Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa oświetlenia drogowego na terenie Gminy Chocianów, w ramach konkursu horyzontalnego Gmin Polanica-Zdrój, Chocianów, Ścinawa i Miasta Lubina — część I i II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Chocianów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647570
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 10
1.5.2.) Miejscowość: Chocianów
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-140
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@chocianow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://chocianow.bip.pbox.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa oświetlenia drogowego na terenie Gminy Chocianów, w ramach konkursu horyzontalnego Gmin Polanica-Zdrój, Chocianów, Ścinawa i Miasta Lubina — część I i II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d79da290-c6c2-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00139638
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
RPO WD 2014-2020 dla Osi Priorytetowej 3 Gospodarka niskoemisyjna, dział 3.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych – konkursy horyzontalne, Typ 3.4. e: samodzielne inwestycje związane z energooszczędnym oświetleniem ulicznym i drogowym przy drogach publicznych- 3.4 e: przebudowa oświetlenia ulicznego w gminach miejskich i miejsko-wiejskich.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://chocianow.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Oferta winna być sporządzona w języku polskim i złożona pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem https://chocianow.ezamawiajacy.pl
Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
1. Ofertę należy złożyć w następujący sposób:
1.1. Wykonawca składa Ofertę poprzez:
1.1.1. wypełnienie Formularza Oferty (informacje zawarte w SWZ),
1.1.2. dodanie w zakładce „OFERTY" dokumentów (załączników) określonych w niniejszej SWZ, - podpisanych podpisem elektronicznym przez osoby umocowane. Czynności realizowane są poprzez wybranie polecenia „Dodaj
dokument" i wybranie docelowego pliku, który ma zostać wczytany.
Złożenie oferty wraz z załącznikami następuje poprzez polecenie „Złóż ofertę". Potwierdzeniem prawidłowo złożonej Oferty jest komunikat systemowy „Oferta została złożona” oraz wygenerowany raport ofert z zakładki „Oferty” O terminie złożenia Oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Osx 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje; Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0; Włączona obsługa JavaScript; Zainstalowany program Acrobat Reader
lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia, określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt,docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig,XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. Zamawiającyzgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RU.271.16.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa oświetlenia drogowego na terenie Gminy Chocianów, w ramach konkursu horyzontalnego Gmin Polanica-Zdrój, Chocianów, Ścinawa i Miasta Lubina – część I miasto Chocianów.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Wymianę istniejących opraw oświetlenia drogowego starego typu na oprawy LED,
2) Wymianę istniejących słupów,
3) Dowieszenie nowych opraw oświetleniowych LED na istniejącej sieci spółki TAURON,
4) Dobudowę oświetlenia na terenie miasta Chocianów w miejscach wskazanych w PFU wraz z opracowaniem i zatwierdzeniem dokumentacji projektowej,
5) Wymianę istniejących szaf oświetlenia drogowego,
6) Przebudowę lub wymianę innych elementów oświetlenia drogowego,
7) Wykonanie systemu sterowania i zarządzania wykonanym i zmodernizowanym oświetleniem drogowym.
8) Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 do SWZ tj. program funkcjonalno-użytkowy oraz dokumenty, m.in. takie jak: porozumienie ze spółką TAURON Nowe Technologie S.A., standardy urządzeń oświetlenia zewnętrznego TAURON S.A., opinia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Delegatura w Legnicy, uzgodnienia z zarządcami dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
45000000-7 - Roboty budowlane
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71355200-3 - Wykonywanie badań
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej dla cz I i cz. II Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
a) cena ofertowa – 60 pkt (waga kryterium wyrażona w punktach)
b) okres gwarancji – 40 pkt (waga kryterium wyrażona w punktach)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwaranacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa oświetlenia drogowego na terenie Gminy Chocianów, w ramach konkursu horyzontalnego Gmin Polanica-Zdrój, Chocianów, Ścinawa i Miasta Lubina – część II miejscowości gminy Chocianów (12 wsi i 2 kolonie).
