Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa przyłączy elektroenergetycznych SN 15,0 kV i nN 0,4 kV wraz z kompensacją mocy biernej od budynku „V” do budynków „H” i „K” Politechniki Rzeszowskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA RZESZOWSKA IM.IGNACEGO ŁUKASIEWICZA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Powstańców Warszawy 12
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-959
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dorzech@prz.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.prz.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa przyłączy elektroenergetycznych SN 15,0 kV i nN 0,4 kV wraz z kompensacją mocy biernej od budynku „V” do budynków „H” i „K” Politechniki Rzeszowskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d43610ce-80b9-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00014898
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009918/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Projekt i wykonanie nowego zasilania energetycznego do budynków H i K (SN) i kompensacja mocy biernej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl.2. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.3. Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: ”Budowa przyłączy elektroenergetycznych SN 15,0 kV i nN 0,4 kV wraz z kompensacją mocy biernej od budynku „V” do budynków „H” i „K” Politechniki Rzeszowskiej” – znak sprawy: NA/P/26/2021.4. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-propublico.pl oraz uznaje go za wiążący.5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie.6. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.7. Ilekroć w niniejszej SWZ jest mowa o:a) podpisie zaufanym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa art. 3 pkt 14a ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j Dz.U.2020 poz. 346);b) podpisie osobistym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa w art. z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j Dz.U.2020 poz. 332).8. Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:a) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie .pdf zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES;b) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES;c) do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego zaleca się stosowanie algorytmu SHA-2 (lub wyższego).9. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:a) stały dostęp do sieci Internet;b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.10. Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki o wielkości do 20 MB w formatach: .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml.11. Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:a) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie ”Data przesłania”;c) o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.12. W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośrednictwem Platformy (karta ”Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie.13. Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:1) obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego;2) obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane Wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego.2. Zamawiający informuje, że;1) udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie;2) udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia;3) w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;4) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;5) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania;6) w przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.Szczegółowe informacje zawarte w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NA/P/26/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje :1. Budowę linii kablowej SN pomiędzy rozdzielnią „Rektorat” znajdującą się w budynku „V” a rozdzielniami „Chemia 1” (bud. H) i „Chemia 2” (bud. K) oraz wymiana rozdzielni SN w stacjach trafo Chemia 1 i 22. Budowę linii kablowej WLZ SN pomiędzy rozdzielnicą w budynku K a transformatorem „Chemia 1” oraz rozdzielnicą w budynku „H” a transformatorem „Chemia 2”3. Demontaż istniejących rozdzielnic SN w budynku „K” i „H” oraz montaż nowych rozdzielnic SN (4 pola: 1x trafo i 3x liniowe)4. Budowę kabla nN pomiędzy rozdzielnią znajdującą się w budynku „Chemia-1” (bud. H) a rozdzielnią „Chemia-2” (bud. K)5. Remont pomieszczeń rozdzielni nN, rozdzielni SN oraz pomieszczeń transformatoraw budynkach „K” i „H”6. Fazowanie stacji ST-6 i ST-5 po niskim napięciu w budynku L-33,7. Montaż kompensacji mocy biernej,8. Wykonanie pomiarów rezystancji izolacji 2 odcinków istniejącego kabla 4xYAKY 150mm2 pomiędzy rozdzielniami nN w budynku „K” i „H”9. Obniżenie napięcia na zaczepach transformatora w ST-610. Wymiana transformatora olejowego na suchy żywiczny 630 KVA; 15,75/0,4kV; AL/AL; Dyn5; nap. zwarcia 6%; straty jałowe 1110W, cicha praca11. Remont pomieszczeń stacji SN i nN wraz z instalacjami elektrycznymi12. Wykonanie uziemień stacji: Chemia 1, Chemia 2, Rektorat13. Wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną.II. Charakterystyczne parametry i zakres robót budowlanychII.1. Opis stanu istniejącego:- Politechnika Rzeszowska w chwili obecnej przejęła stacje transformatorowe Chemia-1 i Chemia-2, które aktualnie są zasilane z sieci SN PGE Dystrybucja. Docelowe zasilanie stacji winno być wykonane z sieci SN Politechniki Rzeszowskiej ze stacji SN „Rektorat”.- Stacje Chemia-1 i Chemia-2 zasilają odpowiednio budynek H o mocy przyłączeniowej 350kW i budynek „K” o mocy przyłączeniowej 220kW. Dodatkowo służą jako zasilanie rezerwowe budynku „S” około 70 kW i budynku Preinkubatora około 70kW.- Rozdzielnie nN pomiędzy budynkami „H” i „K” połączone są bezpośrednio kablemYAKY 4x150mm2 i pośrednio przez budynek „S” kablem YAKY 4x240.- W sezonie wakacyjnym obciążenie maksymalne każdego z budynków wynosi około 110 kW 2II.2. Zakres robót obejmuje :1. Budowę linii kablowych SN :- relacji: stacja transformatorowa „REKTORAT” z pola 1.3 (sekcja nr I) do stacji Chemia 2 (kablem 3x XRUHAKXS 120mm2 15kV)- relacji : stacja transformatorowa „REKTORAT” z pola 2.3 (sekcja nr II) do stacji Chemia 1 (kablem 3x XRUHAKXS 120mm2 15kV)- relacji : stacja transformatorowa „Chemia 1” do stacji transformatorowa Chemia 2(kablem 3x XRUHAKXS 120mm2 15kV)2. Budowę linii kablowych nN : relacji rozdzielnia nN Chemia 1 – rozdzielnia nN Chemia 2(2 odcinki kablem YAKXs 4x240mm2);3. Wymianę linii kablowej SN – WLZ (bud. K i H) pomiędzy rozdzielnicą SN a transformatoremUWAGI:- Skrzyżowania z drogami i chodnikami przy budynku „V” oraz przy „S” należy wykonać przewiertem sterowanym.- Projektowane linie kablowe należy zabezpieczyć rurą ochronną o odpowiedniejwytrzymałości na wszystkich krzyżówkach lub zbliżeniach do innych sieci oraz przejściach pod drogami i chodnikami,- W pomieszczeniach rozdzielni SN należy zdemontować istniejące rozdzielnice SN oraz zamontować nowe rozdzielnice SN (4 pola: 1x trafo i 3x liniowe) w izolacji powietrznej.4. W pomieszczeniach rozdzielni SN ( budynek K i H ):a) naprawę (uzupełnienie) tynków,b) malowanie farbą akrylową (2 krotne),c) wyrównanie posadzki,d) ułożenie płytek gresowych,e) wymianę instalacji oświetlenia i opraw na LED,f) wymianę instalacji elektrycznej wraz z osprzętemg) montaż instalacji p.poż.,h) modernizację kanałów kablowych,i) wykonanie przepustów kablowych,5. W pomieszczeniach rozdzielni nN ( budynek K i H ):a) naprawę (uzupełnienie) tynków,b) malowanie farbą akrylową (2 krotne),c) wyrównanie posadzki,6. W pomieszczeniach transformatorów ( budynek K i H ):a) naprawę (uzupełnienie) tynków,b) malowanie farbą akrylową (2 krotne),c) wyrównanie posadzki,7. W budynku Rektoratu:a) wykonanie przepustów kablowych systemowych,b) ułożenie kabla SN w rurach PCV podwieszonych do stropu.8. W rozdzielniach nN (stacje transformatorowe Chemia 1 oraz Chemia 2) - wykonanie głównego pomiaru przy pomocy analizatorów z odczytem mocy czynnej, biernej indukcyjnej i pojemnościowej oraz komunikacją Ethernet i Modbas z modułem komunikacji RJ45;9. Dodatkowo:- Fazowanie stacji ST-6 i ST-5 po niskim napięciu w budynku L-33- Wykonanie w stacjach: Rektorat - sekcja 1 i 2 , ST-6 – sekcja 1 i 2, Hala Sportowa – sekcja 1 i 2,Chemia 1 – budynek H; kompensacji mocy biernej,- Dostawa sprzętu BHP do stacji transformatorowych Chemia 1, Chemia 2,- Wykonanie pomiarów rezystancji izolacji 2 odcinków istniejącego kabla 4xYAKY 150mm2 pomiędzy rozdzielniami nN w budynku K i H- Obniżenie napięcia na zaczepach transformatora w ST-6- Wymiana transformatora olejowego na suchy żywiczny 630 KVA; 15,75/0,4kV; AL/AL; Dyn5;nap. zwarcia 6%; straty jałowe 1110W, straty obciążenia7600W, zakres pracy od -25 do 40°C,cicha praca; transformator ustawić na podkładach zapobiegających przenoszeniu drgań,transformator wyposażony w czujniki temperatury z termostatem (z interfejsemkomunikacyjnym modbus), czujniki podłączyć do istniejącej rozdzielni SN RM 6, którą trzeba doposażyć w automatyczny wyłącznik (wybijak), transformator wyposażyć w system wymuszonej wentylacji o wydajności ~ 1200m3/h- Wykonanie uziemień stacji Chemia 1, Chemia 2, Rektorat do wartości poniżej 1,36- Wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną.UWAGA: Wywóz i utylizacja elementów z demontażu - po stronie Wykonawcy
4.2.6.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena 60 %Okres gwarancji i rękojmi 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4