Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie usługi szkoleniowej dla pracowników Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zamówienie podzielono na trzy części, od 1 do 3
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000275790
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 121
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-726
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@asp.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.asp.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usługi szkoleniowej dla pracowników Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zamówienie podzielono na trzy części, od 1 do 3
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68576f85-78e0-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00011492
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Zintegrowany Program ASP w Łodzi 2”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/asp.lodz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/asp.lodz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie zart. 61 ust. 1 oraz art. 63 ust. 2 Ustawy, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – pod adresem: https://platformazakupowa.pl i pod numerem postępowania wskazanym w tytule SWZ. Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacjielektronicznej. Przesyłane pliki należy opatrzyć: 1) kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub 2) podpisem zaufanym, lub 3) podpisem osobistym. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia oOchronie Danych (RODO) informujemy, że: 1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, ul. Wojska Polskiego 121, 91-726 Łódź, tel.: 42/2547400; Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie sięPaństwo kontaktować w sprawach przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iodo@asp.lodz.pl.2. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzonym postępowaniem o udzieleniezamówienia publicznego.3. Dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz Administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem). Odbiorcami danych będą także osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Pzp). 4. Administrator nie zamierza przekazywać Państwadanych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.5. Mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie Administratora. Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:1) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres wskazany w ustawie Pzp albo w przypadku zamówień realizowanych w ramach projektów (np. współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej) przez okres wskazany w wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków.2) Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, przy czym: a) w przypadku obowiązków wynikających z art. 15 ust. 1-3 RODO zamawiający ma prawo żądać od osoby, której dane dotyczą wskazania dodatkowychinformacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; b) skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników; c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej w celu ochrony praw innej osoby fizycznej i prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.3) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania danych określa ustawa Pzp. 4) Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KBZ.261.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1) Szkolenie/kurs pt. „Pracownicze Plany Kapitałowe (online)”Przedmiotem zamówienia jest wykonanie profesjonalnej edukacyjnej usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu w trybie online szkolenia obejmującego zakres merytoryczny: "Pracownicze Plany Kapitałowe" dla pięciu pracowników Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zakres szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 1) Terminy związane z wypełnieniem obowiązków nałożonych na podmiot zatrudniający będący jednostką sektora finansów publicznych.2) Kiedy rozpocząć wdrożenie - jakie koszty związane z PPK należy uwzględnić w budżecie na 2021 rok oraz czy można przeprowadzać ankiety wśród pracowników? 3) Wybór instytucji finansowej - czy może zostać dokonany przez samorząd? 4) Czy przy wyborze PPK należy stosować postanowienia ustawy prawo zamówień publicznych?5) Zapisywanie uczestników do PPK - podleganie pod definicję osoby zatrudnionej oraz kryterium stażu i wieku. Przykłady.6) Uczestnictwo w PPK a zmiana pracodawcy, bądź równoległe zatrudnienie.7) Umowy zawierane przez pracodawcę.8) Wysokość wpłat do PPK - sposób ich obliczania, przekazywanie wpłat do instytucji finansowej.9) Preferencyjne warunki wpłaty obligatoryjnej dla najmniej zarabiających - procedura.10) Udział reprezentacji pracowników w wyborze instytucji finansowej - skład reprezentacji oraz sposób jej wyłonienia. Jak w możliwie najpełniejszym zakresie odformalizować proces wyboru? Co w przypadku braku możliwości jej wyłonienia?11) Kryteria wyboru instytucji finansowej.12) Zmiana instytucji finansowej - obowiązki pracodawcy wobec osób zatrudnionych.13) Rezygnacja z uczestnictwa PPK - forma i ustawowe wymogi oświadczenia o rezygnacji. Skutki złożenia rezygnacji dla pracodawcy.14) Deklaracje składane w PPK - deklaracja o ponownym akcesie, deklaracja wpłaty dodatkowej, deklaracja o przystąpieniu dla osób 55+, treść i skutki dla pracodawcy.15) Obowiązek informacyjny wobec osób zatrudnionych - jego zakres i sposób komunikacji. Analiza przykładowej informacji.16) Podatek od wpłat pracodawcy.17) Potrącenia z wynagrodzenia a PPK.18) Wykroczenia z ustawy: na czym polega nakłanianie do rezygnacji z PPK w rozumieniu art. 108 ustawy?19) Jakie sankcje grożą za naruszenie przepisów ustawy? Uprawnienia PIP.Organizacja zajęć szkoleniowych: Zakres czasowy oraz Termin szkolenia. 1) Zamawiający wymaga przeprowadzenia przedmiotowego szkolenia (kursu) obejmującego zaangażowanie merytoryczne zgodne z programem o którym mowa w pkt. 3.1.1.1 SWZ, wynoszące co najmniej 3 godziny zegarowe, jednak nie więcej niż 8 godzin zegarowych,2) Zamawiający wymaga przeprowadzenia szkolenia w sposób profesjonalny niezależnie od liczby uczestników, w szczególności zapewniając kadrę szkoleniową posiadającą odpowiednie umiejętności, wiedzę, doświadczenie oraz przygotowanie zawodowe,3) Wymagany termin realizacji szkolenia: w terminie do 14 dni od zawarcia umowy, z tym zastrzeżeniem, że Zamawiający wymaga przeprowadzenia szkolenia w jeden dzień roboczy (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni świątecznych i ustawowo wolnych od pracy), w godzinach 8:00-16:00. 4) Wykonawca, po zakończeniu szkolenia, zobowiązany jest wystawić certyfikat lub zaświadczenie potwierdzające udział każdego z uczestników w przedmiotowym szkoleniu,
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która spełnia postawione warunki, nie została odrzucona, nie została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu oraz która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która spełnia postawione warunki, nie została odrzucona, nie została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu oraz która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2) Szkolenie/kurs pt. „Kurs języka angielskiego (online)”Przedmiotem zamówienia jest wykonanie profesjonalnej edukacyjnej usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu w trybie online kursu językowego z nauki języka angielskiego w formie kursu online dla jednego pracownika Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (dalej: Uczestnika). Organizacja zajęć szkoleniowych - Zakres przedmiotowy i merytoryczny: 1) Wykonawca umożliwi uczestnikowi rozpoczęcie nauki najszybciej jak to możliwe biorąc pod uwagę prawne możliwości zawarcia umowy o zamówienie publiczne – zgodnie z założeniem Projektu: w marcu 2021 r.,2) Zamówienie obejmuje udział 1 uczestnika w szkoleniu językowym przez okres 5 semestrów (w rozumieniu akademickim tj. w ujęciu 2 semestry w roku akademickim). 3) Co do zasady, umowa wygasa wraz z zakończeniem nauki w piątym semestrze tj. najpóźniej we wrześniu 2023 r.Sposób/forma realizacji: 1) Szkolenie online z wykorzystaniem technologii cyfrowego przekazu audio-wideo w trybie rzeczywistym,2) Szkolenie z naciskiem na naukę praktycznego wykorzystania języka obcego,3) Zamawiający dopuszcza wykonanie usługi tj. organizację szkolenia w formie szkolenia otwartego – na zasadzie dołączenia do grupy szkoleniowej, jak również w formie kursy indywidualnego, z tym zastrzeżeniem, że poziom zaawansowania grupy pozostanie zgodny ze zweryfikowaną przez Wykonawcę znajomością języka angielskiego przez uczestnika szkolenia, Organizacja zajęć szkoleniowych - Zakres przedmiotowy i merytoryczny: 1) Szkolenie językowe z nauki języka angielskiego dla osób dorosłych na poziomie zaawansowania uczestnika w dniu przystąpienia określonym przez Zamawiającego na poziomie początkującym (A1). Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia własnego testu kwalifikującego uczestnika do uczestniczenia w kursie na odpowiednio dobranym poziomie kształcenia, 2) Szkolenie ma na celu podnoszenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w mowie i w piśmie przez cały okres uczestniczenia uczestnika w szkoleniu. 3) Wykonawca zobowiązany jest dostosowywać poziom zaawansowania prowadzonych zajęć do umiejętności uczestnika i osiągniętego stopnia zaawansowania. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest dokonywać cyklicznej oceny stopnia zaawansowania uczestnika i proponować uczestnikowi przesunięcie do grup szkoleniowych o innych stopniach zaawansowania (wymagana zgoda uczestnika).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która spełnia postawione warunki, nie została odrzucona, nie została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu oraz która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która spełnia postawione warunki, nie została odrzucona, nie została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu oraz która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3) Szkolenie/kurs pt. „Kadry i płace (online)”.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie profesjonalnej edukacyjnej usługi szkoleniowej polegającej na realizowaniu usługi szkoleniowej w sposób ustawiczny poprzez zapewnienie dwóm pracownikom Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, nielimitowanego dostępem online do Platformy szkoleniowej prowadzonej przez Wykonawcę.Zakres zamówienia obejmuje zapewnienie dostępu wyznaczonym pracownikom Zamawiającego (dalej Uczestnikom) nielimitowanego i nieograniczonego (24/7) dostępu do materiałów szkoleniowych z zakresu „Kadry i Płace”, z uwzględnieniem następujących warunków i poniższych zasad:1) Wykonawca zapewni każdemu z uczestników pełny dostęp do zawartości szkoleniowej udostępnionej na Platformie szkoleniowej Wykonawcy. Platforma szkoleniowa obejmuje dostęp do co najmniej następującego rodzaju usług i materiałów:a) spotkań na żywo z ekspertami , b) wszystkich szkoleń na żywo organizowanych przez Wykonawcę, c) bazy wiedzy, składającej się co najmniej z zarejestrowanych i publikowanych regularnie na platformie nagrań szkoleń on-line. W ramach usługi Wykonawca zapewnia dostęp do wszystkich aktualnie dostępnych szkoleń i materiałów oraz do wszystkich szkoleń i materiałów, które będą publikowane przez okres 6 miesięcy od daty uruchomienia dostępu,d) konsultacji telefonicznych z ekspertami (umawiane na żądanie Uczestnika, z zapewnieniem 15 - minutowej dyspozycji eksperta),Sposób/forma realizacji: 1) W zakresie szkoleń – dostęp online z wykorzystaniem technologii cyfrowego przekazu audio-wideo w trybie rzeczywistym,2) W zakresie dostępu do bazy wiedzy i materiałów szkoleniowych – dostęp online z wykorzystywaniem indywidualnego klucza (loginu), 3) Wykonawca zobowiązany jest wygenerować i udostępnić dwa loginy zapewniające zindywidualizowany dostęp do platformy szkoleniowej i przekazać je Zamawiającemu lub bezpośrednio uczestnikom (na podane przez Zamawiającego adresy email) na co najmniej 48 godzin przed wyznaczoną datą rozpoczęcia się szkolenia. Wykonawca umożliwi uczestnikom dostęp do Platformy szkoleniowej z wykorzystaniem loginów w ten sposób, że umożliwi korzystanie z tych loginów w tym samym czasie, również poprzez dostęp do innych treści, materiałów czy usług, Zakres czasowy realizacji usługi: 1) Wykonawca zapewni każdemu z uczestników pełny dostęp do zawartości szkoleniowej udostępnionej na Platformie szkoleniowej Wykonawcy przez okres 6 miesięcy (180 dni) od daty rozpoczęcia świadczenia usługi (uruchomienia dostępu). Świadczenie usługi przez Wykonawcę nastąpi nie później niż w terminie do 2 dni roboczych od dnia zawarcia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która spełnia postawione warunki, nie została odrzucona, nie została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu oraz która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która spełnia postawione warunki, nie została odrzucona, nie została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu oraz która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4