III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej dla części I: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych 00/100) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. c) sytuacji ekonomicznej i finansowej dla Części II; Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie dla części II (klimatyzator). d) sytuacji ekonomicznej i finansowej dla Części III; Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 400 000,00 zł (czterysta tysięcy złotych 00/100) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
e) zdolności technicznej dla części I: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał należycie co najmniej 2 dostawy, które odpowiadają rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł. każda (słownie: sto tysięcy złotych) brutto. Wykaz winien obejmować dostawy, które rozpoczęły się nie wcześniej niż 3 lata przed terminem składania ofert. f) zdolności technicznej dla części II: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. g) zdolności technicznej dla części III: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał należycie co najmniej 2 dostawy, które odpowiadają rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł każda (słownie: czterysta tysięcy złotych) brutto. Wykaz winien obejmować dostawy, które rozpoczęły się nie wcześniej niż 3 lata przed terminem składania ofert. h) zdolności zawodowej dla części I i II: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. i) zdolności zawodowej dla części III: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: - Minimum 2 inżynierów posiadających certyfikat Microsoft Certified Solution Associate: Windows Server 2016 lub równoważny dla oferowanego rozwiązania. - Minimum 2 inżynierów posiadających certyfikat Microsoft Certified Solutions Expert: Productivity lub równoważny dla oferowanego rozwiązania. - Minimum 2 inżynierów posiadających certyfikat Microsoft Certified Solutions Expert: Server Infrastructure lub równoważny dla oferowanego rozwiązania. - Minimum 2 inżynierów posiadających certyfikat Microsoft Certified Systems Engineer: Windows Server 2008/2012 (ze względu na migracje istniejących usług). - Inżynier, który będzie konfigurował dostarczony sprzęt (serwery i macierze dyskowe) powinien być przeszkolony bezpośrednio przez producenta i posiadać certyfikaty potwierdzające jego umiejętności (wydane przez producenta) oraz uprawnienia SEP (D+E).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) Sporządzony przez wykonawcę, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, Formularz ofertowy. 2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału – załącznik nr 3 3) Dotyczy części I i III. Dowód wniesienia wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia oryginał dokumentu należy złożyć w terminie i miejscu określonym w rozdziale IX SIWZ 4) W przypadku, gdy umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie wynika ze stosownego dokumentu, a w szczególności z odpisu z właściwego rejestru, należy załączyć pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o którym mowa w pkt 1 ppkt 2. 6) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców w postępowaniu oświadczenie, o których mowa w pkt 1 ppkt 2 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 7) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 ppkt 2
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, chyba że zamawiający posiada aktualne dokumenty wykonawcy lub może pozyskać je samodzielnie za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, które wskaże wykonawca. W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokument składa każdy z wykonawców. 2) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokument składa każdy z wykonawców. 3) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. W przypadku składania oferty wspólnej w/w dokument składa każdy z wykonawców. 4) Dla części I - Aktualną, opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oraz odpowiedzialności za szkodę wynikłą z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, o sumie gwarancyjnej w wysokości co najmniej 100 000,00 zł na jedno jak i wszystkie zdarzenia. 5) Dla części III - Aktualną, opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oraz odpowiedzialności za szkodę wynikłą z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, o sumie gwarancyjnej w wysokości co najmniej 400 000,00 zł na jedno jak i wszystkie zdarzenia. 6) Dla części III - Wykaz osób zgodnie z załącznikiem nr 6, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (załącznik nr 7). Wykonawca wykaże, że dysponuje: a) Minimum 2 inżynierów posiadających certyfikat Microsoft Certified Solution Associate: Windows Server 2016 lub równoważny dla oferowanego rozwiązania. b) Minimum 2 inżynierów posiadających certyfikat Microsoft Certified Solutions Expert: Productivity lub równoważny dla oferowanego rozwiązania. c) Minimum 2 inżynierów posiadających certyfikat Microsoft Certified Solutions Expert: Server Infrastructure lub równoważny dla oferowanego rozwiązania. d) Minimum 2 inżynierów posiadających certyfikat Microsoft Certified Systems Engineer: Windows Server 2008/2012 (ze względu na migracje istniejących usług). e) Inżynier, który będzie konfigurował dostarczony sprzęt (serwery i macierze dyskowe) powinien być przeszkolony bezpośrednio przez producenta i posiadać certyfikaty potwierdzające jego umiejętności (wydane przez producenta) oraz uprawnienia SEP (D+E). Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia kompetencji powyższych osób udostępnienia Zamawiającemu dokumentów (certyfikatów) potwierdzających kwalifikacje osób wymienionych w załączniku nr 6. 7) Dla części I - wykaz dostaw (zgodnie z załącznikiem nr 8A) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 dostaw, które odpowiadają rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł. każda (słownie: sto tysięcy złotych) brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 8) Dla części III - wykaz dostaw (zgodnie z załącznikiem nr 8B) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 dostaw, które odpowiadają rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł każda (słownie: czterysta tysięcy złotych) brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
9) Dla części I i III – Dokumenty opisowe, w szczególności specyfikacje techniczne dotyczące oferowanych urządzeń, zawierających ich nazwę, nazwę producenta, charakterystykę oraz certyfikaty, świadectwa, foldery, katalogi i oświadczenia wydane przez producenta, które winny się odnosić do wymagań określonych przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 5 do SIWZ) i potwierdzać ich spełnienie. Dokumenty potwierdzające spełnianie przez zaoferowane urządzenia i oprogramowanie spełniają wymagania zasadnicze dla tych produktów – deklaracje zgodności CE. 10) Dla części II – Dokumenty opisowe, w szczególności specyfikacje techniczne dotyczące oferowanego urządzenia, zawierające ich nazwę, nazwę producenta, charakterystykę oraz foldery, katalogi i instrukcje obsługi, które winny się odnosić do wymagań określonych przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 5 do SIWZ) i potwierdzać ich spełnienie.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Zamawiający niezwłocznie po otwarciu ofert zamieści na swojej stronie informację z otwarcia, z podaniem kwoty, jaką przeznaczył na realizację zamówienia, nazw i adresów wykonawców, ceny lub kosztu wykonania zamówienia i innych warunków zgodnie z dyspozycją art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. Każdy z wykonawców, który złoży ofertę w postępowaniu zobowiązany będzie w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia tej informacji, samodzielnie, bez wezwania zamawiającego, złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia – załącznik nr 4), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 14) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: a) Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1 przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: - nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu, - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VII. pkt 1 ppkt 2 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Wszelkie oświadczenia składane przez wykonawcę i inne podmioty, na zdolnościach lub sytuacji których polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Za oryginał uważa się oświadczenie lub dokument złożone w formie pisemnej. Potwierdzenia za zgodność z oryginałem dokonuje wykonawca albo podmiot trzeci albo wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo podwykonawca - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Potwierdzenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Powyższa zasada nie dotyczy pełnomocnictwa, które co do zasady składane jest zawsze w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 15) Podwykonawstwo: 1 )Zamawiający dopuszcza składanie ofert, w których wykonawca będzie powierzał wykonanie części zamówienia podwykonawcom, jednocześnie żądając wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Oświadczenie zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 2) W przypadku braku wskazania podwykonawców Zamawiający uzna, ze całość zamówienia zrealizowana zostanie przez Wykonawcę. 3) Zmiana Podwykonawcy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia może nastąpić wyłącznie za każdorazową zgodą Zamawiającego.