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Wymianę istniejących opraw oświetlenia drogowego starego typu na oprawy LED,
2) Wymianę istniejących słupów,
3) Dowieszenie nowych opraw oświetleniowych LED na istniejącej sieci spółki TAURON,
4) Dobudowę oświetlenia na terenie miasta Chocianów w miejscach wskazanych w PFU wraz z opracowaniem i zatwierdzeniem dokumentacji projektowej,
5) Wymianę istniejących szaf oświetlenia drogowego,
6) Przebudowę lub wymianę innych elementów oświetlenia drogowego,
7) Wykonanie systemu sterowania i zarządzania wykonanym i zmodernizowanym oświetleniem drogowym.
8) Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 do SWZ tj. program funkcjonalno-użytkowy oraz dokumenty, m.in. takie jak: porozumienie ze spółką TAURON Nowe Technologie S.A., standardy urządzeń oświetlenia zewnętrznego TAURON S.A., opinia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Delegatura w Legnicy, uzgodnienia z zarządcami dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
45000000-7 - Roboty budowlane
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71355200-3 - Wykonywanie badań
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej dla cz I i cz. II Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
a) cena ofertowa – 60 pkt (waga kryterium wyrażona w punktach)
b) okres gwarancji – 40 pkt (waga kryterium wyrażona w punktach)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwaranacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
3.4.1. Dla cz. I i II zamówienia, Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
a) Dwa różne zamówienia o charakterze złożoności porównywalnej do przedmiotowego zamówienia w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu oświetlenia zewnętrznego, w tym jednego o wartości min, 2.500.000,00 zł.
3.4.2. Dla cz. I i II Wykonawca musi wykazać, że:
a) Posiada co najmniej jedno wdrożenie na terenie Polski z zakresu inteligentnego systemu sterowania oświetleniem drogowym,
b) Posiada wdrożony System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji potwierdzony certyfikatem ISO/IEC 27001,
c) Wykonawca zapewnia dostęp do całodobowej infolinii przez min. 200 dni w roku.
3.4.3. Dla cz. I Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
a) co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z par. 14 ust. 5 Rozporządzenia Miniasta Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z po 1278),
b) Co najmniej 4 osobami dopuszczonymi do prac w technologii PPN na sieciach TAURON Dystrybucja S.A. oraz posiadającymi odpowiednie uprawnienia SEP pozwalające na wykonywanie wszelkich prac dotyczących eksploatacji oraz dozoru urządzeń elektrycznych, które pracują pod napięciem nie większym niż 1 kV.
3.4.4. Dla cz. II Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
c) co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w nieograniczonym zakresie do kierowania robotami budowlanymi,
d) Co najmniej 5 osobami dopuszczonymi do prac w technologii PPN na sieciach TAURON Dystrybucja S.A. oraz posiadającymi odpowiednie uprawnienia SEP pozwalające na wykonywanie wszelkich prac dotyczących eksploatacji oraz dozoru urządzeń elektrycznych, które pracują pod napięciem nie większym niż 1 kV.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.4.1:
a) wykazu wykonanych robót budowlanych wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane – wg załącznika nr 5 do SWZ oraz dowodów (referencje bądź inne dokumenty) potwierdzających, czy roboty budowlane wyszczególnione na załączniku nr 5 do SWZ zostały wykonane należycie, szczególnie informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone
- w celu wykazania warunku z ust. 3.4.2.:
b) oświadczenia w zakresie posiadania co najmniej jednego wdrożenia na terenie Polski z zakresu monitoringu energii elektrycznej, monitoringu wody, monitoringu oświetlenia, monitoringu powietrza lub monitoringu innej infrastruktury miejskiej lub gminnej; posiadania wdrożonego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji potwierdzonym certyfikatem ISO/IEC 27001; zapewnienia dostępu do całodobowej infolinii przez min. 200 dni w roku; wg załącznika nr 11 do SWZ,
- w celu wykazania spełniania warunku z ust.3.4.3 i 3.4.4.:
c) wykazu osób – wg załącznika nr 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium.
2. Wadium wynosi
1) dla części I „miasto Chocianów” – 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100),
2) dla części II „miejscowości gminy Chocianów (12 wsi i 2 kolonie)” – 25.000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100),
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
4. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 299).
5. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 13.05.2022 o godzinie 12:00.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 7 do SWZ.
1.3. Dopuszcza się zmianę zapisów stanowiących oczywistą omyłkę.
2. Zapisy dotyczące możliwości zmiany umowy określone zostały szczegółowo w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-13 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://chocianow.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-13 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni