miniPortalu klikając wcześniej opcje „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INW.271/3/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa pn.: Pełnienie nadzoru i dozoru podczas realizacji projektu „Poszukiwanie i rozpoznanie złóż wód geotermalnych na terenie miasta Oława” oraz wykonanie części badawczej projektu.
Zakres usługi obejmuje:
I. Sprawowanie nadzoru i pełnienie dozoru geologicznego podczas wykonywania prac i robót określonych w „Projekcie robót geologicznych na wykonanie otworu poszukiwawczo–rozpoznawczego wód termalnych Oława GT-1 w miejscowości Oława”.
II. Wykonanie badań laboratoryjnych w ramach przedsięwzięcia pn. "Poszukiwanie i rozpoznanie złóż geotermalnych na terenie miasta Oława”, dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego nr 2.5 „Racjonalne gospodarowanie odpadami i ochrona powierzchni ziemi. Poznanie budowy geologicznej na rzecz kraju” w ramach zadania inwestycyjnego: „Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego Oława GT-1 w miejscowości Oława - Pozyskanie wód termalnych do wykorzystania w instalacjach ciepłowniczych na terenie miasta”.
III. Wykonanie części badań hydrogeologicznych.
IV. Opracowanie dokumentacji hydrogeologicznej lub dokumentacji geologicznej innej w przypadku barku zasobów wodnych.
W zakres zamówienia wchodzi m.in.:
1. Sprawowanie nadzoru nad kompleksową realizacją inwestycji zgodnie z Prawem geologicznym i górniczym w tym zwłaszcza wydawanie poleceń Wykonawcy wynikających z obowiązujących przepisów oraz przyjętych w branży standardów postępowania.
2. Opracowanie harmonogramu robót, odnoszących się do metody, technologii i efektywności wszelkich prowadzonych prac zgodnie z projektem prac wiertniczych w odwiercie.
3. Kontrola właściwego prowadzenia prac geologicznych, ich zgodności z projektem, harmonogramem prac i badań oraz z Planem ruchu dla wykonania otworu wiertniczego i prac geologicznych.
4. Kontrola właściwego prowadzenia dokumentacji wiertniczej – raportów wiertniczych, opisów geologicznych, karty otworu wiertniczego.
5. Dokonywanie uzgodnień z Wykonawcą prac i z inspektorem nadzoru Zamawiającego.
6. Stałe uczestniczenie w naradach technicznych organizowanych przez wszystkie strony realizujące projekt.
7. Bieżące informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie, ewentualnych trudnościach w jego realizacji i możliwych do wystąpienia zagrożeniach.
8. Rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzenia robót, a w razie konieczności przeprowadzenie konsultacji i badań specjalistycznych nie przewidzianych w zakresie szczegółowym umowy, a wynikających z bieżących udokumentowanych potrzeb Zamawiającego.
9. Dokonywanie wspólnie z Zamawiającym odbiorów częściowych i końcowych z realizacji prac.
10. Bieżąca współpraca z Zamawiającym i wykonawcą otworu geotermalnego podczas wierceń w trakcie realizacji prac wiertniczych oraz wsparcie merytoryczne przy rozstrzyganiu problemów natury technicznej i organizacyjnej.
11. Sprawowanie dozoru geologicznego w systemie wielozmianowego ruchu ciągłego podczas wykonywania wszelkich prac i robót określonych w projekcie robót geologicznych oraz wynikających z modyfikacji wprowadzonych przez nadzór geologiczny, wraz z przekazywaniem nadzorowi geologicznemu wszelkich bieżących informacji o aktualnej sytuacji w otworze, opracowywanie raportów dobowych dokumentujących wykonane roboty, prace, testy, pomiary i badania, w szczególności:
wytyczenie lokalizacji otworu geotermalnego wraz z obsługą geodezyjną,
dopilnowanie bezpiecznego usytuowania wiertnicy w stosunku do otoczenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami i ustaleniami w planie ruchu,
sprawdzanie bezpiecznego wykonywania prac i badań, zgodnie z zasadami ustalonymi w planie ruchu i w przepisach szczegółowych,
dopilnowanie właściwej technologii wiercenia, wyciągania, układania i zabezpieczenia próbek geologicznych,
dopilnowanie właściwego uzysku rdzenia wiertniczego,
opis wydzieleń litologicznych, określenie głębokości zalegania poszczególnych warstw,
akceptacja dziennych raportów wiertniczych, projektów rurowania i cementowania otworu oraz innych czynności technicznych,
raportowanie z postępu wierceń i wykonywanych czynności dla wskazanej grupy ludzi (raz lub dwa razy na dobę),
stały kontakt telefoniczny i pocztą e-mail 24 h/dobę na wskazany numer telefonu i adres e-mail Zamawiającego,
obsługa badań hydrogeologicznych i wykonanie pomiarów hydrogeologicznych oraz badań gazowych,
dozór badań geofizycznych,
dozór cementowania i badania szczelności rur okładzinowych w otworze,
opróbowanie rdzeni wiertniczych i typowanie interwałów do wysłania do laboratorium w celu wykonania zaprojektowanych badań i analiz laboratoryjnych,
pobieranie próbek wody z badań do pojemników,
wykonywanie zestawień pobranych próbek skalnych i hydrogeologicznych, nanoszenie miejsc pobrania próbek w profilu graficznym otworu,
prowadzenie i bieżąca aktualizacja karty otworu wiertniczego,
dozorowanie bezpiecznego przechowywania próbek geologicznych na terenie wiertni i jego sukcesywnego transportu na wyznaczony plac składowy,
dozór ostatecznego zabezpieczenia otworu po osiągnięciu celu wiercenia i kontrola usuwania szkód górniczych.
12. Podejmowanie wszelkich czynności mających na celu ochronę interesów Zamawiającego,
13. Opracowanie dokumentacji o udzielanie zamówienia publicznego podczas wyłaniania firmy wiertniczej w celu wykonania otworu geotermalnego Oława GT-1 dla ujęcia wód geotermalnych w Oławie, obejmujące opracowanie części technicznej dokumentacji przetargowej dla wykonania wyżej wymienionego otworu, w tym między innymi:
określenie minimalnych wymagań technicznych stawianych potencjalnym Wykonawcom,
określenie warunków udziału w postępowaniu,
aktualizacja kosztorysu inwestorskiego,
opracowanie przedmiaru robót dla wszystkich robót,
opracowanie harmonogramu robót, odnoszących się do metody, technologii i efektywności wszelkich prowadzonych prac zgodnie z projektem prac wiertniczych w odwiercie,
udział w pracach komisji przetargowej do momentu wyboru Wykonawcy robót.
14. Ocena zawartości merytorycznej dokumentacji przetargowej opracowanej przez Zamawiającego w celu wyboru wykonawcy odwiertu oraz merytoryczna ocena otrzymanych ofert.
15. Współpraca z Zamawiającym w przygotowaniu rozliczenia inwestycji w NFOŚiGW poprzez przygotowywanie dokumentacji technicznej koniecznej do wniosków o wypłatę środków zgodnie z Umową o dofinansowanie oraz przygotowywanie sprawozdań i dokumentów rozliczeniowych potwierdzających prawidłowość realizacji robót wiertniczych według harmonogramu uzgodnionego z NFOŚiGW i osiągnięcia efektu rzeczowego zgodnego z Umową o dofinansowaniu Projektu.
16. Kontrola zgodnego z projektem sposobu opróbowania warstw oraz właściwego przepływu próbek do laboratorium.
17. Wykonanie polowych badań laboratoryjnych określonych w projekcie, w tym między innymi:
a) składu petrograficznego i właściwości fizyko-chemicznych skał,
b) badań petrologicznych (na szlifach cienkich),
c) badań stratygraficznych,
d) badań mikrobiologicznych,
e) parametrów skał (przepuszczalność, porowatość, odsączalność),
f) właściwości fizyko-chemicznych wód,
g) zawartości gazów rozpuszczonych w wodzie,
h) badań izotopowych wody.
18. Zestawianie na bieżąco wyników analiz laboratoryjnych.
19. Zapewnienie serwisu aparatury kontrolno-pomiarowej (AKP).
20. Wykonanie operatów geodezyjnych z wytyczenia otworu i po zakończeniu prac wraz z odpowiednim zgłoszeniem do Starostwa Powiatowego.
