Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi - Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT NOWOTARSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893138
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bolesława Wstydliwego 14
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Targ
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-400
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 18 26 61 300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetarg@nowotarski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowotarski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi - Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef8a0f09-da3b-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00100676
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003954/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/nowotarski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/nowotarski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń,
wniosków, zawiadomień, środków dowodowych oraz przekazywanie informacji (innych niż oferta
Wykonawcy) odbywa się przez stronę internetową postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/nowotarski. 2. Internetowa strona postępowania (platforma
zakupowa)działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8. 3.
Komunikacja za pośrednictwem internetowej platformy zakupowej jest bezpłatna. 4. W przypadku
braku dostępności strony internetowej postępowania (platformy zakupowej), np. z powodu awarii,
komunikacja może odbywać się za pomocą poczty elektronicznej (nie dotyczy przesyłania ofert).5.
Wykonawca składa, w szczególności oświadczenia, dokumenty, podmiotowe środki dowodowe lub
inne informacje na wezwanie Zamawiającego za pośrednictwem internetowej strony postępowania, z
wykorzystaniem formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. 6. Ofertę, wraz z
wymaganymi dokumentami, należy złożyć za pośrednictwem strony internetowej postępowania z
wykorzystaniem dedykowanego formularza składania oferty, zgodnie z postanowieniami zawartymi w
rozdziale XI. 7. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji
przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem strony internetowej postępowania (platformy
zakupowej) poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, po których pojawi się
komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.8. Zaleca się aby Wykonawca
sprawdzał komunikaty i wiadomości przesłane przez Zamawiającego bezpośrednio na internetowej
stronie postępowania, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do
folderu SPAM.9. Oznaczenie czasu odbioru danych przez internetową stronę postępowania (platformę
zakupową) stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Nowotarski z siedzibą w Nowym Targu pod adresem: Starostwo Powiatowe w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14, 34-400 Nowy Targ, tel.: (18) 26 61 300;
2. kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Nowym Targu możliwy jest pod adresem: iod@nowotarski.pl, pod siedzibą: Starostwo Powiatowe w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14, 34-400 Nowy Targ;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Usługi - Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021, znak: ZA.272.13.2021, prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 ust. 1;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawą Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 oraz ust. 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Natomiast w przypadku projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych m. in. ze środków Unii Europejskiej dokumenty przechowywane są zgodnie z wytycznymi programu/projektu;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZA.272.13.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są następujące usługi: Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.
1. Kwota kredytu: 9.000.000,00 zł.
2. Okres kredytowania: lata 2021 – 2030.
3. Kredyt będzie pobierany transzami od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2021 r.
4. Określenie wysokości transz kredytu oraz termin postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki w terminie 2 dni roboczych przed terminem postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego.
5. Dyspozycje uruchamiania transz mogą być składane na wzorze określonym przez bank.
6. Dyspozycje uruchomienia transz kredytu będą przesyłane w formie elektronicznej (mail lub home banking) z zachowaniem terminu uruchomienia transzy. Natomiast oryginał zostanie niezwłocznie dostarczony do banku. Dostarczenie oryginału nie może determinować uruchomienia transzy kredytu.
7. Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w następujących terminach i kwotach:
Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca w następujących terminach i kwotach:
1) Do dnia 31 stycznia 2022 roku w kwocie – 100.000,00 złotych;
2) Do dnia 31 stycznia 2023 roku w kwocie – 100.000,00 złotych;
3) Do dnia 31 grudnia 2024 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
4) Do dnia 31 grudnia 2025 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
5) Do dnia 31 grudnia 2026 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
6) Do dnia 31 grudnia 2027 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
7) Do dnia 31 grudnia 2028 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
8) Do dnia 31 grudnia 2029 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
9) Do dnia 31 grudnia 2030 roku w kwocie – 1.000.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 83 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 83 337 zł).
8. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2021-2030 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca.
9. Pierwsza płatność odsetek nastąpi ostatniego dnia roboczego miesiąca w miesiącu uruchomienia pierwszej transzy kredytu.
10. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku.
11. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M oznaczająca stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesiecznych, wyliczonej jako średnia z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc za który naliczane jest oprocentowanie.
12. Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania.
13. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
14. Wysokość jednorazowej prowizji bankowej od udzielonego kredytu nie może przekroczyć 0,1%.
15. Zamawiający zastrzega sobie:
• możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy.
Niewykorzystana część kredytu zostanie zaliczona w poczet spłat ostatnich rat kredytu poczynając od ostatniej raty.
• prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy.
W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty.
• możliwość zmiany harmonogramu spłaty, bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy.
W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy.
16. Bank nie będzie pobierał od Kredytobiorcy żadnych innych opłat i prowizji wiązanych z obsługą kredytu za wyjątkiem prowizji od udzielenia kredytu.
17. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Powiatu Nowotarskiego).
18. Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art.777 § 1 punkt.5 k.p.c.
19. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ.
20. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
21. Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach.
22. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.
23. U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
24. U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków.
25. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu.
26. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom.
27. Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Po akceptacji projektu umowy przez Zamawiającego umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym przez Zamawiającego
28. W ciągu ostatnich lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu Zamawiającego.
29. Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczanych przez Wykonawców.
30. Zamawiający nie może dopuścić do powstania zadłużenia przeterminowanego, ponieważ skutkowałoby to naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Wyrażamy zgodę, aby oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego ustalane było w wysokości i wg zasad obowiązujących u wykonawcy.
31. Zamawiający nie przewiduje tzw. „raty balonowej” tj. spłaty całości kapitału na koniec okresu kredytowania.
32. Zamawiający nie posiada udziałów/akcji spółek prawa handlowego.
33. Zamawiający nie ma powiązań kapitałowych ani organizacyjnych z innymi podmiotami.
34. Zamawiający nie zawierał umów wsparcia.
35. Zamawiający dopuszcza umieszczenie w umowie kredytowej zapisu „W sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 1M oraz marży Banku, o której mowa w ust. 2, będzie równa lub mniejsza 0 (słownie: zero), strony Umowy zgodnie postanawiają, że oprocentowanie Kredytu wyniesie 0,00% (słownie: zero procent)”.
36. W przeszłości nie wystąpiło i nie jest planowane przejęcie z mocy prawa przez Powiat Nowotarski zadłużenia żadnych innych podmiotów.
37. Sprawozdania budżetowe Powiatu Nowotarskiego są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Targu w zakładce: Starostwo Powiatowe – Budżet i majątek – Informacje Zarządu Powiatu Nowotarskiego dotyczące budżetu z podziałem na lata.
38. Opinie Regionalne Izby Obrachunkowej w Krakowie dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Targu w zakładce: Starostwo Powiatowe – Budżet i majątek – Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej.
39. Uchwały Zarządu Powiatu Nowotarskiego dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Targu w zakładce: Starostwo Powiatowe – Uchwały Zarządu Powiatu.
40. Uchwały Rady Powiatu Nowotarskiego dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Targu w zakładce: Rada Powiatu – Uchwały Rady Powiatu.
41. Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Nowotarskiego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/informacje-dla-stron/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-15-ii-2018-rady-powiatu-nowotarskiego-z-dnia-6-grudnia-2018-roku-5150.html.
42. Uchwała w sprawie wyboru Starosty Nowotarskiego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/informacje-dla-stron/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-3-i-2018-rady-powiatu-nowotarskiego-z-dnia-22-listopada-2018-roku-5116.html.
43. Uchwała w sprawie wyboru Wicestarosty Nowotarskiego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/informacje-dla-stron/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-4-i-2018-rady-powiatu-nowotarskiego-z-dnia-22-listopada-2018-roku-5117.html.
44. Uchwała w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Nowotarskiego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/informacje-dla-stron/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-5-i-2018-rady-powiatu-nowotarskiego-z-dnia-22-listopada-2018-roku-5118.html.
45. Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/bip/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-265-xxxi-2021-radypowiatu-nowotarskiego-z-dnia-27-maja-2021-roku-7186.html.
46. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/bip/starostwo_powiatowe/dokumenty/opinia-rio-o-mozliwoscisplaty-kredytu-dlugoterminowego-zaciaganego-w-2021-roku-675.html.
47. Tabela nr 1 przedstawia zobowiązania finansowe długoterminowe Powiatu Nowotarskiego na dzień 31.05.2021 r. (stanowiąca załącznik nr 3 do SWZ)
UWAGA !!! Dla celów oceny ofert przyjmuje się, że WIBOR 1M wynosi 0,20 %.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która za kryterium cena uzyska najwyższą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji –
w przypadku oferty składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie.Chyba, że Wykonawca wskaże
dostępność tego dokumentu w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym
ogólnodostępnej i bezpłatnej bazy danych i Zamawiający może pobrać go samodzielnie z tej
bazy danych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie wymagane – Zamawiający nie określa/nie bada warunków udziału
w postępowaniu
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takimprzypadku,wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Wszelkie dokładne informacje dotyczące składania oferty przez
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawiera SWZ, w szczególności
rozdział XVII SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie następujących okoliczności:• możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy.
• możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego na zasadach określonych w SWZ tj. Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
• możliwość zmiany harmonogramu spłaty na zasadach określonych w SWZ tj. Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
• możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenia przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305), wówczas Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-09 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę, wraz z wymaganymi dokumentami, należy złożyć za pośrednictwem strony internetowej postępowania (platformy zakupowej): https://platformazakupowa.pl/pn/nowotarski.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-09 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Na ofertę składają się dokumenty wymienione w SWZ.2. Wymagania w zakresie zatrudniania na podstawie stosunku
pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp zostały zawarte w rozdziale XIX SWZ.
3. Środki ochrony prawnej przewidziane są w dziale IX ustawy Prawo zamówień
publicznych oraz w rozdziale XXV SWZ.