Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
˜Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 9 000 000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ˜Gmina Łącko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: ˜REGON 491892423
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ˜Łącko 445
1.5.2.) Miejscowość: ˜Łącko
1.5.3.) Kod pocztowy: ˜33-390
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: ˜184140710
1.5.8.) Numer faksu: ˜184140740
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ˜gmina@lacko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ˜www.lacko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
˜Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 9 000 000,00 zł
2.4.) Identyfikator postępowania: ˜ocds-148610-1a573ea4-cd13-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00082441
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: ˜2021/BZP 00003578/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 9 000 000,00 zł
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
˜https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ˜W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu,który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: gmina@lacko.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ˜Zgodnie z zapisami SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ˜Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zawarta została w rozdziale XXV Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ˜Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zawarta została w rozdziale XXV Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ˜RIR.271.1.12.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
˜1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 9 000 000,00 zł1) kwota kredytu 9 000 000,00 PLN (słownie: dziewięć milionów złotych 00/100 PLN ); 2) spłata kredytu - w latach od 2024 do 2031 r.;3) Kredyt zostanie uruchomiony, oddany do dyspozycji maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych od złożenia wniosku przez Zamawiającego, uruchomienie kredytu nastąpi nie później niż do 31 grudnia 2021 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu w transzach oraz możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej ( 9 000 000,00 zł) bez dodatkowych opłat i prowizji;4) rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN);5) rodzaj oprocentowania: Oprocentowanie kredytu w okresie spłaty będzie oparte na zmiennej stawce WIBOR 1M plus stała marża proponowana przez bank (marża stała przez cały okres spłaty kredytu);6) spłata rat kredytu nastąpi po upływie okresu karencji w ratach kwartalnych: a) w 2024 r. - 500 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 125 000,00 zł;b) w 2025 r. - 500 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 125 000,00 zł;c) w 2026 r. - 1 000 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 250 000,00 zł;d) w 2027 r. - 1 000 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 250 000,00 zł;e) w 2028 r. - 1 500 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 375 000,00 zł;f) w 2029 r. - 1 500 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 375 000,00 zł;g) w 2030 r. - 1 500 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 375 000,00 zł;h) w 2031 r. - 1 500 000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 375 000,00 zł;7) spłata odsetek następowała będzie kwartalnie - w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał. Pierwsze odsetki płatne będą na dzień 31.12.2021 r. Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć, że odsetki za 2021 rok będą naliczone za okres od 01.12.2021 r. do 31.12.2021 r. 8) naliczanie odsetek – tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. Zmienność stawki WIBOR 1M, która ma stanowić podstawę oprocentowania kredytu w okresie kredytowania ustalana będzie dla kolejnych okresów obrachunkowych wg notowań na dwa dni kalendarzowe poprzedzające rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego.9) płatność zobowiązań Zamawiającego z tytułu spłaty kredytu oraz z tytułu obsługi kredytu regulowane będą kwartalnie w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał, według zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M, powiększonej o marżę Wykonawcy. Odsetki nie będą naliczane od kredytu przyznanego lecz jeszcze nie uruchomionego.10) o kwocie należnych odsetek Zamawiający będzie informowany pisemnie i drogą mailową na adres: skarbnik@lacko.pl w terminie 7 dni przed terminem wymagalności, przy czym odsetki od kredytu stają się wymagalne w ostatnim dniu każdego okresu odsetkowego;11) odsetki z tytułu niespłaconej w terminie raty kredytu obliczane będą w oparciu o wysokość odsetek ustawowych obowiązujących w danym okresie;12) odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane;13) przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok 365 dni;14) zabezpieczeniem spłaty kredytu i odsetek będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Niedopuszczalne są w tym zakresie inne zapisy w umowie kredytowej, w tym także o poddaniu się egzekucji na podstawie art. 97 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Bankowe ( tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm.);15) źródło pokrycia spłaty – dochody budżetu gminy;16) nie przewiduje się dokumentowania (rozliczania) wykorzystania kredytu;17) w zakresie opłat i prowizji Zamawiający dopuszcza jedynie płatność z tytułu jednorazowej prowizji przygotowawczej, płatnej w całości w dniu uruchomienia kredytu, która nie może być wyższa niż 0,1% planowanej do zaciągnięcia kwoty kredytu;18) zamawiający zastrzega sobie prawo, bez ponoszenia dodatkowych kosztów do:a) wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części;b) wcześniejszej spłaty poszczególnych rat w ramach danego roku budżetowego;19) Zamawiający zastrzega sobie możliwość, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, do wydłużenia spłaty kredytu gdy ulegną zmianie warunki prawne lub finansowe Zamawiającego mające wpływ na spłatę. Wydłużenie terminu spłaty kredytu wymaga zgodnych oświadczeń woli Zamawiającego i Wykonawcy dla swej ważności w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2031-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Czas uruchomienia kredytu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10