21. Wykonanie odpowiedniej do wyników badań dokumentacji hydrogeologicznej (lub innej geologicznej w przypadku braku zasobów geotermalnych), ustalającej zasoby eksploatacyjne wód termalnych oraz wykonanie niezbędnych analiz i poprawek do momentu wydania przez organ administracji decyzji zatwierdzającej dokumentację.
22. Wykonanie sprawozdania z wiercenia otworu geotermalnego – dokumentacji powykonawczej, zawierającej między innymi: zestawienie dokumentacji ruchowej – dzienne raporty wiertnicze, raporty płuczkowe, projekty rurowania i cementowania, protokoły z rurowania i cementowania, protokoły z badań geofizycznych raporty z aparatury kontrolno-pomiarowej, zestawienie wyników badań i analiz, kartę otworu wiertniczego.
23. Orzekanie o spełnieniu przez otwór celu zadania geologicznego oraz opracowanie wytycznych do „Planu wykorzystania dofinansowanego otworu badawczego” zgodnie z umową z NFOŚiGW.
Szczegółowy zakres obowiązków wynika z dokumentów stanowiących załączniki do SWZ:
Projekt odwiertu geologicznego, Załącznik Nr 1 do SWZ,
Projekt umowy, Załącznik Nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71631000-0 - Usługi nadzoru technicznego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
51216000-9 - Usługi instalowania urządzeń geologicznych
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne
71351000-3 - Usługi planowania geologicznego, geofizycznego i inne usługi naukowe
71351220-1 - Geologiczne usługi doradcze
71351910-5 - Usługi geologiczne
76460000-5 - Usługi dodatkowe dotyczące odwiertów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Sytuacja finansowa i ekonomiczna.
Wykonawca spełni warunek jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 000 000 zł.
2) Zdolność techniczna i zawodowa.
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie usługi polegające na pełnieniu funkcji równorzędnej dla przedsięwzięcia inwestycyjnego (nadzór inwestorski, nadzór geologiczny, inżynier kontraktu, kompleksowa obsługa geologiczna, wykonanie badań geologicznych i hydrologicznych) o wartości projektu nie mniejszej niż 5.000.000,00 PLN brutto, która obejmowała m.in. pełnienie funkcji nadzoru geologicznego podczas wykonywania otworu geotermalnego lub co najmniej dwóch otworów badawczych hydrogeologicznych o głębokości nie mniejszej niż 1300 m.
3) Wymagane uprawnienia:
Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie dozoru, nadzoru i wykonywania badań w zakresie otworów geotermalnych.
a) Kierownik - co najmniej jedna osoba:
posiadającą doświadczenie zawodowe w zarządzaniu zadaniami inwestycyjnymi, w tym pełnienie funkcji kierownika projektu lub funkcji równorzędnej, w zakresie zarządzania co najmniej jednym zrealizowanym przedsięwzięciem inwestycyjnym o wartości projektu nie mniejszej niż 5.000.000,00 PLN brutto, która obejmowała m.in. pełnienie funkcji nadzoru geologicznego podczas wykonywania jednego otworu geotermalnego lub co najmniej dwóch otworów badawczych hydrogeologicznych o głębokości nie mniejszej niż 1300 m.
b) Geolog (nadzór geologiczny) - jedna osoba:
posiadający kwalifikacje geologiczne kategorii II lub równoważne zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów prawa geologicznego i górniczego, potwierdzone świadectwem stwierdzającym kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi oraz posiada doświadczenie zdobyte podczas wiercenia minimum jednego otworu geotermalnego o głębokości minimum 1 300 m p.p.t. lub co najmniej dwóch otworów badawczych o głębokości nie mniejszej niż 1300 m p.p.t.
c) Geolog (nadzór hydrogeologiczny) - co najmniej jedną osobę:
która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru geologicznego posiadającą kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi w zakresie IV kategorii, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1420), która posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzoru geologicznego podczas wiercenia co najmniej jednego otworu geotermalnego lub co najmniej dwóch otworów badawczych hydrogeologicznych o głębokości nie mniejszej niż 1300 m.
d) Geolog (dozór geologiczny) co najmniej cztery osoby:
które będą pełnić funkcję inspektora dozoru geologicznego posiadające kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi w zakresie XIII kategorii oraz posiadały co najmniej zaświadczenie o spełnieniu wymagań, w tym przygotowania zawodowego i doświadczenia zawodowego do wykonywania czynności dozoru ruchu w specjalności geologicznej w zakładzie górniczym wykonującym roboty geologiczne techniką wiertniczą, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1420), które posiadają doświadczenie w pełnieniu funkcji dozoru geologicznego podczas wiercenia co najmniej jednego otworu geotermalnego lub co najmniej dwóch otworów badawczych hydrogeologicznych o głębokości nie mniejszej niż 1300 m.
e) Geolog (dozór geologiczny) - co najmniej dwie osoby:
które będą pełniły funkcję inspektora dozoru geologicznego posiadające kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi w zakresie XIII kategorii, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1420) oraz posiadające doświadczenie w pracy w terenowym laboratorium geologicznym z aparaturą kontrolno-pomiarową (AKP) podczas wiercenia co najmniej jednego otworu geotermalnego lub co najmniej dwóch otworów badawczych hydrogeologicznych o głębokości nie mniejszej niż 1300 m.
f) Specjalistę ds. rozliczeń, - co najmniej jedna osoba:
posiadającą doświadczenie przy realizacji co najmniej jednego zadania polegającego na wsparciu i pomocy w ewaluacji i finansowym rozliczeniu projektu oraz przygotowaniu wniosków o płatność, w ramach projektów współfinansowanych ze środków krajowych lub unijnych lub EOG o wartości projektu min. 5.000.000,00 PLN brutto.
Zamawiający dopuszcza by jedna osoba posiadała więcej niż jedno wymagane uprawnienie.
Uwaga:
Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek dotyczący zdolności technicznej i zawodowej, o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca - brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie zdolności technicznej i zawodowej.
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Uwaga:
W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych tj.:
1) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. Wzór wykazu usług wykonanych stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
3) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 4 000 PLN (słownie: cztery tysiące złotych).
Wadium należy wnieść w terminie do dnia 17.03.2022r. do godz. 10.00.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmiot, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. z 2019 r. poz.310, 836 i 1572),
Wadium wnoszone w formie pieniądza wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Oławie, nr rachunku: 92 9585 0007 0010 0016 7716 0030.
Na poleceniu przelewu umieścić adnotację „Wadium – przetarg – inżynier kontraktu”.
Wadium w formie pieniądza musi się znajdować fizycznie na koncie Zamawiającego najdalej w dniu 17.03.2022r. o godz. 10.00.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
W/w poręczenia i gwarancje muszą być wystawione na Zamawiającego, tj. Gmina Miasto Oława z siedzibą w Oławie, 55-200, pl. Zamkowy 15, muszą być bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, uwzględniać wszystkie przesłankami utraty wadium określonymi w art. 98 ust. 6 Pzp.
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
- upływu terminu związania ofertą,
- zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
- unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek dotyczący zdolności technicznej i zawodowej, o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca - brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie zdolności technicznej i zawodowej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
2. Zmiana niniejszej umowy może nastąpić za zgodą stron w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy pod warunkiem, wystąpienia następujących okoliczności:
3. Klauzule zmian w umowie:
3.1. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie prac:
zmiana spowodowana sytuacja epidemiczną,
zmiana spowodowana warunkami atmosferycznymi w szczególności: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót wiertniczych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego, konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonywania i odbioru robót, odmowa wydania przez organy administracyjne lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę,
zmiana spowodowana koniecznością wykonania zaleceń konserwatora zabytków,
zmiana spowodowana koniecznością wykonania prac archeologicznych,
inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, w szczególności na skutek zlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, zgodnie z przepisami odrębnymi.
3.2 Zmiana sposobu spełnienia, na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:
pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
konieczność zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych/materiałowych, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy
3.3 Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spełniające warunki określone w SWZ np.: osób z uprawnieniami,
zmiana wynagrodzenia Wykonawcy wskutek zmiany obowiązującej stawki VAT,
zmiana wynagrodzenia wykonawcy na skutek konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów administracji architektonicznej, górniczej, geologicznej lub budowlanej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. 3. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty, opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-17 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-14