Termomodernizacja budynku Ośrodka Zdrowia w sołectwie Przegędza

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Termomodernizacja budynku Ośrodka Zdrowia w sołectwie Przegędza
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoCzerwionka-Leszczyny
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-06-30
  • ZamawiającyZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W CZERWIONCE-LESZCZYNACH
  • Data publikacji ogłoszenia2021-06-14
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00081669
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
˜Termomodernizacja budynku Ośrodka Zdrowia w sołectwie Przegędza

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ˜ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W CZERWIONCE-LESZCZYNACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: ˜REGON 240785831

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ˜ul. Ligonia 5 C

1.5.2.) Miejscowość: ˜Czerwionka-Leszczyny

1.5.3.) Kod pocztowy: ˜44-238

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: ˜32 43 11 440

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ˜zgm.zp@czerwionka-leszczyny.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ˜www.zgm-czerwionka-leszczyny.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

˜Termomodernizacja budynku Ośrodka Zdrowia w sołectwie Przegędza

2.4.) Identyfikator postępowania: ˜ocds-148610-437450dc-cce7-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00081669

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: ˜2021/BZP 00000318/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Termomodernizacja budynku Ośrodka Zdrowia w sołectwie Przegędza

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

˜https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ˜W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:1) środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem miniPortalu pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/2) ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal3) poczty elektronicznej: zgm.zp@czerwionka-leszczyny.com.plZamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu, złożenie oferty możliwe będzie wyłączenie przy użyciu miniportalu dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ˜Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularz do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Ofertę o dopuszczenie do udziału w postępowaniu składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Sposób złożenia oferty , w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie wskazanym w SWZ, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert wycofać ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP udostępnionego również na miniPortalu. Sposób wycofania oferty został opisany w „Instrukcji użytkownika” dostępnej na miniPortalu. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ˜Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach zamówienia, w tym w SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ˜nie dotyczy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ˜03/ZP/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

˜Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w budynku Ośrodka Zdrowia w Sołectwie Przegędza przy ul. Szkolnej 13A, Czerwionka-Leszczyny obejmujące:1) ocieplenie ścian zewnętrznych budynku wraz z doborem kolorystyki2) ocieplenie stropu pod poddaszem3) wymianę drewnianych okien piwnic i parteru z częściowym zamurowaniem powierzchni, przy czym okna o wymiarach wewnętrznych 1,80m x 1,73m opisane na rysunku nr 14 w Projekcie budowlano – wykonawczym termomodernizacji należy wykonać w ilości 4 sztuk (na rysunku widnieje ilość 11 sztuk)4) wymianę drzwi zewnętrznych drewenianych i starych stalowych5) wykonanie robót towarzyszących dotyczących termomodernizacji6) wykonanie wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania w budynku, w tym w szczególności:- demontaż istniejącej instalacji centralnego ogrzewania- montaż przewodów instalacji centralnego ogrzewania- montaż grzejników (piwnica i parter)- montaż zaworów termostatycznych, odcinających i automatycznych odpowietrzników- próba szczelności instalacji centralnego ogrzewania- montaż izolacji termicznej przewodów7) wykonanie remontu istniejącej kotłowni olejowej celem dostosowania jej układu hydraulicznego do współpracy z nowymi instalacjami grzewczymi w budynku, w tym:- wymiana zaworu bezpieczeństwa na nowy- montaż zaworów regulacyjnych dla poszczególnej części instalacji centralnego ogrzewania- montaż nowych zaworów odcinających na zasilaniu poszczególnych części instalacji c.o.- montaż termometrów na przewodach powrotnych z poszczególnych części instalacji centralnego ogrzewania- regulacja hydrauliczna.Przedmiot zamówienia wykonywany będzie w budynku użytkowym będącym czynnym Ośrodkiem Zdrowia.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposobu jego realizacji znajduje się:- w projekcie budowlano – wykonawczym termomodernizacji budynku (załącznik nr 8 do SWZ) zawierającym również opis techniczny, - rysunkach stanowiących element projektu budowlano – wykonawczego termomodernizacji budynku (załącznik nr 9 do SWZ),- przedmiarze robót obejmującym zakres prac termomodernizacyjnych (załącznik nr 10 do SWZ)- Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych do Projektu Termomodernizacji (załącznik nr 11 do SWZ),- w projekcie budowlano – wykonawczym wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania w budynku (załącznik nr 12 do SWZ)- rysunkach stanowiących element projektu budowlano – wykonawczego wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania (załącznik nr 13 do SWZ);- w projekcie technicznym remontu kotłowni olejowej w budynku (załącznik nr 14 do SWZ)- przedmiarze robót obejmującym prace dotyczące wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania oraz remontu kotłowni olejowej (załącznik nr 15 do SWZ)- Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych do Projektu budowlano – wykonawczego wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania (załącznik nr 16 do SWZ) – do wykorzystania w zakresie elementów dotyczących wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania oraz remontu kotłowni olejowej (Specyfikacja dotyczy montażu kondensacyjnych kotłów gazowych wraz z budową instalacji gazowej, co nie jest objęte przedmiotem niniejszego zamówienia i w tym zakresie Specyfikacja nie ma zastosowania)- w umowie (załącznik nr 7 do SWZ).Wspólny Słownik Zamówień (CPV)Klasyfikacja robót wg. Wspólnego Słownika Zamówień45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania45321000-3 Izolacja cieplna45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne45332300-6 Roboty instalacyjne kanalizacyjne45332400-7 Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania45000000-7 Roboty budowlane44212310-5 Rusztowania45320000-6 Roboty izolacyjne45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej45442100-8 Roboty malarskie45260000-7 Roboty w zakresie pokryć i konstrukcji dachowych i inne pochodne roboty specjalistyczne.W ramach zadania zostaną wykonane prace uwzględniające potrzeby osób niepełnosprawnych.Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób zapewniający dostępność dla osób niepełnosprawnych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

44212310-5 - Rusztowania

45000000-7 - Roboty budowlane

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45442100-8 - Roboty malarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: ˜128 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: ˜Kryterium nr 1 – "Cena brutto oferty" C – 60 %Ocena ofert w tym kryterium zostanie dokonana według następującego wzoru:C = Cmin/Cb x 60% x 100gdzie:C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium nr 1Cmin - najniższa zaoferowana łączna cena brutto, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniuCb - cena brutto oferty badanej.W kryterium "cena brutto oferty" maksymalnie można otrzymać 60 punktów.2) Kryterium nr 2 - "Termin wykonania zamówienia" T- 40%Ocena ofert w tym kryterium zostanie dokonana według następującego wzoru:T = Tmin/Tb x 40% x 100 gdzie:T - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium nr 2Tmin - najkrótszy zaoferowany czas realizacji zamówienia spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,Tb - czas realizacji zamówienia wskazany w ofercie badanej.W kryterium "termin wykonania zamówienia" można otrzymać maksymalnie 40 punktów.W przypadku wskazania przez Wykonawcę dłuższego terminu wykonania zamówienia niż termin określony w pkt 5.1. SWZ, Zamawiający w kryterium nr 2 "Termin wykonania zamówienia" przyzna 0 pkt.15.2. Za ofertę najkorzystniejszą, uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów przyznanych za wszystkie kryteria, wyliczoną według następującego wzoru:X = C + Tgdzie X - łączna ilość punktów przyznanych ocenianej ofercieC - ilość punktów przynanych ocenianej ofercie w kryterium " Cena brutto oferty"T- ilość punktów przynanych ocenianej ofercie w kryterium "Termin wykonania zamówienia".Przyznane punkty będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku, albo z większą dokładnością umożliwiającą wybór najkorzystniejszej oferty. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Termin wykonania zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

˜O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:18.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Ustawy Pzp,18.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający wymaga, aby Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji wpisu do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym Wykonawcy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowejWykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 150 000zł.4) zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej jeżeli: a) Wykonawca wykaże, że zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty roboty budowlane obejmujące swym zakresem wykonanie termomodernizacji budynku/budynków o łącznej wartości co najmniej 500 000 zł brutto,b) Wykonawca wykaże, że będzie dysponował i skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub równoważne, która to osoba obejmie pełnienie obowiązków Kierownika Budowy dla realizacji zadania. Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z póź. zm.) jak również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów oraz równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. Nr 2020, poz. 220.). 18.3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.18.4. W przypadku gdy Wykonawcą jest podmiot, który powstał w wyniku połączenia, Zamawiający uzna spełnienie określonych warunków, jeżeli zostanie wykazane wykonanie zamówienia w wymaganym czasie, przez co najmniej jeden z połączonych podmiotów.18.5. Wykonawca, który realizował zamówienie obejmujące zakres szerszy niż przedmiot zamówienia określony w wymaganiach, powinien podać tylko wartość części zamówienia odpowiadającej przedmiotowi zamówienia.18.6. Wykonawca, który powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, które wykonywał wspólnie z innymi Wykonawcami w wykazie robót budowlanych wskazuje tylko te roboty, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.18.7. W przypadku Wykonawców, którzy realizowali zamówienia za wynagrodzeniem wyrażonym w innych walutach niż złoty polski, Zamawiający przeliczy wartość tych zamówień po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu.18.8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawca może polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.18.9. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy, wraz z ofertą, składa zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polegaw odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.18.10. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.18.11. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub2) wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.18.12. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu z zakresu sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: ˜W oparciu o postanowienia art. 125 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w niniejszej specyfikacji. Wykonawca składa oświadczenie w oryginale w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji przyjętą u Wykonawcy, określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy lub w innym dokumencie. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowiły wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: ˜Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:1) odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,2) polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 150 000 zł,3) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu wskazanych przez zamawiającego (załącznik nr 17 do SWZ),4) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia (wykaz osób należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 18 do SWZ),5) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykaz robót budowlanych należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 19 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

˜Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

˜Dokumenty podmiotów zagranicznych.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 13.6 ppkt 1) składa informacje z odpowiednich rejestrów prowadzonych przez właściwy organ, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby wraz z ww. oświadczeniem przedstawia także oświadczenie dotyczące podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca (wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SWZ) potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

˜W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum), Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu i w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

˜1. Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.2. Umowa może zostać zmieniona w przypadkach i na zasadach określonych w art. 454, 455 oraz 456 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności przedstawionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:1) konieczności wprowadzenia przez Zamawiającego zmian w dokumentacjach projektowych lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,2) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,3) konieczności zmiany materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacjach projektowych lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, w sytuacji ich niedostępności na rynku spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów bądź urządzeń,4) zmiany zakresu części zamówienia, których wykonanie zostanie powierzone Podwykonawcom – pod warunkiem, że zmiany te nie dotyczą tych części zamówienia, co do których Zamawiający w SWZ zastrzegł obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę,5) wprowadzenia nowego Podwykonawcy,6) zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu – pod warunkiem, że Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,7) zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy – terminy te mogą ulec przedłużeniu ze względu na wystąpienie okoliczności niezależnych od Wykonawcy:a) konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,b) wystąpienia robót zamiennych wpływających na zmianę terminu wykonania umowy,c) wystąpienia robót dodatkowych, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp wpływających na zmianę terminu wykonania umowy,9) zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy z powodu ustawowej zmiany stawki podatku VAT – o kwotę wynikającą ze zmienionych stawek podatku VAT obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego,10) wystąpienia robót dodatkowych, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, wpływających na zmianę wynagrodzenia,11) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, oraz którego Strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności; za siłę wyższą, warunkująca zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; stan epidemii, 12) zmiany inspektora nadzoru inwestorskiego,13) wystąpienia robót zamiennych, których potrzeba wykonania wynikła z okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy, jeżeli wprowadzenie robót zamiennych jest konieczne do prawidłowego wykonania umowy z przyczyn technologicznych lub zmian rozwiązań materiałowo – konstrukcyjnych oraz nie powoduje rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wynikającego z treści oferty. Wprowadzenie robót zamiennych nie może powodować zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-30 07:30

8.2.) Miejsce składania ofert: ˜Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-30 08:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

2021-06-14 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę zadaszenie ogniska wraz z miejscem biesiadnym - Międzybrodzie Bialskie
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania16-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę zadaszenie ogniska wraz z miejscem biesiadnym. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI