Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Wykonanie instalacji oświetlenia awaryjno-ewakuacyjnego w budynku użyteczności publicznej w Katowicach przy ul. Pośpiecha 14
1.1.18 Pośpiecha 14 modernizacja instalacji ppoż.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji oświetlenia awaryjno-ewakuacyjnego w budynku użyteczności publicznej w Katowicach przy ul. Pośpiecha 14, zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 1 do projektowanych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 3 do niniejszej SWZ. Budynek, o którym mowa wyżej, jest użytkowany przez Powiatowy Urząd Pracy, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30 – istnieje możliwość prowadzenia robót w godzinach pracy PUP.
2. Zamawiający informuje, że w razie konieczności udostępni pomieszczenia do przechowywania
narzędzi oraz materiałów oraz zapewni możliwość podjazdu samochodu pod budynek.
3. Uwaga: Zamawiający informuje, że w dniu 10.05.2022 r. w godzinach od 12.00 do 14.00 odbędzie się na terenie inwestycji wizja lokalna, gdzie przewidziano możliwość zapoznawania się z budynkiem i infrastrukturą urządzeń. Osobą odpowiedzialną za organizację wizji jest Pan Marcin Nowak, który w wyznaczonym dniu będzie na terenie obiektu. Zaleca się telefoniczne umówienie dokładnej godziny wizji. Telefon do kontaktu: +48 606 639 408 (należy dzwonić w godzinach od 7-15 w dni robocze).
4. Uwaga: Zamawiający informuje, że uczestnictwo w wizji lokalnej nie jest obligatoryjne, a sporządzenie oferty jest możliwe bez jej odbycia.
5. Zamawiający wymaga udzielenia 60 miesięcy rękojmi za wady określonej zgodnie z Kodeksem
Cywilnym i 60 miesięcy gwarancji na wykonane przez siebie roboty, zamontowane materiały, wyroby i urządzenia.
6. Zamawiający wymaga, aby w ofercie wskazać producenta i model dla zaoferowanych opraw oświetlenia awaryjno-ewakuacyjnego, o której mowa w pozycjach 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25 i 26 przedmiaru. Oprawy oświetlenia awaryjno-ewakukacyjnego powinny posiadać następujące parametry:
1) źródło światła typu LED;
2) co najmniej 3 godzinny czas pracy awaryjnej;
3) automatyczną opcję testowania (AT);
4) odpowiednią klasę szczelności IP biorąc pod uwagę miejsce ich zastosowania;
5) funkcję pracy sieciowej lub sieciowo-awaryjnej biorąc pod uwagę miejsce ich zastosowania;
6) świadectwo dopuszczenia CNBOP;
7) deklarację zgodności UE.
Uwaga! Jeżeli Wykonawca nie wskaże w ofercie producenta i modelu dla zaoferowanych opraw oświetlenia awryjno-ewakuacyjnego oraz użyje sformułowania „nie” lub „nie posiada” w zakresie wymaganych parametrów technicznych oferta zostanie odrzucona, jako niezgodna
z warunkami zamówienia.
7. UWAGA: W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe tj. zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. 2021 poz. 1213) aktualne/y certyfikat/y stałości wartości użytkowych wydany/e przez jednostkę oceniającą zgodność lub świadectwo/a dopuszczenia do użytkowania. Jeżeli Wykonawca nie złoży powyższego dokumentu wraz z ofertą Zamawiający będzie wzywał do jego złożenia/uzupełnienia).
8. W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 1 do projektowanych postanowień umowy, przedmiar robót (załączony pomocniczo) stanowiący załącznik nr 4 oraz projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do niniejszego SWZ.
10. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy
osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1320). Na Wykonawcy ciąży obowiązek
zapewnienia, aby również podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę.
Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót budowlanych, demontaży, montaży przewodów, kabli, tras kablowych, montaży opraw oświetlenia awaryjno-ewakuacyjnego wraz z pracami towarzyszącymi.
Wymóg nie dotyczy osób kierujących robotami budowlanymi, osób sporządzających dokumentację techniczną, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub
partnerskiej, w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.
11. Parametry równoważności:
1) Jeżeli dokumentacja projektowa lub przedmiar robót wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, znaki towarowe lub pochodzenie lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 4 i 5 ustawy dopuszcza składanie „produktów” równoważnych lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania.
Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.
Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
2) Tam, gdzie w dokumentacji projektowej lub przedmiarze robót przedmiot zamówienia został opisany za pomocą wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, norm, ocen technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.
12. Zamówienie nie jest podzielone na części, ponieważ zamówienie tworzy technologiczną całość. Rozdział zamówienia na odrębną dostawę opraw oświetleniowych i montażu z osprzętem spowodowałoby nadmierny wzrost kosztów wykonania zamówienia oraz wydłużenie czasu realizacji oraz brak możliwość uzyskania jednolitej gwarancji i rękojmi na cały zakres zamówienia.
13. Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne (przewidział wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy).
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Remonty kompleksowe
Sosnowiec (śląskie)
Tynkowanie
Sosnowiec (śląskie)
Malowanie
Sosnowiec (śląskie)
Wyburzanie ścian
Sosnowiec (śląskie)
Wykańczanie wnętrz
Sosnowiec (śląskie)
Serwis AGD
Chybie (śląskie)
Usuwanie awarii elektrycznych
Rudziniec, Katowice, Opole (śląskie)
Montaż monitoringu
Rudziniec, Katowice, Opole (śląskie)
Instalacje antenowe
Rudziniec, Katowice, Opole (śląskie)