Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług Głównego Architekta Systemu „E-Opieka”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych "Społeczna Warszawa"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367226100
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Skaryszewska 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-802
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 277 49 70
1.5.8.) Numer faksu: 22 277 49 72
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cus@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.centrumuslugspolecznych.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług Głównego Architekta Systemu „E-Opieka”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e390ee1f-9786-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00029023
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000584/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług Głównego Architekta Systemu „E-Opieka” w latach 2021-2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
RPMA.02.01.02-14-a118/18-00 Projekt „Budowa i wdrożenie zintegrowanego systemu wsparcia usług opiekuńczych opartego na narzędziach TIK na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego (E-Opieka)” wdrażanego na obszarze 11 gmin WOF. współfinans. ze środków EFRR w ramach RPO Woj. Maz. 2014-2020, Działanie 2.1 E-usługi, Poddziałanie 2.1.2 E-usługi dla Mazowsza w ramach ZIT.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://politykaspoleczna.um.warszawa.pl/cus/zamowienia3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://politykaspoleczna.um.warszawa.pl/cus/zamowienia e-mail:cus@um.warszawa.plhttps://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal,adresePUAP:/CUSWarszawa/SkrytkaESP
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji orazprzekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniemwyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane wustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf,.doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, podrygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisemzaufanym lub podpisem osobistym. 3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacjeWykonawcy przekazują:1) drogą elektroniczną: e-mail: cus@um.warszawa.pl2) poprzez PlatformęminiPortal, zwaną dalej „Platformą” , dostępną pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,https://epuap.gov.pl/wps/portal Adres ePUAP Zamawiającego – adres ePUAP Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”: /CUSWarszawa/SkrytkaESP4. Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga posiadania konta na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP madostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz formularza komunikacji.5. Rejestracja i korzystanie z Platformy opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu.6.Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem zPlatformy:1) wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencjielektronicznej przekazywanej przy użyciu miniPortalu, opisane zostały w Regulaminie korzystania zminiPortalu oraz zobowiązuje się korzystając miniPortalu dostępnym pod adresemhttps://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP, przestrzegać postanowieńtego Regulaminu.2) maksymalny rozmiar plików przesłanych za pośrednictwem dedykowanychformularzy do złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB.7. Za datę przekazaniaoferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopiidokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 8.Dane postępowanie można wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikającwcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.9. Osobąuprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Pani Maria Pańczyk tel. 22 277 49 82; email:mpanczyk@um.warszawa.pl.10. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcypowinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania. 11. Wykonawca może zwrócić się doZamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.12. Zamawiający jest obowiązany udzielićwyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania odpowiednioofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niżna 4 dni przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień wterminie, o którym mowa w ust. 12, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznaniasię wszystkich zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytegoprzygotowania i złożenia ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął wterminie, o którym mowa w ust. 12, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ orazobowiązku przedłużenia terminu składania ofert.14. Przedłużenie terminu składania ofert, o którychmowa w ust. 12, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający, działając zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawieochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnegoprzepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) – dalej„RODO” informuje, iż:1) Administratorem danych osobowych podanych przez Wykonawcę w oferciejest Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”, ul. Skaryszewska 3,2) Administrator powołałInspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych zprzetwarzaniem danych osobowych podanych przez Wykonawcę, za pomocą adresuiod.cus@um.warszawa.pl lub telefonicznie pod numerem 22 277 49 70;3) dane osobowe podane przezWykonawcę przetwarzane będą w celu związanym z przeprowadzeniem i udokumentowaniemczynności Zamawiającego, w ramach prowadzonego postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego, zgodnie z przepisami ustawy Pzp, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Wykonawcapodając dane osobowe osób, wskazanych w ofercie, do realizacji przedmiotu zamówienia, powinienwypełnić w stosunku do tych osób obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 -14 RODO;4)obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych Wykonawcy jest wymogiem ustawowymokreślonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 5)Odbiorcami danych osobowych podanych przez Wykonawcę mogą być:a) Urząd m.st. Warszawy –sprawujący nadzór nad działalnością Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”,b)kontrahenci Zamawiającego, jeżeli udostępnienie danych jest niezbędne do