Robota budowlana - rozbudowa z nadbudową budynku administracyjno – biurowego Śląskiego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Robota budowlana - rozbudowa z nadbudową budynku administracyjno – biurowego Śląskiego OW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKatowice
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoPodmiot prawa publicznego
  • Termin składania wniosków2021-01-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyNarodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki
  • Data publikacji ogłoszenia2020-12-31
  • Numer ogłoszenia772336-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 772336-N-2020 z dnia 31.12.2020 r.

Narodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki: Robota budowlana - rozbudowa z nadbudową budynku administracyjno – biurowego Śląskiego OW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Narodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki, krajowy numer identyfikacyjny 15447382000300, ul. ul. Kossutha  13 , 40-844  Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. (032) 7351547, 7351637, e-mail inwestycje@nfz-katowice.pl, faks 327 351 636.
Adres strony internetowej (URL): www.nfz-katowice.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://www.nfz-katowice.pl/index.php/o-nas/zamowienia-publiczne/przetargi

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://www.nfz-katowice.pl/index.php/o-nas/zamowienia-publiczne/przetargi

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pisemnej
Adres:
Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, pokój 208A. W związku z ogłoszonym stanem epidemii zob. pkt XI ppkt 1a SIWZ

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Robota budowlana - rozbudowa z nadbudową budynku administracyjno – biurowego Śląskiego OW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13
Numer referencyjny: 15/pn/2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana – rozbudowa z nadbudową budynku administracyjno- biurowego Śląskiego OW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13 oraz budowa przekładki sieci elektroenergetycznej średniego napięcia poza obszar kolizji w związku z planowaną rozbudową istniejącego budynku administracyjno-biurowego Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Katowicach, zgodnie z zasadami określonymi w SIWZ, w tym zgodnie z zasadami i warunkami opisanymi we wzorze umowy. Na opis przedmiotu zamówienia składa się: 1) formularz opis przedmiotu zamówienia; 2) dokumentacja projektowa autorstwa Pracowni Projektowo-Wdrożeniowej SABUD; 3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (w skrócie: STWiOR); 4) decyzja Prezydenta Miasta Katowice nr RBDEC-1230/2020 z dnia 02.09.2020 r. – zatwierdzenie projektu budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę. 5) decyzja Prezydenta Miasta Katowice nr RBDEC-1286/2020 z dnia 10.09.2020 r. – zatwierdzenie projektu budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę. Uwaga! Uszczegółowienie i konkretyzację dokumentacji projektowej stanowią wzór umowy oraz formularz opis przedmiotu zamówienia. W razie wątpliwości Wykonawca związany jest treścią wzoru umowy oraz formularza opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca winien niezwłocznie zgłosić Zamawiającemu w trybie art. 38 pzp wszelkie wątpliwości odnoszące się do opisu przedmiotu zamówienia, w tym do dokumentacji projektowej, w szczególności wszelkie dostrzeżone błędy, wewnętrzne sprzeczności, niezgodności, czy niekonsekwencje. Opis przedmiotu zamówienia określa standardy jakościowe, o których mowa w art.91 ust.2a pzp. 2. Realizacja zamówienia będzie przebiegała na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Wzór umowy przewiduje i określa warunki ewentualnej zmiany treści umowy. SIWZ we wzorze umowy określa także w szczególności: a) wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu, b) informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które, z uwagi na wartość tych dostaw lub usług, nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu.Wzór umowy określa zasady zawierania umów o podwykonawstwo zarówno w przedmiocie robót budowlanych, jak i w przedmiocie dostaw i usług. Obowiązek przedkładania umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy (tj. 0,5% wynagrodzenia umowy - ceny oferty), a także umów, których przedmiot nie obejmuje wykonania robót konstrukcyjno-budowlanych. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000,00 złotych (brutto). 3. Rozwiązania równoważne - aart.30 ust.4 i ust.5 pzp - patrz pkt III SIWZ. 4. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - art. 29 ust 3a pzp oraz sposób dokumentowania - patrz pkt III SIWZ. 5. Wykonawca winien udzielić na przedmiot zamówienia 60-miesięcznej gwarancji oraz rękojmi za wady przedmiotu umowy, tj. na wykonane roboty budowlane, w tym na wykonane instalacje oraz zastosowane materiały i urządzenia, a także na pozostałe elementy zamówienia, które można objąć gwarancją lub rękojmią za wady, na warunkach określonych w niniejszej umowie. Bieg okresu gwarancji i rękojmi za wady rozpoczyna się od dnia podpisania protokołu odbioru robót budowlanych, kończy zaś wraz z upływem 60 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego. Uwaga! Warunki gwarancji opisane w dokumentach gwarancyjnych nie mogą być sprzeczne z warunkami gwarancji wynikającymi ze wzoru umowy. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, Strony związane będą postanowieniami umowy. Warunki (w tym okres) gwarancji opisane w dokumentach gwarancyjnych mogą być korzystniejsze od określonych we wzorze umowy. 6. Robota budowlana będąca przedmiotem niniejszego postępowania stanowi część zamówienia na wszystkie roboty budowlane Śląskiego OW NFZ w roku 2020 (zamówienie udzielane w częściach).

