Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby informatyki śledczej
w Krajowej Administracji Skarbowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001022920
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Witolda Pileckiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-331
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ias.opole@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opolskie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby informatyki śledczej
w Krajowej Administracji Skarbowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2b9771a4-02d1-4ab0-99cc-c27bc57867aa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00462252
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00232525/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby informatyki śledczej w Krajowej Administracji Skarbowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2b9771a4-02d1-4ab0-99cc-c27bc57867aa
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal.
Informacje o środkach komunikacji elektronicznej oraz o wymaganiach korespondencji elektronicznej znajdują się w rozdziale 9 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o wymaganiach korespondencji elektronicznej znajdują się w rozdziale 9 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO znajduje się w rozdziale 39 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1601-ILZ.260.29.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 zamówienia stanowi dostawa wysokowydajnych stacji roboczych na potrzeby informatyki śledczej w KAS:
a) w ramach zamówienia podstawowego – 5 szt.;
b) w ramach prawa opcji – maksymalnie 2 szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30214000-2 - Stacje robocze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Na podstawie art. 441 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia przewiduje możliwości skorzystania z prawa opcji.
2. Prawo opcji w zakresie części 1: dostawa maksymalnie dwóch (2) dodatkowych wysokowydajnych stacji roboczych;
3. W ramach prawa opcji Wykonawca dostarczy sprzęt identyczny jak dla zamówienia podstawowego.
4. Cena jednostkowa sprzętu w ramach zamówienia podstawowego i w ramach prawa opcji będzie taka sama.
5. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w terminie 2 miesięcy od dnia zawarcia umowy a Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia objętego prawem opcji w terminie określonym w ofercie Wykonawcy dla zamówienia podstawowego, z tym, że początkiem biegu terminu będzie dzień złożenia przez Zamawiającego oświadczenia o zamiarze skorzystania z prawa opcji, którym mowa w ust 6.
6. Prawo opcji zostanie uruchomione poprzez złożenie przez Zamawiającego stosownego oświadczenia zawierającego przede wszystkim:
1) informację o zamiarze uruchomienia prawa opcji,
2) informację o ilości asortymentu zamawianego w ramach prawa opcji.
7. Zamawiający nie ma obowiązku korzystać z prawa opcji.
8. Wykonawcy nie przysługuje prawo domagania się realizacji zamówienia w zakresie poszerzonym, jeżeli Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 31 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W niniejszym postępowaniu, dla części 1 i 2 Zamawiający oceniał będzie oferty na podstawie następujących kryteriów i przyznanej im wagi:
(C) – Cena – zaoferowana cena za realizację zamówienia podstawowego – 60 %
(T) – Termin realizacji zamówienia waga kryterium - 40%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia waga kryterium
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2) Część 2 zamówienia stanowi dostawa wysokowydajnych laptopów do akwizycji w terenie na potrzeby informatyki śledczej w KAS:
a) w ramach zamówienia podstawowego – 5 szt.;
b) w ramach prawa opcji – maksymalnie 2 szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Na podstawie art. 441 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia przewiduje możliwości skorzystania z prawa opcji.
2. Prawo opcji w zakresie części 2: dostawa maksymalnie dwóch (2) dodatkowych wysokowydajnych laptopów do akwizycji w terenie.
3. W ramach prawa opcji Wykonawca dostarczy sprzęt identyczny jak dla zamówienia podstawowego.
4. Cena jednostkowa sprzętu w ramach zamówienia podstawowego i w ramach prawa opcji będzie taka sama.
5. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w terminie 2 miesięcy od dnia zawarcia umowy a Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia objętego prawem opcji w terminie określonym w ofercie Wykonawcy dla zamówienia podstawowego, z tym, że początkiem biegu terminu będzie dzień złożenia przez Zamawiającego oświadczenia o zamiarze skorzystania z prawa opcji, którym mowa w ust 6.
6. Prawo opcji zostanie uruchomione poprzez złożenie przez Zamawiającego stosownego oświadczenia zawierającego przede wszystkim:
1) informację o zamiarze uruchomienia prawa opcji,
2) informację o ilości asortymentu zamawianego w ramach prawa opcji.
7. Zamawiający nie ma obowiązku korzystać z prawa opcji.
8. Wykonawcy nie przysługuje prawo domagania się realizacji zamówienia w zakresie poszerzonym, jeżeli Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 31 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W niniejszym postępowaniu, dla części 1 i 2 Zamawiający oceniał będzie oferty na podstawie następujących kryteriów i przyznanej im wagi:
(C) – Cena – zaoferowana cena za realizację zamówienia podstawowego – 60 %
(T) – Termin realizacji zamówienia waga kryterium - 40%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia waga kryterium
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek dla części 1 oraz 2 zamówienia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 70 000,00 zł brutto (słownie: siedemdziesiąt tysięcy zł 00/100).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu znajduje się w rozdziale 20 SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający, na podstawie art. 105-106 ustawy Pzp, na potwierdzenie zgodności oferowanej dostawy z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia żąda złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
1) w odniesieniu do wszystkich części zamówienia: zestawienie parametrów oferowanego przedmiotu zamówienia, sporządzone zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik 1 do formularza ofertowego (pod kątem spełniania wymogów postawionych w załączniku 1 do PPU).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wskazane w rozdziale 13 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wymagania dotyczące wadium, w tym jego kwota znajdują się w rozdziale 28 SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia znajdują się w rozdziale 19 SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajduje się w § 10 PPU.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-29 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-27