prawidłowej realizacji obowiązków umownych, w zakresie wynikającym z zawartych umów powierzenia przetwarzaniadanych,c) osoby lub podmioty uprawnione do dostępu do dokumentacji postępowania, zgodnie zprzepisami prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej oraz ustawy Pzp. 6) Administrator niezamierza przekazywać danych osobowych podanych przez Wykonawcę do państwatrzeciego/organizacji międzynarodowej; 7) dane osobowe podane przez Wykonawcę będąprzechowywane przez okres wymagany przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowymzasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164, ze zm.); w zakresie dokumentacjiokreślonej w art. 78 ust. 1 ustawy Pzp dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dniazakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;8) nie przysługuje Wykonawcy:a) w związku z art.17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danychosobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobecprzetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowychWykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 9) każda osoba, której dane zostaną podane przezWykonawcę ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna,iż przetwarzanie jej danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO;10) w stosunkudo danych podanych przez Wykonawcę nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (bezudziału człowieka), w tym dane nie będą profilowane;11) osoby, których dane zostaną podane przezWykonawcę, posiadają:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;b) napodstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych (Skorzystanie przez osobę, którejdane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówieniaani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym zustawą.);c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzaniadanych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUS/ZP/4/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Głównego Architekta Systemu „E-Opieka” wramach realizacji projektu „Budowa i wdrożenie zintegrowanego systemu wsparcia usługopiekuńczych opartego na narzędziach TIK na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego(E-Opieka)”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegow ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.2.Zakres realizowanych prac będzie obejmował:1) projektowanie architektury rozwiązań(systemów) informatycznych w zakresie dostarczenia podsystemu koordynacji i monitorowaniausług opiekuńczych w środowisku w ramach implementacji Systemu „E-Opieka”, zuwzględnieniem wymagań opisanych w projekcie podsystemu stanowiącym Załącznik nr 1 doSWZ, w szczególności z uwzględnieniem wymagań dotyczących architektury oprogramowaniaopisanych w załącznikach do projektu podsystemu z Załącznika nr 1 do SWZ. Projektowaniearchitektury dotyczy systemów informatycznych przeznaczonych do pracy w chmurze (CloudNative App) oraz na platformach mobilnych, wymagających integracji z innymi systemami IT – nowymi (Teleopieka) i dziedzinowymi o architekturze warstwowej (Systemy OPS). Projektowaniepowinno być oparte na najlepszych praktykach, z wykorzystaniem wzorców projektowych (ang.design pattern – konstrukcyjne, strukturalne, operacyjne),2) zdefiniowanie wymagańjakościowych w odniesieniu do projektowanej architektury rozwiązania wynikających z celówbiznesowych i wymagań interesariuszy oraz dopilnowanie ich realizacji,3) uwzględnienie warchitekturze wymagań wszystkich istotnych interesariuszy – wewnętrznych i zewnętrznych,4)projektowanie interfejsów wymiany danych, w tym mechanizmów kontrolnych pozwalających nazapewnienie ciągłości, spójności i jakości danych,5) projektowanie modeli danych systemów, zeszczególnym uwzględnieniem dużych zbiorów danych Big Data, w tym przetwarzanych wśrodowisku rozproszonym (w chmurze),6) projektowanie oraz definiowanie wymagańdotyczących środowisk sprzętowych oraz środowisk wirtualnych i kontenerowych, zuwzględnieniem wymagań jakościowych stosowanych w środowiskach rozproszonych,7)zapewnienie jakości, wydajności, skalowalności, bezpieczeństwa oraz optymalizacji kosztówbudowy i późniejszej eksploatacji systemów informatycznych, zarówno w zakresie architekturyoprogramowania jak i infrastruktury sprzętowej,8) pozyskiwanie wymagań dla zdefiniowanychatrybutów jakościowych architektury (wymagania niefunkcjonalne),9) dobór technologii,narzędzi, rozwiązań technicznych adekwatnych do technologicznego poziomu rozwoju rynkuinformatycznego,10) zarządzanie czynnikami ryzyka związanymi z architekturą oraz technologiąrozwiązań,11) współpraca z interesariuszami w zakresie doprecyzowywania wymagańbiznesowych w celu zapewnienia optymalnego sposobu ich implementacji w rozwiązaniachinformatycznych,12) tworzenie dokumentacji projektu (Repozytorium architektury) orazwspółpraca w ramach zespołów projektowych w tworzeniu dokumentacji, 13) udział w testachrozwiązania dostarczonego przez Wykonawców,14) przeglądy kodu dostarczanego przezWykonawców w zakresie zgodności z architekturą rozwiązania,15) czynny udział wprzeprowadzeniu oceny skutków dla przetwarzania dla Systemu „E-Opieka” oraz współpraca zinspektorem ochrony danych Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 19 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia w niniejszym postępowaniuprzetargowym zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp o wartości nie większej niż do 30% wartości zamówienia podstawowego.Zamówienie będzie polegało na powtórzeniu podobnych usług jak w zamówieniu podstawowym,zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznienajwyższą liczbę punktów obliczoną jako suma punktów przyznanych w poszczególnych kryteriachoceny ofert. Łączna ilość punktów [O] zostanie wyliczona zgodnie z formułą: O = C + K + D, gdzie:1) O – ogólna liczba punktów,2) C – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium„Cena oferty brutto”,3) K – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium ”Kompetencjeosoby skierowanej do realizacji zamówienia”,4) D – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dlakryterium „Doświadczenie architektoniczne”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Kompetencje osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie architektoniczne
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4