Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług zakresie przygotowania i dostaw całodziennego żywienia w systemie cateringu dla pacjentów Specjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Mikołaja Kopernika w Toruniu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Specjalistyczny Szpital Miejski im. Mikolaja Kopernika w Toruniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870252274
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Batorego 17/19
1.5.2.) Miejscowość: Toruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@med.torun.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.med.torun.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług zakresie przygotowania i dostaw całodziennego żywienia w systemie cateringu dla pacjentów Specjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Mikołaja Kopernika w Toruniu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-770b3db0-d289-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00089338
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://med.torun.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Komunikacja pomiędzy
Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień
oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
miniPortaluhttps://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAP https://epuapa.gov.pl/wps/portal. 2. Zamawiający może
również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej: dzp@med.torun.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
użyciu systemów miniPortal i ePUAP opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortau oraz
Regulaminie ePUAP. Regulaminy te stanowią integralną część SWZ w zakresie, w jakim określają
zasady oraz wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania elektronicznych dokumentów
i informacji przekazywanych przy ich użyciu.2.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za
pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do
formularz komunikacji w ramach systemu ePUAP wynosi 150 MB. 3. Zainteresowany złożeniem
oferty Wykonawca winien zapoznać się z aktualnymi wytycznymi technicznymi zawartymi w
przywołanych. Regulaminach. Przystąpienie do postępowania jest równoznaczne z akceptacją
warunków korzystania z miniPortalu i ePUAP oraz przywołanych Regulaminów. 4. Szczegółowe
instrukcje użytkowania miniPortalu (narzędzia udostępnionego przez Urząd Zamówień Publicznych,
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Ministerstwo Cyfryzacji) dostępne są na
stronie:https://miniportal.uzp.gov.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.
UEL119z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych
osobowychjest Specjalistyczny Szpital Miejski im. M. Kopernika w Toruniu, ul. Batorego 17/19, 87-
100Toruń;inspektorem ochrony danych osobowych w Specjalistycznym Szpitalu Miejskim im. M.
Kopernika wToruniu jest Pani/Pani Ewa Kacprzak, iod@med.torun.pl; Pani/Pana dane osobowe
przetwarzane będąna podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówieniapublicznego nr sprawy SSM.DZP.200.67.2021 prowadzonym w trybie
podstawowym; odbiorcamiPani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust.3 ustawy z
dnia29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieńpublicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018),dalej
„ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będąprzechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp,
przez okres 4 lat od dnia zakończeniapostępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania
umowy przekracza 4 lata, okresprzechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek
podania przez Panią/Pana danychosobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
stawowym określonym w przepisachustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego;konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w
odniesieniu do Pani/Panadanych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22RODO; posiada Pani/Pan:− na podstawie art.15RODOprawo
dostępu do danych osobowychPani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16RODO prawo do
sprostowania Pani/Pana danychosobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od
administratora ograniczeniaprzetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uznaPani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy RODO; nieprzysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lube RODO prawo do
usunięcia danychosobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa wart.
20RODO;− napodstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawąprawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SSM.DZP.200.67.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zakresie przygotowania i dostaw całodziennego żywienia w systemie cateringu dla pacjentów Specjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawiera: załącznik nr 2 do SWZ istotne warunki umowy wraz z załącznikami do istotnych warunków umowy nr: 1,2,3,4,5,6 oraz załącznik nr 1 do SWZ, który stanowi również formularz asortymentowo – cenowy zawiera ilość diet
4.2.6.) Główny kod CPV: 55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Przedmiot umowy w czasie trwania umowy może ulec zmniejszeniu w granicach do 30 % ilości przedmiotu umowy. Postępowanie takie nie czyni umowy nieważną. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego całości przedmiotu umowy, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie: -art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 uPzp,-art. 108
ust.1pkt4 uPzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem
środkakarnego, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, b) oświadczenia
wykonawcy,w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 uPzp, o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wrozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U.
z 2020r.poz.1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub
wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej
grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymiprzygotowanie oferty, oferty
częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej, według wzorustanowiącego załącznik nr 5 do SWZ,
c)odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub zCentralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej
niż3miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
d)oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych woświadczeniu, o którym mowa w
art.125ust. 1 uPzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez
zamawiającego, o których mowa w:-art. 108ust. 1 pkt 3 uPzp,-art. 108 ust. 1 pkt 4 uPzp, dotyczących
orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,-art. 108
ust. 1 pkt 5uPzp,dotyczącychzawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu
zakłócenie konkurencji,-art. 108 ust. 1pkt 6 uPzp,-art. 109 ust. 1 pkt. 6 uPzp
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oudzieleniezamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówieniapublicznego. W związku z tym należy wskazane pełnomocnictwo złożyćwraz
zofertą.2) O iledotyczy - W odniesieniu do warunku udziału w postępowaniudotyczącego
zdolności technicznejlub zawodowej wykonawcy wspólnie ubiegający się oudzielenie
zamówienia mogą polegać nazdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonająroboty
budowlane, do realizacji których tezdolności są wymagane. W tym przypadku, wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzieleniezamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego
wynika, które roboty budowlanewykonają poszczególni wykonawcy.3) Wykonawcy występujący
wspólnie powinni złożyćoświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ,
z tym, że oświadczenie wstępne wymienione w ust. 1 niniejszego rozdziału SWZ(oświadczenie
wg wzoru stanowiącegozałącznik nr 4 do SWZ) oraz dokumenty wskazane w ust.8 pkt
3niniejszego rozdziałuSWZ(dokumenty potwierdzające brak przesłanek do wykluczenia
wykonawcy) składa każdyWykonawca z osobna, natomiast pozostałe dokumenty lub
oświadczenia potwierdzającespełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez
Zamawiającego mogą byćskładane wspólnie.4) Zamawiający nie zastrzega obowiązku
osobistego wykonania przezposzczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia publicznegokluczowych zadań dotyczących przedmiotowego
zamówienia.