Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup autobusu szkolnego z napędem niskoemisyjnym z wielofunkcyjnym przeznaczeniem, w tym zapobieganie, profilaktyka i zwalczanie skutków z obszaru COVID-19”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIJEWO
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA WIJEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050706
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: PARKOWA 1
1.5.2.) Miejscowość: Wijewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-150
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 655494085
1.5.8.) Numer faksu: 655494755
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wijewo@wijewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wijewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup autobusu szkolnego z napędem niskoemisyjnym z wielofunkcyjnym przeznaczeniem, w tym zapobieganie, profilaktyka i zwalczanie skutków z obszaru COVID-19”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bcefb027-b011-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00104752
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030735/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup autobusu szkolnego z napędem niskoemisyjnym z wielofunkcyjnym przeznaczeniem
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym
a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje,
przekazywane są za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę
składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dot.
korespondencji elektronicznej zostały ujęte w rozdziale XV SWZ nr RR.271.1.4.2022.
Z uwagi na limit znaków w ogłoszeniu Zamawiający w niniejszym punkcie nie ma możliwości opisania
wszystkich wymagań.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Wijewo ul. Parkowa 1, 64-150
Wijewo.
2) Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod
adresem e-mail: iod@wijewo.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora Danych.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do wypełnienie obowiązku
pranego ciążącego na Administratorze Danych na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo
zamówień publicznych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO
4) Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom na podstawie przepisów prawa
lub zawartych umów i nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym
zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
6) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia
przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy
RODO.
7) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
8) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą
profilowane.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RR 271.1.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia pod nazwą.: „Zakup autobusu szkolnego z napędem niskoemisyjnym z wielofunkcyjnym przeznaczeniem, w tym zapobieganie, profilaktyka
i zwalczanie skutków z obszaru COVID-19” jest zakup i dostawa fabrycznie nowego niskoemisyjnego autokaru z napędem hybrydowym wraz z wielofunkcyjnym pojazdem wsparcia technicznego, przystosowanych do ruchu prawostronnego, z kierownicą po lewej stronie spełniających minimalne wymagania techniczne i jakościowe wymienione w załączniku nr 4 do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia,
2. Autobus musi spełniać wymagania Regulaminu 107 EKG ONZ – jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz. U. UE.L.2015.153.1 z dnia 2015.06.18), dostępny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej oraz dla osób z wózkami dziecięcymi. Zgodnie z aktualną wersją Regulaminu 107 EKG ONZ, klasy II i klasy III.
3. Emisja dźwięku autobusu zgodna z Regulaminem nr 51 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów silnikowych mających co najmniej cztery koła w odniesieniu do emisji dźwięku [2018/798],
4. Nacisk na oś przednią,
5. Autobus przystosowany do przewozów szkolnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 951 ze zm.),
6. Wielofunkcyjny pojazd wsparcia technicznego musi być kategorii M1 i być wielozadaniowego przeznaczenia,
7. Kod kraju Polska,
8. Pojazdy muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 951 ze zm.), a w szczególności wymagania dotyczące dopuszczalnych wymiarów, mas pojazdu i nacisków osi, czego potwierdzeniem musi być posiadanie aktualnego „świadectwa homologacji typu pojazdu” (dokumentu umożlwiającego rejestracje pojazdu); musi spełniać wymagania obowiązujących przepisów, w szczególności ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze zm.);
9. Autokar musi być niskoemisyjny, z napędem hybrydowym typu „mild hybrid”;
10. Pojazdy muszą posiadać aktualne świadectwo homologacji wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Kserokopię świadectwa homologacji należy dołączyć z dostawą. Dopuszcza się posiadanie aktualnego europejskiego „Świadectwa homologacji typu pojazdu” zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dopuszcza się posiadanie innych dokumentów dopuszczających dostarczenie autobusu do ruchu i umożliwiające dokonanie formalności rejestracyjnych.
11. Pojazdy muszą być wykonane przy maksymalnym wykorzystaniu materiałów niepalnych, szczególnie w zakresie materiałów użytych do konstrukcji i wyposażenia wnętrza nadwozia, musi posiadać homologację EWG pojazdu odnośnie do palności materiałów użytych wewnątrz konstrukcji oferowanego autobusu, uzyskana zgodnie z Regulaminem 118 EKG ONZ z dnia 10 lipca 2010 r. (Dz.U. UE. L.10.177.263);
12. Autobus i wielofunkcyjny pojazd wsparcia technicznego powinny być dopuszczone do ruchu zgodnie z prawem polskim oraz spełniać warunki określone przez Zamawiającego;
13. Autobus i wielofunkcyjny pojazd wsparcia technicznego ma być wykonany z części, zespołów i materiałów dostępnych na rynku UE, oraz dostępnych w sieci serwisowej Wykonawcy.
14. Przy odbiorze pojazdów Wykonawca dostarczy pełną dokumentację pojazdów umożliwiającą rejestrację pojazdów: homologację, atesty oraz inne niezbędne dokumenty;
15. Oferowane pojazdy mają być fabrycznie nowe – według definicji z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz. U. z 2021 r., poz. 450 ze zm.).
16. Przedmiot zamówienia dostarczony będzie na koszt, ryzyko i transportem Wykonawcy.
17. Rok produkcji autokaru i wielofunkcyjnego pojazdu wsparcia technicznego 2022.
18. Szczegółowe wymagania, parametry oraz wyposażenie, jakie musi spełniać i posiadać oferowany autobus oraz wielofunkcyjny pojazd wsparcia technicznego zostały wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącego Załącznik numer 4 do SWZ.
19. Wymagania dotyczące gwarancji oraz serwisu zostały wskazane w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącego Załącznik numer 4 do SWZ.
20. Kod i nazwa według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
34121000-1 Autobusy i autokary.
34115200-8 – pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób
Zakres zamówienia oraz szczegółowe właściwości i wymagania w stosunku do przedmiotu zamówienia zawarte są w SWZ i załącznikach do SWZ, w tym w: Opis Przedmiotu Zamówienia oraz zasadami wiedzy technicznej.
UWAGA: Jeżeli Opis Przedmiotu Zamówienia wskazywałby w odniesieniu do materiałów lub urządzeń lub rozwiązań znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, to zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów /urządzeń/ rozwiązań równoważnych (zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy PZP). Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnego producenta określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia proponowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią jedynie wzorzec, przykład jakościowy przedmiotu zamówienia, a to oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkty o parametrach jakościowych i cechach użytkowych (lub równoważnych), tj. nie gorszych niż parametry wskazanego produktu, materiału, urządzenia, elementy i uzna każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34121000-1 - Autobusy i autokary
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34115200-8 - Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie
odpowiadać wymaganiom zawartym w ustawie Pzp, SWZ i uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną
w oparciu o kryteria oceny ofert określone w rozdziale XVIII SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Bezpieczeństwo
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie lub w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych wykonuje należycie co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowego autobusu lub autokaru z napędem hybrydowym o wartości umowy co najmniej 500 000,00 zł brutto;
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły „spełnia-nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SWZ).
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, wymaga spełniania warunku udziału w całości przynajmniej przez jednego z Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga składania podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie
niepodlegania wykluczeniu. Zamawiający wymaga jedynie złożenia oświadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust. 1 ustawy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia wykazu dostaw, zgodnie z którym Wykonawca spełni warunek, jeżeli w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie lub w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych wykonuje należycie co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowego autobusu lub autokaru z napędem hybrydowym o wartości umowy co najmniej 500 000,00 zł brutto. Wzór wykazu dostaw stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.
2. Do oferty należy załączyć odpowiednie oświadczenia/dokumenty, o których mowa w Rozdziale IX SWZ.
3. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy
(Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) Jeżeli upoważnienie nie
wynika
z ogólnie dostępnych danych rejestrowych (wpis KRS, CEIDG) do oferty należy załączyć
dokument potwierdzający umocowanie danej osoby/osób do podpisania oferty.
4. W przypadku gdy Wykonawcę/-ów reprezentuje pełnomocnik, należy do oferty załączyć
pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/-ów określające jego zakres i podpisane przez
osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy/-ów. Pełnomocnictwo składa się w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. Dopuszcza się także złożenie cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa
(sporządzonego uprzednio w postaci papierowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność
cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności
cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej dokonuje mocodawca lub
notariusz (w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2
ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje
kwalifikowanym podpisem elektronicznym). Cyfrowe odwzorowanie pełnomocnictwa nie może
być poświadczone przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu– zgodnie z
Załącznikiem nr 2 do SWZ;
UWAGA: w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, niniejsze
oświadczenie składa każdy z wykonawców osobno;
2. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy oferty składanej przez Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo składa się w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym. Dopuszcza się także złożenie cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa
(sporządzonego uprzednio w postaci papierowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność
cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności
cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej dokonuje mocodawca lub
notariusz (w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2
ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje
kwalifikowanym podpisem elektronicznym). Cyfrowe odwzorowanie pełnomocnictwa nie może
być poświadczone przez upełnomocnionego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Rozliczenie z Wykonawcą nastąpi zgodnie z zapisami promesy wstępnej uzyskanej w ramach
Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych- I edycja tj. Zamawiający
udzieli Wykonawcy zaliczki na wykonanie przedmiotu zamówienia w wysokości 5% należnego
wynagrodzenia w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Pozostała część Wynagrodzenia
wypłacona zostanie po zakończeniu dostawy.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy zawarte są w projekcie umowy stanowiącej Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
3. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
5. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: strona postępowania na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wijewo/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-15 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Środki ochrony prawnej: 1. Wykonawcy przysługują przewidziane w ustawie Pzp środki ochrony
prawnej. Szczegółowe zasady wnoszenia środków ochrony prawnej oraz postępowania
toczonego wskutek ich wniesienia określa Dział IX ustawy Pzp.
2. Odwołanie przysługuje na:
a. niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu oudzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie
kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
b. zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej,
dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której
zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
c. zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania
konkursu na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
3. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie
zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę,
o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich
Przedsiębiorców.
4. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy
Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu (na
zasadach określonych w art. 579-590 ustawy Pzp). Pozasądowe rozwiązywanie sporów:
1. Pozasądowe rozwiązanie sporu w drodze ugody jest dopuszczalne, gdy każda ze stron
umowy, w przypadku sporu wynikającego z zamówienia, złoży wniosek o przeprowadzenie
mediacji lub inne polubowne rozwiązanie sporu do Sądu Polubownego przy Prokuratorii
Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranego mediatora albo osoby prowadzącej inne
polubowne rozwiązanie sporu- zgodnie z art. 591 ustawy Pzp.
2. Umowa lub umowa ramowa może zawierać postanowienia o mediacji lub innym polubownym
rozwiązaniu sporu. Umowa o mediację lub inne polubowne rozwiązanie sporu może być zawarta
także przez wyrażenie przez stronę zgody na mediację lub inne polubowne rozwiązanie sporu,
gdy druga strona złożyła wniosek, o którym mowa w ust. 1. (art. 592 ustawy Pzp).
3. Zawarcie ugody nie może prowadzić do naruszenia przepisów działu VII rozdziału 3 ustawy
Pzp.
4. W przypadku odmowy przeprowadzenia mediacji lub innego polubownego rozwiązania sporu
przez Sąd Polubowny przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, sąd kieruje strony
do mediacji lub innego polubownego rozwiązania sporu przy pomocy mediatora albo osoby
prowadzącej inne polubowne rozwiązanie sporu zgodnie z wyborem stron.
5. W razie braku wyboru mediatora albo innej osoby prowadzącej inne polubowne rozwiązanie
sporu sąd wyznaczy osobę mediatora zgodnie z art. 183 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. -
Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U.2021.1129 t.j. z dnia 2021.06.24) lub osobę mającą
odpowiednią wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia innego polubownego rozwiązania
sporu w sprawach cywilnych i zamówień.