II.5) Główny kod CPV: 45310000-3
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45311100-1
31524000-5
31524100-6
45210000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
310

II.9) Informacje dodatkowe: --- Wykonawca zobowiązuje się wykonać cały przedmiot umowy w terminie do 310 dni licząc od dnia przekazania Wykonawcy front robót, zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień umowy. --- W terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym uwzględniono termin 30 dni na dokonanie odbioru administracyjnego (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie obiektu). --- Zamawiający przekaże Wykonawcy front robót w terminie do 3 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy. Przekazanie frontu robót winno zostać potwierdzone przez Strony Protokołem przekazania frontu robót. --- Wykonanie całego przedmiotu umowy zostanie potwierdzone Protokołem końcowym. --- Protokół końcowy zostanie podpisany niezwłocznie po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Wykonawca zobowiązuje się wykonać całość robót budowlanych, zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym, zwanym dalej również „Harmonogramem”, w terminie do 280 dni licząc od dnia przekazania Wykonawcy front robót, co zostanie potwierdzone Protokołem odbioru robót budowlanych. --- Kwestię terminów i zasad wykonania zamówienia szczegółowo opisuje wzór umowy.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Art. 22 ust.1b pkt 2 pzp - warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej. Wykonawca winien wykazać posiadanie środków finansowych w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 złotych lub zdolności kredytowej na poziomie nie mniejszym niż 1 000 000,00 złotych, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca winien wykazać za pomocą opłaconej polisy, a w przypadku jej braku za pomocą innego dokumentu, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia (roboty budowlane), na kwotę nie niższą niż 1 000 000,00 złotych.W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu ww. warunku (patrz pkt VI pkt 1 ppkt 1 SIWZ), a na wezwanie Zamawiającego dokument, o którym mowa w pkt VI pkt 3 lit.a-c SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Art. 22 ust.1b pkt 3 pzp - warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Zdolność techniczna i zawodowaWykonawca winien wykazać co najmniej jedną (1) robotę budowlaną wykonaną w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem jej rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Przez wykonaną robotę budowlaną należy rozumieć robotę polegającą na wybudowaniu (wzniesieniu) nowego wielokondygnacyjnego (co najmniej 2 kondygnacje) obiektu o powierzchni całkowitej co najmniej 1000 m2, należącego do jednej z następujących grup Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych: 12.20 – budynki biurowe, 11.30 – budynki zbiorowego zamieszkania, 11.22 – budynki wielomieszkaniowe, wyposażonego w następujące instalacje: a) wykrywania i sygnalizacji pożaru, monitoringu; b) sygnalizacji włamania; c) teletechniczną i komputerową; d) wewnętrzne instalacje elektryczne oraz zasilanie budynku w energię elektryczną;f) wentylacji mechanicznej i klimatyzacji; g) c.o. i c.w.u.; h) sanitarną i kanalizacji. Podając w formularzu wykaz robót budowlanych wartość brutto Wykonawca wpisuje wartość brutto w złotych za wykonanie całej wykazanej roboty budowlanej spełniającej opisane w SIWZ wymogi. Podając w formularzu wykaz robót budowlanych datę wykonania Wykonawca wskazuje dzień, miesiąc i rok (np. 30.10.2020 r.) wykonania (zakończenia) wykazanej roboty budowlanej. Robota wykonana to taka, której realizacja została zakończona. Podając w formularzu wykaz robót budowlanych miejsce wykonania Wykonawca podaje adres miejsca wykonania wykazanej roboty budowlanej. Wykonanie roboty budowlanej (co najmniej 1) wykazanej w formularzu wykaz robót budowlanych, winno zostać potwierdzone stosownym dokumentem. Dokument winien potwierdzać, że wykazana robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i że została prawidłowo ukończona. Oprócz oświadczenia o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, na potwierdzenie opisanego warunku Wykonawca przedłoży formularz wykaz robót budowlanych oraz dokument/y potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (patrz: pkt VI pkt 3 lit. d i e SIWZ).Osoby zdolne do wykonania zamówienia.Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia winny posiadać wymagane uprawnienia w zakresie, w jakim ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, odpowiednio do charakteru robót budowlanych będących przedmiotem niniejszego zamówienia. 1) Wykonawca winien dysponować 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. mogącą wykonywać samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (wydane przez podmiot uprawniony przepisami prawa do wydawania ww. uprawnień) do kierowania robotami budowlanymi, która to osoba będzie pełnić w przedmiotowym zamówieniu funkcję kierownika budowy w zakresie zadania „rozbudowa z nadbudową budynku administracyjno-biurowego Śląskiego OW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13”. Osoba ta winna być czynna zawodowo i posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w sposób ciągły.2) Wykonawca winien dysponować 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. mogącą wykonywać samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (wydane przez podmiot uprawniony przepisami prawa do wydawania ww. uprawnień) do kierowania robotami budowlanymi, która to osoba będzie pełnić w zakresie zadania „budowa-przekładka sieci elektroenergetycznej średniego napięcia poza obszar kolizji w związku z planowaną rozbudową istniejącego budynku administracyjno-biurowego Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Katowicach” funkcję kierownika budowy oraz funkcję kierownika robót w pozostałym zakresie realizacji umowy. Osoba ta winna być czynna zawodowo i posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy w sposób ciągły. 3) co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych (wydane przez podmiot uprawniony przepisami prawa do wydawania ww. uprawnień). Osoba te winna być czynna zawodowo i posiadać co najmniej 12-miesięczne doświadczenie w pełnieniu ww. samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w zakresie wymaganych uprawnień w sposób ciągły. Osoba ta będzie pełnić w przedmiotowym zamówieniu funkcję kierownika robót.Wykonawca w zakresie ppkt 1), ppkt 2) oraz ppkt 3) poda (w formularzu wykaz osób): imię i nazwisko, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, a także zakres czynności wykonywanych przez osobę z danymi uprawnieniami oraz informację o podstawie dysponowania daną osobą (np. umowa o pracę, umowa zlecenia etc.). Oprócz oświadczenia o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, na potwierdzenie opisanego warunku Wykonawca przedłoży dokument (formularz wykaz osób) oraz oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia – formularz oferty (patrz: pkt VI pkt 3 lit. f SIWZ). Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza winien najpóźniej w dniu zawarcia umowy przedstawić Zamawiającemu kopię dokumentów potwierdzających posiadanie przez wykazane osoby uprawnień, o których mowa powyżej w ppkt 1), ppkt 2) oraz ppkt 3). Zamawiający dopuszcza na etapie umowy możliwość zmiany osób podanych w wykazie przy spełnieniu przez nowe osoby warunków opisanych powyżej. W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej (posiadania wymaganego doświadczenia), a opisanego powyżej, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu ww. warunku (patrz pkt VI pkt 1 ppkt 1 SIWZ), a na wezwanie Zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt VI pkt 3 lit.e SIWZ. Uwaga! •Podając w formularzu wykaz robót budowlanych rodzaj roboty budowlanej, Wykonawca wskazuje przedmiot roboty budowlanej zgodny ze zdefiniowanym powyżej. •Podając w formularzu wykaz robót budowlanych wartość, Wykonawca wpisuje kwotę brutto w złotych za wykonaną robotę budowlaną. •Podając w formularzu wykaz robót budowlanych datę wykonania, Wykonawca wskazuje dzień, miesiąc i rok wykonania (zakończenia) roboty budowlanej. •Podając w formularzu wykaz robót budowlanych miejsce wykonania, Wykonawca wskazuje adres wykonania roboty budowlanej. •Podając w formularzu wykaz robót budowlanych podmiot, na rzecz którego robota została wykonana, Wykonawca podaje nazwę lub firmę oraz adres lub siedzibę tego podmiotu. •Jeżeli zakres przedmiotowy wykazywanych przez Wykonawcę zamówień byłby szerszy (np. obejmowałby inny rodzaj zamówienia bądź inne roboty budowlane), Wykonawca winien wyodrębnić i podać dane dotyczące jedynie wykonanej roboty budowlanej zdefiniowanej powyżej. W przypadku podawania wartości Wykonawca winien wpisać zarówno kwotę stanowiącą wartość całego zamówienia, jak i wartość samej roboty budowlanej zdefiniowanej powyżej. • Wykonanie każdej wykazanej roboty budowlanej (przynajmniej 1) musi zostać poświadczone dowodem. Wykonawca przedstawia zatem wykaz robót budowlanych z załączeniem dowodów określających, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, że roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.Przed udzieleniem zamówienia Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów: a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert (por. pkt V.1 ppkt 2 lit.a SIWZ); b) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową podmiotu, na którego sytuacji finansowej Wykonawca polega, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert (jeżeli Wykonawca polega na sytuacji finansowej innego podmiotu/podmiotów). c) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego (por. pkt V.1 ppkt 2 lit.a SIWZ); »Jeżeli Wykonawca polega na sytuacji ekonomicznej innego podmiotu/ów, przedstawia ww. dokument potwierdzający, że podmiot, na którego sytuacji ekonomicznej Wykonawca polega jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. » Jeżeli Wykonawca polega na sytuacji finansowej innego podmiotu/ów, przedstawia ww. dokument w odniesieniu do tego podmiotu. »Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentu dotyczącego sytuacji finansowej wymaganego przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu (art.26 ust. 2c pzp). d) wykaz robót budowlanych (formularz wykaz robót budowlanych) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (roboty budowlane zgodne z wymogami opisanymi w pkt V.1 ppkt 2 lit.b SIWZ), z załączeniem e) dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. f) wykaz osób (formularz), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia z podaniem imienia i nazwiska wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (patrz: pkt V.1 ppkt 2 lit. b SIWZ). 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców: 1) oświadczenie, o którym mowa w pkt VI pkt 1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie to winno potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; 2) oświadczenie, o którym mowa w pkt VI pkt 2 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 3) dokument, o którym mowa w pkt VI pkt 3 lit.a lub odpowiednio lit.b winien potwierdzić spełnianie warunku opisanego w pkt V pkt 1 ppkt 2 lit.a SIWZ wspólnie przez Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia (jako suma posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej), co oznacza, iż warunek może spełnić jeden z Wykonawców, łącznie dwóch lub kilku z nich albo łącznie wszyscy Wykonawcy; 4) dokument, o którym mowa w pkt VI pkt 3 lit.f winien potwierdzić spełnianie warunku opisanego w pkt V pkt 1 ppkt 2 lit.b SIWZ (osoby zdolne do wykonania zamówienia) wspólnie przez Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, co oznacza, iż warunek może spełnić jeden z Wykonawców, łącznie dwóch lub kilku z nich albo łącznie wszyscy Wykonawcy; 5) dokumenty, o których mowa w pkt VI pkt 3 lit.c , lit.d lub lit. e SIWZ, winny potwierdzić spełnianie warunku opisanego w pkt V pkt 1 ppkt 2 lit.b SIWZ samodzielnie przynajmniej przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Warunek ten winien spełnić samodzielnie przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzn. przynajmniej jeden z takich Wykonawców powinien posiadać wymagane doświadczenie (brak możliwości sumowania zdolności zawodowej - doświadczenia); 6) dokument, o którym mowa w pkt VI pkt 3 lit.c SIWZ, winien potwierdzić spełnianie warunku opisanego w pkt V pkt 1 ppkt 2 lit.a SIWZ samodzielnie przynajmniej przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Warunek ten winien spełnić samodzielnie przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzn. przynajmniej jeden z takich Wykonawców powinien posiadać wymagane ubezpieczenie OC.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
--- W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego (www.nfz-katowice.pl) informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 pzp, Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Por. art. 24 ust.11 pzp oraz §5 pkt 10 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów (…). Wzór oświadczenia - grupa kapitałowa stanowi załącznik do SIWZ.--- Kwestie dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie reguluje SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Na podstawie art. 45 ust.2 i ust.5 pzp Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 100.000,00 złotych (słownie: sto tysięcy 00/100 złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej: BGK o/Katowice Nr 97 11301091 0003 9003 7420 0002. Na potrzeby przelewów międzynarodowych podaje się: SWIFT, tj.: „GOSKPLPW” oraz adres banku: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Katowicach, ul. Podchorążych 1, 40-043 Katowice. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Wykonawca obowiązany jest złożyć dokument – wadium w kasie Śląskiego OW NFZ w Katowicach, ul. Kossutha 13, IV piętro, pokój nr 410. Treść takiego dokumentu nie może warunkować wypłacenia kwoty wadium Zamawiającemu od badania zasadności żądania wypłaty przez wystawcę dokumentu. Dokument w swej treści winien uwzględniać postanowienia art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 pzp. Dokument swoją ważnością musi obejmować okres odpowiadający terminowi związania ofertą (30 dni). Bieg tego terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 85 ust. 5 pzp). Pierwszym dniem związania ofertą będzie zatem dzień, w którym upływa termin składania ofert. Wadium winno mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny. 5. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 3 pzp).Przez wniesienie wadium rozumie się złożenie dokumentu w kasie Śląskiego OW NFZ, bądź wpływ środków pieniężnych na podany wyżej rachunek bankowy, przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt XI ppkt 1 SIWZ. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 46 pzp. 6. Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy (art. 89 ust. 1 pkt 7b pzp).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 100,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
I. 1. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany podwykonawcy, zrezygnować z podwykonawcy bądź wprowadzić podwykonawcę w zakresie nieprzewidzianym w ofercie Wykonawcy złożonej w zamówieniu nr 15/pn/2020. 2. Zmiana podwykonawcy, rezygnacja z podwykonawcy, odsunięcie podwykonawcy bądź wprowadzenie podwykonawstwa w zakresie nieprzewidzianym w ofercie Wykonawcy złożonej w zamówieniu nr 15/pn/2020, winno nastąpić w drodze pisemnego aneksu do umowy. 3. W związku z tym, iż robota budowlana objęta przedmiotem umowy będzie wykonywana w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie roboty budowlanej. Wykonawca zobowiązuje się zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji umowy, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację roboty budowlanej (jeżeli dotyczy). 4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust.1 pzp, w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu (warunku dot. zdolności zawodowej - posiadanie wymaganego doświadczenia), Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunek w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. II. 1. Wykonawca zobowiązuje się realizować umowę zgodnie z Harmonogramem. Harmonogram stanowi element załącznika nr 1 do umowy. Harmonogram stanowi podstawowy dokument służący do rozliczania wykonanych robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym. Harmonogram ma charakter roboczy. Na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy Harmonogram będzie mógł być zmieniany. Wszelkie zmiany w Harmonogramie, o których mowa w niniejszej umowie, będą wprowadzane w drodze wzajemnych uzgodnień Stron. 2. Odbiory robót budowlanych będą następowały częściami, zgodnie z Harmonogramem. Co do zasady odbiory i rozliczenia dotyczyć będą zakończonego elementu robót, rozumianego jako odrębna pozycja Harmonogramu, dla którego w Harmonogramie przewidziano odrębną płatność. Jakiekolwiek odstępstwo Wykonawcy od obowiązującego Harmonogramu pozostaje ryzykiem Wykonawcy. III. 1. Umowa niniejsza będzie mogła ulec zmianie w zakresie terminu wykonania umowy w przypadku wystąpienia następujących przeszkód w jej realizacji: a) w przypadku zaistnienia okoliczności siły wyższej w rozumieniu przyjętym w doktrynie i orzecznictwie (zdarzenie zewnętrzne, niemożność jego przewidzenia, niemożność zapobieżenia jego skutkom), takich jak w szczególności wojna, katastrofalne działania przyrody, zamieszki uliczne, jeżeli uniemożliwia to wykonywanie robót budowlanych; b) w przypadku stanu epidemii bądź zagrożenia epidemicznego, jeżeli uniemożliwia to wykonanie robót budowlanych; c) w przypadku zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego spowodowanych warunkami organizacyjnymi, finansowymi bądź innymi okolicznościami, przez które należy rozumieć sytuacje związane z koniecznością uzyskania dodatkowych decyzji, pozwoleń, uzgodnień etc., jeżeli uniemożliwia to wykonywanie robót budowlanych, W przypadkach, o których mowa w § 4 ust. 1 lit. a lub b umowy, o zaistniałych okolicznościach oraz ich wpływie na wykonanie umowy Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Zamawiającego na piśmie oraz uzyskać pisemne stanowisko (zgodę) Zamawiającego co do kwalifikacji zdarzenia, na jakie powołuje się Wykonawca, oraz jej wpływu na możliwość prowadzenia robót. W przypadku, o którym mowa w 4 ust.1 lit. c umowy, o zaistniałych okolicznościach oraz ich wpływie na wykonanie umowy Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Wykonawcę na piśmie; d) w przypadku zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego spowodowanych warunkami organizacyjnymi lub innymi okolicznościami, przez które należy rozumieć w szczególności sytuacje wynikające z wad dokumentacji, w oparciu o którą realizowana jest umowa, a także sytuacje związane z koniecznością uzyskania dodatkowych decyzji, pozwoleń, uzgodnień etc., jeżeli uniemożliwia to wykonywanie robót; e) gdy wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych bądź robót zamiennych, jeżeli wstrzymują one lub opóźniają realizację przedmiotu umowy; f) w przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi w budynku inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji. 2. W sytuacji zaistnienia którejkolwiek z wyżej wskazanych okoliczności (§ 4 ust. 1 lit. a, b, c, d, e lub f umowy), termin wykonania robót budowlanych zostanie zawieszony na okres niezbędny do usunięcia lub ustąpienia przeszkody w wykonywaniu robót. Od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu usunięcia lub ustąpienia przeszkody bieg terminu realizacji robót budowlanych będzie kontynuowany. 3. Zawieszenie terminu realizacji robót budowlanych będzie wymagało pisemnego potwierdzenia przez Zamawiającego na protokole zawieszenia określającym w szczególności datę rozpoczęcia okresu zawieszenia, podpisanym przez Zamawiającego oraz Wykonawcę w dniu wystąpienia jednej ze wskazanych w § 4 ust. 1 umowy okoliczności. 4. Fakt usunięcia lub ustąpienia przeszkody również zostanie potwierdzony przez Strony stosownym protokołem. Po usunięciu lub ustąpieniu przeszkody, Strony niniejszej umowy sporządzą pisemny aneks do umowy wskazujący okres trwania zawieszenia realizacji robót budowlanych wskazując termin pozostały do zakończenia robót oraz sposób i wysokość wynagrodzenia dla Wykonawcy za wykonywane w okresie zawieszenia czynności zabezpieczające. Wykonawcy przysługiwało będzie wynagrodzenie za faktyczną ilość dni wykonywania czynności zabezpieczających. Cena za czynności zabezpieczające zostanie obliczona w oparciu o cenę jednostkową wskazaną w § 7 ust. 1 lit. b umowy. Sposób rozliczeń z tego tytułu zostanie uregulowany stosownie do postanowień § 8 ust. 2 umowy.Ponadto w opisanej sytuacji Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania płatności częściowej za realizację przedmiotu umowy pomimo nie osiągnięcia stanu upoważniającego do odbioru danego elementu robót wyszczególnionego w Harmonogramie. 5. Wystąpienie którejkolwiek z przesłanek wskazanych w ust. 1 nie musi oznaczać zawieszenia terminu realizacji robót budowlanych jako całości; przeszkoda może dotyczyć realizacji pojedynczej pozycji lub niektórych pozycji szczegółowego kosztorysu ofertowego, bądź ich części, co nie wyklucza prowadzenia robót budowlanych w innym zakresie. Niezależnie od zakresu zawieszenia, zapisy § 4 ust. 1-4 umowy znajdą odpowiednie zastosowanie. Za zabezpieczenie budowy, w okresie zawieszenia jej wykonywania Wykonawcy przysługiwało będzie wynagrodzenie za faktyczną ilość dni wykonywania czynności zabezpieczających. Warunki finansowe i sposób rozliczeń z tego tytułu określony został w § 7 ust. 1 lit c oraz § 8 ust. 2 umowy. 6. Zarówno w okresie wykonywania umowy, jak i w okresie zawieszenia jej wykonywania Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć budowę przed kradzieżą, włamaniem, bądź innymi negatywnymi skutkami pozostawienia budowy bez opieki, przed zalaniem wodami gruntowymi, opadowymi oraz innymi wpływami atmosferycznymi, np. przed przemarzaniem. 7. W sytuacji konieczności kontynuowania zabezpieczania budowy po dniu dokonania odbioru końcowego robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania czynności zabezpieczających, o których mowa w § 4 ust. 6 umowy, lecz nie dłużej niż przez okres 60 dni od daty dokonania odbioru końcowego robót budowlanych. Wykonawcy przysługuje z tego tytułu wynagrodzenie za faktyczną ilość dni wykonywania czynności zabezpieczających. Warunki finansowe i sposób rozliczeń z tego tytułu określony został w § 7 ust.1 lit. b i § 8 ust. 2 umowy. 8. W terminie do 3 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym organizację placu budowy oraz wskaże zaplecze budowy. Koszty zorganizowania placu i zaplecza budowy ponosi Wykonawca. Miejsce oraz organizacja zaplecza budowy winno zostać uzgodnione z Zamawiającym. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo udziału we wszystkich odbiorach robót budowlanych realizowanych na podstawie zaakceptowanych przez Zamawiającego umów o podwykonawstwo na roboty budowlane, przez podwykonawców lub dalszych podwykonawców oraz do zgłaszania uwag i zastrzeżeń w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, a także, w konsekwencji do wstrzymania odbioru takich robót. Wykonawca lub odpowiednio podwykonawca zobowiązuje się informować Zamawiającego skutecznie o planowanych terminach odbioru robót budowlanych realizowanych przez podwykonawców lub odpowiednio dalszych podwykonawców, z takim wyprzedzeniem, aby umożliwić Zamawiającemu faktyczny udział w odbiorach. 10. Protokoły, o których mowa w niniejszej umowie, zobowiązuje się przygotować Zamawiający. 11. Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca lub podwykonawca (w zależności od tego, czy dana osoba zatrudniona jest przez Wykonawcę, czy podwykonawcę) przedłoży Zamawiającemu (jednej z osób wskazanych w §5 ust.2 umowy) oświadczenie, iż osoby wykonujące w ramach niniejszego zamówienia (umowy) czynności, co do których przedmiotowa umowa wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu kodeksu pracy w całym okresie realizacji umowy. Oświadczenie (kompletne oświadczenie) winno zawierać również imię i nazwisko osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem wykonywanych przez daną osobę czynności, rodzaju umowy o pracę, dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania weryfikacji ww. oświadczenia pod kątem wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy, jak i pod kątem możliwości realizacji umowy z udziałem osób w liczbie wynikającej z wykazu. Niezłożenie kompletnego oświadczenia we wskazanym wyżej terminie przez Wykonawcę (lub podwykonawcę) uprawnia Zamawiającego do skorzystania z prawa do rozwiązania umowy oraz do naliczenia Wykonawcy kary umownej w wysokości 5% wynagrodzenia brutto umowy (§7 ust.1), jeżeli Wykonawca (lub podwykonawca) pomimo wyznaczenia dodatkowego terminu, nie złożył wymaganego kompletnego oświadczenia. Przez czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu kodeksu pracy, rozumie się wszystkie czynności fizyczne w ramach robót ogólnobudowlanych i instalacyjno - elektrycznych opisanych w dokumentacji projektowej, w tym w przedmiarze robót, oraz w STWiOR, wykonywane bezpośrednio przez pracowników fizycznych uczestniczących po stronie Wykonawcy lub podwykonawcy w procesie wykonywania robót budowlanych oraz usług objętych przedmiotem zamówienia, z wyłączeniem czynności polegających na dostawie oraz transporcie (kierowcy). Powyższy wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu kodeksu pracy nie dotyczy czynności wykonywanych przez kierownika budowy (tj. w ramach uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych), kierownika robót bądź inne osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane, w tym przez osobę z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, a także nie obejmuje przypadków wykonywania świadczenia osobiście przez przedsiębiorcę prowadzącego 1-osobową działalność gospodarczą. 12. Wymóg zatrudniania na podstawie umowy o pracę, o którym mowa w art. 29 ust.3a ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczy czynności wykonywanych w ramach przedmiotu niniejszej umowy na roboty budowlane, nie zaś w okresie gwarancji i rękojmi za wady.13. Zamawiający zastrzega sobie następujące uprawnienia w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (lub podwykonawcę) wymagań, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy Prawo zamówień publicznych, dokumentowanych za pomocą oświadczenia wymaganego na podstawie §4 ust.13: a) możliwość żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika; b) możliwość żądania innych dokumentów, np. dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek) w postaci zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń; - zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika; c) możliwość zwrócenia się do Państwowej Inspekcji Pracy (PIP) o przeprowadzenie kontroli w przypadku powzięcia wątpliwości co do sposobu zatrudnienia. Wskazane pod lit. a i b dokumenty Wykonawca przedłoży Zamawiającemu na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji umowy czynności, co do których przedmiotowa SIWZ wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 15. Z uwagi na finansowanie niniejszej umowy ze środków inwestycyjnych roku 2021, Zamawiający zastrzega, iż: a) w sytuacji niezakończenia realizacji umowy do dnia 20.01.2022 r. z powodu niedotrzymania terminu realizacji umowy przez Wykonawcę, Zamawiający może skorzystać z prawa do rozwiązania umowy z zachowaniem zasad określonych w §12 ust.8 umowy oraz do naliczenia Wykonawcy kary umownej w wysokości 5% wynagrodzenia całkowitego umowy określonego w §7 ust.1 umowy. b) w sytuacji niezakończenia realizacji umowy do dnia 20.01.2022 r. z powodu innego niż wskazany pod lit. a, a także, jeżeli w przypadku, o którym mowa pod lit. a, Zamawiający nie skorzysta z prawa do rozwiązania umowy, Zamawiający dokona inwentaryzacji robót oraz oceny ich zaawansowania według stanu na dzień 20.01.2022 r. w oparciu o załącznik nr 2 do umowy. Stosownie do powyższego Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za faktycznie wykonany zakres umowy, nie więcej jednak niż 80% kwoty wynagrodzenia całkowitego umowy, nawet w przypadku, gdyby wartość wykonanych na dzień 20.01.2022 r. prac przekroczyła poziom procentowy wskazany w zdaniu poprzednim. Podstawą zapłaty, obok prawidłowej faktury VAT wystawionej i dostarczonej przez Wykonawcę Zamawiającemu nie później niż w dniu 25.01.2022 r. będzie kosztorys powykonawczy wedle stanu na dzień 20.01.2022 r., a także protokół zawieszenia robót. Powyższe nie narusza konsekwencji niedotrzymania ww. terminu, wskazanych w §8 ust. 13 umowy. Do odbioru robót, zasad wystawiania faktur oraz zapłaty wynagrodzenia stosuje się odpowiednio postanowienia §7-8 umowy. IV 1.W przypadku ustawowego zwiększenia stawki podatku VAT w okresie realizacji niniejszej umowy, ceny netto ujęte w niniejszej umowie, winny zostać odpowiednio obniżone przez Wykonawcę, tak, aby po uwzględnieniu wyższej stawki podatku VAT wprowadzonej na skutek zmiany, w sumie wysokość wynagrodzenia całkowitego umowy nie przekroczyła ceny oferty złożonej przez Wykonawcę w zamówieniu nr 15/pn/2020. W przypadku ustawowego zmniejszenia stawki podatku VAT w okresie realizacji umowy, do cen netto, o których mowa w niniejszej umowie, zostanie doliczony podatek VAT w wysokości obowiązującej na skutek zmniejszenia stawki. Zmiana stawki podatku VAT wraz z jej konsekwencjami zostanie wprowadzona do umowy w formie pisemnej, w drodze aneksu do umowy, ze wskazaniem dnia wejścia w życie zmiany stawki podatku VAT. 2. W przypadku uchylenia któregokolwiek z pozwoleń na budowę, o których mowa w treści niniejszej umowy, Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Z tytułu odstąpienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego, za wyjątkiem roszczenia o wypłatę wynagrodzenia za wszystkie roboty wykonane przez Wykonawcę do dnia otrzymania pisemnego zawiadomienia o odstąpieniu od umowy oraz za materiały już zakupione, złożone na budowie do dnia otrzymania pisemnego zawiadomienia o odstąpieniu od umowy i potwierdzone przez inspektora nadzoru, a nie wykorzystane przy realizacji przedmiotowej inwestycji, których Wykonawca nie będzie w stanie wykorzystać przy realizacji własnych inwestycji. Odstąpienie winno nastąpić z zachowaniem zasad określonych w § 12 ust. 11 umowy. V W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana formy zabezpieczenia musi zostać dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszania jego wysokości. O zamiarze dokonania zmiany formy zabezpieczenia Wykonawca obowiązany jest poinformować Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana formy zabezpieczenia zostanie wprowadzona i potwierdzona stosownym aneksem do umowy. --- Każdorazowa zmiana postanowień umowy wymagać będzie formy pisemnej pod rygorem nieważności, z uwzględnieniem wyjątków przewidzianych w umowie.—Wzór umowy określa również okoliczności uprawniające Zamawiającego do rozwiązana umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 15.01.2021, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
— Kwestie dotyczące klauzuli RODO reguluje SIWZ.— Zamawiający informuje, iż z uwagi na ogłoszony stan epidemii na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U.2020, poz.491 ze zm.) oraz wprowadzone w związku z tym obostrzenia, korespondencja przychodząca do Śląskiego OW NFZ przed zarejestrowaniem poddawana jest 24-godzinnej kwarantannie. Wykonawca proszony jest o uwzględnienie niniejszego przy składaniu ofert.--- Jednocześnie Zamawiający informuje iż wprowadzenie szczególnej procedury postępowania z korespondencją wpływającą w formie papierowej, która została zastosowana przez OW NFZ w Katowicach nie wpływa w żaden sposób na termin złożenia ofert przez Wykonawców. — W związku z ogłoszonym stanem epidemii na obszarze RP (Dz.U. z 2020 r. poz. 491 ze zm.), transmisja z otwarcia ofert będzie dostępna na oficjalnym kanale Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, pod adresem: https://www.youtube.com/channel/UCZbvmyIemjT-wkcA5Yj_57w
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję podwykonawcy do wykonania przyłączy elektrycznych zew - Chorzów
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukuję firmy podwykonawczej do wykonania przyłączy elektrycznych zew. Prace na terenie Aglomeracji Śląskiej. Budynki użyteczności publicznej. Szczegóły do uzgodnienia po kontakcie mailowym.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI