Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa organizacji grupowego szkolenia dla osób bezrobotnych w zakresie:
„Księgowość komputerowa w małej firmie z Certyfikatem ECDL (BASE)”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY URZĄD PRACY W BIŁGORAJU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950031692
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bohaterów Monte Cassino 38
1.5.2.) Miejscowość: Biłgoraj
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-400
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 84 685 00 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pupbilgoraj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://pup.bilgoraj.ibip.pl/public/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa organizacji grupowego szkolenia dla osób bezrobotnych w zakresie:
„Księgowość komputerowa w małej firmie z Certyfikatem ECDL (BASE)”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78b57c68-fc13-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00148741
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006226/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Organizacja szkoleń grupowych dla osób bezrobotnych: Magazynier z obsługą wózków jezdniowych, Uprawnienia elektroenergetyczne grupa EI, Księgowość komputerowa w małej firmie z Certyfikatem ECDL (BASE)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt pn.: „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie biłgorajskim (VI)” finansowanego ze środków Funduszu Pracy w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl; zamowienia@pupbilgoraj.pl ; https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących
formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do
komunikacji”. 2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
ich użyciu opisane zostały w „Regulaminie korzystania z systemu miniPortal” dostępnego na stronie:
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz „Warunkach korzystania z elektronicznej platformy
usług administracji publicznej (ePUAP)”. 3. Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz
z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w „Instrukcji
użytkownika”. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w
niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę
akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w „Instrukcji użytkownika” i SWZ. 4.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 5. Za
datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na ePUAP. SKŁADANIE OFERT 6. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem
„Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i
udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę
jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. 7. W formularzu
oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie
korespondencja związana z postępowaniem. 8. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. 9. Ofertę
składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych określonych w przepisach wydanych
na podstawie art. 18 ustawy z dn 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670 z późn. zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa
w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. 10.Sposób złożenia
oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie:
https://miniportal.uzp.gov.pl/ 11. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu,
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w pkt 8.1 SWZ, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
oraz inne dokumenty i oświadczenia, o których mowa w rozdziale 13 SWZ, a następnie zaszyfrować
wraz z plikami stanowiącymi ofertę.12.Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania
ofert. 13. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert wycofać ofertę za
pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP
i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób wycofania oferty został opisany w „Instrukcji
użytkownika” dostępnej na miniPortalu 14. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może
skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty. ciąg dalszy w Sekcji IX Pozostałe informacje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1) administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest: Powiatowy Urząd Pracy w Biłgoraju z siedzibą przy ul. Bohaterów Monte Cassino 38,
23 - 400 Biłgoraj, reprezentowany przez Dyrektora PUP. Numer tel.: 84 6850000, fax 84 6861671,
adres email: pupbilgoraj@pupbilgoraj.pl. 2) inspektorem ochrony danych w PUP w Biłgoraju jest Pan
Janusz Małek. Dane kontaktowe: adres siedziby PUP, numer tel.: 84 6850000, fax 84 6861671, email:
iod@pupbilgoraj.pl 3) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
RODO w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzonego na podstawie art. 275 pkt 1 w związku z art 359 pkt 2 ustawy z dnia 18 maja 2021r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 1129 z późn. zm.), którego przedmiotem jest
usługa społeczna pn.: „Usługa organizacji grupowego szkolenia dla osób bezrobotnych w zakresie:
„Księgowość komputerowa w małej firmie z Certyfikatem ECDL (BASE)" oraz zawarcia umowy na realizację
zamówienia;4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp; 5)
dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w
pkt 3 celu przetwarzania jednak nie krócej niż przez okres wynikający z przepisów ustawy Pzp oraz
obowiązujących w PUP przepisów kancelaryjno – archiwalnych; 6) obowiązek podania przez
Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu
do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
stosowanie do art. 22 RODO; 8) Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy; b) na
podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje
zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w
zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników; c)
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d) prawo do
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że
przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO; 9) Wykonawcy nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO
prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 22.2 Jednocześnie Zamawiający
przypomina o ciążącym na Wykonawcy obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane zostaną przekazane zamawiającemu w związku z
prowadzonym postępowaniem i które zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział
w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno wyłączenie, o których mowa w art. 14
ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OA.2710.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa organizacji grupowego szkolenia dla osób bezrobotnych w zakresie: „Księgowość komputerowa w małej firmie z Certyfikatem ECDL (BASE)” dla 12 osób.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na
podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) całkowity koszt szkolenia (cena) – 60 %,
2) dostosowanie doświadczenia kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia - 38%,
3) posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości w zakresie usług szkoleniowych – 2%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dostosowanie doświadczenia kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia
4.3.6.) Waga: 38
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości w zakresie usług szkoleniowych
4.3.6.) Waga: 2
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z pkt 6.1 .SWZ:
"6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu:
6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie.
6.1.2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów;
Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie przez wykonawcę aktualnego wpisu do
rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze
względu na siedzibę instytucji szkoleniowej na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia
2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2021r. poz. 1100 z późn.
zm.).
6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie.
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż:
1) posiada wiedzę i doświadczenie w świadczeniu usług szkoleniowych tj.:
w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co
najmniej 3 szkolenia grupowe dla co najmniej 5 osób każde.
2) dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć
w wykonaniu zamówienia, które w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert
przeprowadziły co najmniej 2 szkolenia lub bloki tematyczne w zakresie związanym z
wykonywanymi czynnościami w zamówieniu."
Zgodnie z pkt 6.3 . i 6.4. SWZ:
"6.3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej
jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia
do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do
których realizacji te uprawnienia są wymagane (art. 117 ust. 2 ustawy Pzp).
6.4. W odniesieniu do warunków dotyczących
doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując
warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy
wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 ustawy Pzp).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, na podstawie art. 108 ust 1 ustawy Pzp, wykonawca zobowiązany jest do złożenia
oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez
zamawiającego (patrz pkt 8.1 SWZ). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ. Przepis
stosuje się odpowiednio do podmiotów udostępniających zasoby, w przypadku gdy wykonawca polega
na zdolnościach tych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych
w art. 118 ustawy Pzp, przedstawia na wezwanie zamawiającego wraz z oświadczeniem wymienionym
w pkt. 1 (pkt 8.4.2 SWZ), oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji
zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw
wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego. Wzór oświadczenia określa załącznik
nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z pkt 8.4 .SWZ: "8.4. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych
środków dowodowych i oświadczeń (aktualnych na dzień złożenia):
8.4.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) W zakresie wskazanym w pkt 6.1.2. SWZ. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez
złożenie oświadczenia o posiadaniu wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych wg załącznika nr 6 do
SWZ. Zamawiający zweryfikuje w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych dostępnym na stronie
www.ris.praca.gov.pl czy Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest wpisany do rejestru
instytucji szkoleniowych i posiada aktualny wpis.
2) W zakresie wskazanym w pkt 6.1.4 ppkt 1) SWZ Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia
wykazu usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. Wykaz
należy przygotować według wzoru określonego w załączniku nr 7 do SWZ.
3) W zakresie wskazanym w pkt 6.1.4 ppkt 2) SWZ Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia
wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego
do wykonania zamówienia publicznego, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami. Wykaz należy przygotować według wzoru określonego w załączniku nr 8 do SWZ."
2. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.3 i pkt 6.4 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają
poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp). Oświadczenie należy złożyć wg wymogów
załącznika nr 5 do SWZ.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa
wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek
dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów. Szczegółowe wymagania dotyczące podmiotowych środków dowodowych
określa SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu wykonawcy lub podmiotu
udostępniającego zasoby:
a) zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy lub podmiotu
udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą
odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia
dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające
dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której
umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a),
zamawiający żąda od wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą
pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania
wykonawcy.
2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy). Sposób i
forma złożenia pełnomocnictwa została określona w pkt 13.7 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku,
wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Oświadczenie, o którym mowa w art 125 ustawy Pzp (pkt. 8.1 SWZ) składa z ofertą każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim
każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2) W przypadku, o którym mowa w pkt 6.3 i pkt 6.4 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi
wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp). Oświadczenie należy złożyć wg
wymogów załącznika nr 5 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
3) Zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe i
oświadczenia, o których mowa w pkt. 8.4 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe i
oświadczenia, o których mowa:
a) w pkt. 8.4.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą
spełnienie warunku udziału w postępowaniu,
b) w pkt. 8.4.2 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy na podstawie
art. 454 – 455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu umowy.
2. Projekt umowy stanowi Załącznik Nr 11 do SWZ.
3. Zgodnie z projektem umowy:
Strony dopuszczają wprowadzenie następujących zmian umowy zgodnie z art.455 ust.1 pkt 1
ustawy prawo zamówień publicznych: 1) terminu wykonania zamówienia o czas niezbędny do
jego prawidłowej realizacji – w przypadku niezrekrutowania grupy uczestników szkolenia z
przyczyn niezależnych od Zamawiającego, np. braku osób zainteresowanych uczestnictwem w
szkoleniu, rezygnacji osób zakwalifikowanych oraz z przyczyn uzasadnionych związanych z
podejmowaniem działań związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem
koronawirusa; 2) harmonogramu szkolenia – w przypadku wystąpienia zdarzeń
uniemożliwiających realizację dotychczasowego harmonogramu lub jego zmiany celem
usprawnienia realizacji szkolenia. Zakres wprowadzanych zmian nie może być sprzeczny z
opisem przedmiotu zamówienia; 3) ceny - w przypadku niezrekrutowania całej grupy
uczestników szkolenia, w szczególności braku osób zainteresowanych uczestnictwem w
szkoleniu, rezygnacji osób zakwalifikowanych, wówczas wynagrodzenie Wykonawcy może
zostać pomniejszone proporcjonalnie o liczbę osób niebiorących udziału w szkoleniu; 4) numeru
rachunku bankowego – w przypadku konieczności zmiany numeru rachunku bankowego na
nowy rachunek bankowy; 5) osób wykonujących zamówienie – w sytuacjach losowych w
szczególności wskutek długotrwałej choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających
osobom wskazanym do realizacji zamówienia przeprowadzenia zajęć. W takim przypadku
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu w formie pisemnej, faksem
lub drogą elektroniczną powodów uniemożliwiających osobom wskazanym do realizacji
zamówienia wykonania usługi oraz informacji na temat doświadczenia nowych
osób. Nowe osoby wykonujące zamówienie powinny posiadać co najmniej takie
doświadczenie jak osoba wskazana w ofercie; zmiana może dotyczyć wszystkich osób
wykonujących zamówienie;
6) miejsca wykonania zamówienia – w przypadku wystąpienia w trakcie szkolenia zdarzeń
losowych w szczególności powodzi, pożaru, awarii, usterek technicznych w miejscu odbywania
szkolenia uniemożliwiających prowadzenie zajęć (w szczególności brak zasilania w energię
elektryczną, awarie wodno-kanalizacyjne) pod warunkiem że warunki lokalowe zaproponowane
przez Wykonawcę nie będą gorsze od warunków wskazanych w ofercie; zmiana może dotyczyć
wszystkich miejsc i adresów zamówienia; 7) materiałów szkoleniowych w przypadku braku
możliwości zakupu wymaganej ilości podręczników, wstrzymania przez dane wydawnictwo
druku pozycji książkowej wskazanej przez Wykonawcę pod warunkiem że nowe materiały
przedłożone przez Wykonawcę nie będą gorsze pod względem jakości i treści merytorycznych
od materiałów przedstawionych w ofercie a ich cena nie ulegnie zmianie; zmiana może dotyczyć
wszystkich materiałów szkoleniowych; 8) zasad i sposobu realizacji i wykonania zamówienia na
skutek zmian wytycznych dotyczących realizacji projektów finansowanych ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego, zakres zmian nie może wykraczać poza zmiany tej
umowy; 9) zasad i sposobu realizacji i wykonania zamówienia na skutek zmian umowy o
realizację projektu pn. „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie
biłgorajskim (VI)” zawartej pomiędzy Powiatem Biłgorajskim a Województwem Lubelskim w
zakresie umożliwiającym zapewnienie zgodności z wytycznymi, w tym: a) zasad przetwarzania
danych osobowych, b) wypowiedzenia umowy w związku z naruszeniem zasad przetwarzania
danych osobowych.
Strony dopuszczają również zmiany umowy w przypadkach i na zasadach określonych w art.454
ust.2 ustawy PZP innych niż wskazane w ust.2 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-23 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-23 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-21
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wymagania techniczne i organizacyjne dot. Korespondencji elektronicznej c.d.
1. Sposób sporządzania i przekazywania ofert, oświadczeń, o których mowa w art. 125 ust. 1
ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub
dokumentów, przekazywanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego określa
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452).
2. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik Nr 13 do
SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w
miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki
Postępowania.
3. W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca, w celu utrzymania w
poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z
jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a
następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować (dotyczy
składania ofert).
SPOSÓB KOMUNIKOWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI (nie dotyczy
składania ofert).
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a
Wykonawcami w zakresie składania dokumentów, oświadczeń, wniosków (innych niż oferta)
zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem:
1) dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz
udostępnionego przez miniPortal lub
2) poczty elektronicznej.
2. W przypadku korzystania z rozwiązania określonego w ppkt 1 dokumenty elektroniczne
składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.
Korespondencja przesyłana za pośrednictwem tego formularza nie może być szyfrowana. We
wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem prowadzonej za
pośrednictwem miniPortalu zamawiający i wykonawcy posługują się nr ogłoszenia BZP lub
identyfikatorem postępowania z miniPortalu (ID).
3. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za
pomocą poczty elektronicznej:
1) wykonawca przekazuje dokumenty na adres poczty zamawiającego email:
zamowienia@pupbilgoraj.pl:
2) zamawiający przekazuje dokumenty na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu
ofertowym wykonawcy, na co wykonawca wyraża zgodę wskazując ten adres w ofercie i
zobowiązuje się do utrzymania jego funkcjonalności przez czas trwania postępowania.
Domniemywa się, że dokumenty, oświadczenia i wnioski przekazane na adres poczty
elektronicznej wskazany w formularzu ofertowym zostały doręczone skutecznie a wykonawca
zapoznał się z ich treścią. W komunikacji prowadzonej za pośrednictwem poczty elektronicznej
Zamawiający dopuszcza posługiwanie się numerem referencyjnym postepowania określonym w
pkt 1.1 SWZ.
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami
określonymi w: 1) rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz 2) rozporządzeniu
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).